گوناگون

آشنایی با جهنمی ترین شهر جهان؛ از بردگان زاغه نشین تا کارتل های مخوف مواد مخدر+ تصاویر

آشنایی با جهنمی ترین شهر جهان؛ از بردگان زاغه نشین تا کارتل های مخوف مواد مخدر+ تصاویر

یک فاولا معمولاً زمانی به وجود می‌آید که ساکنان ، زمین‌های خالی در حاشیه شهر را اشغال می‌کنند و کانکس‌هایی از مواد یافت شده یا دزدیده شده، می‌سازند.

به گزارش پارسینه، تاریخچه فاولاهای ریودوژانیرو در سال‌های پایانی قرن نوزدهم زمانی که برزیل از یک امپراتوری به یک جمهوری تبدیل شد، آغاز می‌شود. از آنجایی که این کشور در طول قرن بیستم دستخوش تغییرات سیاسی چشمگیر بود، زاغه‌های دومین شهر بزرگ آن از نظر وسعت و تعداد افزایش یافت و به نوبه خود تغییرات چشمگیری را تجربه کرد.

فاولا در برزیل، محله ای فقیر نشین یا حلبی آباد واقع در داخل یا حومه شهرهای بزرگ کشور، به ویژه ریودوژانیرو و سائوپائولو است. یک فاولا معمولاً زمانی به وجود می‌آید که ساکنان ، زمین‌های خالی در حاشیه شهر را اشغال می‌کنند و کانکس‌هایی از مواد یافت شده یا دزدیده شده، می‌سازند.

برخی منشاء فاولا را در جوامع برزیلی، بردگان فقیر در اواخر قرن نوزدهم می دانند.

Favela-Rio-de-Janeiro-Brazil (1)

علاوه بر این، مهاجران روستایی فقیر که با هزینه های گزاف زمین و مسکن مواجه بودند، چاره ای جز این نداشتند که ساکن فاولا و زاغه ها شوند. از سال ۱۹۵۰تا ۱۹۸۰ تعداد افرادی که در فاولاها تنها در ریودوژانیرو زندگی می کردند از حدود ۱۷۰۰۰۰ نفر به بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر افزایش یافت و در اوایل قرن بیست و یکم تخمین زده می شد که حدود ۱۰۰۰ فاولا در آنجا وجود داشته باشد.

 

فاولاها در کجا هستند؟

فاولاها اغلب در حاشیه شهرهای بزرگ قرار دارند. برخی از شناخته شده ترین فاولاها آنهایی هستند که به دامنه های شیب دار در ریودوژانیرو چسبیده اند. مسکن فاولا به طور کلی با سازه‌های موقتی ساخته می‌شود که از ضایعات چوب هستند. با گذشت زمان از مواد بادوام تر مانند آجر، بلوک ها و ورق فلز استفاده می شود. اغلب آب باید به فواصل دور منتقل شود و روش‌های ابتدایی دفع زباله خطرات سلامتی را به همراه دارد. در نتیجه ازدحام جمعیت، شرایط غیربهداشتی، تغذیه نامناسب و آلودگی، بیماری در فاولاها شایع است و میزان مرگ و میر نوزادان بیشتر است.

Favela-Rio-de-Janeiro-Brazil

 

زندگی و کسب و کارها در فاولاها 

طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارهای کوچک در فاولا وجود دارد و نیازهای جامعه را برآورده می‌کند، غالباً جنایت‌کاران در این زاغه ها هستند و مدت‌هاست که باندهای قاچاق مواد مخدر در فاولاها فعالیت دارند. حضور پلیس در این سرزمین ها پراکنده است. مجموعه‌ای از سازمان‌های اجتماعی و مذهبی نیز در فاولا توسعه یافته‌اند، و همچنین انجمن‌هایی که هدفشان کسب حقوق و خدمات است. 

در طول سال‌ها، دولت برزیل رویکردهای مختلفی را در برخورد با فاولاها اتخاذ کرده است، از برنامه‌هایی برای از بین بردن فاولاها تا تلاش‌ها برای ایجاد یا بهبود زیرساخت‌ها و مسکن دائمی، از آن جمله اند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار