گوناگون

باید‌ها و نبایدهای نورپردازی مدرن ویلا با چراغ خطی

باید‌ها و نبایدهای نورپردازی مدرن ویلا با چراغ خطی

چراغ خطی از مدرن‌ترین ادوات نورپردازی حرفه‌ای و سفارشی بر اساس دکوراسیون فضاست. چراغ خطی ال ای با داشتن امکان سفارشی‌سازی بر اساس طول و شکل و اندازه، به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس نقشه فضا و دکوراسیون خود، بهترین نورپردازی را داشته‌باشید.

فضای مسکونی همیشه از جمله فضاهایی است که نورپردازی آن بیشترین اهمیت را دارد زیرا حفظ آرامش و راحتی در خانه از ضروری‌ترین چیزها در زندگی روزمره ماست و راحتی افراد در فضا به میزان زیادی به شدت نور، شیوه نورپردازی و زیبایی بصری آن وابسته است. چراغ خطی از جمله چراغ‌هایی است که با رعایت نکاتی ساده، به راحتی می‌توانید تمامی موارد فوق یعنی روشنایی، راحتی و زیبایی فضا را در فضایی مدرن با آن تجربه کنید. در این مقاله به مهم‌ترین نکات برای نورپردازی ویلا با چراغ خطی اشاره کرده‌ایم.

 

چراغ خطی چیست؟

چراغ خطی سابقه‌ای قدیمی در نورپردازی دارد چون در تعریف کلی هر چراغی که منبع نوری آن در یک خط امتداد پیدا کرده‌باشد چراغ خطی به شمار می‌رود. اما در مبحث نورپردازی مدرن ویلا، ما تنها به نور خطی مدرن می‌پردازیم. در لاین نوری مدرن، منبع نوری ال ای دی و به اصطلاح SMD، روی بردهایی قرار گرفته و این بردها در طول چراغ ادامه پیدا کرده‌اند که به صورت غیر مسقیم از پشت پوشش طلق شیری رنگ به اسم دیفیوزر به بیرون نور ساطع می‌کنند. چراغ لاینی که در بازار محصولات روشنایی به چراغ لاینر نیز معروف است، به صورت توکار، روکار و آویز تولید و عرضه می‌شود و بنابر دکوراسیون فضا، می‌توانید از هرکدام از این مدل‌ها در نورپردازی خانه مورد نظر استفاده کنید.

مهم‌ترین نکات نورپردازی مسکونی با چراغ خطی

در فضای مسکونی نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها، سرتاسر فضای خانه می‌تواند بهترین نور را از نظر شدت روشنایی، کیفت نمود رنگ، اثربخشی و کنتراست داشته باشد.

حداقل و حداکثر میزان روشنایی ویلا چقدر است و با چه چراغ خطی تامین می‌شود؟

  • یکی از اصلی‌ترین نکات در نورپردازی هر فضا، تامین روشنایی مورد نیاز است زیرا مهم‌ترین نیاز ما به نور در وهله اول، روشن کردن فضا برای درست دیده شدن آن است. به طور کلی حداقل میزان روشنایی در فضای مسکونی نظیر ویلا، حدود 400 لوکس (واحد سنجش شدت نور) است. این مقدار می‌تواند بر اساس سلیقه، رنگ دیوارها و یا نوع دکوراسیون کمتر و یا زیادتر هم باشد اما به صورت کلی نور بیشتر از حدود 800 لوکس در فضای مسکونی ممکن است باعث ناراحتی چشم ساکنان شود.

اگر می‌خواهید بدانید نورپردازی که برای ویلا در نظر گرفته‌اید چند لوکس است، به ما پیام بدهید تا نورپردازی فضایتان را در قالب سه بعدی به صورت رایگان شبیه‌سازی کنیم.

مشاوره نورپردازی رایگان

برای تامین نور عمومی فضای ویلا، بهتر است به جای استفاده از چراغ‌های خیلی باریک به سراغ چراغ خطی بروید که سطح مقطع آن حدود 6 سانتی‌متر باشد تا هم پخش نور بهتری داشته و هم شدت نور آن کافی باشد. اگر ارتفاع فضای شما زیاد است ( بیشتر از 3 متر) می‌توانید از چراغ خطی آویز یا چراغ خطی با عرض و نور بیشتر نظیر چراغ خطی عرض 9 سانتیمتر دو لاین استفاده کنید.

به ابعاد و نقشه پروفیل چراغ خطی توکار دقت کنید!

در صورتی که انتخاب شما استفاده از لاین نوری توکار است حتما به ابعاد و فضای مورد نیاز آن برای نصب دقت داشته‌باشید زیرا زیبایی چراغ خطی توکار به تمیز نصب شدن و مینیمال بودن آن است و در صورتی که ابعاد شیار جانمایی شده برای نصب چراغ خطی دقیق نباشد، کاستی‌های زیادی به چشم می‌آید که از زیبایی چراغ خطی شما می‌کاهد.

خیرگی نور را با لاین نوری از بین ببرید!

  • در نورپردازی ویلای و خانه، نحوه قرارگیری منبع نور باید به صورتی باشد که از ایجاد خیرگی و آسیب به چشم افراد حاضر در فضا جلوگیری کند. نور چراغ خطی به این دلیل که به شکل غیر مستقیم (دیفیوز شده) و از پشت پوشش پلی‌کربنات شیری رنگ می‌تابد هم باعث پخش نور ایده‌آل و هم جلوگیری از خیرگی چشم می‌شود. به همین دلیل در فضاهایی که نباید خیرگی وجود داشته‌باشد نظیر اتاق خواب و یا پذیرایی، استفاده از یک نور خطی توکار مینیمال، هم فضای شما را روشن نموده و هم از آسیب به چشم جلوگیری می‌کند.

CRI بالای چراغ خطی، طبیعی‌ترین رنگ‌ها را نمایش می‌دهد.

  • شاخص نمود رنگ بالا در لاین نوری باعث شفاف‌تر دیده شدن رنگ‌های به کار رفته در دکوراسیون می‌شود. بنابراین در زمان طراحی نورپردازی با چراغ خطی حتما از لاین نوری استفاده کنید که بالاترین CRI را داشته باشد. به عنوان مثال در این خصوص، چراغ خطی اکووات با شاخص نمود رنگ بالاتر از 95 (CRI>95) طبیعی‌ترین و شفاف‌ترین نور را برای شما تامین می‌کند.

موارد بالا مهم‌ترین بایدها و نبایدها در خصوص چراغ لاینر بود. برای اطلاعات بیشتر درباره چراغ خطی اکووات و مشاوره نورپردازی با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار