گوناگون

کافه «خانه جغد» یکی از جذابیت‌های مسکو شد

کافه «خانه جغد» یکی از جذابیت‌های مسکو شد

پارسینه: یک کافه در مسکو دست به ابتکار جدیدی زده است و تجربه تازه‌ای را در دسترس مشتریانش گذاشته است.

کافه «خانه جغد» یکی از جذابیت‌های مسکو شد

کافه «خانه جغد» همانطور که از نامش پیداست، خانه ۱۱ جغد زنده است. این پرندگان آزادانه در کافه پرسه می‌زنند و با مشتریان فعل و انفعال دارند.

الیونورا استروژِنکو، نگهدارنده جغد‌ها می‌گوید: «جغد‌ها برعکس حیات وحش، در اینجا مثل یک خانواده با هم زندگی می‌کنند. در حیات وحش آن‌ها تنها و جداگانه هر کدام رو یک شاخه خانه دارند. در اینجا همه آن‌ها با هم دوست هستند. صبح‌ها با هم از خواب بیدار می‌شوند. ولی هر کدام لانه جدای خودشان را دارند. شب‌ها در لانه هایشان را می‌بندیم که بیدار نمانند و بازی نکنند. بلکه بتوانند بعد از یک روز شلوغ بخوابند و استراحت کنند.»

مشتریان در این کافه می‌توانند با جغد‌ها بازی کنند و آن‌ها را روی شانه و یا سرشان بگذارند، ولی وقت گذراندن با آن‌ها رایگان نیست و دقیقه‌ای ۴ روبل، معادل ۶ سنت آمریکا خرج بر می‌دارد و اگر کسی بخواهد به آن‌ها غذا بدهد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

بازدیدکنندگان پیش از این که وارد رستوران شده و به این جغد‌ها دست بزنند، باید دست هایشان را تمیز و ضد عفونی کنند و تنها اجازه دارند که با پشت دستشان آن‌ها را لمس کرده و نوازش کنند.

ایده باز کردن این کافه هنگامی به ذهن مارک لابینتستف صاحب آن خطور کرد که داشت داستانی مشابه را روی اینترنت می‌خواند.

ولی او می‌گوید برای این کار با چالش‌های زیادی روبرو شد: «گردآوری این جغد‌ها خیلی سخت بود. یکی از مشکلات این بود که اولین جغد‌هایی که خریدیم، معلوم شد وحشی هستند و به این مسئله فکر کردیم که برخورد آن‌ها با مردم چطور خواهد بود. باید آن‌ها را رام می‌کردیم، ولی موفقیت آمیز نبود. چندین بار مجبور شدیم که جغد‌های دیگری را بخریم.»

تنها تعداد محدودی مشتری، در زمان خاص اجازه ورود به این کافه را دارند. کافه خانه جغد در بین مردم به خصوص کودکان و هواداران «هری پاتر» خیلی محبوبیت پیدا کرده است.

مشتریان علاوه بر فعال و انفعال با این جغد‌ها می‌توانند تخته یا شطرنج بازی کنند، چای و قهوه بنوشند، تنقلات بخورند، و حتی یادگاری بخرند.
منبع: VOANEWS

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    ماهیت خودشون رو داره نشون میده ، روسها عین جغد شوم و عین کفتار لاشخور هستند !!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار