گوناگون

برای پرداخت خلافی لازم نیست تا دفاتر پلیس +۱۰ برویم!

برای پرداخت خلافی لازم نیست تا دفاتر پلیس +10 برویم!

پرداخت خلافی خودرو راهور 120 موضوعی است که می‌تواند ذهن بسیاری از رانندگان را درگیر خود کند. خودروی شما ممکن است به‌دلایل مختلفی مانند سرعت غیرمجاز جریمه شود. در این مقاله می‌خواهیم روش‌هایی را به شما بگوییم که با استفاده از آن‌ها برای پرداخت خلافی نیاز به مراجعه به دفاتر پلیس +10 نباشد.

درصورتی ‌که مبالغ خلافی پلاک شما به سقف معینی برسد، ماشین شما می‌تواند توسط افسر پلیس راهنمایی‌ورانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شود. بنابراین، بهتر است به‌موقع نسبت به پرداخت آن اقدام کنید. با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف پرداخت خلافی خودرو راهور 120 و استعلام آن را به شما معرفی کنیم.

سقف خلافی خودرو در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

سقف خلافی خودرو، در سال‌های قبل‌تر یک میلیون تومان بود؛ اما براساس گفته پلیس راهور ناجا، به‌دلایلی مانند شرایط کرونا و افزایش نرخ جریمه‌ها، این مبلغ به 3میلیون تومان ارتقا یافت؛ اما سقف جریمه برای توقیف ماشین در سال 1403 تغییری نکرده است و طبق روال گذشته همان یک‌میلیون تومان محاسبه می‌شود.

اگر کل جریمه‌های خودرو به عددی بیشتر از یک‌میلیون برسد، پلیس می‌تواند در صورت تردد ماشین، آن را توقیف کند. پس اگر به‌موقع و در مدت معین اقدام نکنید، ماشین شما توقیف خواهد شد. از این‌رو توصیه می‌کنیم در اسرع‌ وقت برای دوری از دچار شدن به این مشکل، با استفاده از روش‌های موجود، پرداخت عوارض آزادراهی خودرو خود را انجام دهید.

images_1717076435_665881d31f157

خلافی خودرو با چه روش‌هایی اطلاع‌رسانی می‌شود؟

استعلام از مقدار خلافی خودرو و پرداخت خلافی خودرو راهور 120، با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند که در اینجا به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

استعلام خلافی خودرو از طریق کد USSD

اگر شما به اینترنت و تلفن همراه هوشمند دسترسی ندارید، می‌توانید با یک گوشی ساده نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری، ازطریق شماره‌گیری کد #110* استعلام خلافی خودرو خود را دریافت کنید. پس ‌از شماره‌گیری کد، در مراحل بعدی در بین خدمات ارائه‌شده، گزینه استعلام خلافی را وارد کنید.

استعلام خلافی خودرو به صورت حضوری

اگر فرصت کافی در اختیار دارید، می‌توانید با مراجعه حضوری به مراکز مختلف پلیس، برگه خلافی خودروی خود را به‌‌صورت فیزیکی دریافت کنید؛ اما باید بدانید که با استفاده از این روش، باید 30هزار تومان هزینه بپردازید.

روش مراجعه حضوری، تنها برای تسویه مبالغ کمتر از یک‌میلیون تومان است. باتوجه به مشغله زیاد افراد، توصیه می‌شود استعلام خلافی خودرو را ازطریق شیوه‌های آنلاین مانند استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف انجام دهید.

 

استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

استفاده از روش استعلام خودرو پیامکی راحت‌تر و به‌صرفه‌تر است؛ چراکه به اینترنت و معطل‌شدن پشت تلفن نیازی ندارید. در این روش باید کد VIN را به 1101202020 ارسال کنید.

پس ‌از گذشت چند دقیقه، پیامکی حاوی اطلاعات مبلغ خلافی، شناسه پرداخت و شناسه قبض دریافت می‌کنید. شما با استفاده از این اطلاعات می‌‌توانید نسبت به پرداخت خلافی خودرو راهور 120 ازطریق روش‌های مختلف ازجمله آنلاین اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو به‌صورت تلفنی

در این روش نیز مانند روش کد USSD نیازی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارید و فقط با استفاده از یک موبایل معمولی می‌‌توانید با شماره 02188288888 تماس بگیرید تا با ارائه اطلاعات اولیه خودروی خود، مبلغ قابل پرداخت خلافی پلاک شما، برایتان ارسال خواهد شد.

آیا عوارض آزادراهی در دسته خلافی خودرو است؟

در پرداخت عوارض آزادراهی نیز مانند خلافی خودرو باید به‌موقع اقدام کنید. درصورت تردد از آزادراه و عدم پرداخت هزینه آن، امکان دارد متخلف شناخته شوید و باید جریمه‌آن را بپردازید.

بنابراین، توصیه می‌شود عوارض آزادراهی را جدی بگیرید و در موعد مقرر پرداخت آن را ازطریق روش‌های حضوری و آنلاین که در ادامه این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم، انجام دهید تا از مشکلات قانونی ناشی از آن در امان باشید.

روش‌های پرداخت خلافی خودرو راهور 120

روش‌های متعددی برای پرداخت خلافی خودرو راهور 120 وجود دارد؛ اما بعضی از آن‌ها ضمن ارائه امکان پرداخت خلافی، امکان استعلام آن را نیز فراهم کرده‌اند. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که نسبت به سایر شیوه‌ها کامل‌تر هستند.

پرداخت خلافی خودرو ازطریق پلیس +۱۰

با دسترسی به قبض جریمه یا مدارک لازم برای احراز هویت ازجمله کارت خودرو و کارت بیمه، می‌توانید با رفتن به یکی از شعب حضوری پلیس، نسبت به پرداخت خلافی خودرو راهور 120 اقدام کنید. لازم به ذکر است که این روش مشکلاتی همچون هزینه بالا و انتظار در صف‌های طولانی دارد.

پرداخت خلافی خودرو ازطریق سایت راهور۱۲۰

از روش‌های دیگر پرداخت خلافی خودرو راهور 120، استفاده از سایت راهور 120 است. وارد این سایت شوید و گزینه‌ پرداخت خلافی خودرو را انتخاب کنید. ذکر این نکته لازم است که در سایت راهور، انجام این کار با شناسه قبض جریمه ممکن خواهد بود.

نکته مهم‌تر این‌‌که برای استفاده از این روش، ابتدا لازم است که در سامانه سخا ثبت‌نام کنند. به همین سبب استفاده از این راهکار، به‌علت الزام ثبت‌نام در سامانه سخا، بسیار کند و سخت است و انجام آن پیشنهاد نمی‌شود.

پرداخت خلافی خودرو با روش آنلاین

یکی از آسان‌ترین راه‌ها جهت پرداخت خلافی خودرو راهور 120، روش آنلاین و استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه است. می‌توان گفت که این روش به‌علت مزایای خود ازجمله سرعت بالا و هزینه پایین، بهترین شیوه برای پرداخت خلافی خودرو است.

با نصب اپلیکیشن تاپ، می‌توانید در کمتر از یک دقیقه علاوه‌بر پرداخت خلافی، از مقدار جریمه خودروی خود بدون مراجعه به مراکز پلیس یا معطل‌شدن در سایت‌های مختلف، استعلام بگیرید.

از مزایای دیگر استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ این است که نیازی به شناسه قبض و پرداخت ندارید؛ بلکه فقط با استفاده از کد ملی، شماره پلاک و شماره موبایل خود می‌توانید سایر اقدامات مربوط به جریمه خودرو را در کسری از ثانیه انجام دهید.

images_1717076435_665881d32a985

کمبود زمان معنا ندارد!

پرداخت خلافی خودرو راهور 120 از دغدغه‌های مهم بیشتر رانندگان است که بی‌توجهی به آن می‌تواند منجر به 2برابر شدن جریمه و توقیف خودروی شما شود؛ اما برخی صاحبان خودرو که با قابلیت‌های تکنولوژی آشنایی ندارند، به‌دلایلی مانند کمبود زمان، قادر به انجام آن نیستند.

شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد، بدون مراجعه حضوری و به‌صورت کاملا آنلاین، استعلام و پرداخت خلافی خودرو خود را انجام دهید. پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن‌هاست؛ چراکه با این روش بدون نیاز به شناسه قبض و پرداخت می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خود را انجام دهید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار