گوناگون

مخالفت سنای آمریکا با خروج نیروها از سوریه

مخالفت سنای آمریکا با خروج نیروها از سوریه

پارسینه: اعضای مجلس سنای آمریکا به اتفاق آراء به پیشبرد اصلاحیه ای رأی دادند که با خروج نیروهای آمریکا از سوریه و افغانستان به شدت مخالفت می کند.

به نقل از نیویورک تایمز، مجلس سنای آمریکا در انتقاد از سیاست خارجی رئیس جمهور این کشور، یک صدا به پیشبرد اصلاحیه قانونی رأی دادند که از سوی رهبر اکثریت سنا و با هدف ابراز مخالفت قاطع با تصمیم «دونالد ترامپ» برای خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه و افغانستان تهیه و ارائه شده است.

به عبارت دیگر، این اصلاحیه که پیش نویس آن از سوی سناتور «میچ مک کانل» جمهوریخواه و با حمایت تک تک جمهوریخواهان مجلس سنا ارائه شده و با ۶۸ رأی موافق در برابر ۲۳ رأی به تصویب رسید، به لایحه دو حزبی و جامع سیاست خاورمیانه‌ای آمریکا افزوده خواهد شد؛ لایحه‌ای که انتظار می‌رود هفته آینده به راحتی و بدون هرگونه چالش به تصویب برسد.

این رأی گیری دومین رأی گیری مجلس سنا است که ظرف دو ماه گذشته برای انتقاد آشکار از سیاست خارجی ترامپ برگزار شده است. در ماه دسامبر نیز ۵۶ سناتور به پایان یافتن کمک نظامی آمریکا به ائتلاف عربستان در جنگ یمن رأی دادند؛ اقدامی که نماد روشنی از مخالفت‌های دو حزب با سیاست‌های خارجی دونالد ترامپ بود.

گفتنی است میچ مک کانل که غالب اوقات متحدی قابل اعتماد برای رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌رفت، پیش نویس اصلاحیه‌ای را تهیه کرد که در مورد «خروج شتابزده نیرو‌های آمریکا از هر کدام از کشور‌ها [سوریه و افغانستان]و به مخاطره افتادن دستاورد‌ها [در این کشورها]و امنیت ملی آمریکا هشدار می‌دهد».

مک کانل بدون ذکر نام رئیس جمهور آمریکا، ضمن مخالفت قاطع با سیاست‌های انزواگرایانه ترامپ اظهار داشت که «این وظیفه آمریکا است که نقش رهبری را برعهده گیرد؛ به حفظ ائتلاف جهانی علیه ترور ادامه دهد و در کنار شرکای منطقه‌ای خود ایستادگی کند».
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار