«گلاب آدینه» نیازی به دلسوزی من و شما ندارد!
پارسینه: این روزها موضع ازدواج دوم مردها سخت بر سر زبان ها افتاده است، آن هم به واسطه ماجراهای زنان دوم دو شخصیت معروف، یکی همسر دوم شهردار اسبق تهران «محمدعلی نجفی» و دیگری همسر دوم بازیگر معروف سینما و تلویزیون «مهدی هاشمی».
چندی پیش هاشمی اعلام کرد با همسر اولش دیگر زندگی نمیکند و به دلیل نداشتن تفاهم جدا از هم و بدون رابطه عاطفی بودند، این همان مسئلهای است که در بین صحبت های محمدعلی نجفی نیز مشهود بود که با همسر اول تنها در شناسنامه زن و شوهر بودند.
شاید این روزها افراد جامعه گمان میکنند معضل زن دوم و تجدید فراش مردها با شرایط فعلی حل شده و فعلا دعوا بر سر چیزهایی مثل حق طلاق و ... است اما واکنش مردم در شبکههای اجتماعی درباره این ازدواجها نشان داد این دلهره هنوز در زیر پوست جامعه جریان دارد.
با توجه به اینکه جامعه به تعمیم نظرات شخصی درباره پدیدههای اجتماعی و فرهنگی در شبکههای اجتماعی عادت کرده است، تجربه و مشاهدات شخصی گاه ملاک قضاوتها و عکسالعمل افراد درباره این اتفاقهاست. در دوره پدربزرگ و مادربزرگهای ما این مسئله چند همسری به وضوح بین خانوادههای ایرانی پررنگ بود و به عبارتی زنها با توجه به شرایط اجتماعی و مالی محکوم به سوختن و ساختن بودند و هوو را گاهی در خانه و کنار خود میپذیرفتند. اما حال به واسطه حمایت همان جامعه، زنان محکوم به ماندن نیستند اما تصمیم میگیرند در این زندگی با حضور شخص دوم بمانند یا نمانند.
اما سوالی که مطرح میشود این است که عکسالعمل جامعه فعلی درباره زنانی که به واسطه نداشتن شغل، نیاز مالی و برخوردار نبودن از حمایت عاطفی ترجیح میدهند در این سبک زندگی بمانند و حضور هوو را تحمل کنند، چیست؟ آیا این زنان از طرف جامعه حمایت میشوند یا بیشتر تحت قضاوتها و نظرات بیپرده قرار میگیرند؟
نمیتوانیم پیچیدگی روابط انسانی را نادیده بگیریم و با سلاح ترس از گیر افتادن در این ورطه به واقع هولناک، از این اتفاقها داستانهای تراژیک بسازیم. مخلص کلام این که از کنار این پدیدهها و تجربیات اشخاص با احتیاط عبور کنیم و به واسطه جریحهدار شدن احساساتمان به راحتی نظریه صادر نکنیم. لطفا به این دلیل از آدمها قربانی نسازیم.
مثلا خانم «گلاب آدینه» با آن سابقه هنری چشمگیر و شخصیت فوقالعاده، نیازی به دلسوزی من و شما ندارد و قطعا به دور از حاشیهها میتواند مسائل شخصیاش را مدیریت کند. سوار بر موج شبکههای اجتماعی نشویم تا در دل این اتفاقهای خانوادگی و خصوصی به دنبال همذاتپنداری با قربانی این قصهها بگردیم و بعد بیرون از گود، قصه دل پرغصهشان را تعریف کنیم.
شاید این روزها افراد جامعه گمان میکنند معضل زن دوم و تجدید فراش مردها با شرایط فعلی حل شده و فعلا دعوا بر سر چیزهایی مثل حق طلاق و ... است اما واکنش مردم در شبکههای اجتماعی درباره این ازدواجها نشان داد این دلهره هنوز در زیر پوست جامعه جریان دارد.
با توجه به اینکه جامعه به تعمیم نظرات شخصی درباره پدیدههای اجتماعی و فرهنگی در شبکههای اجتماعی عادت کرده است، تجربه و مشاهدات شخصی گاه ملاک قضاوتها و عکسالعمل افراد درباره این اتفاقهاست. در دوره پدربزرگ و مادربزرگهای ما این مسئله چند همسری به وضوح بین خانوادههای ایرانی پررنگ بود و به عبارتی زنها با توجه به شرایط اجتماعی و مالی محکوم به سوختن و ساختن بودند و هوو را گاهی در خانه و کنار خود میپذیرفتند. اما حال به واسطه حمایت همان جامعه، زنان محکوم به ماندن نیستند اما تصمیم میگیرند در این زندگی با حضور شخص دوم بمانند یا نمانند.
اما سوالی که مطرح میشود این است که عکسالعمل جامعه فعلی درباره زنانی که به واسطه نداشتن شغل، نیاز مالی و برخوردار نبودن از حمایت عاطفی ترجیح میدهند در این سبک زندگی بمانند و حضور هوو را تحمل کنند، چیست؟ آیا این زنان از طرف جامعه حمایت میشوند یا بیشتر تحت قضاوتها و نظرات بیپرده قرار میگیرند؟
نمیتوانیم پیچیدگی روابط انسانی را نادیده بگیریم و با سلاح ترس از گیر افتادن در این ورطه به واقع هولناک، از این اتفاقها داستانهای تراژیک بسازیم. مخلص کلام این که از کنار این پدیدهها و تجربیات اشخاص با احتیاط عبور کنیم و به واسطه جریحهدار شدن احساساتمان به راحتی نظریه صادر نکنیم. لطفا به این دلیل از آدمها قربانی نسازیم.
مثلا خانم «گلاب آدینه» با آن سابقه هنری چشمگیر و شخصیت فوقالعاده، نیازی به دلسوزی من و شما ندارد و قطعا به دور از حاشیهها میتواند مسائل شخصیاش را مدیریت کند. سوار بر موج شبکههای اجتماعی نشویم تا در دل این اتفاقهای خانوادگی و خصوصی به دنبال همذاتپنداری با قربانی این قصهها بگردیم و بعد بیرون از گود، قصه دل پرغصهشان را تعریف کنیم.
منبع:
خراسان
یه جوری حرف میزنی انگار این دونفر اولین طلاق را رقم زدند. چرا فضولی کردن دئر زندگی شخصی دیگران شده عادت .این هم از عوارض حاسوسی از همسایه.و از بالای دیوار نگاه کردن به خانه بغلی برای دانستن اتفاقات ان مکان و بعد هم خبر رسانی ؟تا کی باید اینگونه باشیم .ایرانی چقدر کوچک شدی ؟زندگی شخصی دیگران به هیچ کس مربوط نیست .هر زن ومردی این حق را دارند که بعد از هرمدتی اگر دیدن ادامه زندگی مشترک امکان پذیر نیست .خیلی راحت وبدون اینکه برای هم دردسر درست کنند .از هم جدا بشوند .اینکه ننگ نیست .یه مقدار کمه کلا باید دیدگاهمون عوض بشه وتا زمانیکه خرافات و عقاید پوچ مذهبی هست .همین مشکلات وجود دارد
ممنون درست است
اصلا ایشان احتیاج به دلسوزی ندارند شخصیت مهربان و خود ساخته ایشان دلیلی بر این ادعاست که ایشان سربلند و هاشمی و همسر دوم سر افکنده است !!!!!!! مسیله بر سر دو رویی و ریا و بی چشم و رویی کسانی است که آب را خورده و سبو را بشکسته اند !!!!! هرگز امثال هاشمی ها جای دفاع ندارند !!!!!!!!! ترک عاطفی همسر و بعد مقصر شناختن او در جهت حمایت از همسر دوم یی چشم و رویی است !!!!!!!اصلا هم زمان در شناسنامه دو همسر داشتن بی چشم و رویی است !!!! مگر طلاق یا فوت که میتواند برای تجدید فراش اقدام کند ، به نظر من هیچ زنی نباید زیر بار خواسته مردی برود که میخواهد چند همسره باشد چه نجفی چه هاشمی !!![[[
از نظر انسانی کار مردهایی که اینجوری با عواطف خانواده بازی میکنند بی شرمانه و دور از انسانیته.
میتونستند جدا بشن مثل خیلیها بلاتکلیف گذاشتن خانمها و بوالهوسی جور در نمیاد
اتفاقاقدیمی هاراکه نگاه کنیم البته بخصوص افرادی که درشهرهابودندکمترچندهمسری ویا ازدواج یواشکی میبینیم مردهادراون ایام وفادارترچشم پاکتروهمینطورخانمها به راحتی به خودشون اجازه نمیدادندواردزندگی مردمتاهل شوندواگرهم دربرخی موارداین اتفاق می افتادحدخودشونومیدونستند..به قصدغارت وتصاحب کامل یک زندگی نمیامدند...باید درنظرگرفت این نوع زندگی هامعضلی برای خانواده ها شده