گوناگون

کیپ تاون کجاست؟

کیپ تاون کجاست؟

پارسینه : کیپ تاون، دومین شهر پرجمعیت آفریقای جنوبی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در قاره آفریقا است. اگر به‌تازگی اسم کیپ تاون به گوشتان خورده و نمی‌دانید کیپ تاون کجاست، خبر خوب اینکه در این مطلب سیر تا پیاز این شهر کمتر شناخته‌شده را با شما بررسی می‌کنیم. اگر تصمیم گرفته‌اید به قاره زیبای آفریقا سفر کنید و در طول سفر پایتخت آفریقای جنوبی و شهر شگفت‌انگیز کیپ تاون را ببینید، با ما همراه باشید.

معرفی شهر کیپ تاون

برای معرفی شهر کیپ تاون بهتر است به این سؤال پاسخ دهیم که شهر کیپ تاون در کجاست؟ کیپ تاون در واقع یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی یعنی پرتوریا، کیپ تاون و بلومفونتن است! جالب است بدانید آفریقای جنوبی به علت نظام حکومتی فدرالی خود و تقسیم وظایف دولت، این سه شهر را به عنوان پایتخت رسمی خود انتخاب کرده است. در نتیجه اگر برایتان این سؤال پیش آمده است که «پایتخت آفریقای جنوبی کدام شهر است» پاسخ شما بیش از یک شهر است.

پرتوریا پایتخت قضایی آفریقای جنوبی است که در آن دادگاه‌ها و سیستم قضایی این کشور دایر است و به عنوان مرکز قضایی کشور شناخته می‌شود. بلومفونتن نیز پایتخت تجاری این کشور است که در آن فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آفریقای جنوبی انجام می‌شود. در آخر نیز کیپ تاون است که در واقع مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و سیاسی کشور است. با خرید تور آفریقای جنوبی از آژانس الفبای سفر، از شهر کیپ تاون دیدن می‌کنید.

تاریخچه شهر کیپ تاون

حال که فهمیدید کیپ تاون کجاست، به تاریخچۀ این شهر می‌پردازیم. زمانی که اولین تیم کاوش اروپایی وارد شهر کیپ تاون شد، به هیچ عنوان توقع نداشت که در این منطقه بکر و دست‌نخورده بومیان سکونت داشته باشند. بومیان این منطقه که زندگی خود را با گله‌داری، شکار و جمع‌آوری غلات می‌گذارند، در قرن شانزدهم میلادی میزبان اروپایی‌هایی شدند که سال‌ها آن‌ها را تحت استعمار خود قرار دادند. پس از این ماجرا و حضور اروپایی‌ها، بومیان به عنوان برده در شرکت‌ هند شرقی مشغول به کار اجباری شدند و این شرکت صنعت برده‌داری را راه‌اندازی کرد. یکی دیگر از اقدامات هلند در کیپ تاون تبعید زندانیان سیاسی به این شهر بود که باعث شکل‌گیری جامعه‌ای با اقوام مختلف و ازدواج آن‌ها با یکدیگر شد.

این شهر در طول تاریخ توسط آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها مورد حمله قرار گرفت اما در نهایت در سال ۱۸۶۷ یک دولت کامل در این شهر ایجاد شد. در جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کیپ تاون رد پای تمامی این وقایع تاریخی مشاهده می‌شود. پس اگر تصمیم گرفته‌اید که با تور خارجی به این شهر بی‌نظیر سفر کنید، منتظر چیزی بیش از مناظر طبیعی زیبا باشید!

کیپ تاون کجاست؟

آب و هوای کیپ تاون

اگر به‌خوبی متوجه شده باشید که شهر کیپ تاون در کجاست، به‌درستی می‌دانید که آب‌وهوای کیپ تاون بسیار معتدل و مطلوب است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در تمام طول سال می‌تواند میزبان گردشگران مختلف از سراسر جهان باشد؛ به طوری که در فصل زمستان نیز که اوج گردشگری این شهر به شمار می‌رود، دمای هوا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌شود.

به طور کلی، فصل بهار با افزایش دمای هوا و کاهش باد همراه است. این ویژگی باعث کم شدن مسافران می‌شود، اما برپایی فستیوال‌های هیجان‌انگیزی نظیر فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز یا تور دوچرخه‌سواری کیپ تاون همچنان برای عده‌ای جذاب است و باعث خرید تور آفریقای جنوبی نوروز می‌شود. از ابتدای ماه می بارندگی فصلی آغاز می‌شود و بسیاری از فعالیت‌های فضای باز تعطیل می‌شوند. با وجود این، گردشگری کیپ تاون با رستوران‌ها، جشنواره‌ها و بازارهای محلی همچنان پابرجاست.

فصل پاییز که با کوچ نهنگ‌ها همراه است، بهترین فصل مسافرت به کیپ تاون محسوب می‌شود. میانگین دمای هوای در پاییز ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. اما برسیم به سردترین فصل سال؛ زمستان! میانگین دمای هوا در زمستان ۱۷ درجه سانتی‌گراد است که با جشن‌ها و نمایش‌های محلی فضای گرم و دلنشینی برای گردشگران خلق می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیپ تاون

حال که فهمیدید کیپ تاون کجاست، در ادامه شما را با بهترین فصل سفر به این شهر آشنا می‌کنیم. بهترین زمان سفر به کیپ تاون و به طور کلی بهترین زمان سفر برای هر فرد متفاوت است. اگر با هدف تماشای حیات‌وحش کیپ تاون به این منطقه سفر می‌کنید یا می‌خواهید در جنگل‌های انبوه و پارک‌های ملی پیاده‌روی کنید و از طبیعت لذت ببرید، بهترین زمان سفر به کیپ تاون فصل تابستان است. اگر می‌خواهید در سواحل اقیانوس اطلس استراحت کنید و تنی به آب بزنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در تور پاییز کیپ تاون ثبت نام کنید.

از تفریح در فضای بسته لذت می‌برید یا می‌خواهید غذاهای عجیب‌وغریب بومیان را امتحان کنید؟ برای سفر زمستانی آماده شوید. اما یادتان باشد که هزینه سفر به کیپ تاون می‌تواند در فصل‌های مختلف و در اوج گردشگری از میزانی که تصورش را می‌کنید بیشتر شود.

جاهای دیدنی کیپ تاون

حال که می‌دانید کیپ تاون کجاست، بهتر است جاهای دیدنی آن را نیز بشناسید. کیپ تاون یکی از شهرهای زیبا و منحصربه‌فرد در آفریقای جنوبی است که از نظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار غنی است. در ادامه مطلب برخی از زیباترین جاهای دیدنی کیپ تاون را از دید گردشگران به شما معرفی می‌کنیم.

  1. کوه تیبل: کوه تیبل یکی از سایت‌های ثبت‌شده در میراث جهانی است که به دلیل گونه‌های گیاهی و جانوری نادر توانسته است نظر طبیعت‌گردان را به خود جلب کند. در این مسیر شگفت‌انگیز یک تله‌کابین نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد لذت بیشتری از طبیعت ببرید.
  2. کیپ پونت: مکانی زیبا و سرشار از تپه‌های سرسبز، خط ساحلی صخره‌ای و چشم‌انداز خیره‌کننده! شما می‌توانید در کیپ پوینت بابون‌ها، پرندگان نادر رنگارنگ و فوک‌های خزدار را تماشا کنید. علاوه‌براین، فانوس دریایی معروفی که در سال ۱۸۵۹ ساخته شده است یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون است که در این منطقه قرار دارد.
  3. جزیره روبن: یک جزیره کوچک در نزدیکی ساحل کیپ تاون واقع شده است که برای سال‌ها محل تبعید و زندان افراد بسیاری بود. هم‌اکنون جزیره روبن به عنوان زندانی که در آن نلسون ماندلا حبس شده است شهرت دارد.
  4. آکواریوم تو اوشنز: یکی دیگر از جاهای دیدنی کیپ تاون که برای سفرهای خانوادگی و به‌ویژه کودکان پیشنهاد می‌شود! شما در آکواریوم عظیم تو اوشنز با بیش از سه هزار گونه‌ از موجودات دریایی جمع‌آوری‌شده از اقیانوس آتلانتیک و اقیانوس هند آشنا خواهید شد.
  5. باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش: در این باغ گیاه‌شناسی بیش از 5 هزار گونه گیاهی نگهداری می‌شود! در واقع باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان است. علاوه‌براین، شما می‌توانید در طول مسیر از مجسمه‌های جذاب محلی و همچنین زمین‌های زراعی دیدن کنید.

کیپ تاون کجاست؟

الفبای سفر؛ مجری تور آفریقای جنوبی

این مقاله راهنمای سفر شما به یکی از جذاب‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است. در این مطلب به شما گفتیم کیپ تاون کجاست و جاهای دیدنی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، مراکز خرید و رستوران‌های کیپ تاون را به شما معرفی کردیم. کیپ تاون با طبیعت بکر، مناظر زیبای ساحلی، حیات‌وحش غنی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، غذاهای لذیذ و مردمان مهمان‌نواز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر مسافری رقم می‌زند؛ شهری که هر گوشه آن می‌تواند خاطره‌ای جاودانه در ذهن شما به جا بگذارد. اگر دوست دارید سفری متفاوت و الهام‌بخش را تجربه کنید، کیپ تاون را از دست ندهید. برای سفر به این شهر شگفت‌انگیز، الفبای سفر همراه شماست تا با بهترین نرخ و خدمات، لحظاتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

ما با تیمی از کارشناسان مجرب و باتجربه، سفری به‌یادماندنی و آسان را برای شما تدارک می‌بینیم. برای خرید تور آفریقای جنوبی و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید. مطمئن هستیم که سفر به آفریقای جنوبی با الفبای سفر یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های زندگی‌تان خواهد شد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار