گوناگون

پشت پرده برنامه جدید فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا برای پهپادهای شکارچی قاتل+ فیلم

پشت پرده برنامه جدید فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا برای پهپادهای شکارچی قاتل+ فیلم

پارسینه: فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا در پی تدارک برنامه ای ویژه برای پهپادهای تهاجمی MQ-9 Reaper است.

به گزارش پارسینه به نقل از Eurasian times در سال 2021، نیروی هوایی ایالات متحده (USAF)، برای اولین بار قصد خود را برای انجام آخرین سفارش پهپادهای شکارچی قاتل (MQ-9 Reaper) با پیش بینی تحویل در سال های 2023 و 2024 اعلام کرد اما توقف ناگهانی خرید MQ-9 باعث نگرانی شرکت سازنده جنرال اتمیکس شده است. هند تاکنون از MQ-9 به صورت اجاره ای استفاده کرده است، اما دولت هند خرید ۳۱ پهپاد MQ-9 را برای نیروهای مسلح خود از طریق مسیر فروش نظامی خارجی تایید کرده است.

به تازگی فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی امریکا (AFSOC) آینده‌ای را پیشنهاد کرده است که در آن پهپادهای شکارچی قاتل MQ-9 Reaper به عنوان «ناوگان مادر» عمل می‌کنند و سیستم‌های هوایی بدون خدمه کوچکتر (UASs) را برای ایجاد یک شبکه یا یک مسیر ارتباطی برای نیروی مشترک مستقر می‌کنند.

فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی امریکا، همراه با سازنده هواپیماهای بدون سرنشین، در حال بررسی چگونگی ایجاد شبکه ای از پهپادهای کوچک هستند.

شبکه ای از پهپادها؛ از ایده تا عمل

آیا می توانیم شبکه ای ایجاد کنیم که 5 مایل، 50 مایل، 500 مایل را طی کند؟ ژنرال تونی دی. بارن فایند، رئیس AFSOC در ۱۲ سپتامبر در کنفرانس هوایی، فضایی و سایبری به خبرنگاران گفت. «من نمی دانم؛ ما باید روی فیزیک و تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌ها کار کنیم تا بفهمیم تا چه حد می‌توانیم این شبکه‌ها را و شبکه‌ای را که برای حمایت از نیروی مشترک به آن نیاز داریم، ایجاد کنیم».

این پهپادها به عنوان ستون فقرات ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین جنگی USAF عمل می کنند. در سال 2022، رئیس ستاد نیروی هوایی، ژنرال چارلز براون، هنگام خطاب به اعضای کنگره، بر داشتن ترکیب مناسبی از قابلیت ها برای حفظ و ارتقای ناوگان فعلی و همگام شدن با تهدیدات جدید تاکید کرد.

آینده MQ-9s

بنابراین، نیروی هوایی امریکا فناوری‌های ISR کوچک‌تر، مخفی‌تر و شبکه‌بندی‌ شده‌تر را انتخاب می‌کند تا از بقای آن‌ها در محیط‌های بسیار رقابتی اطمینان حاصل کند.

شبکه UAS پیشنهاد شده توسط رئیس فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا یک جزء حیاتی از پروژه سازمانی هوابرد تطبیقی ​ است. تحت این پروژه، پهپادهای شکارچی قاتل فراتر از نقش سنتی خود در جمع آوری اطلاعات و پلت فرم های حمله، تکامل خواهند یافت. پهپادهای شکارچی قاتل به عنوان یک «ناوگان مادر» عمل خواهد کرد که سکوهای کوچک اضافی UAS مجهز به آخرین قابلیت ها و حسگرهای جنبشی و غیر جنبشی را فرماندهی و کنترل می کند.

آنها به عنوان مرکز فرماندهی و کنترل سیار برای شبکه ای از پهپادهای کوچک عمل خواهند کرد که یک "شبکه سنجش گسترده" را تشکیل می دهند و به نیروهای عملیات ویژه کمک می کنند تا به عمق فضای نبرد بروند.

آینده این است: اپراتورهای فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی امریکا توانایی کار با MQ-9 Reaper را خواهند داشت و در عین حال پلتفرم‌های UAS (کوچک) را نیز مدیریت و همگام‌سازی می‌کنند که قادر به ارسال محموله‌های مختلف از هر کجا هستند.

ریپرها سنگین ترین دسته پهپادهای وزارت دفاع آمریکا را تشکیل می دهند. AFSOC ناوگانی متشکل از ۵۰ فروند MQ-9A با سه فروند MQ-9B در راه دارد.

بارن فایند می خواهد نرم افزاری خودکار آزمایش کند تا یک اپراتور انسانی بتواند سه Reaper را کنترل کند.

وی معتقد است که خودکار کردن برخی از وظایف می تواند به طور قابل توجهی این نیاز به نیروی انسانی را کاهش دهد و در حالی که نیروی هوایی در اتخاذ چنین فناوری‌هایی کند بوده است، اما این کار را در مناطقی مانند برخاست و فرود خودکار و پرتاب و بازیابی ارتباطات ماهواره‌ای آغاز کرده است.

ارسال نظر

  • مصطفی

    آره...آمریکا میخواد پهپادی درست کنه که مثل فیلم شبکه آسمان بشه. ...اینا چی میزنن دیگه مغزشون جواب نمیده شب که میشه فیلم هالیودی تخیلی میبینن روز که میشه فقط خبرش میگن انجامش با شیطان دوست وفادارشون خااااااااااااک عالم بر سر کسی که بخواد برا ازنا چیزی درست کنه کمک کنه . ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار