گوناگون

آمریکایی ها: بایدن برای تصدی دوباره ریاست‌جمهوری پیر است

آمریکایی ها: بایدن برای تصدی دوباره ریاست‌جمهوری پیر است

پارسینه: نظرسنجی مرکز تحقیقات نورک-آسوشیتدپرس نشان می‌دهد بسیاری از امریکایی‌ها روی این موضوع اتفاق‌نظر دارند که «جو بایدن» پیرتر از آن است که بتواند برای دور دوم بر کرسی ریاست جمهوری امریکا تکیه زند.

شفقنا نوشت: نظرسنجی جدید این مرکز تحقیقاتی حاکی از آن است که بسیاری از رای‌دهندگان امریکایی به شکل عجیبی بر سر موضوع سن و سال بالای بایدن هم‌نظر هستند؛ موضوعی که بایدن توان تغییر آن را ندارد.

بر اساس این نظرسنجی، ۷۷ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند بایدن برای دوره چهار ساله آتی ریاست جمهور بسیار پیر است، در این میان نه فقط ۸۹ درصد جمهوری‌خواهان بلکه ۶۹ درصد از دموکرات‌ها هم چنین اعتقادی دارند همچنین این نظر در بین همه گروه‌های سنی حاکم بوده است، گرچه دموکرات‌های مسن‌تر از نامزد بایدن برای سال ۲۰۲۴ میلادی حمایت کرده‌اند.

ترامپ نیز فعلا با پرونده‌های عدیده کیفری‌، از رقبای خود برای نامزدی از سوی جمهوری‌خواهان فاصله زیادی دارد.

۶۷ درصد هم در این نظرسنجی، موافق الزام قضات دیوان عالی به بازنشستگی در سنی معین، ۶۸ درصد موافق تعیین سقف سنی برای نامزدهای کنگره و ۶۶ درصد موافق تعیین سقف سنی برای کاندیداهای ریاست جمهوری بودند. با این وجود با توجه به اینکه افراد سالمند و بالای ۶۵ سال سن نقش مهمی در اجرای قانون دارند، انتظار نمی‌رود که این تغییرات به سرعت عملی شود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بسیاری از افراد در طیف‌های مختلف سیاسی، آماده دیدن چهره‌های جوان‌تر و شاداب‌تر در عرصه سیاسی امریکا هستند.

در همین رابطه، دموکرات‌های سالخورده‌تر نسبت به دموکرات‌های جوان درخصوص تصمیم بایدن برای نامزدی دوباره، حس منفی کمتری داشتند. در این نظرسنجی تنها ۳۴ درصد از دموکرات‌های زیر ۴۵ سال خواهان نامزدی مجدد بایدن در انتخابات بودند، در حالی که این رقم برای افراد مسن‌تر ۵۴ درصد بوده است.

با این حال، تقریبا سه چهارم دموکرات‌های جوان‌تر هم اعلام کردند اگر بایدن نامزد شود احتمالا از او حمایت خواهند کرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار