گوناگون

حضور پر رنگ آحاد ملت در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس

حضور پر رنگ آحاد ملت در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس

پارسینه: مردم ایران اسلامی در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس ندای آزادی قدس سر دادند و با محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی برگ پرافتخار دیگری را به کتاب زرین انقلاب اضافه کردند.

حضور پر رنگ آحاد ملت در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس

به گزارش پارسينه ؛ مردم تهران و ۹۰۰ شهر دیگر کشورمان روز جمعه ۱۸ خرداد ۹۷ مطابق با ۲۳ رمضان ۱۴۳۹ را در حالی که اکثرشان روزه‌داران شب‌زنده‌دار بوده و شب گذشته را به احیا گذرانده‌اند، با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، انزجار و خشم خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس و تصمیمات اخیر رییس‌جمهور آمریکا و هم‌چنین حمایت از ملت‌های مظلوم منطقه به خصوص فلسطین نشان دادند.

این گزارش را لحظه به لحظه با پارسینه دنبال کنید

قطعنامه پایانی راهپیمایی روز قدس
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۸

مهر : راهپیمایان روز جهانی قدس طی قطعنامه‌ای تاکید کردند: آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه صهیونیستها و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل آرمان بلند انقلاب اسلامی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

(سوره اسراء/ آیه ۱)

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد با حضور حماسی، باشکوه و انقلابی در رستاخیز امت اسلامی و آوردگاه بزرگ «روز جهانی قدس»، بار دیگر وحدت و اراده مسلمانان عالم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان بلند آزادی بیت‌المقدس و اعلام برائت از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت قبیله‌ای روزگار، زوال قطعی رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی را فریاد زنیم.

اینک با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و معجزگون معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس و تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای که آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است و جبهه سلطه و صهیونیسم با شکست رؤیای «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، به توطئه‌های پلید و جدیدی مانند «معامله قرن» و به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن «روز جهانی قدس» که نماد بیداری امت اسلامی و مظهر زنده بودن ملت و مقاومت فلسطین و انتفاضه «بازگشت» است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌نماییم:

۱ـ «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمامی همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.

۲ـ اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۳ـ با محکوم کردن توطئه موسوم به «معامله قرن» به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» بوده و هرگونه راه‌حل جایگزین را فرصت‌سازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمال‌کردن حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

۴ـ فلسطین را «رمز وحدت، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار در حفظ رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی و ایجاد چتر امنیتی برای اشغالگران پلید دانسته و ضمن تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مراجع، علما و نهادهای دینی جهان اسلام به‌ویژه «دانشگاه الازهر» و «علمای حجاز» در حمایت از مردم فلسطین و ناکام دانستن تلاش‌های گذشته آنان، انتظار می‌رود با افشای توطئه‌های جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان، تلاش سران مرتجع برخی کشورهای اسلامی و عربی برای سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف را محکوم و به رسالت تاریخی و تکلیف شرعی خود در این عرصه عمل نمایند.

۵ـ وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان «آزادی قدس شریف» و اخراج اشغالگران از این سرزمین مقدس دانسته و با حمایت همه‌جانبه از «خط مقاومت و انتفاضه»، یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و حذف معادله بازگشت که برای بستن پرونده فلسطین طراحی شده است را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی، این توطئه خطرناک را ناکام سازند.

۶ـ شکست «فتنه داعش» و تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، ناکامی رژیم آل سعود در جنگ و تجاوز ضد ملت‌های مظلوم و مقاوم یمن و بحرین به رغم حمایت‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را از دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت اسلامی دانسته و با تأکید بر محفوظ دانستن حق انتقام و مقابله به مثل در قبال توطئه‌های استکباری و صهیونیستی، همراه با آحاد امت اسلامی اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام با مسأله‌سازی‌های انحرافی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع و امنیت اشغالگران قدس سازند.

۷ـ «آمریکا» را همچنان «طاغوت اعظم»، «شیطان بزرگ» و «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم‌کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از «برجام» و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم «شروط و ملاحظات راهبردی» رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی پرداخته و عنداللزوم تصمیم و اقدام انقلابی را در دستور کار قرار داده و نام خود را به نیکی در تاریخ جاودانه سازند.

۸ـ با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولین و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری به‌عنوان «نقشه راه انقلاب اسلامی» و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز نموده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.

۹-از همه دستگاه ها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان های معتقد به نظام می خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت های خطیر تاریخی خود برابر توطئه های 'جبهه دشمن' که از طریق 'نفوذ' و 'اختلال در محاسبات نظام اسلامی' در صدد تحمیل اراده شیطانی خود در پوشش پیمان ها و سندهای به اصطلاح جهانی و بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، پالرمو، FATF برای هدف قراردادن 'هویت'، 'استقلال' و 'اقتدار' انکارناپذیر کشور هستند، عمل نموده و با صیانت از منافع و مصالح ملی، توطئه ها و ترفندهای دشمنان در این عرصه را خنثی و با شکست مواجه سازند.

"آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی؛ درد بگیرید، بمیرید"
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۲:۴۱

ایسنا : در راهپیمایی امروز شعار آمریکای فینگیلی و اسرائیل جینگیلی درد بگیرید بمیرید، از سوی راهپیمایان تهرانی سر داده شد. در بنری که بر روی دیواره‌های دانشگاه تهران نصب است جمله‌ای از امام موسی صدر به این مضمون آورده شده است که "قدس، قبله ما و کانون ارزش‌های ماست."

همچنین جمله‌ای از مقام معظم رهبری نیز بر روی این بنرها چاپ شده است به این مضمون که "روز قدس، تیری است به قلب توطئه فراموشی مساله فلسطین"، "روز قدس نماد صف بندی حق در مقابل باطل است".

در مجموعه پوسترها و بنرهایی که از سوی شهرداری تهران چاپ و در مراسم توزیع شده است شعارهایی از این قبیل آورده شده است: "هر سه روز یک فلسطینی کشته می‌شود"، "هیهات من الذله"، "به زودی در قدس نماز می‌خوانیم"، "قدس پایتخت عربی فلسطین است".

در راهپیمایی امسال عکس نوشته شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعه جنبش اسلامی نیجریه به همراه عکس نوشته‌ای از قدس با این مضمون "فرعون امروز، آمریکا و رژیم صهیونیستی است".

همچنین نمازگزاران و راهپیمانان روز قدس شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، هم غزه هم لبنان جانم فدای قرآن سر دادند.

در حاشیه این مراسم کمیته امداد امام خمینی با قرار دادن صندوق‌هایی در مسیر راهپیمایان کمک‌ها برای زلزله زدگان غرب کشور، همچنین کمک به مردم مظلوم فلسطین، سوریه و یمن جمع‌آوری می‌کند.

همچنین یکی از شعاردهندگان این مراسم شعاری سر می‌داد و از راهپیمایان می‌خواست که این شعار را باصدای بلند فریاد بزنند با این مضمون " آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی، درد بگیرید، کوفت بگیرید، الهی بمیرید".

بر روی عکس نوشته‌ای که عکس یک خانواده فقیر فلسطینی را بر روی خود داشت نوشته بود: "کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور".

حضور احمدی‌نژاد، عارف و مطهری که هر یک در مسیرهای جداگانه به صفوف راهپیمایان پیوستند با شعارهایی از سوی مخالفان همراه شد.

جزئیات نمایش بزرگ اقتدار امت بر ضد صهیونیسم
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۲:۳۴

ایرنا : بخش هایی از راهیپمایی روز قدس در مراکز استانها به شرح ذیل گزارش شده است.

**سمنان


راهپیمایان با فریادهای کوبنده مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام داشتند.


اقشار مردم سمنان اعم از بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان بر ضرورت آزادی قدس شریف و حمایت از مردم ستمدیده فلسطین تاکید کردند.


به گزارش خبرنگاران ایرنا، این راهپیمایی همزمان با مرکز استان سمنان در شهرهای میامی، شاهرود، دامغان، مهدی شهر، سرخه، گرمسار و آرادان در حال برگزاری است.

**چهارمحال و بختیاری


مردم روزه دار این استان در روز همبستگی ملت های آزادیخواه جهان و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور پرشور در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس با ندای مرگ بر آمریکا و اسراییل، مخالفت خود را با ظلم و ستم قدرت های جهانی علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند و رهایی قدس شریف را از چنگال صهیونیست ها خواستار شدند.


مردم ولایی چهارمحال وبختیاری در ۱۴۵ نقطه از استان با فریاد آزادی قدس، راهپیمایی عظیم روز قدس را محلی برای وحدت امت اسلام و خشم و انزجار خود از اشغالگران صهیونیست قرار دادند تا جهانیان بدانند که ملت مظلوم فلسطین تنها نیست.

**همدان


اقشار مختلف مردم در بخش ها، شهرها و روستاهای استان همدان با لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب و تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس حضور یافتند.


روزه داران با سردادن شعارهایی علیه رژیم کودک کش و حامیان کوردل آنها، فریاد ظلم ستیزی و عدالت خواهی سر دادند.


آنان با حمل پلاکارد و دست نوشته هایی حاوی شعارهای ضد صهیونیستی خشم و انزجار خود را از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس ابراز کرده و به حمایت از محور مقاومت پرداختند.

**فارس


مردم فارس نیز همگام با دیگر روزه داران سراسر کشور بیزاری خود از دشمنان جهان اسلام را اعلام و بر حمایت همه جانبه خود از مردم فلسطین تاکید کردند.


راهپیمایی روز قدس در شیراز از چهارراه پانزده خرداد (پارامونت) به سمت خیابان‌های لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه یافت.


در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، غرفه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و رقابت های فرهنگی و هنری برپا شد.

**البرز


مردم روزه دار و خداجوی استان البرز همزمان با سراسر کشور به خیابان ها آمدند تا بار دیگر حمایت قاطع خود از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی فریاد کنند.


علاوه بر کلانشهر کرج، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان، فردیس، اشتهارد و نظرآباد نیز با حضور گسترده مردم و مسئولان به سمت مصلاهای نماز جمعه برگزار شد.


در شهرکرج مسیر راهپیمایی از میدان شهدا - خیابان مهدیه (مظاهری) - میدان توحید- بلوار امامزاده حسن (ع) و مصلی نماز جمعه با سخنرانی حسن قشقاوی مشاورعالی وزیرامور خارجه بود.


امسال این راهپیمایی در ۱۶ شهر تابعه استان البرز شامل ماهدشت، کمالشهر، آسارا، فردیس، کرج، هشتگرد، شهر جدید هشتگرد، طالقان، نظرآباد، اشتهارد، گرمدره، کوهسار، محمدشهر، مشکین دشت و تنکمان در حال برگزاری است .

**زنجان


مردم زنجان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به میدان آمدند و با مشت های گره کرده، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.


با آغاز حرکت مردم زنجان، صدای الله اکبر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، روز جهانی قدس یوم الله است بنیانگذار این روز روح الله است، روز جهانی قدس بر دشمنان اسلام روز عزا و ماتم است، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده و مرگ بر ضد ولایت فقیه از شعارهایی است که روزه داران زنجانی سر می دهند.


راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان ساعت ۱۰:۳۰ از میدان قائم(عج) به سمت مصلای خاتم الانبیاء (ص) شروع و وزیر اطلاعات سخنران این مراسم است .

**لرستان


مردم لرستان در شهرهای مختلف از نخستین دقایق آغاز راهپیمایی در مسیرهای تعیین شده حضور دارند و با حمل دست نوشته و پلاکاردهای مختلف، اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می کنند.


راهپیمایان تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و وحشی گری های اسراییل را در دست دارند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نفرت و اعتراض خود را نسبت به جنایات این رژیم و همدستانش ابراز می دارند.


اقشار و صنوف مختلف مردم از جمله بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، سیاسیون و جوانان حضور گسترده ای در این رویداد دارند.

** کرمان


مردم انقلابی،روزه دار و مومن استان کرمان امروز (جمعه )با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا را در شهرها و روستاهای این استان سردادند.


به گزارش ایرنا، مردم شریف ومتعهد این استان همزمان با دیگر نقاط میهنمان و در ساعات اولیه در راهپیمایی باشکوه روز قدس حضور یافتند و با شعارهای 'الله و اکبر '، 'فریاد ملت ما مرگ بر آمریکا ، پیام ملت ما نابودی اسرائیل' حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای بلند به گوش جهانیان رساندند.


حضور پر رنگ مسئولان و اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان صحنه های حماسی روز جهانی قدس را در کرمان به منصه ظهور گذاشته و نشان می دهد این ملت پر صلابت تر از گذشته راه امام راحل (ره)را ادامه خواهند داد.

** گرگان
همزمان با سراسر کشور و در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه دار در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال برگزاری است.


به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم روزه دار شرکت کننده در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به سمت میعادگاه های نمازجمعه در حرکت هستند.


راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز در ۴۱ نقطه شهری و روستایی استان گلستان در حال برگزاری است.

** استان مرکزی


راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۱۲۱ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد.


به گزارش ایرنا، مردم روزه‌دار استان مرکزی با حضور پرشور خود مسیرهای از پیش اعلام شده‌ راهپیمایی را در نقاط مختلف این استان پیمودند و در صفوف به هم فشرده انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اسرائیل فریاد زدند.


قشرهای مختلف مردم درحالی که تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، قدس شریف و دست نوشته هایی با مضامین حمایت از فلسطین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.


راهپیمایی روز قدس در شهر اراک از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه از میدان شهدا آغاز شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی پس از پیمودن مسیر پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری تا مصلای بیت‌المقدس این شهر تجمع کردند.

** آذربایجان شرقی


مردم شهرهای آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور در خیابان ها ضمن محکوم کردن اقدام موذیانه و ضداخلاقی ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، همدلی صدها هزار نفری خود با مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.


در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز، مردم انقلابی و ولایتمدار با حضور در مسیرهای هفتگانه راهپیمایی روز قدس، شعار ' مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل' سر دادند.


خیابان های منتهی به بافت مرکزی تبریز در منطقه مصلای بزرگ امام خمینی این شهر، امروز شاهد سیل خروشان مردمی است که با شعار محوری 'روز جهانی قدس'، 'پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی' و 'عزم ملت فلسطین برای بازگشت' به میدان آمده اند تا به جهانیان نشان دهند که همچنان استوار بر عهد خود با امام شان مبنی بر آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها ایستاده اند.

راهپیمایی روز قدس همزمان در تهران و شهرهای سراسر کشور
۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۲:۳۱

فارس : مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند.همزمان با ایران صدها میلیون از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

گفتنی است این مراسم در تهران با حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار و اقشار مختلف از مسیرهای ده‌گانه تا دانشگاه تهران برگزار شده و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.

مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران به شرح زیر است :

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵ مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸ مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

گفتنی است بعد از برگزاری راهپیمایی قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس قرائت شده و بعد از آن نماز پرصلابت جمعه به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود.

مهر : راهپیمایان روز جهانی قدس طی قطعنامه‌ای تاکید کردند: آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه صهیونیستها و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل آرمان بلند انقلاب اسلامی است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

(سوره اسراء/ آیه ۱)

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد با حضور حماسی، باشکوه و انقلابی در رستاخیز امت اسلامی و آوردگاه بزرگ «روز جهانی قدس»، بار دیگر وحدت و اراده مسلمانان عالم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان بلند آزادی بیت‌المقدس و اعلام برائت از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت قبیله‌ای روزگار، زوال قطعی رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی را فریاد زنیم.

اینک با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و معجزگون معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس و تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای که آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است و جبهه سلطه و صهیونیسم با شکست رؤیای «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، به توطئه‌های پلید و جدیدی مانند «معامله قرن» و به رسمیت شناختن «بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن «روز جهانی قدس» که نماد بیداری امت اسلامی و مظهر زنده بودن ملت و مقاومت فلسطین و انتفاضه «بازگشت» است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌نماییم:

۱ـ «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمامی همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.

۲ـ اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۳ـ با محکوم کردن توطئه موسوم به «معامله قرن» به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» بوده و هرگونه راه‌حل جایگزین را فرصت‌سازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمال‌کردن حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

۴ـ فلسطین را «رمز وحدت، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار در حفظ رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی و ایجاد چتر امنیتی برای اشغالگران پلید دانسته و ضمن تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مراجع، علما و نهادهای دینی جهان اسلام به‌ویژه «دانشگاه الازهر» و «علمای حجاز» در حمایت از مردم فلسطین و ناکام دانستن تلاش‌های گذشته آنان، انتظار می‌رود با افشای توطئه‌های جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان، تلاش سران مرتجع برخی کشورهای اسلامی و عربی برای سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف را محکوم و به رسالت تاریخی و تکلیف شرعی خود در این عرصه عمل نمایند.

۵ـ وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان «آزادی قدس شریف» و اخراج اشغالگران از این سرزمین مقدس دانسته و با حمایت همه‌جانبه از «خط مقاومت و انتفاضه»، یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و حذف معادله بازگشت که برای بستن پرونده فلسطین طراحی شده است را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی، این توطئه خطرناک را ناکام سازند.

۶ـ شکست «فتنه داعش» و تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، ناکامی رژیم آل سعود در جنگ و تجاوز ضد ملت‌های مظلوم و مقاوم یمن و بحرین به رغم حمایت‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را از دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت اسلامی دانسته و با تأکید بر محفوظ دانستن حق انتقام و مقابله به مثل در قبال توطئه‌های استکباری و صهیونیستی، همراه با آحاد امت اسلامی اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام با مسأله‌سازی‌های انحرافی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع و امنیت اشغالگران قدس سازند.

۷ـ «آمریکا» را همچنان «طاغوت اعظم»، «شیطان بزرگ» و «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم‌کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از «برجام» و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم «شروط و ملاحظات راهبردی» رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی پرداخته و عنداللزوم تصمیم و اقدام انقلابی را در دستور کار قرار داده و نام خود را به نیکی در تاریخ جاودانه سازند.

۸ـ با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولین و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری به‌عنوان «نقشه راه انقلاب اسلامی» و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز نموده و شناسایی و برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.

۹-از همه دستگاه ها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان های معتقد به نظام می خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت های خطیر تاریخی خود برابر توطئه های 'جبهه دشمن' که از طریق 'نفوذ' و 'اختلال در محاسبات نظام اسلامی' در صدد تحمیل اراده شیطانی خود در پوشش پیمان ها و سندهای به اصطلاح جهانی و بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، پالرمو، FATF برای هدف قراردادن 'هویت'، 'استقلال' و 'اقتدار' انکارناپذیر کشور هستند، عمل نموده و با صیانت از منافع و مصالح ملی، توطئه ها و ترفندهای دشمنان در این عرصه را خنثی و با شکست مواجه سازند.

ایسنا : در راهپیمایی امروز شعار آمریکای فینگیلی و اسرائیل جینگیلی درد بگیرید بمیرید، از سوی راهپیمایان تهرانی سر داده شد. در بنری که بر روی دیواره‌های دانشگاه تهران نصب است جمله‌ای از امام موسی صدر به این مضمون آورده شده است که "قدس، قبله ما و کانون ارزش‌های ماست."

همچنین جمله‌ای از مقام معظم رهبری نیز بر روی این بنرها چاپ شده است به این مضمون که "روز قدس، تیری است به قلب توطئه فراموشی مساله فلسطین"، "روز قدس نماد صف بندی حق در مقابل باطل است".

در مجموعه پوسترها و بنرهایی که از سوی شهرداری تهران چاپ و در مراسم توزیع شده است شعارهایی از این قبیل آورده شده است: "هر سه روز یک فلسطینی کشته می‌شود"، "هیهات من الذله"، "به زودی در قدس نماز می‌خوانیم"، "قدس پایتخت عربی فلسطین است".

در راهپیمایی امسال عکس نوشته شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعه جنبش اسلامی نیجریه به همراه عکس نوشته‌ای از قدس با این مضمون "فرعون امروز، آمریکا و رژیم صهیونیستی است".

همچنین نمازگزاران و راهپیمانان روز قدس شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، هم غزه هم لبنان جانم فدای قرآن سر دادند.

در حاشیه این مراسم کمیته امداد امام خمینی با قرار دادن صندوق‌هایی در مسیر راهپیمایان کمک‌ها برای زلزله زدگان غرب کشور، همچنین کمک به مردم مظلوم فلسطین، سوریه و یمن جمع‌آوری می‌کند.

همچنین یکی از شعاردهندگان این مراسم شعاری سر می‌داد و از راهپیمایان می‌خواست که این شعار را باصدای بلند فریاد بزنند با این مضمون " آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی، درد بگیرید، کوفت بگیرید، الهی بمیرید".

بر روی عکس نوشته‌ای که عکس یک خانواده فقیر فلسطینی را بر روی خود داشت نوشته بود: "کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور".

حضور احمدی‌نژاد، عارف و مطهری که هر یک در مسیرهای جداگانه به صفوف راهپیمایان پیوستند با شعارهایی از سوی مخالفان همراه شد.

ایرنا : بخش هایی از راهیپمایی روز قدس در مراکز استانها به شرح ذیل گزارش شده است.

**سمنان


راهپیمایان با فریادهای کوبنده مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا ضمن تجدید پیمان با آرمان های امام راحل و تبعیت از رهبر معظم انقلاب، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام داشتند.


اقشار مردم سمنان اعم از بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان بر ضرورت آزادی قدس شریف و حمایت از مردم ستمدیده فلسطین تاکید کردند.


به گزارش خبرنگاران ایرنا، این راهپیمایی همزمان با مرکز استان سمنان در شهرهای میامی، شاهرود، دامغان، مهدی شهر، سرخه، گرمسار و آرادان در حال برگزاری است.

**چهارمحال و بختیاری


مردم روزه دار این استان در روز همبستگی ملت های آزادیخواه جهان و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با حضور پرشور در راهپیمایی وحدت آفرین روز قدس با ندای مرگ بر آمریکا و اسراییل، مخالفت خود را با ظلم و ستم قدرت های جهانی علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند و رهایی قدس شریف را از چنگال صهیونیست ها خواستار شدند.


مردم ولایی چهارمحال وبختیاری در ۱۴۵ نقطه از استان با فریاد آزادی قدس، راهپیمایی عظیم روز قدس را محلی برای وحدت امت اسلام و خشم و انزجار خود از اشغالگران صهیونیست قرار دادند تا جهانیان بدانند که ملت مظلوم فلسطین تنها نیست.

**همدان


اقشار مختلف مردم در بخش ها، شهرها و روستاهای استان همدان با لبیک به ندای تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب و تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی دشمن شکن روز جهانی قدس حضور یافتند.


روزه داران با سردادن شعارهایی علیه رژیم کودک کش و حامیان کوردل آنها، فریاد ظلم ستیزی و عدالت خواهی سر دادند.


آنان با حمل پلاکارد و دست نوشته هایی حاوی شعارهای ضد صهیونیستی خشم و انزجار خود را از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم اشغالگر قدس ابراز کرده و به حمایت از محور مقاومت پرداختند.

**فارس


مردم فارس نیز همگام با دیگر روزه داران سراسر کشور بیزاری خود از دشمنان جهان اسلام را اعلام و بر حمایت همه جانبه خود از مردم فلسطین تاکید کردند.


راهپیمایی روز قدس در شیراز از چهارراه پانزده خرداد (پارامونت) به سمت خیابان‌های لطفعلی خان زند، چهارراه پیروزی و بلوار شهید آیت الله دستغیب آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه یافت.


در طول مسیر راهپیمایی ایستگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، غرفه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان و رقابت های فرهنگی و هنری برپا شد.

**البرز


مردم روزه دار و خداجوی استان البرز همزمان با سراسر کشور به خیابان ها آمدند تا بار دیگر حمایت قاطع خود از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی فریاد کنند.


علاوه بر کلانشهر کرج، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان، فردیس، اشتهارد و نظرآباد نیز با حضور گسترده مردم و مسئولان به سمت مصلاهای نماز جمعه برگزار شد.


در شهرکرج مسیر راهپیمایی از میدان شهدا - خیابان مهدیه (مظاهری) - میدان توحید- بلوار امامزاده حسن (ع) و مصلی نماز جمعه با سخنرانی حسن قشقاوی مشاورعالی وزیرامور خارجه بود.


امسال این راهپیمایی در ۱۶ شهر تابعه استان البرز شامل ماهدشت، کمالشهر، آسارا، فردیس، کرج، هشتگرد، شهر جدید هشتگرد، طالقان، نظرآباد، اشتهارد، گرمدره، کوهسار، محمدشهر، مشکین دشت و تنکمان در حال برگزاری است .

**زنجان


مردم زنجان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به میدان آمدند و با مشت های گره کرده، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.


با آغاز حرکت مردم زنجان، صدای الله اکبر ، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ، روز جهانی قدس یوم الله است بنیانگذار این روز روح الله است، روز جهانی قدس بر دشمنان اسلام روز عزا و ماتم است، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده و مرگ بر ضد ولایت فقیه از شعارهایی است که روزه داران زنجانی سر می دهند.


راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان ساعت ۱۰:۳۰ از میدان قائم(عج) به سمت مصلای خاتم الانبیاء (ص) شروع و وزیر اطلاعات سخنران این مراسم است .

**لرستان


مردم لرستان در شهرهای مختلف از نخستین دقایق آغاز راهپیمایی در مسیرهای تعیین شده حضور دارند و با حمل دست نوشته و پلاکاردهای مختلف، اقدامات خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می کنند.


راهپیمایان تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و وحشی گری های اسراییل را در دست دارند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل نفرت و اعتراض خود را نسبت به جنایات این رژیم و همدستانش ابراز می دارند.


اقشار و صنوف مختلف مردم از جمله بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، سیاسیون و جوانان حضور گسترده ای در این رویداد دارند.

** کرمان


مردم انقلابی،روزه دار و مومن استان کرمان امروز (جمعه )با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا را در شهرها و روستاهای این استان سردادند.


به گزارش ایرنا، مردم شریف ومتعهد این استان همزمان با دیگر نقاط میهنمان و در ساعات اولیه در راهپیمایی باشکوه روز قدس حضور یافتند و با شعارهای 'الله و اکبر '، 'فریاد ملت ما مرگ بر آمریکا ، پیام ملت ما نابودی اسرائیل' حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین با صدای بلند به گوش جهانیان رساندند.


حضور پر رنگ مسئولان و اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان صحنه های حماسی روز جهانی قدس را در کرمان به منصه ظهور گذاشته و نشان می دهد این ملت پر صلابت تر از گذشته راه امام راحل (ره)را ادامه خواهند داد.

** گرگان
همزمان با سراسر کشور و در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم روزه دار در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال برگزاری است.


به گزارش خبرنگاران ایرنا مردم روزه دار شرکت کننده در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به سمت میعادگاه های نمازجمعه در حرکت هستند.


راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امروز در ۴۱ نقطه شهری و روستایی استان گلستان در حال برگزاری است.

** استان مرکزی


راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۱۲۱ نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد.


به گزارش ایرنا، مردم روزه‌دار استان مرکزی با حضور پرشور خود مسیرهای از پیش اعلام شده‌ راهپیمایی را در نقاط مختلف این استان پیمودند و در صفوف به هم فشرده انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اسرائیل فریاد زدند.


قشرهای مختلف مردم درحالی که تصاویر امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب، قدس شریف و دست نوشته هایی با مضامین حمایت از فلسطین را در دست داشتند با سردادن شعارهایی خواهان پایان اشغالگری در سرزمین فلسطین شدند.


راهپیمایی روز قدس در شهر اراک از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه از میدان شهدا آغاز شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی پس از پیمودن مسیر پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری تا مصلای بیت‌المقدس این شهر تجمع کردند.

** آذربایجان شرقی


مردم شهرهای آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور در خیابان ها ضمن محکوم کردن اقدام موذیانه و ضداخلاقی ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، همدلی صدها هزار نفری خود با مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.


در کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز، مردم انقلابی و ولایتمدار با حضور در مسیرهای هفتگانه راهپیمایی روز قدس، شعار ' مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل' سر دادند.


خیابان های منتهی به بافت مرکزی تبریز در منطقه مصلای بزرگ امام خمینی این شهر، امروز شاهد سیل خروشان مردمی است که با شعار محوری 'روز جهانی قدس'، 'پیروزی جبهه مقاومت، شکست جبهه آمریکایی - صهیونیستی' و 'عزم ملت فلسطین برای بازگشت' به میدان آمده اند تا به جهانیان نشان دهند که همچنان استوار بر عهد خود با امام شان مبنی بر آزادسازی قدس شریف از چنگال صهیونیست ها ایستاده اند.

فارس : مردم روزه‌دار کشورمان با حضور میلیونی خود در سی‌ونهمین سال پی‌درپی حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند.همزمان با ایران صدها میلیون از شهروندان کشورهای مختلف در کشورهای‌شان امسال در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

گفتنی است این مراسم در تهران با حضور گسترده و پرشور مردم روزه‌دار و اقشار مختلف از مسیرهای ده‌گانه تا دانشگاه تهران برگزار شده و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در جمع راهپیمایان سخنرانی خواهد کرد.

مسیرهای راهپیمایی روز قدس در تهران به شرح زیر است :

مسیر شماره ۱: مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۲: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۳: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۴: مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۵ مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۶: مسجد حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۷: مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۸ مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۹: مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

گفتنی است بعد از برگزاری راهپیمایی قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس قرائت شده و بعد از آن نماز پرصلابت جمعه به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود.

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    آن هم با شعار جینگیلی آمریکا فینگیلی اسراییل !!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار