گوناگون

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

پارسینه: یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیز سرعت است؛ تجربه‌ای خواستنی و درعین حال ترسناک. این تجربه برای حیوانات بیشتر از انسان‌ها قابل‌لمس است.

یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیز سرعت است؛ تجربه‌ای خواستنی و درعین حال ترسناک. این تجربه برای حیوانات بیشتر از انسان‌ها قابل‌لمس است. در ادامه قرار است سریع‌ترین حیوانات جهان را به شما معرفی کنیم.

خرگوش قهوه‌ای

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

این خرگوش در گروه پستانداران کوچک بومی اروپای غربی و آسیا قرار دارد. بزرگ‌تر از خرگوش‌های معمولی است و پا‌ها و گوش‌های بلند و همچنین سر تیره‌تری نسبت به خرگوش‌های دیگر دارد. سرعت او ۷۸ کیلومتر در ساعت است. پا‌های قدرتمند خرگوش قهوه‌ای به او کمک می‌کند تا در کوتاه‌مدت به این سرعت دست پیدا کند.

نیزه ماهی

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

این ماهی یکی از درازترین ماهی‌های جهان است که گاه طول بدنش به چهار متر نیز می‌رسد. نیزه‌ماهی بومی اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام است. می‌تواند با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت شنا کند و به سرعت به عمق آب برود. این ماهی معمولا آب‌های گرم را برای زندگی انتخاب می‌کند. نیزه‌ماهی از نیروی جریان آب اقیانوس استفاده می‌کند تا سرعت شگفت‌انگیزی به دست آورد. گونه‌های بزرگ‌تر این ماهی مثل مارلین آبی می‌تواند پنج متر طول و ۸۱۸ کیلوگرم وزن داشته باشد.

گوزن شاخ‌چنگالی

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

این گوزن از حیوانات بومی آمریکای شمالی است که می‌تواند فواصل زیادی را با سرعت ۹۸ کیلومتر بر ساعت بدود. این گوزن دارای پا‌ها و شانه‌های بسیار قوی است و ارتفاع بدنش تا یک‌متر رشد می‌کند. در طول مهاجرت در فصل‌های مختلف سال تا ۵۰۰ کیلومتر می‌دود و معمولا رودخانه‌ها و مراتع را به‌عنوان مقصد مهاجرتی انتخاب می‌کند.

شمشیر‌ماهی

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

شمشیر‌ماهی سریع‌ترین ماهی در اقیانوس اطلس است که می‌تواند با سرعت بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت شنا کند. این ماهی نیز بدن طویلی دارد که طول آن تا بیش از سه‌متر می‌رسد و همین دلیل سرعت بالایش است. شمشیرماهی هم آب‌های گرم اقیانوس را برای زندگی انتخاب می‌کند. عمدتا به رنگ آبی‌تیره تا خاکستری است و یک مشخصه براق در پشتش دارد که به‌عنوان بادبان شناخته می‌شود که اغلب در طول کل پشت بدنش گسترش یافته است.

چیتا

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

همان‌طور که می‌دانید چیتا سریع‌ترین حیوان دونده روی زمین است که می‌تواند با سرعت بالای ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. پا‌های بلندش به او کمک می‌کند به این سرعت دست پیدا کند. ارتفاع بدن چیتا تا یک متر هم می‌رسد. چیتا بومی آفریقا و آسیاست. آن‌ها از دم خود برای هدایت مسیر درست استفاده می‌کنند. البته متاسفانه تعداد چیتا‌ها سال به سال کاهش می‌یابد که همین موضوع نشان می‌دهد حفاظت از این گروه از حیوانات باید بیشتر شود.

غاز بالدار

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

این پرنده جزء بزرگ‌ترین پرندگان بومی آفریقای جنوبی است که بیش از یک‌متر طول و هشت کیلوگرم وزن دارد. این پرنده شگفت‌انگیز می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. معمولا در کنار رودخانه‌ها زندگی می‌کند و در طول فصل‌های مختلف بار‌ها مهاجرت کرده و چند صد کیلومتر پرواز می‌کند. غاز‌های بالدار معمولا در گروه‌های ۵۰ تایی پرواز می‌کنند. رژیم غذایی آن‌ها عمدتا گیاهان، میوه‌ها، غلات و گاه ماهی و حشرات کوچک است.

پرنده فری‌گیت

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

این پرنده بومی جنوب آمریکاست و می‌تواند با سرعت ۱۵۳ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. این پرنده بال‌های بسیار بزرگی دارد که طول هر کدام از آن‌ها به بیش از دومتر می‌رسد. پرنده فریگات از این سرعت برای سرقت مواد غذایی از سایر پرندگان اقیانوس استفاده می‌کند. این پرنده بیشتر عمر خود را در آسمان می‌گذراند و به ندرت خاک زمین را لمس می‌کند. این پرنده لانه‌های خود را در نزدیکی اقیانوس می‌سازد.

پرنده اسپاین‌تیل

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

این پرنده دومین پرنده سریع در جهان است که از قدرت جریان باد برای پرواز سریع‌تر استفاده می‌کند. سرعت بالای او ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است. اسپان‌تیل دارای پا‌های کوتاه و بال‌های بزرگی است که از پاهایش برای چسبیدن به سطوح عمودی استفاده می‌کند. پرنده اسپان‌تیل معمولا در لانه‌های پرجمعیت ساخته‌شده در صخره‌های بلند پرورش می‌یابد. این پرنده ۲۲ سال پیش شناخته شده است.

فالکن

سریع‌ترین حیوانات را بشناسید

اما سریع‌ترین گونه درحال حرکت روی سیاره زمین پرنده فالکن است. این پرنده می‌تواند با سرعت فوق‌العاده نزدیک به ۳۹۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. همچنین می‌تواند در همه مناطق به جز قطب شمال و جنوب زندگی کند. چشم تیزبینی دارد و به راحتی همه‌چیز را از ارتفاع زیاد می‌بیند.
منبع:روزنامه فرهیختگان

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار