گوناگون

آموزش شخصی‌سازی ریپلای در آخرین آپدیت تلگرام

آموزش شخصی‌سازی ریپلای در آخرین آپدیت تلگرام

پارسینه: به‌روزرسانی جدید تلگرام با قابلیت‌هایی همراه است که درحال‌حاضر در هیچ‌کدام از پلتفرم‌های مشابه وجود ندارند.

به گزارش پارسینه و به نقل از زومیت، اگر به‌تازگی تلگرام را آپدیت کرده باشید، احتمالاً متوجه تغییرات جدید این پلتفرم در بخش ریپلای‌ شده‌اید؛ بااین‌حال، ممکن است در نگاه اول قابلیت‌های جدید از جمله نقل قول کردن پیام، کمی گیج‌کننده به‌نظر برسند و کاربر را سردرگم کنند.
اگر قابلیت‌های جدید تلگرام در گوشی یا لپ تاپ شما را هم تاحدودی سردرگم کرده است، در این مقاله همراه زومیت باشید تا با سازوکار ویژگی‌های مذکور آشنا شویم.

نقل قول کردن ریپلای

اگر می‌خواهید با انتخاب بخشی از پیام، پاسخ دقیق‌تری را برای مخاطبتان ارسال کنید، مراحل زیر را پیش ببرید:
روی پیام مورد نظر ضربه بزنید و گزینه‌ی ریپلای را انتخاب کنید.
روی نماد فلش که در گوشه‌ی پیام قرار گرفته است، ضربه بزنید.
اکنون با لمس اولین گزینه، یعنی Select Specific Quote متن مورد نظر انتخاب خواهد شد.
بخشی از متن را انتخاب و سپس Quote Selected Part را لمس کنید.
کوت کردن پیام
گزینه‌ی Specific Quote
گزینه‌های ریپلای
با انجام مراحل فوق، پس از اینکه شما یا شخص مورد نظر روی پیام اصلی ضربه بزنید، به همان قسمتی از متن منتقل می‌شوید که پیش از این مشخص کرده بودید.

قالب‌بندی نقل قول

افزون‌بر نقل قول مستقیم از دیگران، می‌توانید از گزینه‌های قالب‌بندی نقل قول استفاده کنید؛ برای مثال، پس از ریپلای کردن بخشی از متن، این امکان را دارید که قسمتی از ریپلای فعلی را انتخاب و دوباره‌ از گزینه‌ی نقل قول استفاده کنید؛ بدین‌ترتیب، امکان ارسال چند نقل‌ قول در یک پیام را خواهید داشت.
پس از کوت کردن بخش دلخواهتان، قبل از اینکه روی گزینه‌ی ارسال ضربه بزنید، مجدداً قسمتی از متن خود را انتخاب کنید.
اکنون با لمس نماد سه‌نقطه به گزینه‌های مختلفی از جمله Quote دسترسی خواهید داشت.

ارسال ریپلای به چت افراد دیگر

از دیگر قابلیت‌های به‌روزرسانی جدید تلگرام، ارسال پاسخ از چت فعلی به چت‌ها یا گروه‌های دیگر است؛‌ بدین‌ترتیب اگر می‌خواهید دیگران را در جریان بحث فعلی خود قرار دهید، باید طبق مراحل زیر عمل کنید:
همچون مرحله‌ی قبل، پس از ضربه زدن روی پیام، Reply را انتخاب کنید.
دومین گزینه با عنوان Reply in Another Chat را فشار دهید.
در آخر، روی چت مدنظرتان برای ارسال ضربه بزنید.
ارسال ریپلای به تلگرام شخصی دیگر
گزینه‌ی ارسال ریپلای
نکته‌ی مهمی که در زمینه‌ی ارسال ریپلای به چت‌های دیگر باید مدنظر قرار دهید، این است که شخصی که ریپلای شما را دریافت می‌کند، با ضربه زدن روی پیام دریافتی، درست به صفحه‌ی چت شما و مخاطب اصلی منتقل خواهد شد.

امکان تنظیم پیش‌نمایش لینک

تلگرام یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که پیش‌نمایش‌های دقیق پیوند را اضافه و امکان نمایش عنوان، توضیحات و رسانه‌های درون صفحه را فراهم کرد. اکنون، به‌روزرسانی جدید، به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش پیوندها را تا حدودی شخصی‌سازی کنید؛ بدین معنی که می‌توانید اندازه‌ی رسانه را تغییر دهید، محل قرارگیری پیش‌نمایش را مشخص و در صورت وجود چندین پیوند، اولویت نمایش هرکدام را تعیین کنید. در ادامه نحوه‌ی تنظیم پیش‌نمایش لینک‌ها را خواهیم گفت.
گزینه‌ی جابه‌جایی لینک
گزینه‌ی تغییر سایز عکس
گزینه‌های پیوند در ریپلای
گزینه‌های ریپلای
آدرس سایت مورد نظرتان را تایپ کنید.
درصورتی‌که آدرس را به‌درستی وارد کرده باشید، نماد گیره را در گوشه‌ی پیام مشاهده خواهید کرد.
پس از انتخاب نماد گیره، چند گزینه در اختیار خواهید داشت: با فشار دادن گزینه‌ی Move Up می‌توان محل پیوند را تغییر داد و عبارت Shrink Photo محل قرارگیری تصویر سایت و اندازه‌ی آن را تغییر می‌دهد.

تغییر رنگ حساب کاربری

تمام کاربران اندروید و iOS با به‌روزرسانی تلگرام می‌توانند به ویژگی‌های مورد بحث دسترسی داشته باشند؛ بااین‌حال، در نسخه‌ی جدید تلگرام، قابلیت‌های دیگری نیز اضافه شده‌اند که درحال‌حاضر فقط به کاربران پریمیوم اختصاص دارند. از میان این قابلیت‌ها می‌توان به تغییر رنگ‌های حساب کاربری اشاره کرد که در قسمت Chat Setting قابل دسترسی است. همچنین کاربران تلگرام پریمیوم اکنون می‌توانند از ویژگی عقب و جلو بردن فیلم در استوری تلگرام بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار