گوناگون

استقبال ترکیه از ساز و کار مالی ویژه اروپا برای تجارت با ایران

استقبال ترکیه از ساز و کار مالی ویژه اروپا برای تجارت با ایران

پارسینه: وزیر امور خارجه ترکیه آغاز سازوکار مالی ویژه کشورهای آلمان، فرانسه و انگلستان با ایران را مثبت ارزیابی کرد.

به نقل از آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با خبرنگاران در بخارست، پایتخت رومانی پیش از نشست غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا آغاز سازوکار مالی ویژه کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلستان با ایران را مثبت ارزیابی کرد.

وی در این زمینه گفت: باور داریم که با مذاکره و همکاری بیشتر این مشکلات حل خواهد شد. چنین تحریم‌هایی در تجارت نه تنها ایران بلکه کشور‌های اروپایی و ژاپن و تمام دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ لذا گام‌های اروپا جهت مقابله با این موضع ایالات متحده آمریکا را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

چاووش‌اوغلو ضمن تاکید بر لزوم عقب نشینی آمریکا از اعمال تحریم علیه کشور‌ها افزود: از پیش اعلام کرده بودیم که تحریم آمریکا علیه ایران نتیجه‌ای به بار نخواهد داشت. در این زمینه با کشور‌های اتحادیه اروپا همفکر هستیم. اگرچه این گام‌ها ما را خرسند کرد، اما یک راه حل قطعی نیست.

وزیر امور خارجه ترکیه در زمینه به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رئیس مجلس ونزوئلا که خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی کرده توسط پارلمان اروپا نیز گفت: دخالت خارجی صحیح نبوده و راه حل نیست. باعث عمیق‌تر شدن مشکل می‌شود. ممکن است خدای نکرده کشور را به سوی جنگ داخلی سوق دهد.

وی افزود: مادورو از طریق انتخابات به روی کار آمده، لذا هیچ کس به اراده مردم ونزوئلا بی احترامی نکند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار