گوناگون

بهترین جاهای دیدنی قشم از نگاه مسافران

بهترین جاهای دیدنی قشم از نگاه مسافران

پارسینه : جزیره قشم به عنوان اولین ژئوپارک خاورمیانه، اکوسیستم بسیار متنوعی دارد و هر نقطه از آن دیدنی است. جاذبه های دیدنی قشم توجه هر گردشگری را جلب می‌کند و او را به تحسین وامی‌دارد. شما می‌توانید در هر فصلی از سال به این جزیرۀ بکر و دوست‌داشتنی سفر کنید و از تماشای مکانهای دیدنی آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

قلعه پرتغالی ها؛ از جاهای دیدنی قشم در بهار

جنوب ایران از سال 1514 تا 1623 میلادی در سلطه پرتغالی‌ها بود و قلعه پرتغالی‌ها، بزرگ‌ترین بنای باقی‌مانده از آن دوره است. این قلعه در سال 1378 خورشیدی و هنگام حفر کانال‌هایی برای عبور کابل‌های برق کشف شد. اما خوشبختانه در سال 1389 به همت سازمان میراث فرهنگی قشم مرمت شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. از آنجایی که قلعه پرتغالی‌ها فضایی روباز دارد و سرپوشیده نیست، اوایل فصل بهار را برای بازدید از آن پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید پس از تماشای این قلعه به فرودگاه رفته و با پرواز قشم به تهران گزینه پایانی سفر خود را تیک بزنید.

غار خربس؛ از مکان های دیدنی قشم

غار خَربَس یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی و از زیباترین جاهای دیدنی قشم است که در فاصله 11 کیلومتری جنوب این جزیره قرار دارد. این غار، با معماری بسیار مرموز خود، دنباله رشته‌کوه‌های زاگرس به شمار می‌رود. با توجه به کتیبه‌های کشف شده در غار خربس قشم قدمت آن به دوره مادها بر‌می‌گردد. در سفر به قشم، بازدید از این جاذبه تاریخی را از دست ندهید.

جزایر ناز؛ جزایر صخره ای متصل

این جزایر، ساحل شنی ندارند و از عجایب هفتگانه قشم به شمار می‌روند. هنگام مد، آب دریا اجازۀ ورود به این دو جزیره را نمی‌دهد؛ اما در هنگام جزر که آب دریا فروکش می‌کند، مسیری بین قشم و جزایر ناز باز می‌شود که می‌توان پیاده یا با ماشین از آن عبور کرد. به‌عبارتی برای رفتن به این جزایر باید صبر کنید و ناز آن دو را بکشید تا اجازۀ ورود دهند.

در جزایر ناز می‌توانید به انواع تفریحات آبی و ساحلی مانند قایق‌سواری، پاراگلایدر، جت‌اسکی، چتربازی و بادسواری مشغول شوید. در فصل بهار، شرایط جوی این جزایر، کاملا مساعد است؛ ازاین‌رو بهترین فرصت برای بازدید از این جاذبۀ طبیعی و زیبا محسوب می‌شود.

موزه مردم شناسی لافت؛ از جاهای دیدنی قشم در تابستان

تابستان‌های جزیره قشم بسیار گرم و شرجی است؛ ازاین‌رو گردشگران کمی در این فصل، به قشم سفر می‌کنند. درنتیجه اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، فصل تابستان فرصت خوبی است تا با بلیط هواپیما قشم ارزان به به این جزیره سفر کنید و در هتل‌های خوب آن با قیمتی مناسب اقامت داشته باشید. موزه‌ها و فضاهای سرپوشیده نیز بهترین مکان های دیدنی جزیره قشم هستند که در این آب و هوا می‌توان به بازدید آن‌ها رفت.

موزه مردم‌شناسی اگرچه در جزیرۀ هرمز قرار دارد، اما به دلیل نزدیکی به قشم، در فهرست جاهای دیدنی این جزیره نیز جای گرفته است. موزه مردم شناسی لافت بهترین مکان برای کسانی است که دوست دارند از نزدیک با فرهنگ و سبک زندگی بومیان جزیره قشم آشنا شوند. داخل این موزه وسایل زندگی مردمان اعصار گذشته و مشاغل آن‌ها شامل کشتی‌سازی، ماهیگیری، توربافی و... به نمایش گذاشته شده است.

خانه موزه ناخدا علی؛ نگهداری از ابزار سنتی

یکی دیگر از اماکن دیدنی قشم موزه شخصی ناخدا علی است که در سال 1398 افتتاح شد. اشیای این موزه ابزارهای کشاورزی، صیادی و برخی ظروف ارزشمند را شامل می‌شود که به همت همین فرد از نقاط اطراف قشم جمع‌آوری شده و به نمایش گذاشته شده است. خانه موزه ناخدا علی قشم یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به قشم در تابستان است.

خانه موزه ناخدا

خانه موزه ناخدا علی؛ از جاهای دیدنی قشم

غار نمکی؛ نماینده دوران های مختلف زمین شناسی

این غار در فاصله 90 کیلومتری جزیره قشم واقع شده و قدمت آن به 500 میلیون سال قبل بازمی‌گردد. لایه‌های نمکی چند رنگ موجود در این غار، مربوط به دوره‌های مختلف هستند و خاصیت درمانی دارند. برای بازدید از غار نمکی قشم حتما چراغ قوه، کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید.

دره تندیس ها؛ از جاهای دیدنی قشم در شب

این دره که در بخش جنوب جنگل حرا قرار گرفته است، حدود 50 هزار سال پیش از آب بیرون آمده و قدمت آن به 600 میلیون سال قبل برمی‌گردد. اشکال موجود در دره تندیس ها قشم که در اثر فرسایش ایجاد شده‌اند، بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی هستند. اگرچه در نور روز می‌توانید لابه‌لای دیواره‌های سنگی این محوطه گردش کنید و از شگفتی‌های آن متعجب شوید، اما بازدید از دره تندیس‌ها در زیر انعکاس نور ماه نیز لذت بی‌نهایتی دارد. ازاین‌رو می‌توان این جاذبه طبیعی را جزء جاهای دیدنی قشم در شب نیز به شمار آورد.

پارک ساحلی زیتون؛ بهترین ساحل قشم برای شنا

این پارک در دو کیلومتری ساحل جنوبی جزیره، خیابان دریا قرار گرفته است. پارک ساحلی زیتون مکانی مناسب برای شنا، غواصی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به شمار می‌رود و موسیقی زنده نیز در محوطه آن اجرا می‌شود. نخل‌های زیبا، آلاچیق‌های سرپوشیده و فضای تمیز پارک، از دلایل محبوبیت این مکان محسوب هستند. تماشای این جای دیدنی قشم رایگان است و در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان بازدید دارد.

تنگه چاهکوه؛ از زیباترین مناطق دیدنی قشم

اکنون نوبت به معرفی یکی از مناطق دیدنی قشم، یعنی تنگه چاهکوه رسیده است. قطعا در شبکه‌های اجتماعی تصاویر متعددی از این تنگه دیده‌اید. چاهکوه از عجایب هفتگانه قشم به شمار می‌رود و در فاصله 70 کیلومتری جزیره قرار دارد. صخره‌های تنگه چاهکوه قشم به مرور زمان و بر اثر فرسایش ایجاد شده‌اند و ظاهر شگفت‌انگیز و جذابی دارند. حفره‌های کم‌عمق و پرآبی که در کف دره وجود دارند، زیبایی چاهکوه را دوچندان کرده‌اند. هرچه به سمت جنوب دره پیش بروید، عرض آن کمتر و شیب آن بیشتر می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از دره چاهکوه، پاییز و زمستان است. در سفر به قشم، این تنگه را از یاد نبرید.

تنگه چاهکوه؛ از مناطق طبیعی و دیدنی قشم

تنگه چاهکوه؛ از مناطق طبیعی و دیدنی قشم

دره ستارگان؛ هیبتی هولناک و باشکوه

یکی دیگر از بهترین نقاط دیدنی قشم دره ستارگان است. قدمت این دره به بیش از دو میلیون سال می‌رسد و افسانه‌های بسیاری درباره آن نقل می‌شود که برخی از آن‌ها ترسناک هستند. بومیان منطقه باور دارند که دلیل نام‌گذاری دره ستارگان، برخورد یک ستاره با این ناحیه در هرمزگان بوده است. در سفر به قشم، بازدید از این پدیده طبیعی شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

جنگل حرا؛ از عجایب طبیعی قشم

جنگل دریایی حَرا جاذبۀ شگفت‌انگیزی است که در میان آب‌های شور خلیج فارس قرار دارد. درختان این جنگل، که به عنوان طلای سبز قشم شناخته می‌شوند، در آب شور رشد می‌کنند و همیشه سبز هستند. اگر در فصل پاییز و زمستان از این جای دیدنی و شگفتی‌آور قشم دیدن کنید، گونه‌های مختلفی از پرندگان مهاجر را که برای فرار از سرما به جنگل حرا قشم پناه آورده‌اند، خواهید دید.

تماشای جاهای دیدنی قشم با سفرهای هوایی تریپ

قشم یکی از بکرترین جزایر ایران است که برخلاف کیش، مناطق طبیعی و سواحل خلوت زیادی دارد؛ به همین دلیل برای کسانی که قصد کمپینگ یا سفرهای اکتشافی را دارند، گزینه‌ای عالی به شمار می‌رود. برای خرید بلیط هواپیما تهران قشم ارزان پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت www.trip.ir مراجعه کنید.

آژانس هوایی تریپ ارائه‌کننده ارزانترین پروازهای داخلی و خارجی، انواع تور خارجی و هتل و اقامتگاه در کشورهای مختلف دنیا، بیش از 15 سال است که برای رفاه حال گردشگران عزیز ایرانی تلاش می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت تریپ یا تماس با شماره‌تلفن 02175134000 با کارشناسان ما در ارتباط باشید. منتظر شنیدن صدای مشتاق شما برای کسب تجربه‌های جدید هستیم.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار