گوناگون

بایدن عدم دخالت ایران در حمله حماس را تکرار کرد/هشدار به اسرائیل درباره اشغال غزه

بایدن عدم دخالت ایران در حمله حماس را تکرار کرد/هشدار به اسرائیل درباره اشغال غزه

پارسینه: جو بایدن رئيس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد گفته است اشغال غزه از سوی اسرائيل اشتباهی بزرگ خواهد بود.همچنین وی روز یکشنبه تصریح کرد که «هیچ مدرک مشخصی» دال بر این که ایران پشت حملات اخیر به اسرائیل بوده است، وجود ندارد.

به گزارش پارسینه، بایدن که با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی‌بی‌اس صحبت می‌کرد گفت حماس و عوامل افراطی آن تمام فلسطینیان را نمایندگی نمی‌کنند و اشغال غزه از سوی اسرائيل اشتباه خواهد بود، «اما اسرائيل باید به حماس واکنش نشان بدهد.»!

او همچنین گفت: «من قصد ندارم که اطلاعات محرمانه را فاش کنم. اما خیلی صریح به شما می‌گویم که هیچ مدرکی دراین‌باره وجود ندارد.»

مصاحبه‌کننده بار دیگر آقای بایدن پرسید که آیا ایران هیچ کمکی به این حمله نکرده است و وی در پاسخ تکرار کرد که «تا این لحظه» هیچ مدرکی وجود ندارد که ایران به طراحی حمله کمکی کرده باشد.رئیس جمهوری ایالات همچنین در پاسخ به این سئوال که پیامش به ایران و حزب‌الله لبنان چیست، گفت که از مرز‌ها عبور نکنید و به جنگ دامن نزنید.

وقتی شبکه سی‌بی‌اس از بایدن درباره «محاصره کامل غزه» پرسید او پاسخ داد «مطمئن است که اسرائیل در چارچوب قوانین جنگ عمل می‌کند و راهی برای دسترسی «مردم بی‌گناه غزه به دارو آب و غذا» وجود خواهد داشت.

وی در عین حال گفت خواستار فرستادن کاروان اقلام کمکی به غزه و ایجاد یک کریدور انسانی برای خروج ایمن غیرنظامیان از غزه است. او تاکید کرد که این ماموریتی دشوار است اما دولت آمریکا و مصر در تلاشند با اسرائيل این موضوع را ممکن کنند.

شایان ذکر است جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، هفته گذشته اظهار داشت: «ارزیابی الان ما این است، دوباره می‌گویم که تاکنون هیچ نشانه‌ای، مدرک خاصی، ندیده‌ایم که گویای نقش مستقیم ایران در این حملات خاص باشد.»

وی اضافه کرد: «این پرونده هنوز مختومه نشده است. ما به بررسی آن ادامه خواهیم داد، اما فعلا این ارزیابی ماست.»

اما خبر می رسد خان‌یونس،‌ بزرگترین شهر جنوبی نوار غزه،‌ به خانه موقت صدها هزار آواره‌ای تبدیل شده که از ترس عملیات زمینی ارتش اسرائیل،‌ نواحی شمالی این نوار را ترک کرده اند. به گفته شاهدان،‌ آوارگانی که در خان‌یونس آشنایی دارند،‌ به خانه آنها رفته‌اند. گروهی هم در مدارس پناه گرفته‌ اند. اما ده‌ها هزار نفر، چاره‌ای جز ماندن در خیابان ندارند.

محدودیت امکانات خان‌یونس از یک‌سو و تعداد بسیار زیاد آوارگانی که به این شهر رسیده‌ اند از سوی دیگر،‌ باعث شده که گاهی تهیه یک قرص نان، مستلزم ساعت‌ها ایستادن در صف باشد. این در حالیست که مناطق جنوبی هم از حملات هوایی اسرائیل در امان نیستند و از نیمه‌شب یکشنبه تا صبحگاه دوشنبه،‌ خان‌یونس و حومه‌هایش شاهد چندین حمله هوایی بوده‌اند.

از سویی دیگر کارکنان آژانس کمک به آوارگان فلسطینی،‌ که پیش از این در غزه مستقر بودند،‌ به ناچار به جنوب و نزدیکی گذرگاه رفح نقل مکان کرده اند. به گفته فیلیپه لاتزارینی،‌ مدیر کل این آژانس در خاور نزدیک،‌ کارکنان این نهاد، هم‌اکنون در شرایطی مشابه «هزاران انسان آواره و مستاصل» دیگر،‌ مشغول به کار هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی شامگاه یکشنبه به سوی تپه‌ای در غرب شهر کفرکلا، واقع در جنوب لبنان شلیک کرد.گزارش‌ها حاکی است این حمله که در نزدیکی یک مرکز نظامی لبنان انجام شده، تلفاتی نداشته است.ارتش اسرائیل نیز در شبکه اجتماعی «ایکس» بدون اشاره به جزییات گفت که مواضع حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح در لبنان و اسرائیل روز یکشنبه تشدید شد به طوری که حزب‌الله با شلیک راکت و نیروهای اسرائیلی با بمباران به آن پاسخ دادند.

ارسال نظر

  • سکولار

    آره باباااااااااااااااا
    برای دهمین بار بایدن گفته جمهوری اسلامی دخالت نداشته

    چون هنوز موقعش نشده

    صدام حسین بیچاره کاری نکرده بود ولی به بهانه ی کارخانه ساخت شیمیایی سرنگونش کردن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار