گوناگون

تنها بمب‌افکن رادارگریز دنیا که به سراسر جهان دسترسی دارد+ فیلم

پارسینه: نیروی هوایی ایالات متحده قادر است با استفاده از بمب‌افکن رادارگریز بی-۲ تسلیحات متعارف یا هسته‌ای را بدون هرگونه هشدار یا با کمترین هشدار به عمق قلمرو دشمن پرتاب کند.

بمب‌افکن بی-٢ اسپیریت تنها بمب‌افکن رادارگریز دنیا برای رخنه به پدافند هوایی متراکم طراحی شده است و می‌تواند مهمات متعارف و هسته‌ای حمل کند.

این بمب‌افکن ۳۴ ساله یک نسل از زمان خود جلوتر بود. مواد پوشش‌دهندۀ این هواپیما، همراه با شکل بدنه و ورودی‌های موتور، این هواپیما را عملاً برای رادارها و دیگر حسگرها «نامرئی» کرده است.

بمب‌افکن‌های بی-۲ بدون این که شناسایی شوند، می‌توانند اهداف با ارزش و حتی به‌شدت محافظت‌شده در عمق خاک دشمن را بدون هرگونه هشدار یا با کمترین هشدار نابود کنند.

رادارگریز بودن بی-۲ به این معناست که این بمب‌افکن به اندازۀ بمب‌افکن‌های دیگر به هواپیماهای هدایت‌کننده برای پوشش هوایی، سرکوب پدافند هوایی دشمن، و اقدامات متقابل الکترونیکی نیاز ندارد. این قابلیت، بمب‌افکن بی-۲ را به یک «چند برابر‌کنندۀ قدرت» تبدیل می‌کند.

این بمب‌افکن می‌تواند جنگ‌افزارهای متعارف و گرماهسته‌ای پرتاب کند. از جملۀ این تسلیحات می‌توان به حداکثر ۸۰ بمب ۲۳۰ کیلوگرمی کلاس ام‌کی-۸۲ مهمات حملۀ مستقیم مشترک با هدایت جی‌پی‌اس، یا ۱۶ بمب هسته‌ای ۱۱۰۰ کیلوگرمی بی-۸۳ اشاره کرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار