گوناگون

رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده های J-۱۰ و J-۲۰ چین در بازارهای جهانی+ تصاویر

رمزگشایی از چرایی زمین گیر شدن جنگنده های J-10 و J-20 چین در بازارهای جهانی+ تصاویر

نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیماهای جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیماهای جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوندهای سیاسی نیز مربوط می‌شود.

به گزارش پارسینه به نقل از warrior maven پیگیری بی وقفه چین برای تسلط جهانی، با رشد اقتصادی قابل توجه و نوسازی نظامی در طی دهه ها، این کشور را به یک بازیگر کلیدی در تجارت جهانی تسلیحات تبدیل کرده است. با این حال، یکی از بازارهایی که جاه طلبی های چین در آن خنثی شده است، بازار جت های جنگنده مدرن است.هنگامی که جنگنده های J-10 و J-20 را با همتایان آمریکایی خود مقایسه می کنیم، عوامل متعددی در بازی نقش دارند. J-10 از نظر عملکرد و ماموریت شبیه به F-16 نیروی هوایی ایالات متحده است. با این حال، J-20 که اغلب با نام Mighty Dragon شناخته می شود، اغلب با F-22 Raptor و F-35، یعنی دو فروند از بهترین های ایالات متحده مقایسه می شود.

220919_j20_flying_GettyImages-1418126582-scaled

روی کاغذ، جت های جنگنده چینی با همتایان غربی خود رقابت می کنند. با این حال، عملکرد آنها در موقعیت های جنگی در دنیای واقعی تا حد زیادی آزمایش نشده باقی مانده است. این جت ها توسط یک نیروی هوایی ارتش چین پرواز می کنند و هنوز در خارج از کشور آموزش ندیده اند یا در نبرد واقعی شرکت نکرده اند. این فقدان سابقه اثبات شده، خریداران بالقوه را محتاط می کند، زیرا آنها گزینه های ثابت و اثبات شده از کشورهایی با سابقه طولانی در توسعه و استقرار هواپیماهای نظامی موفق را ترجیح می دهند.

 چین جت های مقرون به صرفه زیادی را عرضه کرده است و به توسعه موتور جنگنده های خود پرداخته است. با این حال، توسعه و تولید موتورهای جت قابل اعتماد و با کارایی بالا یک کار فوق العاده پیچیده و چالش برانگیز است که به فناوری پیشرفته، تخصص و سال ها تحقیق و توسعه نیاز دارد.متأسفانه موتورهای تولید شده توسط چین گرانتر از همتایان روسی خود هستند.

خریداران، به ویژه آنهایی که روابط طولانی مدت با روسیه دارند، به احتمال زیاد موتور روسی ارزان‌تر و قابل اعتمادتر را به جای یک موتور چینی گران‌تر و اثبات‌نشده انتخاب می‌کنند.

بر اساس آخرین ارزیابی پنتاگون از قدرت نظامی چین، نیروی هوایی ارتش چین، در حال ارتقای چنگدو J-20 است. به روز رسانی ها ممکن است شامل افزایش تعداد موشک های هوا به هوای جنگنده با پیکربندی پنهانکاری کم، نصب نازل های موتور، و افزودن قابلیت سوپر کروز با نصب موتورهای بومی WS-15 با رانش بالاتر باشد.

Chengdu_J-10_-_殲-10

با وجود رشد روزافزون صنعت هواپیماسازی چین و توسعه جت های پیشرفته، تقاضا برای این جت های جنگنده مدرن چینی کم است. این کمبود تقاضا را می توان به سه عامل اصلی نسبت داد: کیفیت، قیمت و نفوذ سیاسی.

نفوذ سیاسی نقش بسزایی در فروش هواپیماهای جنگنده دارد. بازار بین‌المللی هواپیماهای جنگنده فقط به کیفیت و هزینه مربوط نمی‌شود، بلکه به شراکت‌ها و پیوندهای سیاسی نیز مربوط می‌شود. در این عرصه، چین با مشکل مواجه شده است. اقدامات این شرکت، روابط آن را با خریداران بالقوه مانند فیلیپین و هند تیره کرده است.

سیاست خارجی و استراتژی فروش تسلیحات چین عامل مهمی در عقب نشینی کشورها از خرید جنگنده های چینی بوده است. کشورهایی که هیچ درگیری مستقیمی با چین ندارند، اغلب به دلیل فشارهای بین‌المللی از معاملات خودداری می‌کنند. یک نمونه قابل توجه ترکیه است که به دلیل فشار متحدان ناتو، به ویژه ایالات متحده، قرارداد عظیم ۴ میلیارد دلاری با چین برای دستیابی به سیستم های دفاع موشکی پیشرفته خود را لغو کرد.

در پایان، در حالی که چین گام های مهمی در توسعه هواپیماهای جنگنده پیشرفته برداشته است، در بازار جهانی جت های جنگنده با چالش های متعددی مواجه است. این چالش ها شامل کیفیت و قابلیت های جت های این کشور، تاثیر روسیه بر فروش هواپیما و نفوذ سیاسی خود می شود. برای غلبه بر این چالش ها، چین باید قابلیت اطمینان و عملکرد جت های خود را در شرایط جنگی واقعی نشان دهد، موتورهای جت با کارایی بالای خود را توسعه دهد و نفوذ سیاسی خود را تقویت کند. تنها در این صورت است که می تواند به رقابت موثر در بازار جهانی جت های جنگنده امیدوار باشد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار