گوناگون

مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه

مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه

پارسینه: در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه خواهیم پرداخت.

رویداد24 نوشت: Bastion Patsas یک خودروی زرهی چرخدار سبک است که توسط سازنده خودروهای دفاعی فرانسوی ACMAT ساخته شده است. Bastion PATSAS یک خودروی نیروهای ویژه با سقف باز است که بر اساس نفربر زرهی ACMAT Bastion ساخته شده است. Bastion Patsas برای نیروهای ویژه فرانسه ساخته شد. این خودروی گشتی دوربرد اولین بار در سال 2011 رونمایی شد.

طراحی نفربر زرهی ACMAT Bastion
Bastion PATSAS نسخه ای از ACMAT Bastion است که به نوبه خود بر اساس خودروی کاربردی VLRA 4x4 ساخته شده است. قاب خودرو شامل اعضای جانبی U شکل 210mm x 90mm x 8mm است. طرح خودروی معمولی Bastion Patsas شامل یک موتور در جلو، کابین خدمه در مرکز و محفظه سربازان در عقب است. طراحی سقف باز این وسیله نقلیه امکان انعطاف پذیری در نصب انواع تجهیزات مانند مسلسل، سیستم های موشکی، دیده بانی و سیستم های شناسایی و دستیابی به هدف را بر روی آن فراهم می کند.

مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه
طول کل این وسیله نقلیه 6 متر و عرض 2.2 متر است. کابین با ارتفاع 2.4 متر طراحی شده است. دارای مسیر چرخ 1.83 متر، پایه چرخ 3.6 متر و فاصله از زمین 0.6 متر است. Bastion Patsas در مجموع می تواند پنج خدمه از جمله دو نفر را در جلو و سه نفر را در عقب خود جای دهد.

مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه

این خودرو دارای کابینی مجهز به تهویه مطبوع با قابلیت یخ زدایی شیشه جلو است. چراغ های جلو و عقب خودرو دارای عملکرد سیاه نمایی هستند و دارای شبکه هایی برای محافظت هستند. این وسیله نقلیه با یک قلاب عقب مجهز به سیستم بیل ترمز برای بکسل و یک کیت ابزار پیشگام (بیل، تبر و کلنگ) نصب شده است.

مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه
این وسیله نقلیه را می توان با چندین تجهیزات اختیاری مانند سیستم های ارتباطی رادیویی کیت پیش تجهیزات 24 ولت و وینچ الکتریکی جلویی با نیروی کشش 6.8 تنی مجهز کرد. همچنین روی این خودرو می‌تواند به صورت اختیاری سیستم باد کردن مرکزی تایر (CTIS)، چرخ زاپاس اضافی و مخزن سوخت با ظرفیت بزرگ (400 لیتر) نصب شود.

قابلیت نفربر زرهی ACMAT Bastion

این خودروی زرهی روباز برای انجام گشت های شناسایی و حملات در نظر گرفته شده است. این خودروعمدتا برای عملیات در مناطق بیابانی در آفریقا و خاورمیانه در نظر گرفته شده است. تاکید در Bastion PATSAS روی قدرت آتش و دید به جای حفاظت از زره است. این وسیله نقلیه از سرعت و تحرک خود برای جلوگیری از تماس با دشمن بهره می برد.
مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه
زره Bastion PATSAS محافظت در برابر آتش سلاح های کوچک و ترکش گلوله های توپخانه را فراهم می کند. حفاظت زرهی را می توان با توجه به نیازهای ماموریت تنظیم کرد. وسیله نقلیه ای با حداکثر زره محافظت در برابر گلوله های زره ​​پوش 7.62x51 میلی متری را فراهم می کند. این خودرو دارای بدنه V شکل است. ادعا می شود که این وسیله نقلیه سطح بالایی از محافظت در برابر مین های زمینی را دارا است و در برابر انفجارهای معادل 6 کیلوگرم TNT در هر نقطه زیر خودرو نیز مقاومت می کند. این خودروی نیروی ویژه 5 سرباز را در خود جای می دهد. راننده و فرمانده خودرو در جلو و سه سرباز دیگر در عقب قرار می گیرند.

تسلیحات نفربر زرهی Bastion

Bastion PATSAS دارای پایه حلقه ای برای مسلسل سنگین 12.7 میلی متری است. سه پایه دیگر برای اسلحه وجود دارد. یکی از آنها توسط فرمانده خودرو و دو مورد دیگر توسط سرنشینان عقب استفاده می شود. این خودرو را می توان با مسلسل نیز مسلح کرد. این خودروی نیروهای ویژه می تواند تسلیحات دیگری مانند موشک های ضد تانک و پدافند هوایی را نیز حمل کند.
مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه
Bastion PATSAS با زره پایه (STANAG 4569 Level 1) دارای ظرفیت حمل بار 2 تن است. هنگامی که زره بیشتری اضافه شود (STANAG 4569 Level 2)، این خودرو می تواند 1.5 تن را حمل کند اما با حداکثر زره (STANAG 4569 Level 3) این وسیله نقلیه می تواند 1 تن بار حمل کند. سربازان می توانند تدارکات و مهمات کافی برای انجام ماموریت های دوربرد در مناطق بیابانی حمل کنند.

نیروی محرکه نفربر زرهی Bastion

دو موتور 5 لیتری توربوشارژ دیزل برای Bastion PATSAS در مظر گرفته شده است. یکی از آنها 180 اسب بخار قدرت دارد و الزامات آلایندگی EURO 2 را برآورده می کند. دیگری 215 اسب بخار قدرت دارد و الزامات آلایندگی EUTO 5 را برآورده می کند.
مشخصات نفربر زرهی ACMAT Bastion فرانسه
موتورها با گیربکس های 6 یا 5 سرعته دستی یا اتوماتیک جفت می شوند. این وسیله نقلیه دارای تحرک بین شهری خوب و برد بدون سوخت 1000 کیلومتر است. این لاستیک مجهز به لاستیک های مقاوم در برابر ضربه و انفجار است. سیستم باد لاستیک مرکزی اختیاری هستند. Bastion PATSAS را می توان با هلیکوپتر CH-47 Chinook یا C-130 Hercules، C-160 یا A400M حمل کرد.

سفارشات و تحویل Bastion Patsas

جمهوری چاد 22 وسیله نقلیه Bastion PATSAS را در اکتبر 2012 خریداری کرد. چاد 11 کامیون اول را در فوریه 2013 تحویل گرفت، در حالی که قرار است وسایل نقلیه باقی مانده تا پایان سال 2013 تحویل شوند.

مشخصات کلی نفربر زرهی ACMAT Bastion

کشور مبدا: فرانسه
ورود به خدمت: 2013
پیکربندی: 4x4
صندلی تاکسی: 1 + 4 مرد
ابعاد و وزن
وزن (محدود): 10.5 تن
ظرفیت بار: 1 تن / 1.5 تن / 2 تن
طول: 6 متر
عرض: 2.2 متر
ارتفاع: 2.4 متر
نیروی محرکه
موتور: 5 لیتری دیزل
قدرت موتور: 180 اسب بخار / 215 اسب بخار
حداکثر سرعت جاده: 110 کیلومتر در ساعت
برد: 1000 کیلومتر

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار