گوناگون

واکنش حزن انگیز مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش

واکنش حزن انگیز مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در سانحه سقوط بالگرد به همراه همراهانش در سفر به استان آذربایجان شرقی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش پارسینه؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

بخوانید: پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

 

در ادامه واکنش مقامات عالیرتبه کشوری و لشگری به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش را می بینید.

ظریف تسلیت گفت

محمدجواد ظریف: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

10

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت

پیام وزیر سابق ارتباطات بدین شرح است:

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان

در پی شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید ایراهیم رئیسی و همراهان در سانحه سقوط هلیکوپتر، یادگار امام پیام تسلیتی را صادر کرد.

1401102222193775726833084

 متن پیام حجت الاسلام و المسلمین بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله

سید حسن خمینی

31 اردیبهشت 1403/ جماران

توییت حساب رسمی ابراهیم رئیسی در شبکه ایکس

Untitled

رئیس‌جمهور ونزوئلا شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: از اخبار سخت در مورد فقدان فیزیکی ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شوکه شدم.

من از خداحافظی با یک فرد نمونه بسیار متأسفم، یک رهبر فوق‌العاده جهان همانطور که برادر ما ابراهیم است و همیشه خواهد بود، یک انسان عالی، مدافع حاکمیت مردمش و دوست بی قید و شرط کشور ما.

بیانیه نخست‌وزیر عراق در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

سودانی: ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود به رهبر جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می داریم.

31

پاکستان عزای عمومی اعلام کرد

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در صفحه ایکس خود شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت و اعلام کرد: پاکستان به نشانه احترام به رئیس جمهور و همراهانش و در همبستگی با ایران برادر، یک روز عزا برگزار خواهد کرد و پرچم آن نیمه برافراشته خواهد بود.

پاکستان

توییت صفحه رهبرانقلاب پس از شهادت آیت‌الله رئیسی

Untitled

پیام تسلیت فراجا

فرماندهی کلِ انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای شهادت رییس جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت .

در این اطلاعیه آمده است: با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رئیس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌نمایم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان بر کف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.

همچنین فقدان نماینده محترم، ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌نمایم. فراجا ضمن همدردی با ملتِ بزرگ و سلحشور، تلاش و مساعیِ لازم در جهت تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.

حسن روحانی: این مصیبت بزرگ را با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد.

متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

امیر قطر شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت

آل‌ثانی، امیر قطر در پیامی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و دیگر شهدا در حادثه دردناک سقوط بالگرد را به دولت و مردم ایران را تسلیت گفت و از خداوند متعال برای شهدا طلب رحمت و مغفرت و برای خانواده‌های آنان طلب صبر کرد.

رئیس امارات متحده عربی شهادت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت

محمد بن زاید: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانشان را در پی یک حادثه تلخ به دولت و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال برای ایشان آرامش ابدی طلب کرده و به خانواده محترمشان از صمیم قلب تسلیت عرض می کنیم. امارات متحده عربی در این زمان سخت با ایران همبستگی می کند.

20

پیام تسلیت وزیر خارجه نیوزلند

وینستون پترس، وزیر امور خارجه نیوزلند: فکر ما با مردم ایران است. تسلیت به خانواده رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و هیئت همراه.

پیام تسلیت رئیس شورای اروپا برای شهادت رئیس‌جمهور ایران

میشل، رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا همدردی خالصانه خود را درباره درگذشت رئیس‌جمهور رئیسی و وزیر خارجه امیرعبداللهیان را ابراز می‌کند.

حماس شهادت رئیس جمهور ایران را به رهبر انقلاب تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی را به رهبر انقلاب اسلامی، دولت و مردم برادر ایران تسلیت گفت.

پاشینیان: برای دولت و مردم ایران آرزوی استواری در این دوران سخت دارم

نخست‌وزیر ارمنستان: همبستگی خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم و آرزوی قدرت و استواری در این برهه سخت دارم. جمهوری ارمنستان و مردم آن در این دوران سخت، در کنار کشور و مردم دوست خوب و همسایه ما هستند.

مقاومت فلسطین: حمایت‌های رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را فراموش نخواهیم کرد

کمیته‌های مقاومت فلسطین: این مصیبت بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری [آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای و ملت داغدار ایران تسلیت عرض می‌کنیم، امید است خداوند متعال در این مصیبت بزرگ به دلهای ایشان آرامش دهد.

به همراه ملت فلسطین با برادرانمان در جمهوری اسلامی ایران، رهبری، مردم و دولت آن ابراز همبستگی می کنیم و در غم و درد آنها در این مصیبت بزرگ شریک هستیم.

مردم و مقاومت فلسطین، آنچه را که دو شهید مقاومت، رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و وزیر خارجه دکتر حسین امیر عبداللهیان برای آرمان فلسطین و حمایت از مردم ما در همه مجامع ارائه کردند، فراموش نخواهند کرد.

مقام عالی‌رتبه یمنی: رحلت شهید رئیسی خسارت بزرگی برای ملتهای اسلامی است

مشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن: ما بر ایستادگی خود در کنار جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کنیم.

ایمان داریم که ایران با صبر از سختی‌ها عبور خواهد کرد.

شهید رئیسی نمونه‌ای از یک رهبر مسلمان و شجاع و وفادار به امت بود.

مواضع وی روشن، خصوص درقبال فلسطین محکم و شجاعانه بود.

رحلت شهید سید ابراهیم رئیسی خسارت بزرگی برای امت اسلامی است.

ابراز همبستگی جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ، شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و هیأت همراه ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت و اعلام کرد «در این روز غم‌انگیز، آذربایجان با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی می‌کند».

ولادیمیر پوتین درگذشت آیت‌الله رئیسی را به رهبر ایران تسلیت گفت

در پیام ولادیمیر پوتین، آمده است: صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته حکومتی شما شد را بپذیرید. سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود.

او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود. او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آنها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار