گوناگون

با دوام‌ترین لپ تاپ‌ها از نظر سخت‌افزاری در دنیای گیمینگ

با دوام‌ترین لپ تاپ‌ها از نظر سخت‌افزاری در دنیای گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ از آن دسته محصولاتی است که علاوه بر قدرت بالا و ظاهر زیبا، باید دوام خوبی داشته باشد. چند نکته اساسی در یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند متضمن دوام بالای آن باشد. این ویژگی‌ها شامل مواد استفاده شده در ساخت بدنه، طراحی لولا و اجزای داخلی و البته مهندسی سیستم خنک کننده آن است. این موارد، مهم‌ترین نکاتی هستند که می‌توانند خیال شما را از بابت در اختیار گرفتن یک لپ تاپ با دوام و عالی آسوده کند.

با دوام‌ترین لپ تاپ‌ها از نظر سخت‌افزاری در دنیای گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ از آن دسته محصولاتی است که علاوه بر قدرت بالا و ظاهر زیبا، باید دوام خوبی داشته باشد. چند نکته اساسی در یک لپ تاپ گیمینگ می‌تواند متضمن دوام بالای آن باشد. این ویژگی‌ها شامل مواد استفاده شده در ساخت بدنه، طراحی لولا و اجزای داخلی و البته مهندسی سیستم خنک کننده آن است. این موارد، مهم‌ترین نکاتی هستند که می‌توانند خیال شما را از بابت در اختیار گرفتن یک لپ تاپ با دوام و عالی آسوده کند.

در این مطلب قصد داریم به مؤلفه‌های اساسی مؤثر بر دوام یک لپ تاپ گیمینگ نگاهی داشته باشیم. پس از آن ۳ مدل از با دوام‌ترین لپ تاپ‌ها از نظر سخت‌افزاری در دنیای گیمینگ را معرفی خواهیم کرد. برای انتخاب این محصولات، ضمن در نظر گرفتن قیمت لپ تاپ، به مدل‌های موجود در بازار ایران نگاهی داشته‌ایم و بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ از نظر دوام را بررسی خواهیم کرد. اگر گیمر پی سی هستید و می‌خواهید یک لپ تاپ مخصوص بازی خریداری کنید، این مطلب مناسب شماست.

مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر دوام لپ تاپ گیمینگ

دوام لپ تاپ یا هر سیستم کامپیوتری از ویژگی‌هایی است که یک کاربر حرفه‌ای آن را در نظر می‌گیرد. البته این مسئله در مورد لپ تاپ‌های گیمینگ کمی متفاوت است. یک لپ تاپ مخصوص بازی، در مرحله اول باید سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشد تا بتواند از پس اجرای بازی‌های روز برآید. در مرحله دوم، بهره‌مندی از مانیتور با کیفیت و کیبورد مناسب است که یک لپ تاپ گیمینگ را از مدل‌های ساده جدا می‌کند. ویژگی مهم دیگر که شاید به چشم نیاید و فقط نظر افراد حرفه‌ای را جلب کند، دوام لپ تاپ گیمینگ است.

لپ تاپ گیمینگ باید در کنار اجرای بی‌نقص بازی‌ها، بتواند به مدت طولانی با کم‌ترین افت عملکرد این کار را به انجام برساند. اگر تمام این موارد را به عنوان مفهوم دوام در نظر بگیریم، باید به این ویژگی در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ دقت کنیم. تشخیص دوام یک لپ تاپ مخصوص بازی به آسانی بررسی مشخصات آن نیست. ماندگاری لپ تاپ گیمینگ یا همان دوامش، تحت تأثیر چند فاکتور مهم است. این عوامل شامل جنس بدنه، طراحی اجزا بیرونی، مهندسی قطعات داخلی و سیستم خنک کننده است. در ادامه هر کدام از این موارد به صورت جزئی‌تر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

جنس بدنه لپ تاپ گیمینگ

اولین و ملموس‌ترین ویژگی یک لپ تاپ گیمینگ که موجب دوام آن خواهد بود، جنس بدنه لپ تاپ و موادی است که در ساخت آن استفاده شده. شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ‌های گیمینگ رده بالا و حرفه‌ای از انواع فلزات و آلیاژها در ساخت بدنه این محصولات استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در سری خاصی از مدل‌های مخصوص بازی لپ تاپ ایسوس، شاهد استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه هستیم.

در کنار استفاده از فلزات برای ساخت بدنه لپ تاپ گیمینگ که هم به دوام آن کمک می‌کند، هم به عملکرد بهتر؛ شاهد به‌کارگیری پلاستیک با کیفیت در بعضی مدل‌ها هستیم. در این دسته از لپ تاپ‌های گیمینگ، از انواع پلاستیک‌های با کیفیت با ویژگی‌های منحصر بفرد استفاده می‌شود تا علاوه بر ظاهر زیبا، بتوانند دوام بالایی داشته باشند.

طراحی بیرونی

طراحی لپ تاپ‌های گیمینگ هم می‌تواند نقش زیادی در دوام این محصولات داشته باشد. اولین نکته، طراحی و مکانیزم لولای این لپ تاپ‌ها است. نوع لولا و جنس به کاررفته در ساخت آن، تأثیر مستقیم بر تاب آوری لپ تاپ در شرایط سخت خواهد داشت. در کنار طراحی لولا، نوع طراحی بدنه و استفاده از کم‌ترین مکانیزم‌های متحرک، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر دوام لپ تاپ داشته باشد.

مهندسی اجزا داخلی

یک ویژگی مهم و ناملموس در لپ تاپ‌های گیمینگ که به‌طور چشمگیری روی دوام آن‌ها اثر دارد، مهندسی اجزا داخلی است. هر لپ تاپ گیمینگ درست مثل یک سیستم رومیزی، شامل مادربرد، پردازنده و غیره است که باید به طرز هنرمندانه‌ای در یک فضای کوچک در کنار هم قرار بگیرند. نوع طراحی مادربرد و موقعیت قطعات، تأثیر زیادی در دوام لپ تاپ گیمینگ خواهد داشت.

در لپ تاپ‌های امروزی، اجزا و قطعات طوری قرار می‌گیرند تا ارتباط نزدیک‌تری با هم داشته باشند. ارتباط نزدیک‌تر بر بازدهی این قطعات تأثیر مستقیم دارد اما به عنوان یک تیغ دو دم، می‌تواند موجب فرسایش بعضی قطعات باشد. مهندسی دقیق شرکت‌های تولید کننده در این مرحله وارد میدان می‌شود و با طراحی درست برد، بازدهی را حداکثر کرده و استهلاک را به کم‌ترین میزان می‌رساند.

images_1715406595_663f07032f542

سیستم خنک کننده لپ تاپ گیمینگ

به عنوان یک ویژگی مهم که اخیرا، بیشتر مورد توجه قرار گرفته؛ باید به سیستم خنک کننده لپ تاپ اشاره کنیم. تفاوت اصلی لپ تاپ‌های گیمینگ با مدل‌های دیگر، استفاده از پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند است. این قدرت بالا، هزینه‌ای هم دارد و آن ایجاد گرمای بیشتر است. پردازنده و واحد پردازش گرافیک لپ تاپ، گرمای زیادی تولید می‌کنند و برای حفظ کارایی آن‌ها، باید یک سیستم خنک کننده کارآمد وجود داشته باشد. مدل‌های گیمینگ لپ تاپ لنوو از آن دسته محصولاتی هستند که این مورد به خوبی در آن‌ها رعایت می‌شود.

لپ تاپ‌های گیمینگ پیشرفته، از سیستم‌های خنک کننده پرقدرتی استفاده می‌کنند تا ضمن نگاه داشتن دمای قطعات در محدوده بهینه، از آسیب رساندن گرما به بقیه اجزا جلوگیری شود. در مدل‌های جدید شاهد استفاده از تعداد فن بیشتر، هیت سینک و هیت پایپ‌های بهینه‌تر و حتی مواد رسانای جدید برای دفع گرما هستیم. یک سیستم خنک کننده خوب، هم عملکرد را بالا می‌برد، هم عمر قطعات و در نتیجه دوام لپ تاپ گیمینگ را افزایش می‌دهد. با در نظر گرفتن این موارد، ۳ تا از با دوام‌ترین لپ تاپ‌های مخصوص بازی را با کمک کارشناسان فروشگاه اینترنتی تاپ رایان انتخاب کرده‌ایم که در بخش بعدی، آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بادوام‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگ بازار

ویژگی‌های تأثیرگذار بر دوام لپ تاپ گیمینگ را بررسی کردیم و حالا وقت آن است تا چند مدل لپ تاپ با این ویژگی‌ها را معرفی کنیم. مدل‌هایی که در نظر گرفته‌ایم عبارت‌اند از:

  • لپ تاپ گیمینگ MSI مدل Pulse B13VFK با پردازنده اینتل Core i9 نسل ۱۳

  • لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G16 G614JV با پردازنده اینتل Core i9 نسل ۱۳

  • لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Legion 5 Pro با پردازنده اینتل Core i7 نسل ۱۳

در ادامه نگاهی کلی به مشخصات و بازه‌ی قیمتی این مدل‌های جذاب و قدرتمند که دوام بسیار خوبی هم دارند، خواهیم داشت.

MSI Pulse B13VFK

لپ تاپ مخصوص بازی MSI مدل Pulse با کد B13VFK یکی از لپ تاپ‌های قدر قدرت بازار ایران برای اجرای بازی‌ها محسوب می‌شود. پردازنده این لپ تاپ Core i9 نسل ۱۳ با کد 13900H است که همراه با ۸ گیگابایت گرافیک اختصاصی RTX 4060 و البته ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 از پس اجرای بازی‌های روز برمی‌آید. حافظه ذخیره‌سازی Pulse از نوع NVMe و با ظرفیت ۱ ترابایت است. بدنه این لپ تاپ از ترکیب فلز و پلاستیک با کیفیت ساخته شده و سیستم خنک کننده قدرتمند آن، دوام بالای آن را تضمین می‌کند. این لپ تاپ گیمینگ و انواع مدل‌های دیگر موجود در بازار ایران با استفاده از لینک زیر قابل مشاهده هستند.

Asus ROG Strix G16 G614JV

دومین مدل با دوام لیست ما، یک لپ تاپ گیمینگ ROG Strix از ایسوس است. این لپ تاپ ۱۶ اینچی، از پردازنده نسل ۱۳ Core i9 با کد 13980HX بهره‌مند است که به همراه گرافیک اختصاصی RTX 4060 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی و رم ۶۴ گیگابایتی از نوع DDR5، مشکلی در اجرای بازی‌های روز ندارد. درایو ذخیره‌سازی این لپ تاپ هم درست مثل مدل قبلی از نوع NVMe بوده و ۱ ترابایت ظرفیت دارد. دوام این لپ تاپ گیمینگ ایسوس را، طراحی حساب شده بدنه، استفاده از فلز و پلاستیک با کیفیت و البته سیستم خنک کننده اختصاصی Liquid Metal ایسوس، تضمین می‌کند.

Lenovo Legion 5 Pro 2023

سومین مدل، یک لپ تاپ گیمینگ خوش قیمت از لنوو است. این لپ تاپ مخصوص بازی، از سری Legion 5 Pro لنوو است که در ساخت آن از فلز و پلاستیک با کیفیت استفاده شده است. این لپ تاپ ۱۶ اینچی، از پردازنده اینتل Core i7 نسل ۱۳ با کد 13700HX بهره می‌برد. در کنار پردازنده این لپ تاپ و برای تکمیل واحد پردازشی، ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک کارت گرافیک اختصاصی RTX 4060 با ۸ گیگابایت VRAM وجود دارد. Legion 5 Pro با بهره‌مندی از طراحی حساب شده بدنه، مخصوصا در بحث انتقال هوا و سیستم خنک کننده کارآمد، در طولانی مدت عملکرد بالای خود را حفظ کرده و دوام بالایی خواهد داشت.

images_1715406610_663f07125299b

خرید لپ تاپ گیمینگ از تاپ رایان

دوام لپ تاپ گیمینگ، اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل در این مطلب عوامل تأثیرگذار بر دوام لپ تاپ گیمینگ را بررسی و ۳ مدل از لپ تاپ‌هایی که این مشخصات را دارند، معرفی کردیم. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده مشخصات دقیق‌تر لپ تاپ‌ها و خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ با قیمت عالی، نگاهی به بهش تخصصی لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان داشته باشید. در تاپ رایان تمام لپ تاپ‌های گیمینگ و قدرتمند با ضمانت اصالت عرضه شده و در کوتاه‌ترین زمان به دستتان خواهند رسید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار