گوناگون

رونالدو به دادگاه میرود!

رونالدو به دادگاه میرود!

پارسینه: گروهی از کاربران صرافی رمزارز بایننس با شکایت از رونالدو در تلاشند او را به پرداخت خسارت مالی مجبور کنند.

به گزارش پارسینه و به نقل از زومیت، عده‌ای از کاربران، پرونده‌ی جدیدی به راه انداخته‌اند تا از کریستیانو رونالدو، فوتبالیست مطرح، شکایت کنند. این پرونده که هنوز به شکوائیه‌ی گروهی تبدیل نشده، ادعا می‌کند مردم با اعتماد به رونالدو سراغ بایننس رفته‌اند و حالا که این صرافی درگیر مسائل قانونی شده، سرمایه‌شان کاهش یافته است.
بر اساس گزارش کوین‌تلگراف، پرونده‌‌ی علیه رونالدو که در دادگاه منطقه‌ایِ ایالات فلوریدا ثبت شده است، ادعا می‌کند ستاره‌ی پرتغالی تیم النصر در ارائه و فروش توکن‌های ثبت‌نشده با بایننس همکاری کرده است.
بایننس در اواسط سال ۲۰۲۲ قراردادی چندساله با کریس رونالدو امضا کرد تا شماری از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه‌ی (NFT) خود را تبلیغ کند. حداقل سه مورد از مجموعه‌های متعلق‌به رونالدو، به بایننس مرتبط است.
پرونده می‌گوید کاربرانی که به‌دنبال تهیه‌ی NFT رونالدو بودند، به احتمال زیاد از بایننس برای اهداف دیگر نیز استفاده کرده‌اند؛ ازجمله سرمایه‌گذاری در توکن‌هایی مثل BNB و شرکت در برنامه‌های کسب سود رمزارز.
شاکیان می‌گویند رونالدو به‌لطف ۸۵۰ میلیون دنبال‌کننده‌ای که در پلتفرم‌های اجتماعی دارد، تأثیر قابل توجهی روی افزایش محبوبیت بایننس گذاشته است. آن‌ها می‌گویند تبلیغ بایننس ازطریق فروش NFT رونالدو به‌شدت موفقیت‌آمیز بوده و تنها یک هفته پس از آغاز فروش اولیه، جست‌و‌جو برای بایننس ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.
شاکیان می‌گویند رونالدو از فروش توکن‌های ثبت‌نشده توسط بایننس اطلاع داشته است و حتی اگر مطلع نبود، باید سراغ مشاوران مختلف می‌رفت تا نظر آن‌ها را جویا شود.
در پرونده آمده است که طبق یکی از قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، افراد معروف باید پولی را که در ازای تبلیغ رمزارزها دریافت کرده‌اند اعلام کنند و ظاهراً رونالدو چنین کاری انجام نداده است. شاکیان پرونده خواستار پرداخت هزینه‌های دادگاه و دریافت غرامت شده‌اند.
پرونده‌ی رونالدو در حالی ثبت می‌شود که بایننس وارد بزرگ‌ترین بحران در تاریخ فعالیتش شده است. این صرافی هفته‌ی گذشته ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه شد و چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعاملش، استعفا کرد. ژائو احتمالاً ۱۸ سال زندانی می‌شود.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار