گوناگون

بارش و یخبندان در تهران

بارش و یخبندان در تهران

پارسینه: مدیرکل هواشناسی استان تهران از جبران ۱۴ درصدی کم‌بارشی‌ها طی هفته گذشته خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدید بارش برف و باران، کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد و یخبندان را در این استان به همراه دارد.

مازیار غلامی از ورود سامانه بارشی از غرب کشور و تاثیرگذاری آن بر تهران خبر داد و اظهارکرد: از بعد از ظهر امروز (۱۷ بهمن ماه) یک سیستم بارشی از غرب کشور نفوذ می‌کند و تهران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این سیستم محتوای بارشی و رطوبت مناسبی به همراه دارد همچنین با ورود این سامانه بارشی، وزش باد و بارش و یخبندان پیش‌بینی می‌شود که در روزهای پایانی این هفته با توجه به وزش باد شدید و میزان زیاد بارش‌ها پدیده مه و کولاک برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا نوشت: وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی روزها، پتانسیل وقوع بهمن در ارتفاعات نیز وجود دارد که این نکته بسیار مهم است. بنابراین به دلیل وجود بهمن و پدیده مه موضوع کاهش دید نیز وجود دارد و این سامانه بارشی به تناوب تا پنجشنبه تهران را درگیر می‌کند. این بارش‌ها در پایین‌دست به‌صورت باران و دربالادست به صورت برف خواهند بود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران درباره بارش و یخبندان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۸ و ۱۹ و ۲۰ بهمن) در حوزه پایین دست یعنی در تهران شرایط برفی پیش‌بینی می‌شود. طی این سه روز به تناوب وزش باد شدید وجود خواهد داشت که می‌تواند در ارتفاعات کولاک برف ایجاد کند و احتمال سقوط بهمن وجود دارد. در چنین شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال سقوط بهمن و کولاک برف وجود دارد که جزو پدیده‌های مخرب هستند.

غلامی تاکید کرد: در چنین شرایطی اجتناب از صعود به ارتفاعات و کوهستان‌ها، کنترل استحکام کامل سازه‌های موقت، خودداری از سفرهای غیرضروری، درصورت الزام به سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و آذوقه نیز توصیه می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ( ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ بهمن) کاهش دما بین ۳ تا ۷ درجه سانتیگراد و یخبندان به‌ویژه در ارتفاعات و نیمه‌شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان با تاکید بر تاثیر این بارندگی‌ها بر شرایط کم‌بارشی و ذخیره آب اظهار کرد: سیستم بارشی که طی هفته گذشته استان تهران را درگیر کرد حدود ۱۴ درصد کم‌بارشی را کاهش داده است و کمبود بارش‌ها که از ابتدای سال زراعی تا قبل از سیستم بارشی هفته گذشته حدود ۶۳ درصد بود پس از این بارش‌ها ۱۴ درصد بهبود یافت و تا تاریخ ۱۶ بهمن به ۴۹ درصد و نسبت به سال گذشته به ۲۶ درصد رسید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار