گوناگون

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به شبهه سیاسی بودن ردصلاحیت‌ها

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به شبهه سیاسی بودن ردصلاحیت‌ها

پارسینه: سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت در هیئت‌های اجرایی و شبهه سیاسی بودن آن توضیح داده که به نقل از ایلنا می‌خوانید.

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در پاسخ به این سوال که بعد از اعلام نتیجه صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی مدعی شدند، برخی رد صلاحیت‌ها سیاسی بوده است موضع شورای نگهبان چیست، گفت: واقعا از مبانی کار هیأت‌های اجرایی اطلاعی ندارم که خدمت‌ شما هم عرض کنم. هیأت‌های اجرایی با ترکیبی که در قانون آمده، از افرادی هستند که مستقل تشکیل می‌شوند. آنچه که می‌توانم بگویم این است که هرکسی نسبت به عملکرد هیأت‌های اجرایی شکایتی داشته چه کسانی که تأیید صلاحیت نشدند اعم از اینکه رد یا عدم احراز شده باشند، در سامانه‌ای که اعلام کردیم شکایت خودش را مطرح کرده و در این ۵۰ روزی که فرصت داریم شکایات این افراد را بررسی می‌کنیم و نتیجه را در ۱۴ دی اعلام می‌کنیم.

وی افزود: قانون مراحل مختلفی را پیش‌بینی کرده، یعنی اول هیأت‌ اجرایی را پیش‌بینی کرده که ارتباطی با شورای نگهبان ندارد، هیأت نظارت و بعد شورای نگهبان را هم پیش‌بینی کرده است. تازه ۱۴ دی را که عرض می‌کنم باز هم نهایی نیست و نظر خود شورای نگهبان نظر قطعی و نهایی است. باز هم باید این مراحل طی شود تا بتوانیم اظهارنظر دقیقی انجام دهیم.

طحان نظیف در پاسخ به این سوال که شورای نگهبان نظارتی بر عملکرد هئیت اجرایی ندارد، گفت: هیأت‌های اجرایی کارشان را انجام می‌دهند و آنها کارشان تمام شده است؛ الان هرکدام از داوطلبان از هیأت‌ اجرایی شکایتی داشته به هیأت‌های نظارت آمده و در سامانه‌ای که عرض کردیم، شکایت خودشان را ثبت کردند و ما الان در حال بررسی آن هستیم. مهلت هیأت‌های اجرایی ۱۵ روز بود، مهلت هیأت‌های نظارت ۵۰ روز و مهلت شورای نگهبان ۳۰ روز است. لذا این سیر طی شود تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

  • ناشناس

    وقتی رهبری می گویند ؛ اگر پیامبر هم خالص سازی می کرد ، کسی اطراف پیامبر هم نمی ماند. شاید مردم زمان پیامبر ، از اطراف پیامبر دور می شدند . از رد و تایید صلاحیت ها که بگذریم ، ۴۶ سال هست که در این ایران انتخابات برگزار می شود و مردم ایران به امید بهتر شدن شرایط ( سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ...) در انتخابات شرکت می کنند ، اگر قرار بر این هست که انتخابات به سبک و سیاق گذشته برگزار شود ؛
    ۱؛ که انتخابات فقط با یک جماعت خاص و ویژه برگزار شود و دیگر احزاب سیاسی طرد شوند ، انتخابات را برگزار نکنید . چرا فقط شورای نگهبان باید جای آقای جنتی و صادق لاریجانی باشد ، چرا حسن خمینی و روحانی و محمود علوی ، جهانگیری و ...... نباید در شورای نگهبان باشند . چرا نماینده گان مجلس از بین یک قشر خاص و که یک چرخه هست که فرضاً پزشکیان و یا خباز به عنوان اصلاح طلب به آن اضافه می شود ، چرا نظامیان ، یونیفرم شان را کنار می گذارند و کت و شلوار می پوشند و سهم و حق بقیه احزاب را در نماینده گی مجلس می خورند . اگر قرار بر اصلاحات و تغییرات هست ، اجازه بدهید همه طیف های سیاسی حتی کسی که مثل مصطفی تاج زاده عملا انتقاد می کند ، تایید صلاحیت شود .
    ۲؛ اگر قرار بر برگزاری انتخابات هست و انتخاباتی که محدودیت های اجتماعی برداشته نشود ، رساته ها بابت هر نوشته ای توبیخ شوند ، روزنامه ها تعطیل شوند ، آزادی بیان و قلم نباشد ، چیزی تحت عنوان زندانی سیاسی باشد ، حتی یک میدان و یا یک کوچه برای اعتراض مردم نباشد . پس لطفاً انتخابات برگزار نکنید .
    ۳؛ اگر قرار بر برگزاری انتخابات هست ولی تحریم ها ۴۶ ساله به بهانه دشمن برداشته نشود ، طبق آمار دولت ۶۰ میلیون زیر خط فقر زندگی کنند ، هزینه مواد خوراکی از حقوق کارگر و کارمند بیشتر باشد ، مردم ۴۶ سال در یک سرزمین با وسعت بیش از یک میلیون ، مستاجر باشند و حسرت خانه دار شدن را بخورند ، لطفاً انتخابات برگزار نکنید .
    ۴؛ اگر قرار بر برگزاری انتخابات باشد و در طول ۴۶ سال مردم سیستان از شهرها و روستاهایشان به خاطر فقر و تبعیض و طوفان شن و ماسه ، مهاجرت کنند ، مدارسشان کپری باشد ، مردم کردستان کولبری کنند و مردم استان بوشهر بعد از ۴۶ سال منتظر خط آهن باشند ، مردم خوزستان در میان آلودگی و مواد سمی شیمیایی نفس بکشند و مردم هرمزگان در فقر و مردم ایران در میان تبعیض باشند ، انتخابات برگزار نکنید .
    ۵؛ اگر قرار بر برگزاری انتخابات باشد و کشور را به یک طیف خاص سپرده ایم که فرضاً اعضای فرهنگستان علوم ، آدمهایی هستند حول و محور یک تفکر بالا و پایین ، بهداشت و درمان ........ سینما ، تلویزیون و ورزش ....... ، خودمان اجازه داریم به شهرها سفر کنیم ولی احمدی نژاد به عنوان نماینده مردم در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اجازه سفر و گفتگو با مردم را ندارد ، روحانی ، خاتمی ، محمدمهاجری ، ....... اجازه ندارند ، به یک شهر بروند و با مردم صحبت کنند ، اگر قرار هست کشور (( مال حزب اللهی ها باشد )) بالاغیرتاً بیت المال را هدر ندهید .
    ۶؛ پس از فوت پروانه معصومی ، قضاوتهای زیادی در مورد صحبت ها و تفکر و اعتقادات ایشان در فضای مجازی پخش شد . انتخاباتی که در طول این ۴۶ سال برگزار کردیم ، به جای اینکه ما را به پیشرفت و مدرن شدن در همه زمینه ها ببرد ، به عقب ها برگشتیم ، نه مثل دهه ۶۰ و ۷۰ نه مثل قبل از انقلاب ، بلکه به زمان قاجار و قبل از آنها ، چون دهه شصت و انقلاب مردم با هر طیف فکری و سیاسی و مذهبی کنار بودند و انتخابات سالهای اخیر باعث جدایی و رو در رویی مردم شد . به مردم یاد دادیم ، که شما نابلدید ، به مردم یاد دادیم ، ما می فهمیم ، ما تصمیم می گیریم ، تو دشمنی ، تو جاسوسی ، تو ضد اتقلابی ، علی ضیا را به صرف یک نقد ، از تلوزیون بیرون کردیم ، داریوش فرضیایی را بیرون کردیم ، علیخانی را بیرون کردیم، برنامه رامبد جوان را جمع کردیم ، سروش صحت مهاجرت کرد و برنامه هفت ضابطیان را تعطیل کردیم و برنامه موسیقی افتخاری و سهیل محمودی را تعطیل کردیم ، ترانه علیدوستی را به خاطر حمایت زندانی کردیم ، علی دایی را طرد کردیم و فرخ نژاد را ممنوع الخروج کردیم ، فاطمه سپهری در حبس هست و زهرا رهنورد در حصر هست و فخری زاده و قاسم سلیمانی ترور شد . می دانید چرا ؟!! چون ما به دنبال خرد جمعی و منافع ملی نیستیم ، ما به دنبال تکریم و احترام مردم نیستیم ، ما به دنبال حقوق شهروندی نیستیم ، هنوز تفکر کیهانی ، اعتقاد دارد زنان و دختران این سرزمین در عصر تکنولوژی و پیشرفت و مدرنیته باید کنترل شوند ؛ زنان و دختران حق ورود به ورزشگاهها را ندارند ، هنوز قانون امنیت زنان و حقوق انسانی زنان را به رسمیت نشناخته ایم ، اگر قرار بر برگزاری انتخابات فرمالیته و نمایشی هستیم ، لطفاً انتخابات برگزار نکنید .
    ۷؛ اگر قرار بر برگزار انتخابات هست ولی حق آبه هیرمند گرفته نمی شود ، مردم سیستان در میان طوفان شن و خاک زندگی می کنند ، مردم خوزستان در میان آلاینده ها و گازهای سمی زندگی می کنند ، مردم تهران و اراک و اصفهان و مشهد .... در میان آلودگی و مواد سمی زندگی می کند ، فاضلاب شهری و صنعتی به خلیج فارس و دریای خزر می ریزد و دریاچه اورمیه ...... خشک شده ، جنگلهای شمال از بین رفته اند و تبدیل به زمین کشاورزی شده اند و جنگل کاری و مرتع کاری فراموش شده ، سفره های اب زیر زمینی از بین رفته اند ، هوای استانهای جنوبی در زمستان هر سال نسبت به سال قبل گرم تر می شود ، حضرت عباس مابین انتخابات برگزار نکنید .

    ۸؛ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، انتخابات ندارند ولی شاخص رفاه مردم عربستان به اندازه کشورهای مدرن و پیشرفته اروپایی هست ، آنها هم مثل ما نفت و گاز و پتروشیمی دارند ولی ۶۰ میلیون جمعیت آنها زیر خط فقر نیست ، ۶۰ میلیون سوء تغذیه ندارند ، چون قدرت خرید مواد پروتینی و لبنی را ندارند ، از نان فاقد کیفیت می خورند ، اوضاع وخیم اجتماعی ، کشمکش های سیاسی و تحریم از ایرانیها ، انسانهایی با انواع و اقسام بیماری از بیماری جسمی تا روحی و روانی ساخته که یک زندگی توام با آرامش و آسایش را بعد از ۴۶ سال سختی و مشکلات به شما بدهکارند . اگر قرار بر این هست که آمار مرگ میر جمعیت به خاطر وضعیت اسفناک کشور دو برابر شود ، انتخابات برگزار نکنید ، هزینه میلیاردی انتخابات را برای عمران و آبادی استان سیستان و مناطق محروم اختصاص دهید وقتی قرار هست همه دنیا دشمنمان باشد و تنها نگرانیمان غزه و تنها دوستمان حماس و انصارالله باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار