گوناگون

مهمترین نکات انتخاب شامپو برای رشد سریع مو

مهمترین نکات انتخاب شامپو برای رشد سریع مو

فرقی نمی کند، در چه سنی باشیم یا چقدر به ظاهر خود اهمیت دهیم. همیشه داشتن موهایی سالم که رشد خوبی داشته باشند دغدغه بسیار مهمی برایمان است.

فرقی نمی کند، در چه سنی باشیم یا چقدر به ظاهر خود اهمیت دهیم. همیشه داشتن موهایی سالم که رشد خوبی داشته باشند دغدغه بسیار مهمی برایمان است. به خصوص اگر به دلایل مختلف مجبور شده باشیم موهایمان را بیش از حد کوتاه کنیم. استفاده از شامپویی که به رشد موها کمک می کند، راه حلی است که در این شرایط می توان از آن استفاده کرد و در ادامه ضمن معرفی شامپوهای مناسب برای افزایش رشد مو، نکات مهم برای انتخاب بهترین شامپو برای این هدف را بررسی می کنیم.

شامپوی مناسب افزایش رشد موها

طبق توصیه پزشکان پیشنهاد می­شود از شامپوها و نرم کننده­هایی حاوی مواد طبیعی و ویتامین­هایی نظیر ویتامین B3 و روغن کرچک استفاده کنید. در ضمن از مهمترین ویژگی های شامپو مناسب ریزش مو می­توان به شامپوهایی حاوی کافئین اشاره کرد. در واقع  کافئین اثرات دی هیدروتستوسترون (DHT) یا هورمون اصلی دخیل در ریزش مو را معکوس می­کند و باعث افزایش خونرسانی و گردش خون زیر پوست کف سر می­شود. نیاسینامید از ویتامین­های محبوب دیگری است که باعث تقویت سلول­ها و بافت­های مو می­شود.  

شامپو حاوی آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یکی از گیاهان محبوب برای پوست و مو شناخته می­شود و از آنجایی که مملو از ویتامین­ها و اسیدآمینه­ها است، باعث تغذیه رسانی به موها شده و به افزایش رشد آنها کمک می­کند. به صورت کلی شامپوهای حاوی آلوئه ورا را به عنوان بهترین شامپو برای مراقبت از موها، افزایش رشد و ضخامت آنها می­شناسند.

شوینده مو حاوی روغن کرچک

روغن کرچک باعث افزایش گردش خون پوست کف سر و تقویت رشد موها می­شود و از آنجایی که این روغن حاوی اسیدهای چرب غنی و مورد نیاز موها است، باعث تغذیه رسانی عمیق به فولیکول‌ها می­شود. به صورت کلی اغلب شامپوهای ضدریزش مو همچون شامپوی Organic Harvest حاوی روغن کرچک هستند که پوست کف سر را هم جوان نگه می­دارند. حتما براساس موارد ذکر شده اقدام به انتخاب شامپویی مناسب برای رشد سریع موهای خود کنید تا بتوانید بر شادابی و زیبایی آنها بیفزایید.

 روغن نارگیل، یکی از محبوب­ترین روغن­ها برای مو را فراموش نکنید.

ماساژ دادن موها با روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت آنها شده و میزان پروتئین مورد نیاز آنها را هم تامین می­کند. اگر موهایتان ریزش شدیدی دارد، علاوه بر شامپو و نرم کننده حاوی روغن نارگیل، از خود این روغن هم برای افزایش رطوبت موها بهره ببرید.

این محصول باعث سالم نگه داشتن تارهای مو می­شود و موها را نرم و براق می­کند. نرم کننده و شامپو لورآل پاریس Oil Nourish Conditioner حاوی روغن نارگیل و محصولی مناسب برای تقویت موها است.

شامپوی حاوی مواد مغذی

مهمترین نکات انتخاب شامپو برای رشد سریع مو

یکی از محبوب­ترین شامپوها برای رشد موها شامپوی پیشرفتهL'OREAL PROFESSIONNEL EXPERT DENSITY ADVANCED است. در صورتی که خواهان داشتن موهایی بلند، متراکم و جذاب هستید حتما از  شامپوی محبوب L'Oreal Professionnel برای تامین چربی مورد نیاز ساقه­ موها بهره ببرید. با استفاده از این شامپو می­توانید ضخامت موهای خود را افزایش داده و به تقویت بافت موهایتان کمک کنید. این شامپو انتخابی عالی برای حجم دهی به موها است.

شامپو ضدریزش موها

یکی از روش­های تقویت رشد موها، جلوگیری از ریزش آنها است. شما با استفاده از شامپو ضد ریزش مو BIOTIQUE OCEAN KELP می­توانید به افزایش رشد موها و درمان ساقه­های ضعیف آنها کمک کنید. این شامپو حاوی کلپ، روغن نعناع، عصاره برگ نعناع و پروتئین­های طبیعی است، که با طبیعی­ترین محصولات و طبق فرمول آیورودا آماده شده است. این شامپو تحت عنوان یک نرم کننده گیاهی هم شناخته می­شود و تنها پس از چند هفته استفاده از این شامپو می­توانید اثرات مثبت آن را مشاهده کنید.

شامپو کراتینه Dove

حین انتخاب شامپو برای رشد سریع موها حتما به برند Dove که یکی از محبوب­ترین برندها برای موها است، توجه کنید. شامپو کراتینه داو به افرادی که خواهان تقویت بافت موهای خود و افزایش انعطاف پذیری آنها هستند، پیشنهاد می­شود.

این محصول باعث افزایش لطافت، شادابی، سلامت و تقویت ساقه موها می­شود. اگر با مشکلاتی همچون موهایی کم پشت یا ریزش آنها مواجه هستید، حتما از این سرم کراتین مو که حاوی پروتئین، فیبر فعال و مواد مغذی و مورد نیاز موها است و در سریع­ترین زمان ممکن باعث ترمیم موها می­شود، بهره ببرید.

این شامپو در ابتدا باعث ترمیم موها شده و پس از تقویت ریشه و ساقه موها، شادابی را برایشان به ارمغان می­آورد. در ضمن این شامپو کمپلکس DynaZinc هم دارد که منجر به تغذیه موها از ریشه تا ساقه می­شود.

چه شامپوهایی باعث ریزش موها و آسیب رساندن به آنها می­شوند؟

مهمترین نکات انتخاب شامپو برای رشد سریع مو

توجه داشته باشید از شامپوهایی که  سولفات دارند استفاده نکنید. ممکن است عدم وجود سولفات در شامپو باعث شود تصور کنید موهایتان تمیز نشده است، اما سولفات باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی و ضروری مو می­شود که در نهایت منجر به آسیب رساندن به آنها می­گردد.

همچنین از شامپوهای حاوی پارابن، سیلیکون و فتالات هم استفاده نکنید. پارابن­ها مواد نگهدارنده­ای هستند که منجر به بر هم زدن تعادل هورمونی می­شوند. سولفات‌ها پوست سر را خشک می­کنند یا باعث خارش و قرمزی پوست سر می­شوند و همچنین فتالات‌ها باعث اختلال در غدد درون ریز می­گردند. در ضمن از خرید شامپوهایی که حاوی موادی همچون MCI/MI (متیل کلروایزوتیازولینون/متیل ایزوتیازولینون) هستند و باعث التهاب پوست سر و ریزش موها می­شوند هم جدا خودداری کنید.

نکاتی برای افزایش سلامت و رشد موها

امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی بسیاری از مردم به نکاتی کارآمد در رابطه با سلامت موهای خود توجه نمی­کنند و می­اندیشند با استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب می­توانند موهایی شاداب و سالم داشته باشند. قطعا نحوه انتخاب شامپو برای رشد سریع موها اهمیت زیادی دارد اما باید نکاتی همچون موارد زیر را هم رعایت کنید:

  • از مواد نامناسب یا سبک غذایی عاری از مواد مغذی که باعث ضعف موها می­شوند، استفاده نکنید.
  • انتخاب شامپوی مناسب موها در کنار توجه به نکاتی همچون داشتن رژیم غذایی غنی از امگا 3، فیبر، پروتئین، آجیل، سبزیجات برگدار، گوشت بدون چربی و ماهی باعث افزایش رشد موها و تقویت آنها می­شود.
  • از مواد غذایی حاوی گوگرد که در ساختار اصلی موها به کار رفته­اند و منجر به افزایش رشد آنها شده­اند، استفاده کنید.
  •  به اندازه آب مصرف کنید، مصرف روزانه دو لیتر آب به افزایش شادابی و سلامتی موها کمک می­کند.
  • فراموش نکنید هر چند وقت یک بار ساقه موهای خود را بزنید، این کار باعث افزایش اکسیژن رسانی به موها و تقویت آنها می­شود.
  • حتما هر شب قبل از خواب کف سر خود را به آهستگی حدود 10 دقیقه ماساژ دهید. به این ترتیب میزان خون رسانی کف سر را افزایش می­دهید که باعث افزایش رشد موها می­شود.

جمع بندی

در صورتی که خواهان داشتن موهایی سالم، جذاب و شاداب هستید، حتما نکات ذکر شده در رابطه با نحوه انتخاب شامپو برای رشد سریع موها را رعایت کنید و توجه داشته باشید هر نوع مویی همچون موی فر یا چرب نیازمند رعایت اصول و نکات خاصی در رابطه با نحوه مراقب از موها است. اگر سوالاتی در مورد نحوه مراقبت از مو‌های فر و محصولات مناسب آن ذهنتان را به خود درگیر کرده، حتما به این مطلب از آفتاب نیوز مراجعه کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار