گوناگون

سربازان اسرائیلی در خانه فلسطینیان چه می کنند؟

سربازان اسرائیلی در خانه فلسطینیان چه می کنند؟

پارسینه: سربازان اسرائیلی در کندوکاو خانه‌های شخصی اهالی غزه دست به اقداماتی زده اند که مقامات آن نیز حاضر نیستند از آن‌ها دفاع کنند.

به گزارش «پارسینه»، نیرو‌های اسرائیلی عروسک‌های پلاستیکی را در یک اسباب‌بازی فروشی از بین بردند، یا تلاش کردند مواد غذایی و آب را در پشت یک کامیون متروکه به آتش بکشند. آن‌ها در حالی که دست در گردن هم انداخته اند و می‌رقصند، شعار‌های نژادپرستانه سر می‌دهند.

چندین فیلم و عکس از رفتار‌های تحقیرآمیز سربازان اسرائیلی در غزه در روز‌های اخیر فراگیر شده که برای ارتش این رژیم دردسرساز شده است.

ارتش اسرائیل این اتفاقات را موردی دانسته و وعده داده است که برخورد انضباطی با آن‌ها انجام بدهد، اما واقعیت این است که چنین ویدئو‌هایی یک پدیده جدید یا منحصر به فرد نیستند. در طول سال‌های گذشته، تصاویر سربازان اسرائیلی در حال اقدام نامناسب یا بدخواهانه در مناطق درگیری شکار شده است.

سربازان اسرائیلی در خانه فلسطینیان چه می کنند؟

اما منتقدان می‌گویند که ویدئو‌های جدید که به شکل گسترده‌ای در اسرائیل از آن‌ها استفاده می‌شود، منعکس‌کننده یک روحیه عمومی است که به شدت از جنگ در غزه حمایت می‌کند و همدلی کمی با وضعیت اسفبار غیرنظامیان غزه دارد.

درور سادوت، سخنگوی گروه اسرائیلی «بتسیلم» که سال هاست نقض حقوق بشر فلسطینیان توسط اسرائیلی‌ها را مستند می‌کند، به آسوشیتدپرس گفت: «انسانیت زدایی (از فلسطینی ها) توسط مقامات بالا، تا حد زیادی به سربازان هم سرایت می‌کند.»

به گفته وزارت بهداشت حماس، بیش از ۱۸۴۰۰ فلسطینی در غزه کشته شده اند که حدود دو سوم آن‌ها زن و کودک هستند. حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در این منطقه تحت محاصره، آواره شده اند.

به نظر می‌رسد ویدئو‌های منتشر شده، توسط خود سربازان اسرائیلی در زمان حضورشان در غزه بارگذاری شده است.

سربازان اسرائیلی در خانه فلسطینیان چه می کنند؟

در یک ویدیو، سربازان در میان آوار دوچرخه سواری می‌کنند. در ویدیوی دیگری، سربازی سجاده‌های نماز مسلمانان را به دستشویی می‌اندازد. در ویدیو دیگری، یک سرباز از جعبه‌های لباس زیر که در خانه‌ای در غزه پیدا شده است فیلم می‌گیرد. ویدیوی دیگر نشان می‌دهد که سربازی تلاش می‌کند منابع مواد غذایی و آب را که در غزه کمیاب است به آتش بکشد.

در یک عکس، یک سرباز اسرائیلی در مقابل اتاقی زیر گرافیتی «دادگاه خاخامی (مذهبی) خان یونس» نشسته است. در عکسی دیگر، یک سرباز در کنار متنی که با اسپری قرمز روی ساختمان صورتی رنگی نوشته شده، ژست گرفته است. نوشته چنین است: «به جای پاک کردن گرافیتی (نقاشی‌های دیواری شهری)، بیایید غزه را پاک کنیم.»

ویدئویی که توسط شخصیت رسانه محافظه‌کار اسرائیلی ینون ماگال در ایکس منتشر شده است، ده‌ها سرباز را نشان می‌دهد که ظاهراً در غزه می‌رقصند و آهنگی را می‌خوانند که شامل این جمله است: «غزه آمده‌ایم تا فتح کنیم.... ما شعار خود را می‌دانیم - هیچ شخصی وجود ندارد که شریک نباشد.»

سربازان اسرائیلی در خانه فلسطینیان چه می کنند؟

ماگال گفت که این ویدئو در میان اسرائیلی‌ها به دلیل آهنگ محبوب و اینکه اسرائیلی‌ها باید تصاویر یک ارتش قوی را ببینند، به شدت مورد توجه اسرائیلی‌ها قرار گرفت. آهنگی که سربازان اسرائیلی می‌خوانند بر اساس آهنگ تیم فوتبال بیتر اورشلیم است که طرفداران سرسخت آن سابقه شعار‌های نژادپرستانه علیه اعراب دارند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز یکشنبه برخی از اقدامات مشاهده شده در ویدئو‌های اخیر را محکوم کرد.

این ویدئو‌ها تنها چند روز پس از آن منتشر شدند که عکس‌ها و فیلم‌هایی از فلسطینی‌های بازداشت‌شده در غزه که برهنه شده اند فاش شد و توجه جامعه بین‌المللی را به خود جلب کرد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار