گوناگون

پوتین به مذاکرات صلح تمایل دارد، اما غربی ها شک دارند

پوتین به مذاکرات صلح تمایل دارد، اما غربی ها شک دارند

پارسینه: روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که پوتین بارها در خفا برای اعلام آتش بس و مذاکرات صلح اعلام آمادگی کرده است، اما غربی ها به نیات او شک دارند.

به گزارش «پارسینه»، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از هفته‌های اولیه حمله به اوکراین چندین بار در جمع‌های خصوصی گفته است که آماده گفتگو‌های صلح با اوکراین است.
به گزارش نیویورک تایمز، یکی از اولین موارد چند هفته پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ رخ داد. مقاومت اوکراین در مقابل روسیه بیشتر از چیزی بود که مسکو انتظار آن را داشت. بر اساس این گزارش، اما پس از اقدامات وحشیانه روسیه علیه غیرنظامیان و سربازان در اوکراین، مذاکرات درباره آتش بس به نتیجه نرسید.

مقامات آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند که در پاییز ۲۰۲۲، پس از عقب نشینی نیرو‌های روسی از منطقه خارکف در شمال شرقی اوکراین، پوتین دوباره مذاکرات صلح را مدنظر قرار داد. با این حال، مقامات ارشد آمریکا گفتند که برای گفتگو خیلی زود است و شرط آتش بس این بود که روسیه نزدیک به ۲۰ درصد از خاک اوکراین را که اشغال شده بود، حفظ کند.

اخیراً و با نزدیک شدن به دومین سالگرد جنگ اوکراین، باز هم به آتش بس تمایل نشان داده است.

دو مقام بلندپایه سابق روسیه و نزدیک به کرملین، و چند مقام آمریکایی و بین‌المللی که پیام علاقه پوتین به مذاکرات صلح را دریافت کرده‌اند، گفتند که رهبر روسیه حداقل از ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) با همان شرایطی که سال گذشته مطرح کرده بود، به مذاکرات صلح علاقه نشان داده است.

یکی از مقامات سابق روسیه به نیویورک تایمز گفت: «او واقعاً مایل است در مواضع فعلی توقف کند. او حاضر نیست یک متر عقب نشینی کند.»

مقامات آمریکایی هم به این روزنامه گفتند که آتش بس اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل و کیف را به عنوان پایتخت آن حفظ می‌کند، در حالی که کنترل سرزمین‌های اشغالی در دست روسیه خواهد ماند.
مقاماتی که با تایمز صحبت کردند گفتند پوتین دلایل متعددی دارد که اکنون را زمان خوبی برای دستیابی به توافق بداند، به ویژه از آنجا که به نظر می‌رسد جنگ به بن بست خورده، حمله اوکراین ناامید کننده بوده و جنگ اسرائیل و فلسطین هم در گرفته است.

بر اساس تحلیل کرملین، حمایت عمومی از جنگ گسترده است، اما عمیق نیست، به این معنی که اکثر مردم هر چیزی را که پوتین به عنوان یک پیروزی معرف کند، می‌پذیرند.

برخی از مقامات غربی به این مشکوک اند که پوتین در دوران آتش بس دوباره مسلح شود و ارتش خود را بازسازی کند.

البته مشخص نیست که آیا اوکراین در چنین شرایطی آتش بس را بپذیرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بار‌ها قول داده است که تمام سرزمین‌های تصرف شده توسط روسیه را پس بگیرد و مقامات ارشد آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند که هیچ سیاستمدار با نفوذ اوکراینی را نمی‌بینند که با این شرایط موافقت کند.
بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، از آغاز جنگ اوکراین تا کنون، بیش از ۱۰ هزار غیرنظامی کشته و ۱۸۵۰۰ نفر زخمی شده اند.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار