گوناگون

آشنایی با مواد سرطان زا در دئودورانت‌ها

آشنایی با مواد سرطان زا در دئودورانت‌ها

پارسینه: برخی از دئودورانت‌ها شامل مواد مضری هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد هنگام خرید دئودورانت از چه موادی باید اجتناب کنید.


برخی از دئودورانت‌ها شامل مواد مضری هستند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد هنگام خرید دئودورانت از چه موادی باید اجتناب کنید.

دلیلی که برخی از افراد حاضرند قیمت بالایی برای خرید دئودورانت‌های طبیعی all-natural deodorant پرداخت کنند عدموجد مواد تشکیل دهنده سرطان زا در دئودورانت‌های سنتی و اجتناب از عوارض احتمالی است آلومینیوم و پارابن دو ماده شناخته شده در بین مردم هستند، ولی تعداد کمی از افراد لیست کامل مواد سرطان زای موجود در دئودورانت‌ها را می‌شناسند.

مواد سرطان زای دئودورانت‌ها: پارابن

پارابن parabens یکی از معروف‌ترین مواد سرطان زا در دئودورانت‌ها است. پارابن جزو مواد نگهدارنده است که به طور وسیعی در محصولات بهداشتی برای افزایش طول عمر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارابن می‌تواند ایجاد حساسیت نموده و باعث سرطان شود.

مواد سرطان زای دئودورانت‌ها: آلومینیوم

اخیرا با وجود آلومینیوم Aluminum در دئودورانت‌ها مخالفت شده است و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. آلومینیوم معمولا در محصولات ضد عرق وجود دارد و می‌تواند روی بافت سینه تاثیر گذاشته و باعث رشد سلول‌های سرطانی شود. با وجودی که بسیاری از کارشناسانن معتقدند آلومینیوم سرطان زا نیست، ولی همچنان در لیست مواد سرطان زای انجمن سرطان آمریکا قرار دارد. مطالعات بیشتری برای تایید واقعی اثر آن مورد نیاز است.

مواد سرطان زای دئودورانت‌ها: سیلیکا

سیلیکا Silica یکی دیگر از مواد سرطان زای تشکیل دهنده دئودورانت است. با این که اثر آن صد در صد تاییز نشده، ولی این پودر کوارتز برای پوست حساسیت زاست و می‌تواند باعث سرطان شود.

مواد سرطان زای دئودورانت‌ها: تالک

احتمالا با تالک talc در پدر بچه آشنایی دارد. برخی از تالک‌ها شامل اسید آزبست هستند که ماده‌ای سرطان زاست؛ بنابراین بهتر است از این ماده دوری کنید، چون پودر تالک موجود در محصولات بهداشتی از این نظر مورد بررسی قرار نمیگیرد.

مواد سرطان زای دئودورانت‌ها: فتالات

فتالات Phthalates یکی از رایج‌ترین مواد مضر موجود در دئودورانت‌ها است که البته سرطان زا نیست و معمولا برای پایدار ماندن رایحه استفاده می‌شود. فتالات می‌تواند منجر به تغییرات هورمونی شود.

مواد سرطان زای دئودورانت‌ها: تریکلوزان

اگر مشکل درماتیت دارید از تریکلوزان Triclosan دوری کنید. تریکلوزان یک ماده آفت کش است که باعث تحریک پوست می‌شود.

عطر
عطر همیشه چیز خوبی نیست. از آن جا که مواد تشکیل دهنده رایحه‌ها بررسی نمی‌شوند احتمال ایجاد حساسیت‌های آلرژیک یا سمیت در آن‌ها وجود دارد.
منبع: سیمرغ

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار