گوناگون

معرفی دمنوش های دکتر سلامت

معرفی دمنوش های دکتر سلامت

انواع دمنوش ها در مقایسه با دارو های شیمیایی یک گزینه طبیعی و سالم هستند که به دلیل خواص متعدد خود بسیار محبوب بوده و مورد استفاده جهانیان قرار می گیرند.

هر یک از دمنوش های موجود دارای خواص و مزایای منحصر به فردی هستند که شما عزیزان بسته به مشکل خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. البته باید گفت که استفاده از دمنوش ها تنها به دلیل خواص سلامتی آن ها نمی باشد و برخی از مردم، به دلیل طعم عالی و خوشمزه این دمنوش ها به سراغ آن ها می روند.

اما شما چه تعداد از دمنوش ها را می شناسید و هدفتان از مصرف آن ها چیست؟ در ادامه این محتوا ما می خواهیم دمنوش های دکتر سلامت را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

معرفی تنوع دمنوش های دکتر سلامت

دمنوش های مرکز تخصصی و کلینیک لاغری دکتر سلامت در انواع مختلفی تولید و به متقاضیان ارائه می شوند. از این رو شما با هر هدف و هر سلیقه ای می توانید دمنوش دلخواه خود را از این مجموعه تهیه کرده و با آگاهی از راهنمای مصرف دمنوش، بهترین نتیجه را دریافت کنید. از جمله دمنوش های دکتر سلامت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

2

منوش ها برای سیستم ایمنی بدن شما عالی هستند، آنتی اکسیدان بالایی دارند و منبع عالی آبرسانی به بدن می باشند. بسیاری از انواع چای همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری ها کمک کنند.

در حالی که چای سرشار از فواید سلامتی است، اگر فکر می کنید ممکن است بیمار باشید، جایگزینی برای درمان حرفه ای پزشکی نیست. اگر فکر می کنید از یک بیماری جدی رنج می برید، همیشه باید از یک متخصص کمک بگیرید. گفتنی است، چای برای صدها سال در طب گیاهی برای درمان بیماری های جزئی استفاده شده است و مطالعات اخیر فواید دمنوش های طبیعی را به طور علمی به اثبات رسانده اند. اینها چندین نوع چای و دمنوش هستند که مخصوصاً در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت کلی آن مؤثر می باشند:

  • چای زردچوبه
  • دمنوش زنجبیل
  • چای ریشه شیرین بیان
  • چای بابونه
  • دمنوش های لیمو
  • چای سیاه
  • چای سبز

دمنوش ضد استرس دکترسلامت

3

برخی از چای های گیاهی می توانند به کاهش استرس و اضطراب گاه به گاه کمک کنند. از این رو اگر شما هم فرد مضطرب و استرسی هستید، پیشنهاد می کنیم به سراغ این دمنوش های دکتر سلامت بروید. در ادامه برخی از این دمنوش ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • دمنوش نعناع فلفلی: این گیاه را می توان برای چیزی بیشتر از چاشنی استفاده کرد. برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف این گیاه می تواند احساس ناامیدی، اضطراب و خستگی را کاهش دهد. همچنین می توان گفت که چای نعناع فلفلی برای مبارزه با استرس مفید است.
  • دمنوش بابونه: چای بابونه مترادف با آرامش است و آن را در میان شناخته شده ترین چای های تسکین دهنده استرس قرار می دهند. در کنار خواص آرام بخش بابونه، می توان از آن برای کمک به ناراحتی معده و همچنین کاهش درد و التهاب استفاده کرد.
  • اسطوخودوس: اسطوخودوس به دلیل اثرات تثبیت کننده خلق و خو و آرام بخش به طور گسترده ای شناخته شده است. اما آیا می دانستید که ممکن است به اندازه برخی داروها در تسکین اضطراب موثر باشد؟ اسطوخودوس می تواند برای کاهش اضطراب و کمک به بهبود شرایط مراقبت از پوست مانند آکنه و سوختگی و همچنین درد در بدن مفید باشد.
  • سنبل الطیب: از دیگر دمنوش های دکتر سلامت می توان به دمنوش سنبل الطیب اشاره کرد. سنبل الطیب معمولاً به عنوان یک داروی گیاهی برای بی خوابی و سایر اختلالات خواب استفاده می شود. همچنین ممکن است به تسکین بی خوابی ناشی از اضطراب کمک کند از این رو در دسته دمنوش بهبود خواب دکتر سلامت قرار می گیرد. علاوه بر این سنبل الطیب می تواند برای بهبود سایر مشکلات سلامتی مانند سردرد و تپش قلب مفید باشد.
  • بادرنجبویه: بادرنجبویه از خانواده نعناع با رایحه لیمو است که به طور گسترده ای برای درمان بی خوابی، استرس، اضطراب و افسردگی استفاده می شود. پس تنها کافیست بهترین زمان اثرگذاری دمنوش بادرنجبویه را بدانید و با مصرف به اندازه آن از شر استرس و اضطراب رهایی یابید.
  • چای سبز: چای سبز سرشار از اسید آمینه ای است که می تواند اضطراب را کاهش دهد. همچنین به عنوان یک نوشیدنی مفید برای کمک به بهبود تمرکز شناخته شده است. البته برای بهره مندی از خواص بی نظیر این نوشیدنی لازم است تا آن را به طور منظم مصرف کنید.
  • رازیانه: رازیانه گیاهی است بلند که گل های زرد داشته و بومی مدیترانه می باشد. چای رازیانه به طور سنتی برای آرام کردن اضطراب استفاده می شود. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که رازیانه دارای اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی در افراد یائسه است. همینطور گفتی است که رازیانه بهتر است برای مشکلات گوارشی که علائم رایج اضطراب هستند، استفاده شود.

دمنوش کاهش وزن دکترسلامت

4

بسیاری از انواع دمنوش ها حاوی ترکیبات مفیدی هستند که می توانند به کاهش وزن و کاهش چربی کمک کنند. این دمنوش ها از گیاهان مختلف در سراسر دنیا تهیه می شوند اما آیا گیاهی برای لاغری مناسب باشد، دمنوشش هم برای لاغری مناسب است؟ چه گیاهانی برای لاغری مناسب هستند؟

چای یک نوشیدنی پرطرفدار است که مردم در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. دلیل محبوبیت بالای آن را نیز می توان به خواص فوق العاده و طعم دوست داشتنی آن نسبت داد. علاوه بر این، طرز تهیه آن نیز بسیار آسان است. برای درست کردن چای تنها کافیست مقداری آب داغ روی برگ های چای بریزید و اجازه دهید برای چند دقیقه دم بکشد.

از جمله خواص نوشیدن چای می توان به کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان اشاره کرد. همینطور برخی مطالعات حتی نشان داده اند که چای ممکن است کاهش وزن را افزایش داده و به کاهش چربی شکم کمک کند. برخی از بهترین چای ها برای کاهش وزن و کاهش چربی بدن عبارت هستند از:

  • چای سبز
  • چای سیاه
  • چای سفید
  • چای پوئر

بهترین نوع دمنوش های دکتر سلامت کدام است؟

بسیاری از مشتریان ما که به خاطر مزایای سلامتی منحصر به فرد دمنوش ها به سمت آنها جذب می شوند از ما می پرسند که بهترین نوع دمنوش کدام است؟ از آنجایی که دمنوش های مختلف گیاهی دارای فواید دارویی متفاوتی هستند، نمی توان گفت که چه نوع چای و دمنوشی برای یک فرد بهترین است. بسیاری از دمنوش ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و اغلب دارای خواص مفید دیگری مانند تقویت سیستم گوارش، کمک به هضم غذا، کاهش التهاب و افزایش انرژی می باشند. گیاهانی مانند زنجبیل، زردچوبه، نعناع و ... نیز سرشار از خواص مفید دیگری هستند که می توانید از آن ها بهره مند شوید. مهم نیست چه نوع دمنوشی می نوشید، دمنوش همیشه یک جایگزین خوشمزه و سالم برای قهوه، نوشابه، آبمیوه های صنعتی و سایر نوشیدنی ها خواهد بود. پس پیشنهاد می کنیم شما هم از دمنوش های دکترسلامت غافل نشوید.

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار