گوناگون

بیانیه مرضیه برومند درباره سخنانش در مراسم مهرجویی

بیانیه مرضیه برومند درباره سخنانش در مراسم مهرجویی

پارسینه: مرضیه برومند طی بیانیه‌ ای گفت: من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم، هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند، هیچ انتظاری هم از هیچ کس ندارند جز احترام به هنرشان و آثاری که خلق می‌کنند، هنری که اصلی‌ترین هدفش نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی‌عدالتی است.

مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما در رابطه با سخنانش در مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش بیانیه‌ای صادر کرد:

دوستان، همکاران و مردم عزیز ایران

در مراسم تشییع هنرمند بزرگ کشورمان داریوش مهرجویی، من‌هم مثل همه دوستان و همکارانم بسیار غمگین و آشفته و پریشان بودم و تمرکز کافی برای حرف زدن نداشتم، اما به حکم جایگاه حقوقی‌ام و به درخواست همکارانم در خانه سینما بی‌آنکه متنی را از پیش آماده کرده باشم روی صحنه رفتم و درباره جایگاه آقای مهرجویی و تاثیر اجتماعی آثارش صحبت کردم.

پس از آن روی سخنم بیشتر با مسئولین فرهنگی بود، ابتدا از ایشان بابت همراهیشان در برگزاری مراسم و همچنین مراسم تشییع زنده‌یاد آتیلا پسیانی که هفته گذشته برگزار شده بود تشکر کردم و گفتم قدر هنرمندان را باید تا زنده هستند بدانند، روح حساس و زودرنج ان‌ها را درک کنند و بگذارند اثرشان را دور از تنش و در آرامش خلق کنند.

درباره فیلمسازان جوان هم صحبت کردم و تاکید کردم که باید آن‌ها را دریابند و قدر استعداد‌های درخشانشان را بدانند، زیرا آن‌ها بذر سینماگران به‌نام گذشته در جانشان در حال جوانه زدن است و باید شرایط بالندگیشان فراهم شود. گفتم ما همه، مردم این سرزمین هستیم، به مردم و کشورمان عشق می‌ورزیم و به همین دلیل مانده‌ایم و ترک وطن نکرده‌ایم.

ناگهان به یاد فجایع غزه افتادم، می‌خواستم بگویم اگر رفتار مسئولین با هنرمندان و آثارشان جز این بود که متاسفانه هست، بدون شک آن‌ها هم آنچه را که در دل داشتند به زبان می‌آوردند، حوادث غمبار غزه و آنچه را که سال‌هاست بر ملت بی‌پناه فلسطین می‌گذرد محکوم و در آثارشان ثبت می‌کردند، اما متاسفانه به اشتباه واژه جنگ را به کار بردم.

من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم، هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند، هیچ انتظاری هم از هیچ کس ندارند جز احترام به هنرشان و آثاری که خلق می‌کنند، هنری که اصلی‌ترین هدفش نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی‌عدالتی است.

و، اما آنچه مرا به نوشتن این متن واداشته است احترام به افکار سینماگران، هنرمندان و مردم ایران است نه پاسخ به واکنش‌های مغرضانه و جعلی که به راه افتاده و پیش از این هم آن‌را تجربه کرده بودم. آن‌ها که آثار مرا دیده‌اند و با کار‌های من بزرگ شده‌اند می‌دانند که من چگونه می‌اندیشم.

به عنوان مدیرعامل خانه سینما باز هم تأکید می‌کنم و از مدیران و مسئولان فرهنگی می‌خواهم که در رفتار خود با سینما و سینماگران تجدیدنظر کنند.

منبع: جماران

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    گند زد رفت !!! ببینم میشه بفرمائید هنرمندی که هنجار شکنی میکنه فحش و ناسزا به مسئولین میده از یک مترسک دروغین تجزیه طلب دفاع میکنه همنوا با همین قاتلان غزه و فلسطین میشه رو چطور باید باهاش رفتار کرد !!!!! فراموش نکنید که انقلاب رنگی از ولنگ و بازی همین هنر مند ها شروع میشه !!! آلن ده رو کی سرنگون کرد یک هنرپیشه معلوم الحال با همین ادا اطوار ها !!! چرا چون میخواست آلن ده صنعت مس کشورش رو ملی کنه !!!!!!!!!!!!!! بفهم چی میگی خانم !! جماعت این کشور برخی از ولنگ و بازهای هنری نیستن !!!! مثلا چه سلابه داغی به شما هنر مند ها بسته شده که اینقدر مظلوم نمایی میکنید !!! حال و هولتون به جا ، آزادیتون بجا ، دیگه چه مرگتونه !!! جماعت تافته جدا بافته !! زیر یک هفته انتظار دستگیری قاتل رو دارید !!! حالا اگر مردم عادی همچین اتفاقی براشون بیفته ماهها و سالها طول میکشه تا قاتلشون پیدا بشه !!!!!!! چرا چون خودتون رو تافته جدا بافته و جز خواص میدونید هر چند که من از این فاجعه بسیار غمگین هستم برای مهرجویی و همسرش برای غزه و مردمش ولی یه سوزن به خودتون بزنید یه جوالدوز به بقیه همه امکانات مال شماست باز میگید که بامامهربان تر باشید !!!!! همون هنرمندان زمان شاه ازهمون شاه جونشون بد میگفتن و داشتن موس موس میکردن واسه انقلاب !! اولین ترانه های ضد رژیم رو کی ساخت کی خوند !!!!! خودتون هم نمیدونید با خودتون چند چندید!!!! سال سقوط !بوی گندم! آقا خوبه! وحده الاهو! اون روزا روزا های ما سخت بود !!!!!اینا رو کی خوند و کی سرود شماها !!!نخود لوبیای آب گوشت رو کی شمرد و حرف از گرانی و تورم زد شماها !!!!!!!!!!!!!! باز میخوای رنگ عوض کنید و بشید مرتجع !!! بسم الله این گوی و اون میدان اونم خلچل رضا پهلوی صهیونیست کودک کش !!!بابا صد رحمت به ستار که وفا دار به همون هست که سر سفره اش نشست !!!!!!! شماها هم از آخور خوردید هم از توبره !!!!!!! شهامت داشته باش و بگو مرگ بر رضا پهلوی اگه راست میگی !!!! بگو حجاب هاتون رو درست کنید وقتی تو مراسم عزا هستید که حتی یهودی و کلیمی هم موقع عزا داری روسری رو سرشون هست !!!!! با داین دهن کجی های امثال هنررررمندها هیچ کک انقلاب رو نمیگزنه پس زودتر دو رویی رو کنار بزارید و بگید مرگ بر اسراییل و رضا پهلوی

  • شیرین صفوی

    به غلط کردن افتادی فقط بخاطر یکد عده حامیان مرتجع سلطنت طلب ولنگار !!!!!

  • ناشناس

    خانم مرضیه برومند محکوم کردن جنایات اسرائیل قاتل ددمنش در غزه توسط شما کاری درست و انسانی بوده و باید بر سر حرف خود ایستادگی نموده و در برابر افراد نادانی که سخن کاملا برحق شما را هو کردند جا نزنید.

  • امید

    هنرمندان هایلوودی برای صهیونیست ها کار می کنند و اهداف و سناریوهای آنها را فیلم می سازند و هنرمندان ما نیز به دلیل جهالت و عدم آگاهی حرف های دیکته شده آنها را تکرار می کنند.

  • کارمند ساده

    هنرمندان احساساتی عزیز و محترم ؛ احتراما یادتان باشد که نظام و دکترین ولایت فقیه مطلقه غیر معصوم هنر هفتم در ایران را از دم دستی بودن دوره قبل ، نجات داد و اجازه ی تولد یک سینمای دیگر در این مرز بوم ، جدا از 1- هالی وود و 2- بالی وود و 3- سینمای کمونیستی را صادر کرد ؛ پس قدر دان این نظام باشید و هر چند هنرمندان صاحب بصیرت بسیاری هستند که قدر این مطلب را می دانند و در مقابل اندکی هر چند با علم و تجربه نه با بصیرت ایستاده اند و نمی گذارند که فرهنگ که اساس و پایه این علم و هنر هفتم است شمشیری علیه این دکترین شود....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار