گوناگون

باقری: چیزی به نام مذاکرات هسته ای نداریم

باقری: چیزی به نام مذاکرات هسته ای نداریم

در پی انتشار شایعاتی در خصوص انتقال مسئولیت پرونده هسته‌ای از وزارت خارجه ایران به علی شمخانی، علی باقری کنی اظهار داشت که فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر شورای عالی امنیت ملی پی گرفته می‌شود.

به گزارش پارسینه و به نقل از یورونیوز؛ سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی بار دیگر صحبت‌های پیشین خود را تکرار و تاکید کرد که «چیزی به نام مذاکرات هسته‌ای » وجود ندارد. باقری کنی که در دوران وزارت حسین امیرعبداللهیان مسئول مذاکرات هسته‌ای احیای برجام بوده پیش از این هم چندین بار تاکید کرده که ایران مذاکره‌ای بر سر برنامه هسته‌ای با طرف غربی ندارد و تنها درباره رفع تحریم‌های ایران با قدرت‌های غربی پای گفتگو می‌نشیند. 

اظهارات باقری کنی در حالی مطرح می‌شود که در روزهای اخیر برخی از رسانه‌های اصولگرا خبر داده بودند که علی شمخانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی مسئولیت پیگیری پرونده هسته‌ای را برعهده گرفته است. شمخانی که در دوران حضورش در شورا مسئولیت مذاکرات برای از سر گیری روابط میان ایران و عربستان را برعهده داشت حالا دیگر هیچ سمت دولتی ندارد و به عنوان مشاور سیاسی رهبر انقلاب در فضای سیاسی ایران شناخته می‌شود. 

گزارش‌ها درباره تغییر تیم مذاکره کننده هسته‌ای حتی به نشست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم کشیده شده بود و ناصر کنعانی در این خصوص واکنش نشان داده بود. آقای کنعانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در این رابطه گفته بود که نکته قابل طرحی در این مورد ندارد و بنای وزارت خارجه پاسخگویی به آنچه او «شایعات فضای مجازی و اخبار غیر معتبر» خوانده بود، نیست.

علی باقری کنی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت و در پاسخ به خبرنگاران در خصوص شایعات مربوط به گفتگوهای میان ایران و آمریکا بر سر مذاکرات هسته‌ای با میانجیگری عمان گفت: «ما با وزیر خارجه عمان در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوع غزه و جنایات اسرائیل در نسل کشی مردم این منطقه به طور مفصل صحبت کردیم و در موضوعات دیگر هم رایزنی داشتیم.»

اظهارات باقری کنی در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه عمان در روزهای اخیر در سفری به تهران با مقام‌های ایرانی گفتگو داشت و برخی از رسانه‌ها از احتمال انتقال پیام میان ایران و آمریکا از کانال عمان سخن گفته بودند.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار