گوناگون

۹ نکته‌ای که باید قبل از خرید تلویزیون بدانید

۹ نکته‌ای که باید قبل از خرید تلویزیون بدانید

پارسینه: بسیاری از ما به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود تلویزیون تماشا می کنیم. وجود تلویزیون در اکثر خانه‌ها ضروری است و زمانی که به دنبال خرید یک تلویزیون جدید هستید، باید دقیقا بدانید چه می خواهید تا بتوانید پول خود را به درستی خرج نمایید.

خرید تلویزیون مانند هر فناوری دیگری، ممکن است چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر شما نیز اهل تکنولوژی های روز نباشید. در این مقاله، ما فهرستی از 9 نکته مهمی که قبل از خرید تلویزیون هوشمند باید در نظر بگیرید را آماده کرده ایم.

1. اندازه تلویزیون

پاسخ یکسانی برای این پرسش که اندازه تلویزیون مناسب چه میزان است وجود ندارد. اندازه صفحه نمایش تلویزیون هوشمند که با فضای زندگی و بودجه شما مطابقت دارد، در نهایت بهترین انتخاب برای شماست. سه اندازه محبوب 65، 55 و 43 اینچ، برای تلویزیون های هوشمند وجود دارد که با کاهش اندازه صفحه نمایش، قیمت آنها کاهش می یابد. اگر می خواهید یک صفحه نمایش بزرگ با کیفیت تصویر عالی و قیمت مناسب داشته باشید، یک تلویزیون 55 اینچی گزینه بهتری است. یک صفحه نمایش بزرگ برای یک اتاق بزرگ مناسب است، در حالی که اندازه صفحه نمایش کوچکتر برای فضای کوچکتر ترجیح داده می شود. به طور کلی، دستورالعمل طلایی این است که ببینید آیا می توانید به راحتی تلویزیون را از راه دور مشاهده کنید یا خیر.

2. کیفیت تصویر تلویزیون

ممکن است اصطلاحات QLED، LED یا OLED را در مورد تلویزیون ها زیاد شنیده باشید، اما معنی آنها چیست؟ و کدام یک برای شما مناسب است؟ LED مخفف Light-Emitting Diode است. میلیون ها چراغ کوچک که می توانند به صورت جداگانه روشن یا خاموش شوند یک تلویزیون LED را تشکیل می دهند. در صفحه نمایش شما، نور این LED ها یک تصویر ایجاد می کند. QLED به معنای دیود ساطع نور نقطه کوانتومی است. تنها تفاوت این فناوری با ال ای دی این است که به جای ال ای دی های معمولی از نقاط کوانتومی استفاده می شود. این نقاط بسیار ریز تصویر روشن تری نسبت به LED های استاندارد ارائه می دهند.

OLED به دیود نوری آلی ترجمه می شود. فناوری QLED با این فناوری قابل مقایسه است. همچنین با استفاده از نقاط کوچکی که به عنوان پیکسل های فرعی شناخته می شوند، تصویر را ایجاد می کند. با این حال، برخلاف QLED، هر زیرپیکسل به‌جای تکیه بر زیرپیکسل‌های اطراف، نور خود را به‌طور مستقل تولید می‌نماید تا آن‌قدر درخشان باشد که چشم انسان بتواند آن را درک کند.

به طور کلی، در مقایسه با نمایشگرهای LED یا QLED، نمایشگرهای OLED اغلب نسبت کنتراست بیشتری را ارائه می دهند، اما می توانند با هزینه بیشتری همراه باشند و مصرف انرژی کمتری نیز داشته باشند. در مقایسه با نمایشگرهای OLED یا QLED، LED ها اغلب ارزان تر هستند، اما کیفیت تصویر در آنها آنچنان خوب نیست. QLED ها اغلب بهترین تعادل را در کیفیت بصری و قیمت ارائه می دهند.

3. کیفیت صدای تلویزیون

کیفیت صدا هنگام انتخاب یک تلویزیون هوشمند بسیار مهم است، به خصوص اگر نمی خواهید از منبع صدای خارجی مانند اسپیکر و ساندبار استفاده کنید. کیفیت صدای پایه که اکثر تلویزیون ها با آن عرضه می شوند، معمولاً همه آن چیزی که میخواهید نیست. با این حال، به طور کلی ارزش آن را دارد که برای ارتقای تجربه سرگرمی خود، برای تلویزیونی با صدای قوی هزینه کنید. به عنوان مثال، تلویزیون جی پلاس در برخی مدل های خود دارای سیستم صوتی ARC- Audio Return Channel است که دارای قابلیت کنترل تطبیقی صدا می باشد.

۹ نکته‌ای که باید قبل از خرید تلویزیون بدانید

4. نرخ تازه سازی

یک عنصر مهم در کیفیت بصری تلویزیون هوشمند، نرخ تازه سازی آن است. این نرخ به سرعتی اشاره دارد که تلویزیون می تواند ارائه اطلاعات جدید خود را به روز کند و تصویر خود را تازه نماید. چرخش تازه‌سازی بر حسب هرتز اندازه‌گیری می‌شود و نرخ تازه‌سازی استاندارد برای تلویزیون‌های هوشمند4K میزان 60 هرتز است، به این معنی که تصویر شصت بار در هر ثانیه تازه‌سازی می‌شود. تجربه تماشای شما با جلوه‌های بصری نرم‌تر روی صفحه‌نمایش بهبود می‌یابد و در نتیجه نرخ تازه‌سازی بیشتر می‌شود. بسیاری از تلویزیون های هوشمند دارای نرخ تازه سازی 60 هرتز هستند. با این حال، برخی از مدل های جدیدتر 120 هرتز یا حتی 240 هرتز را ارائه می دهند. در نتیجه، اگر در حال تماشای فیلم‌های ورزشی یا اکشن در تلویزیون هستید، می‌توانید جزئیات دقیق‌تری نسبت به نرخ تازه‌سازی 30 هرتز یا 40 هرتز در هر فریم مشاهده کنید. به طور کلی باید به دنبال یک تلویزیون هوشمند با نرخ تازه سازی حداقل 60 هرتز باشید. اگر قصد دارید بازی‌های ویدیویی را در کنسول بازی جدیدتری انجام دهید، ممکن است بخواهید به تلویزیون هوشمندی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز یا بالاتر فکر کنید، زیرا اکثر بازی‌های جدید برای نرخ تازه‌سازی بالاتر بهینه‌سازی شده‌اند.

5. پشتیبانی از HDR

محدوده دینامیکی بالا یا HDR یک استاندارد جدید است که در چند سال گذشته محبوبیت پیدا کرده است. هنگامی که از HDR استفاده می کنید، کنتراست واضح تری بین بخش های روشن و تاریک یک تصویر وجود دارد. علاوه بر این، به این معنی است که شما جزئیات کمتری را در سایه ها و جزئیات بیشتری را در مناطق روشن مانند خورشید یا شعله های آتش خواهید دید. یکی دیگر از مزایای HDR این است که رنگ ها را در محدوده وسیع تری تولید می کند که زنده تر و واقعی تر هستند.

6. پورت های تلویزیون

دانستن اینکه در هنگام خرید یک تلویزیون هوشمند جدید به دنبال چه پورت هایی باشید بسیار مهم است. حداقل باید یک پورت HDMI روی تلویزیون وجود داشته باشد که معمولاً در کنار یا پشت دستگاه قرار دارد. این کانکتور می‌تواند تلویزیون شما را به دستگاه‌های دیگر مانند جعبه‌های استریم و کنسول‌های بازی متصل کند. همچنین ممکن است بخواهید تلویزیون جدید خود را برای یک پورت USB اضافی برای اتصال هارد دیسک های خارجی یا سایر لوازم جانبی USB مانند درایوهای فلش بررسی کنید. اگر تلویزیون هوشمند شما فاقد اتصالات USB است، می توانید این حافظه خارجی یا پخش کننده های رسانه ای را از طریق درگاه HDMI با استفاده از یک آداپتور متصل نمایید. همچنین اتصال بلندگوهای خارجی به برخی از تلویزیون های هوشمند از طریق کانکتورهای خروجی صدای دیجیتال امکان پذیر است. با این حال، همه مدل ها دارای این عملکرد نیستند، بنابراین هنگام مقایسه مدل ها این را در نظر داشته باشید.

7. سیستم عامل تلویزیون هوشمند

هر سیستم عامل تلویزیون هوشمند دارای مزایا و معایبی است و هر کاربر گزینه های مختلفی را می خواهد. اگر به دنبال یک پلتفرم تلویزیون هوشمند هستید که قابلیت شخصی سازی بالایی داشته باشد و به شما امکان دهد تا هر قسمت از رابط کاربری تلویزیون خود را دقیقاً همانطور که دوست دارید سفارشی سازی کنید، Android TV می تواند انتخاب مناسبی باشد. سیستم عامل اندروید به کاربران امکان دسترسی ساده به مطالب از منابع مختلف مانند فیلیمو یا آپارات و دسترسی کامل به برنامه ها از دستگاه های خود را می دهد.

8. وضوح صفحه نمایش

وضوح صفحه نمایش در مورد تلویزیون های معمولی نیز صدق می کند و به تعداد پیکسل ها اشاره دارد. قبل از خرید، همیشه باید وضوح صفحه نمایش هر تلویزیون هوشمند را بررسی کنید، زیرا کیفیت تصویر را تحت تأثیر قرار می دهد. وضوح با مقدار پیکسل های افقی و عمودی تعریف می شود. 4k و 8k به این معنی است که یک صفحه نمایش به ترتیب نزدیک به 4000 و 8000 پیکسل افقی دارد. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون هوشمندی که در نظر دارید دارای وضوح حداقل Full HD (1980x1080) باشد، اگرچه امروزه یافتن تلویزیونی زیر این عدد غیر معمول است.

9. قیمت تلویزیون

قیمت تلویزیون به اندازه، برند تلویزیون و گزینه های موجود بستگی دارد و بدون شک یک عامل کلیدی است. نوع و اندازه تلویزیونی که خریداری می کنید عمدتاً به میزان پولی که می خواهید خرج کنید بستگی دارد. همیشه تخمینی از میزانی که قصد دارید خرج کنید داشته باشید و به دنبال بهترین گزینه برای آن قیمت باشید. با این اوصاف، اگر قبل از خرید آگاه باشید، پول زیادی پس انداز خواهید کرد و همچنان یک تلویزیون هوشمند عالی دریافت می نمایید.

به طور کلی، با توجه به شرایط کنونی بازار، خرید یک تلویزیون هوشمند جدید یک سرمایه گذاری گران است. در نتیجه، مطمئن شوید که مدلی را انتخاب می‌کنید که کاملاً متناسب با فضای شما باشد و با نیاز شما نیز منطبق باشد. برای خرید تلویزیون هوشمند می توانید به فروشگاه اینترنتی تلویشاپ به عنوان مرجع تخصصی خرید تلویزیون در ایران مراجعه کنید و مدل مورد نظر خود را به صورت نقد و اقساط خریداری نمایید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار