گوناگون

داستان مرموز کشتی ارواح که ۱۳ سال در اقیانوس سرگردان بود+ تصاویر

داستان مرموز کشتی ارواح که ۱۳ سال در اقیانوس سرگردان بود+ تصاویر

پارسینه: تعیین حقیقت اکتاویوس دشوار است. این ماجرا یکی از عجیب‌ترین اسرار جهان است که واقعیت آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است

به گزارش پارسینه به نقل از history defined، اقیانوس‌های جهان بسیار وسیع هستند و قرن ها است که کاوشگران، دریاها را جست‌وجو می کنند و سعی در کشف اسرار عجیب و غریب آن دارند. امروزه بسیاری از افسانه ها درباره دریا و اقیانوس ها وجود دارد. یکی از جالب ترین این افسانه ها، کشتی ارواح اوکتاویوس است.

جزئیاتی از کشتی های ارواح

کشتی‌های ارواح، کشتی‌هایی هستند که بدون خدمه زنده یافت می‌شوند. چنین کشتی شبح مانندی می تواند کاملا ساختگی باشد، روایتی از داستان های فولکلور یا اسطوره شناسی، البته می توانند رخدادهای واقعی نیز باشند.

کشتی‌های ارواح واقعی، بدون لنگر و سرگردان در دریاها، بارها و بارها ظاهر می‌شوند، خدمه ناپدید شده‌اند، یا بدتر از آن، مرده پیدا شده‌اند.

یکی از این نمونه های معروف، کشتی ماری سلست، در وسط اقیانوس اطلس، به شکلی متروک کشف شد. تا به امروز، هیچ کس نمی داند چه اتفاقی برای خدمه او افتاده است.

کشتی ارواح اکتاویوس

اکتاویوس یک کشتی ارواح بود که در سواحل گرینلند در سال ۱۷۷۵ کشف شد. ملوانانی که کشتی را پیدا کردند، در انتظار ملاقات با خدمه، روی کشتی اکتاویوس پریدند، اما در کمال تعجب با سکوتی وهم انگیز و عرشه ای بی ثمر مواجه شدند.

سوار بر کشتی ارواح

همه ۲۸ خدمه کشتی، یخ زده پیدا شدند. در اتاق کاپیتان، یک زن و پسر جوان پیدا شدند که کاملاً در یخ محصور شده بودند، و در میان آنها، کاپیتان پشت میزش نشسته بود، خودکاری بین انگشتانش یخ زده بود و دفترچه یادداشتش در مقابلش باز بود.

مردان با عجله و دیوانه‌وار، وحشت‌زده از چیزی که در مقابلشان بود، از کشتی بیرون آمدند.

کشتی ارواح بی جان و خالی از سکنه، صدها مایل در میان یخ ها سرگردان بود. به تنهایی سیزده سال رانده شده بود تا اینکه سرانجام توسط کشتی Herald مورد توجه قرار گرفت و کشف شد.

کشتی ارواح که ۱۳ سال در اقیانوس سرگردان باقی ماند

در کشتی نوشته شده بود که آخرین ورودی به تاریخ ۱۱ نوامبر ۱۷۶۲ بر می گردد، و آخرین موقعیت ثبت شده آن، مکان آنها را در ۲۵۰ مایلی سواحل قطب شمال آلاسکا نشان می دهد. کشتی ارواح سیزده سال قبل از کشف سرگردان بود و صدها مایل بدون هدف پیش رفته بود.

خروج و ناپدید شدن اکتاویوس

قبل از مرگ تاسف بار خدمه، اکتاویوس در سال ۱۷۶۱ انگلستان را برای سفر به چین ترک کرد. در آنجا محموله های خود را تخلیه کردند و قصد داشتند با کالاهای جدید و عجیب و غریب به خانه برگردند تا در بازارهای بریتانیا بفروشند.

در این مرحله کاپیتان آنها مرتکب یک اشتباه مرگبار شد،کاپیتان مسیری را برای گذرگاه شمال غربی تعیین کرد که بسیار مخاطره آمیز بود.

با این حال، کشتی دیگر هرگز دیده نشد، و در نهایت اعلام شد که در دریا گم شده است.

کشتی ارواح اوکتاویوس

این گذرگاه خائنانه و یخی هرگز فتح نشده بود (و تا سال ۱۹۰۶ هرگز فتح نشد). کشتی اکتاویوس پس از دور زدن شمالی‌ترین قسمت آلاسکا و ورود به مسیرهای مستقیم باریک و سرد، احتمالاً خود را در یخ‌های دریا گرفتار می‌یابد و نمی‌تواند فرار کند

آیا کشتی ارواح اکتاویوس واقعی بود؟

تعیین حقیقت اکتاویوس دشوار است. این ماجرا یکی از عجیب‌ترین اسرار جهان است که واقعیت آن هنوز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. علاوه بر این، هیچ اطلاعات اضافی از منابع رسمی و یا آثار باقی مانده از کشتی هرگز ظاهر نشده است.

اکتاویوس الان کجاست؟

بعد از اینکه خدمه کشتی Herald از عرشه کشتی ارواح فرار کردند، اکتاویوس دیگر هرگز دیده نشد. ملوانان با این باور که این کشتی نفرین شده است، کشتی را رها کردند

این که آیا باد، کشتی را برد یا ناگزیر در زیر امواج فرو رفت، نامشخص است.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار