گوناگون

رمز و راز غارهای لانگیو چین؛ نهمین شگفتی جهان باستان + فیلم

رمز و راز غارهای لانگیو چین؛ نهمین شگفتی جهان باستان + فیلم

غارهای لانگیو چین به عنوان "نهمین عجایب دنیای باستان" شناخته می شود

به گزارش پارسینه، چین سرزمین اسرار باستانی است. از معابد و موزه ها تا دهکده های باستانی که تاریخ را تا ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ سال پیش ، به عقب برمی گردانند. غارهای لانگیو واقع در روستای Shiyan Beicun در استان ژجیانگ به عنوان "نهمین شگفتی جهان باستان" در چین شناخته می شود.

معمای غارهای لانگیو از زمانی شروع شد که داستان‌هایی درباره حوضچه‌های بی‌ انتها در منطقه تبدیل به فولکلور شد. مردم محلی از آب شیرین چاله های آب بدون انتها روستا استفاده می کردند. این مساله تا ژوئن سال ۱۹۹۲ ادامه یافت، زمانی که مردی محلی به نام« آنای» تصمیم گرفت این افسانه را کشف کند. او از پمپ هیدرولیک برای تخلیه حوض استفاده کرد و پس از ۱۷ روز، حقیقت را کشف کرد. تاکنون ۲۴ غار زیرزمینی کشف شده است و هریک حدود ۱۰۰۰ متر مربع فضا دارند و ارتفاع آنها تا ۳۰ متر نیز می رسد. الگوی توزیع به گونه ای است که هفت غار از میان ۲۴ غار، شبیه هفت ستاره دب اکبر هستند.

اگر این غارها با دست حفر شده باشند، از نظر برنامه ریزی و کارگرها، پروژه عظیم اقتصادی است که البته در هیچ سند تاریخی ثبت نشده‌اند. همچنین در این غار، پلکان و ستون هایی نیز دیده می شود که کاملا نشان می دهد مردمانی در آن زندگی می کردند.

این غارهای عظیم و وسیع که مساحتی معادل ۳۰۰۰۰۰ متر مربع دارند، شبیه قصر زیرزمینی یک پادشاه هستند. اما، این تنها فرضیه ای نیست که پس از سال ها تحقیق گسترده توسط محققان، مورخان و باستان شناسان مطرح شده است. ادعا می شود که این مکان یک ایستگاه برای سربازان برای یک جنگ انتقام جویانه توسط امپراتور سلسله Wuyue و حتی محلی است که توسط بیگانگان به جا مانده است.به نظر می رسد هیچ تاریخ یا اطلاعاتی در مورد ساخت، هدف و مغز متفکر آنها وجود ندارد.

اگرچه تاکنون تحقیقات متعددی در مورد این غارها انجام شده است، اما همان طور که گفته شد هیچ توضیح قطعی در مورد هدف اصلی ساخت آن‌ها نیست. برخی از نظریات معتقدند که این غارها به عنوان مکان‌های مذهبی، مدفن‌ها یا مکان‌های مخفی برای نگهداری از گنجینه‌ها و اسناد مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. در هر صورت، غارهای لونگیو همچنان یکی از رازهای تاریخی و باستان‌شناسی چین باقی مانده‌اند.

حجم ویدیو: 20.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار