گوناگون

بن سلمان با وجود مخالفت های گسترده به موریتانی رفت

بن سلمان با وجود مخالفت های گسترده به موریتانی رفت

پارسینه: منابع خبری از ورود ولیعهد سعودی به کشور آفریقایی موریتانی در شرایط که مخالفت های گسترده ای با این سفر وجود دارد، خبر دادند.

به گزارش النشره، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان وارد موریتانی شد.

این سفر در راستای سفر دوره‌ای وی صورت می‌گیرد. این سفر اولین سفرش از زمانی که ولیعهد عربستان شده، محسوب می‌شود. وی دومین مسئول عالی رتبه سعودی است که از موریتانی از دهه هفتاد قرن گذشته دیدار می‌کند.

شایان ذکر است که حزب ملی دموکراسی و وحدت موریتانی که بزرگترین ائتلاف مخالف در این کشور به شمار می‌آید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با سفر محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان به این کشور مخالف است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این سفر به تمام حامیان مسأله فلسطین در برابر اشغالگران اسرائیلی تحمیل شده و حامیان حقوق بشر و آزادی بیان باید مخالفت خود را با این سفر اعلام کنند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما معتقدیم که اقدامات بن سلمان در قبال سیاست‌های عربستان باعث خدشه دار شدن جایگاه و وجهه این کشور شده و ملت عربستان همواره برای ما عزیز هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مخالفت خود را با سفر بن سلمان به موریتانی اعلام می‌کنیم چرا که مواضع بن سلمان علیه منافع حیاتی اعراب و مسلمانان از طریق هماهنگی با آمریکا است. ترور جمال خاشقجی یک جنایت وحشیانه بوده و ما خواهان تحقیقات جدی در این خصوص هستیم.
منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار