گوناگون

با ۸ میلیون چه گوشی سامسونگی بخریم؟

با ۸ میلیون چه گوشی سامسونگی بخریم؟

پارسینه: قیمت گلکسی A14 سامسونگ به‌عنوان یک مدل نوبرانه و اقتصادی الان حدود هشت میلیون است و رقبایی مثل A13 و M13 در همین بازه فروخته می‌شوند

گلکسی A ۱۴ جدید‌ترین گوشی سامسونگ در بازار موبایل است. سامسونگ اواخر بهمن امسال از جدید‌ترین گوشی سری A خودش رونمایی کرد و از یک هفته قبل سرو‌کله آن در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار موبایل پیدا شده است. در حال حاضر فروشنده‌های موبایل ارزان‌ترین نسخه گوشی گلکسی A ۱۴ سامسونگ که ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی دارد، را حدود هشت میلیون تومان می‌فروشند. نسخه قدیمی و پرفروش آن یعنی A ۱۳ سامسونگ که دقیقا یک سال پیش راهی بازار شد، تقریبا ۵۰۰ هزار تومان کمتر از A ۱۴ فروخته می‌شود و در همین بازه یک گوشی کمترشناخته شده دیگر به‌اسم M ۱۳ نیز در بازار وجود دارد.

شماره یک| گلکسی A ۱۴

به گزارش پارسینه به نقل از فرارو، گلکسی A ۱۴ سامسونگ در دو نسخه ۴ G و ۵ G روانه بازار شده است. فعلا مدل‌های موجود در فروشگاه‌های اینترنتی و بازار موبایل از نوع ۴ G است که تراشه ضعیف‌تری دارد و بزرگترین نقطه ضعف آن درمقایسه با رقبای هم‌قیمت به‌حساب می‌آید. گلکسی A ۱۴ از نظر ظاهری نسبت به برادر قدیمی خود یعنی A ۱۳ ابعاد بزرگتری دارد و به‌همین خاطر وزنش حدود شش گرم بیشتر است. سامسونگ در نسخه ۴ G گلکسی A ۱۴ هیچ زحمتی به خودش نداده و آن را با همان نمایشگر، دوربین و باتری A ۱۳ روانه بازار کرده است. یعنی خریداران گلکسی A ۱۴ آن را با همان نمایشگر PLS LCD تحویل می‌گیرند و مثل گوشی گلکسی ۱۳ حسگر اصلی دوربین آن ۵۰ مگاپیکسل است. لنز‌های پنج مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو هم کنار حسگر اصلی دیده می‌شوند که البته خیلی از فعالان بازار موبایل اعتقاد دارند، بود و نبود این لنز‌ها در گوشی‌های ارزانقیمت تاثیر زیادی در کیفیت عکس نهایی ندارد. ناگفته نماند که یکی از پیشرفت‌های A ۱۴ به A ۱۳ تبدیل لنز هشت مگاپیکسل سلفی به ۱۳ مگاپیکسل است. به بخش پردازنده رسیدیم. جایی که A ۱۴ پیشرفت جزیی داشته و سامسونگ به‌جای تراشه اگزینوس ۸۵۰ از تراشه مدیاتک G ۸۰ استفاده کرده است. البته نسخه ۵ G گلکسی A ۱۴ به تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ مجهز شده که می‌تواند اوضاع بهتری داشته باشد، اما خب هنوز پای این نسخه به ایران باز نشده است.

شماره دو| گلکسی A ۱۳

گلکسی A ۱۳ سامسونگ یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار در ماه‌های گذشته بوده است. از ابتدای سال همیشه ردپایی از نسخه‌های مختلف گوشی گلکسی A ۱۳ سامسونگ در فهرست مدل‌های پرفروش فروشگاه‌های اینترنتی به‌چشم می‌خورد و از دید فعالان بازار موبایل یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی بازار محسوب می‌شود. بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد، از نظر ظاهری طول گلکسی A ۱۳ نسبت به A ۱۴ سامسونگ حدود ۲.۵ میلیمتر و عرض آن ۱.۵ میلیمتر کمتر است و همین موضوع باعث می‌شود وزن کمتری هم داشته باشد. در بخش دوربین علاوه بر حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل، حسگر‌های پنج مگاپیکسل اولتراواید و حسگر‌های دو مگاپیکسل تشخیص عمق و ماکرو هم کنار حسگر اصلی دیده می‌شوند و تک لنز هشت مگاپیکسل هم در بخش دوربین سلفی دیده می‌شود. باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت و شارژر ۱۵ وات جزو نقاط مشترک گلکسی A ۱۳ و A ۱۴ به‌حساب می‌آیند و نمایشگر A ۱۳ مثل A ۱۴ از نوع PLS LCD است.

شماره سه| گلکسی M ۱۳

گلکسی M ۱۳ تقریبا همان A ۱۳ است. نمایشگر ۶.۶ اینچ PLS LCD اولین نقطه مشترک گلکسی M ۱۳ و A ۱۳ به حساب می‌آید و تراشه‌های هشت نانومتری اگزینوس ۸۵۰ در آیتم پردازنده دومین وجه مشترک آن‌ها محسوب میشود. با این حال وقتی در آیتم باتری سراغ مقایسه M ۱۳ و A ۱۳ میرویم، باید دست اولی را به عنوان برنده دوئل بالا ببریم. چون گلکسی M ۱۳ از یک باتری شش هزار میلیآمپر بهره میبرد و این عدد برای باتری گلکسی A ۱۳، پنج هزار میلی آمپر ساعت است. در طرف مقابل، دوربین چهارگانه گلکسی A ۱۳ باعث میشود خرید آن را برای کسانی که دوربین اولویت دارد، توصیه کنیم. از نظر ظاهری هم گلکسی M ۱۳ تقریبا ۱۰ گرم سنگینتر و طول و عرض آن به ترتیب ۰.۳ میلیمتر و نیم میلیمتر بزرگتر است.

مقایسه بهترین گوشی‌های هشت میلیونی سامسونگ

قیمت گوشی ارزان

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد