گوناگون

نتیجه فاجعه بار جنگ با ایران برای ارتش آمریکا

نتیجه فاجعه بار جنگ با ایران برای ارتش آمریکا

پارسینه: فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا گفت که جنگ این کشور با ایران نتیجه ای فاجعه بار بر رقابت با چین خواهد داشت.

به گزارش «پارسینه»، ژنرال الکسوس گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران تاکید کرد که ارتش مایل است نیرو‌های بیشتر در خاورمیانه مستقر شوند تا از بروز یک درگیری بزرگ‌تر اجتناب کند. او مدعی شد که اعزام اخیر نیروی‌های بیشتر به منطقه موجب شده است که رشته توقیف کشتی‌های تجاری توسط نیروی دریایی ایران متوقف شود.

او در رابطه با رقابت واشنگتن و پکن گفت: «اگر می‌خواهید ایالات متحده آمریکا را از تمرکز بر آن تهدید موجودیتی بلندمدت منحرف کنید، یک حمله تروریستی به میهن ما قطعا همچین کاری می‌کند؛ بنابراین وظیفه ما در سنتکام و افسنت این است که همچنان به گروه‌هایی مانند القاعده و داعش فشار کافی وارد کنیم تا نتوانند این کار را انجام دهند؛ بنابراین ما متمرکز می‌مانیم.»

او در این نشست با خبرنگاران نظامی نویس ادامه داد: «اگر می‌خواهید حواس ما را پرت کنید، حتی به طور گسترده تر، جنگ با ایران این کار را انجام می‌دهد، درست است؟ این برای تمرکز طولانی مدت بر چین فاجعه بار خواهد بود؛ بنابراین ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم. به دنبال جلوگیری از این درگیری هستیم.»

در حالی که وزارت دفاع آمریکا در دو دهه اول قرن بیست و یکم به شدت بر خاورمیانه متمرکز بود، اکنون به سمت منطقه هند و اقیانوس آرام تغییر جهت داده و عمدتاً به تهدید ناشی از چین متمرکز است. مقامات دفاعی آمریکا معمولاً چین را تنها کشوری توصیف می‌کنند که هم تمایل و هم توانایی تغییر نظم بین المللی را دارد.

گرینکویچ اذعان داشت که چرخش به منطقه اقیانوس آرام مستلزم تخصیص مجدد منابع است، از این رو آن‌ها نیاز به سرکوب درگیری احتمالی قبل از رسیدن به مراحل اولیه خود دارند.

او گفت: «ما می‌دانیم که تهدید وجودی درازمدت [برای آمریکا]، تهدید نظم بین المللی قانون محور و چالشی است که چین برای نظم بین المللی قانون محور ایجاد می‌کند. امیدواریم که هرگز به نقطه درگیری با چین نرسیم، به همین دلیل است که رقابت در حال حاضر برای سنجش نحوه رقابت مناسب بسیار مهم است. این رقابت، طبق تعریف در دنیایی که منابع محدود است، مستلزم تخصیص دوباره تمرکز است. این امر نه تنها به جابجایی پول، بلکه به تغییر قدرت مغز [برای رسیدگی]به مشکلات دیگر نیاز دارد.»

آمریکا مدعی است که ایران در دو سال اخیر نزدیک به ۲۰ کشتی تجاری با پرچم‌های بین‌المللی را مورد آزار و اذیت، حمله یا توقیف قرار داده است. ادعای این کشور در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن بار‌ها به دلیل تحریم‌های یک جانبه و زورگویانه خود، کشتی‌های ایرانی را توقیف کرده یا کشور‌های دیگر، مانند جبل الطارق و یونان را مجبور به این کار کرده است.

ژنرال گرینکویچ همچنین گفته است که توانایی آمریکا برای بازدارندگی ایران ممکن است کوتاه مدت باشد، به خصوص که افزایش حضور ایالات متحده موقتی است و برخی از نیرو‌ها قرار است به آمریکا بازگردند.

او گفت: «نمی‌دانم، اگر آن‌ها تغییری در وضعیت [نیرو‌های آمریکایی]ببینند، چه واکنشی نشان خواهند داد.»

با این حال، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه در ادامه گفت: «ایالات متحده کاملاً این اراده را دارد که دوباره وارد عمل شود و یک بار دیگر نیرو‌های خود را افزایش دهد.»

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    بتمرگ بابا یانکی های زبان نفهم این رو منی دارم میگم که سیتی زن همون کشور صاحاب مرده شماها هم هستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار