گوناگون

تولید چاپگر سه بعدی با خروجی‌های ظریف

تولید چاپگر سه بعدی با خروجی‌های ظریف

پارسینه: چاپگر‌های سه بعدی اگر چه از توانایی‌های منحصر به فردی برای تولید انواع خروجی برخوردارند، اما معمولا خروجی‌های آن‌ها فاقد ظرافت است. البته یک فناوری جدید این مشکل را برطرف کرده است.

چاپگر‌های سه بعدی اگر چه از توانایی‌های منحصر به فردی برای تولید انواع خروجی برخوردارند، اما معمولا خروجی‌های آن‌ها فاقد ظرافت است. البته یک فناوری جدید این مشکل را برطرف کرده است.

اکثر چاپگر‌های سه بعدی امروزی با ذوب کردن و سپس جامد کردن مواد مختلف و چسباندن آن‌ها بر روی هم به صورت لایه به لایه عمل می‌کنند. اما تولیدات ان‌ها که به این روش در دسترس قرار می‌گیرند، معمولا زمخت و غیرجذاب بوده و برای استفاده‌های خاص تجاری نامناسب است.
تولید چاپگر سه بعدی با خروجی‌های ظریف

اما یک روش جدید استفاده از چاپگر‌های سه بعدی با استفاده از نور و نوعی صمغ روان که توسط پژوهشگران دانشگاه برکلی ابداع شده، مشکلات یادشده را برطرف می‌کند.

چاپگر سه بعدی تازه‌ای که به این روش ابداع شده، با استفاده از مدل سه بعدی اولیه و همین طور تابش نور می‌تواند اشیای مختلف را با ظرافت بالایی تراش دهد. الگو‌های یادشده بر روی سیلندر‌های شیشه‌ای در حال چرخش تابانده شده و سپس تراشیده می‌شوند. برای دستیابی به خروجی نهایی با کیفیت بالا از پلیمر مایع و اکسیژن محلول نیز استفاده می‌شود.

از این سیستم تازه برای چاپ سه بعدی اشیایی با حداکثر ۱۰۲ میلیمتر طول استفاده شده و کل این فرایند نیز بین ۳۰ تا ۱۲۰ ثانیه زمان می‌برد. انتظار می‌رود در آینده این کار با دقت و ظرافیت بیشتری ممکن شود.
منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار