گوناگون

چگونه سفر دونفره عاشقانه و به یادماندنی داشته باشیم؟

چگونه سفر دونفره عاشقانه و به یادماندنی داشته باشیم؟

پارسینه: سفر کردن در کنار جذابیت‌هایش می‌تواند مشکلات و تنش‌هایی به همراه داشته باشد. مهم‌ترین آن‌ها بی‌شک، تلخ شدن یک رابطه است. این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا این مشکلات را پشت سر گذاشته و سفر بی‌نظیری را تجربه کنید.


سفر کوتاهی در نظر بگیرید

اگر به تازگی ازدواج کرده اید و در دوران عقد هم همراه با همسرتان سفری نداشته اید، توصیه می شود که سفر کوتاهی در نظر بگیرید. لازم نیست یک مسافرت طولانی دو هفته ای تدارک ببنید. تعطیلات عید فرصت خوبی برای مسافرت است اما باید برای دید و بازدیدها هم کمی وقت بگذارید. شاید در ظاهر یک ماه عسل طولانی مدت مفصل، جذاب و رویایی به نظر برسد اما بهتر است به جای یک مسافرت طولانی مدت، برای چند بار سفر در طول سال برنامه بچینید. اجازه دهید که مدت زمانی از ازدواج شما بگذرد، روحیات هم را در سفرهای کوتاه مدت بیشتر بشناسید و بعد برای مسافرت های طولانی مدت آماده تر باشید.

محل اقامتی مناسبی انتخاب کنید

درست که اقامت درهتل های ساحلی یا اقامت گاه هایی که بخشی از آن داخل آب قرار گرفته خیلی رمانتیک و شگفت انگیز به نظر می رسد اما به هر حال امکانات خودتان را هم بسنجید و فقط به دنبال مکان های رویایی و عاشقانه نباشید.

یادتان باشد که شما تحت هر شرایطی می توانید یک مسافرت عاشقانه داشته باشید. این موضوع به خودتان بستگی دارد. می توانید از یک سفر معمولی مسافرتی رمانتیک بسازید و به این موضوع ربطی ندارد که محل شما 5 ستاره باشد یا یک ستاره. برخی از بروشورهای آژانس های مسافرتی بسیار وسوسه کننده هستند. اما این تبلیغات به این معنا نیست که این سفرها برای شما کاملا ایده هستند و یک مسافرت بی عیب و نقص را تضمین می کنند. هنگام برنامه ریزی بیشتر به سلیقه خود و همسرتان دقت کنید و تبلیغات فریبنده را نادیده بگیرید.

باهم برنامه ریزی کنید

خودتان یک تنه بار مسوولیت های برنامه ریزی را برعهده نگیرید. گاهی اوقات در مورد برخی از زوج ها دیده می شود که خانم ها برای برنامه ریزی مشتاق ترند، خودشان با آژانس های مسافرتی تماس می گیرند یا محل اقامتی را انتخاب می کنند. این در حالی است که همسرشان در جریان این برنامه ریزی ها قرارندارد یا جزئیات را به درستی نمی داند. شاید چنین تصمیم گیری هایی در مورد تفریحات آخر هفته یا رفتن به رستوران بدون اشکال باشد اما وقتی پای مسافرت در میان است، بهتر است همراه با هم تصمیم بگیرید. اگر قرار است به شهر یا کشور دیگری بروید بخشی از جست و جوی اینترنتی و پرس و جو در مورد رستوران ها، مراکز خرید، جاذبه های توریستی و ... را قبل از سفر انجام دهید.

انعطاف پذیر باشید

در اولین سفر همراه باهمسرتان کمی انعطاف به خرج دهید. باید بدانید که نمی توانید در تمام طول سفر حرف تان را به کرسی بنشانید.شاید فکر می کنید که چون همسرتان عاشق شماست کمی کوتاه می آید، اما هنگامی که می خواهید به هر دو نفر خوش بگذرد، به این نکته توجه کنید. برای اتفاق های غیر منتظره آماده باشید و سعی کنید خودتان را با شرایط وفق دهید. شاید اوضاع کاملا بر اساس آنچه برنامه ریزی کردید، خوب و عالی حرکت نکند. با این وجود سعی کنید از هر شرایطی برای داشتن لحظات خوب استفاده کنید.

حواستان به هزینه ها باشد

یکی از عواملی که ممکن است بین شما و همسرتان اختلاف و بگو مگو ایجاد کند، مسائل و مشکلات مالی است. پس قبل از سفر هزینه های احتمالی را برآورد کنید. در صورتیکه درآمد دارید بخشی از هزینه های سفر را خودتان برعهده بگیرید تا به دلیل یک سفر پرهزینه همسرتان با مشکلات مالی روبرو نشود. حواستان به این باشد که بیش از حد خرج نکنید و برای هزینه های پیش بینی نشده هم مقداری پول اضافی همراهتان باشد.

از تجربیات تازه نترسید

سفر کردن فرصت خوبی است که فرهنگ و دنیای تازه ای را بشناسید. بنابراین نسبت به تجربیات تازه مشتاق باشید یا این اشتیاق را در خودتان پرورش دهید. غذاهای تازه را امتحان کنید، به مکان های تازه سر بزنید و فقط به فکر گشت و گذار در مراکز خرید نباشید. با مردم محلی صحبت کنید، درباره آداب و رسوم شان بپرسید و اگر می بینید فرهنگ یا سنت های خوبی دارند، شما هم این آداب خوشایند را به فرهنگ تان راه دهید.از آدم هایی که با شما فرق دارند فاصله نگیرید و سعی کنید با دنیای افراد مختلف بیشتر آشنا شوید.

با همراهتان مثل یک تیم عمل کنید

در زمان سفر، اتفاقا از وابستگی‌تان به یکدیگر استقبال کنید. بپذیرید همراهتان بهتر از شما به برخی امور وارد است و حتی خوشحال هم باشید. چنین چیزی، بار و مسئولیت را از روی دوشتان برمی‌دارد و باعث می‌شود سفر آسان‌تری داشته باشید. حالا چه به سادگی مراقبت از ساک‌ها موقعی که شما مشغول اسنک درست کردن هستید باشد، چه تسلط بهتر به زبان خارجی برای خرید.

از جدا شدن نترسید

قرار نیست جدا شدن برای بازدید از دو جای متفاوت، شما را در آزمون زوج نمونه مردود کند. خیلی کم پیش می‌آید در سفر این امکان را بیابید که دقیقا همان کارهایی را انجام دهید که از قبل برایشان برنامه‌ریزی کرده‌اید. هیچ اشکالی ندارد یکی از شما بخواهد موزه‌ی جنگ را ببیند و دیگری گشتن در مغازه‌های عتیقه‌فروشی را ترجیح دهد. جدا شدن سخت است، اما یک زوج خوب بلدند چطور به دو مکان متفاوت بروند و با ماجراهای خوبی برای تعریف کردن از آنچه دیده‌اند، باز به یکدیگر بپیوندند.

چگونه سفر دونفره عاشقانه و به یادماندنی داشته باشیم؟

هزاران ایده وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها لحظات زیبا و رمانتیکی برای خود و نامزدتان بسازید. با این حال، خیلی مهم است که از بین این همه ایده تصادفا یکی را تنها به این دلیل که بگویید "باحال است" یا "بقیه دوستانم این کار را کرده و موفق بوده‌اند" انتخاب نکنید. بلکه چیزی را انتخاب کنید که با شخصیتی که از نامزدتان در ذهن دارید هماهنگ باشد. سفرهای دونفره موقعیت‌های بی‌نظیری برای تجربه لحظه‌های رمانتیک است. ما چند ایده رمانتیک مسافرتی را برای سفرهای دو نفره با شما به اشتراک می‌گذاریم.

برای آخر هفته یک سفر ترتیب دهید. اما کارهای دلخواه او را انجام دهید نه کارهای دلخواه خودتان، تصورات شما از لحظات رمانتیک ممکن است با تصورات نامزدیا همسرتان یکی نباشد. پس وقتی دارید به این تصورات می‌اندیشید، علاقه‌های نامزدتان را هم در گوشه ذهن داشته باشید. مثلا ممکن است شما به ماهیگیری به شکل یک کار رمانتیک فکر نکنید، اما این کاری است که خیلی از مردها عاشقش هستند. معنی رمانتیک بودن این است که قادر باشید در قلب کسی رخنه کنید تا او بیشتر شیفته و علاقمند شما شود.

البته به خاطر داشته باشید که هنگام برنامه‌ریزی برای سفر آخر هفته می‌توانید برخی از فعالیت‌های موردعلاقه خودتان را هم در برنامه بگنجانید.

مقداری نوشیدنی و میوه را برای جمع دونفره عصرتان در اتاق خود بگذارید، در کنارشان خوب است گزینه ویژه‌ای هم داشته باشید مثلا آخرین آلبوم خواننده یا گروه مورد علاقه‌اش یا فیلمی که هردو از آن لذت می‌برید پیشنهادهای خوبی برای رمانتیک‌کردن یک سفر هستند.

برای شام هم می‌توانید نامزدتان را به رستورانی که می‌دانید غذاها و دسرهای مورد علاقه او را سرو می‌کند دعوت کنید.

موضوع رابطه جنسی نیست، موضوع صمیمیت و تحسین متقابل است

برخی افراد می‌گویند زن‌ها بیشتر به صمیمیت اهمیت می‌دهند تا مرد‌ها. اما این موضوع درباره روابط دونفره صدق نمی‌کند. مردها محتاج صمیمیت هستند زیرا کمک‌شان می‌کند احساس کنند با انسان دیگری اتصالی بیش از تنها یک ارتباط جسمی دارند.

آن‌ها دلشان نمی‌خواهد مدام وقتشان را روی تخت با حرف زدن به بطالت بگذرانند. بنابراین یک ایده بسیار رمانتیک این است که نامزدتان را به سادگی با کلمات یا یک آهنگ که احساس‌تان را نشان می‌دهد خاطرجمع کنید.

اگر نمی‌توانید خوب یک سخنرانی کوتاه اجرا کنید، برایش یادداشت کوتاهی بنویسید و آن را روی بالشش بگذارید. فقط یادداشت‌تان را کوتاه و ساده بنویسید.

به نامزدتان نشان دهید تا چه حد به کارهای کوچک ولی غیرمنتظره اهمیت می‌دهید

باورتان بشود یا نه، رمانتیک بودن همیشه نوشیدنی، گل و رابطه جنسی نیست. شما می‌توانید با کارهای کوچک هم رمانتیک به نظر بیایید:

- در یک شب سرد حوله حمام نامزدتان را گرم کنید، به این ترتیب بعد از دوش گرفتن حوله‌اش گرم و نرم خواهد بود.
- صبحانه‌اش را به همراه روزنامه صبح به تختخوابش ببرید و اجازه دهید قهوه صبحانه‌اش را در آرامش بنوشد.
- هر از چند گاهی با یک پیام کوتاه عاشقانه یا حمایتگرانه به او نشان دهید چقدر دلتان برایش تنگ شده است.

بازی کنید: بازی‌های داخل یا خارج خانه برای بزرگسالان

نظرتان راجع به قایم باشک، کارت‌بازی چیست؟ کافیست کمی خلاق باشید تا بتوانید از یک شب معمولی شبی به یاد ماندنی برای هر دو نفرتان بسازید. حواستان باشد خوراکی‌ها،نوشیدنی‌ها و آهنگ‌های مورد علاقه او را در سفر به همراه داشته باشید.

تنها نکته مهم این است که هر دو شما از بازی لذت ببرید و دلتان بخواهد تا آخر انجامش دهید. اگر بازی را خیلی رقابتی نکنید می‌تواند لحظات خیلی لذتبخش و دوست‌داشتنی‌ای برایتان بسازد.

فراموش نکنید:

بهترین توصیه برای ساختن لحظات رمانتیک در سفر برای نامزدتان این است که برنامه‌های خصوصی، رمانتیک و خالی از استرس برای هر دو نفرتان بسازید.

اگر اتفاقات از مسیر برنامه‌ اصلی که خودتان چیده بودید متفاوت شدند با جریان اتفاقات پیش بروید. هیچ چیز مثل چسبیدن به یک برنامه که نامزدتان دلش نمی‌خواهد آن را دنبال کند، نمی‌تواند لحظات رمانتیک را خراب کند. اغلب اوقات، حرکت در یک مسیر غیرمعمول می‌تواند به‌ یاد ماندنی‌ترین لحظات را با نامزدتان بسازد.

چگونه سفر دونفره عاشقانه و به یادماندنی داشته باشیم؟

بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای دونفره:

‏1.‏ جزیره بورا بور
2.‏ جزیره سنتورینی، یونان ‎
‏3.‏ تاهیتی، جزیره پولینزی فرانسه
4. مالدیو ‎
5. مائوی، هاوایی
6. فیجی ‏ ‎
‏7. بالی، اندونزی
‏8. جزایر ویرجین بریتانیا
9.‏ فلورانس، ایتالیا ‎
‏10.‏ ونیز، ایتالیا ‏ ‎
منبع:بیتوته

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار