گوناگون

علت مهم دود کردن لنت ترمز چیست؟

علت مهم دود کردن لنت ترمز چیست؟

پارسینه: در میان مشکلات رایج در سیستم ترمز خودرو ها، دود کردن لنت ترمز از دسته ایراداتی است که همه‌ ی ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده ایم و یا از نزدیک آن را دیده ایم ، با ما همراه باشید تا با علت این مشکل در خودرو آشنا شوید.

دود ناشی از گرمای بیش از حد است. یک سیستم ترمز به دلیل اصطکاک گرما تولید می کند و بیشترین منبع اصطکاک در این سیستم در تماس لنت-روتور یا لنت-درام است.

ترمزهای بیش از حد گرم شده (و بله، دود) می تواند در اثر ترمز بیش از حد ایجاد شود. ترمز شدید ناشی از سرعت زیاد، شتاب گیری و ترمز همزمان و ترمز مداوم در حین رانندگی در سراشیبی، همگی ممکن است باعث ایجاد گرمای بیش از حد شوند. وسیله نقلیه خود را متوقف کنید و بگذارید خنک شود. اگر باید سفر در سراشیبی را از سر بگیرید، بهتر است به جای ترمزگیری، به دنده کمتری تغییر دهید که سرعت شما را محدود می کند.

گرم شدن بیش از حد سیستم ترمز می تواند باعث جوشیدن مایع ترمز شود که ترکیب آن تغییر کرده و منجر به از کار افتادن سیستم می شود

به احتمال زیاد، گرم شدن بیش از حد لنت ترمز از یک کالیپر (ترمزهای دیسکی) یا سیلندر چرخ (ترمزهای درام) ناشی می شود. در هر صورت، پیستون هایی که فشار هیدرولیک را به لنت ها منتقل می کنند، می توانند خورده شوند و بچسبند. هنگامی که لنت ها در حالت کشیده گیر می کنند، می توانند گرمای کافی برای دود ایجاد کنند و این کاری است که اگر ماشین شما هنگام ترمز لرزید باید انجام دهید.

خوردگی می تواند باعث گیرکردن پین های کالیپر شود

خوردگی همچنین می تواند حرکت کالیپر در پین های حامل را مختل کند و باعث چسبیدن آنها شود.

سایش ناهموار از طرف مقابل روتور یا درام می تواند نشان دهنده آغاز یک مشکل باشد. با این حال، هنگامی که خرابی رخ می دهد، پین های ترمز خورده باید جایگزین شوند (ارزان و آسان) و کالیپرها یا سیلندرهای چرخ ممکن است نیاز به تعویض یا بازسازی داشته باشند (سرمایه گذاری بیشتر در زمان و هزینه).

علل کمتر رایج دود کردن لنت ترمز

دلایل کمتر رایج ترمزهای دود کردن لنت ترمز شامل زباله های جاده است که حرکت کالیپر را مسدود می کند یا زباله های داخلی جریان مایع ترمز را مسدود می کند تا فشار هنگام رها کردن ترمز کاهش نیابد. اولی را به سادگی با پاک کردن انسداد درست کنید. مورد دوم ممکن است برای رفع نیاز به تعویض مایع یا خط ترمز جدید داشته باشد.

منبع : ویرگول

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار