گوناگون

تقدیر رهبر کاتولیک های اتریش از تلاش ایران

پارسینه: رهبر کاتولیک های اتریش، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در تحولات منطقه و جهان برشمرد و از تلاش های ایران در بازگرداندن صلح و آرامش به منطقه تقدیر کرد.


کاردینال شونبورن روز شنبه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین با وی، ضمن تشریح نقطه نظرات و ارزیابی خود از شرایط جهان امروز به یادآوری سفر سال 2001 خود به تهران پرداخت و با ارزیابی مثبت دیدارها و گفتگوهای خود با شخصیت های سیاسی و اندیشمندان و عالمان دینی کشورمان از تداوم این تعاملات و گفتگوها استقبال و ابراز خرسندی نمود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز این در دیدار با کاردینال کریستف شونبورن رهبر کاتولیک های اتریش و یکی از چهره های برجسته جهان مسیحیت، گفتگو و مفاهمه را کلید واژه مهم تاریخ روابط ایران و اتریش برشمرد.

عبادالله مولایی روز شنبه ضمن اشاره به نقش ارزنده و موثر کاردینال شونبورن در دیالوگ دینی و فرهنگی بین علما و اندیشمندان دو کشور افزود : خوشبختانه هفتمین دور این گفتگوها در شهریور ماه 1396 در تهران برگزار خواهد شد.
سفیر کشورمان در ادامه با ارائه تحلیلی از شرایط جاری سیاست جهانی، دیدگاه ها و سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی ایران را در قبال بحران ها، تحولات و اوضاع منطقه ای و بین المللی تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار