گوناگون

معضل سگ‌های بلاصاحب در کرج به مرز بحران رسیده است

معضل سگ‌های بلاصاحب در کرج به مرز بحران رسیده است

پارسینه: رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های جاری، تمایلات احساسی، بهانه‌های حیوان دوستی و در برخی موارد منفعت طلبی طریق موثر و کارآمد حل معضل سگ های بلاصاحب نیست و پروتکل‌های مشترک علمی شهرداری، شورا و سازمان دامپزشکی می‌تواند راه گشا باشد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به معضل سگ‌های بلاصاحب، گفت: دستورالعمل‌های جاری، تمایلات احساسی، بهانه‌های حیوان دوستی و در برخی موارد منفعت طلبی طریق موثر و کارآمد حل این معضل نیست و پروتکل‌های مشترک علمی شهرداری، شورا و سازمان دامپزشکی می‌تواند راه گشا باشد.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی کارخانه زباله سوز برای ساماندهی این حجم از زباله گفت: با پیگیری استاندار البرز، شورای و شهرداری کرج و مشارکت شهرهای اقماری استان البرز، امیدواریم در آینده نزدیک این کارخانه راه اندازی شود.

وی با اشاره به ضرورت بازیافت نخاله های ساختمانی هم گفت: تولید نخاله های ساختمانی در کرج به روزی ۴۰۰ تن می رسد ولی تا کنون برای ساماندهی آنها اقدام موثری صورت نگرفته و صرفا به جمع آوری و انباشت آنها بسنده کرده‌ایم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج توضیح داد: بازیافت نخاله و پسماند ساختمانی تا ۹۰ درصد امکان بهره مندی دوباره از آنها را ممکن می‌سازد که این امر قطعا به تغییر سیمای شهری و افزایش درآمدهای پایدار مدیریت شهری منجر می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معضل تراکم و پراکندگی سگ‌های بلاصاحب در کرج اشاره کرد و گفت: در این خصوص به مرز بحران رسیده‌ایم و اگر تصمیمی علمی در این حوزه فارغ از حواشی، احساسات و یا حتی منفعت طلبی‌های مستتر اتخاذ نشود، آثار زیستی یا اکوژیک این معضل و انتشار و شیوع بیماری‌های عفونی و انگلی مشترک با انسان سلامت شهروندان این استان تهدید و مخاطرات غیر قابل جبران را تشدید خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های جاری، تمایلات احساسی، بهانه‌های حیوان دوستی و در برخی موارد منفعت طلبی طریق موثر و کارآمد حل این معضل نیست و پروتکل‌های مشترک علمی شهرداری، شورا و سازمان دامپزشکی می‌تواند راه گشا باشد.

ارسال نظر

  • ماندانا

    سلام مهرشهر تعداد سگهاش از تعداد درختهاش بيشتر شده تا صبح هم پارس ميكنن از سروصدايشان هم اسايش نداريم

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد