گوناگون

آخرین جزئیات وضعیت جسمانی استاد زنگشاهی

پارسینه: در پی حاشیه سازیهای مکرر در روزهای اخیر پیرامون درمان رسول بخشیِ زنگشاهی پیشکسوت موسیقی بلوچستان که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان زاهدان بستری بوده خانواده ایشان نسبت به این حاشیه سازیها واکنش نشان دادند.


همسر این استاد تاکید بر اینکه هیچگونه هزینه درمانی طی مدت بستری ایشان در بیمارستان پرداخت نشده است گفت: خوشبختانه ایشان تحت بیمه تکمیلی ارشاد قرار گرفته و تمامی هزینه های درمان توسط انها پرداخت شده است.
شمس خاتون زنگشاهی درعین حال وضعیت جسمانی استاد زنگشاهی را مناسب دانست و افزود:‌در حال حاضر وضعیت جسمانی ایشان رو به بهبود است.
همسر استاد زنگشاهی با اشاره به مطالب برخی رسانه ها در خصوص مشکل مالی استاد برای تامین پروتز پای خود در سال 95، متذکرشد: چنین چیزی صحت ندارد. چراکه این رقم از سوی صندوق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شد و استاد تنها رقمی اندک برای تامین پروتز پرداخت کرد.
شمس خاتون زنگشاهی درعین حال از حمایت مدیران اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت و تاکید داشت طی مدت بستری زنگشاهی در بیمارستان مدیران این اداره به طور مستمر با حضور در بیمارستان درحال پیگیری احوالات استاد بوده اند.

براساس این گزارش، پهلوان رسول بخشی زنگشاهی پیشکسوت موسیقی بلوچستان که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود، دیروز پنج شنبه 17 خرداد ماه مرخص شد.

پیش ازاین نیز ندیم زنگشاهی پسر استاد اعلام کرده بود پدرم که به دلیل سکته مغزی در بخش مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) زاهدان بستری بود، امروز مرخص شد و حال عمومی‌اش خوب است.

استاد زنگشاهی نواختن ساز قیچک (سرود) را از ١٤ سالگی و از پدرش یاد گرفته است و حدود ٦١ سال است که می نوازد. نواختن ساز در خانواده او به هشت نسل می رسد. ندیم و سهیل دو فرزند این هنرمند هستند که راه پدرشان را ادامه می‌دهند.
این هنرمند موسیقی اقوام منطقه بلوچستان دکترای افتخاری از دانشگاه پاریس فرانسه دارد و تجربه برگزاری کنسرت‌هایی در فرانسه، سوئد، بلژیک، آلمان، سوئیس و ایتالیا دارد.
پهلوان رسول بخش زنگشاهی دو سال پیش به دلیل بیماری دیابت یک پای خود را از دست داد و در حال حاضر مجبور است از پای مصنوعی استفاده کند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار