گوناگون

خرابکاری تروریستی و انفجار در مسیر خط انتقال گاز در کشور

خرابکاری تروریستی و انفجار در مسیر خط انتقال گاز در کشور

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با اشاره به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه انفجار خط لوله سراسری، گفت: آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است.

به گزارش پارسینه، جواد اوجی، وزیر نفت کشورمان گفته است انفجارهایی که در ساعت یک بامداد امروز در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در سه منطقه در استان فارس رخ داده، «تروریستی» بوده است. وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: «این آمادگی را داشتیم که در صورت خرابکاری در خطوط انتقال نفت و گاز کشورمان به سرعت وارد شویم به همین دلیل در آمادگی کامل به سر می‌بردیم.»

گفته می شود هیچ گروهی هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

از سوی دیگر سعید عقلی، مدیر مرکز راهبری گاز کشور با اشاره به وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام‌های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در استان چهارمحال و بختیاری (محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن) اتفاق افتاد.

به روایت شانا، وی افزود: اکنون آتش سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر و عملیاتی شود.

654

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.

عقلی تصریح کرد: وزیر نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و نشست ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل شد.

در پی این حادثه، روز چهارشنبه مسئولان در دو استان لرستان و خراسان شمالی اعلام کردند که «به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی» گاز ادارات و صنایع در این استان‌ها فعلا قطع خواهد بود.

ساعتی بعد خبر رسید که در دو استان زنجان و اصفهان نیز برای صنایع «محدودیت گازرسانی» اعمال شده است. همزمان ده‌ها روستا در سمیرم اصفهان نیز با قطعی گاز روبه‌رو بوده‌اند. این در حالی است که پیشتر وزیر نفت گفته بود که گاز تنها «چند روستا در نزدیکی محل انفجار» قطع شده است.

غلامرضا شفیق، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، همچنین اعلام کرد که فعالیت «تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت سی‌ان‌جی در سراسر استان به مدت ۲۴ ساعت تعطیل شد».

به گفته فرماندار و همچنین رئیس آتش‌نشانی بروجن، انفجار در خط لوله سراسری گاز در منطقه «گردنه حلوایی» در نزدیکی بروجن رخ داد. در همین حال اسماعیل قزل‌سفلی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار فارس، اعلام کرد انفجار در خط لوله گاز در شهرستان خرم‌بید «بدون خسارت و آسیب جانی» بوده است.

 

 

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    مرگ بر رضا پهلوی و حامیانش مرگ بر منافقین و کومله و تجزیه طلبان و بهاییان

  • خلیج فارس

    مسئولان عزیز و گرامی به چند نکته مهم توجه کنند ؛
    ۱: ورود بی رویه افغانها به کشور که به قول خودشان ۶۰۰ دالار ! در افغانستان و ۶۰۰ دالار! در ایران برای ورود به کشور از آنها گرفته می شود ، صرفه اقتصادی که ندارد هیچ ، مزیت !! بزرگ آن برای ملت ایران ورود عادل عارفها و حمله تروریستی کرمان و ناامن ساختن کشور هست .
    ۲؛ مسئولان عزیز و گرامی از آبان ماه که طوفان حاره ای الاقصی !!در غزه شروع شد تا امروز که پایان سال هست ، تمام هم و غم و نگرانی و دلهره و اضطراب و استرسشان ، حماس و جنگ با اسرائیل هست . به هرحال شما به عنوان نماینده مردم در راس امور باید ، تمرکزتان بر کشور و مردم باشد نه منطقه و حواشی منطقه . تنها کاری که ما باید انجام دهید ، ایجاد صلح و گفتگو و تعامل هست و بس !
    ۳؛ اختلاف و تنش و جنگ در منطقه ، درگیری هر روزه با آمریکا و اسرائیل ، به ضرر کشور ما هست ، نه آمریکا و اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، که در ثبات و پیشرفت زندگی می کنند ، در مرزهای آنها تروریست و در همسایگی آنها طالبان نیست که اگر درگیر تنش شوند ، مثل کرمان مردم قربانی حملات تروریستی شوند و یا کسانی باشند که از بی توجهی مسئولان سوء استفاده کند .
    ۵؛ بارها هشدار داده ایم و اینبار هم تکَرار ! می کنیم ، تنش و اختلافات سیاسی ، تمرکز بر تفکر فردی ، طرد افکار و سلایق مختلف ، نادیده گرفتن مردم ، عدم توجه به وضعیت اسفناک کشور ، تحریم و انزوای سیاسی ۴۶ساله ، محدودیت های اجتماعی ، اقتصاد ویران و وضعیت وخیم زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم ، عواملی هست که کشور را به سمت ناامنی پیش می برد ، جنگی حماس با اسرائیل امروز به درگیری با حوثی ها رسیده و مطمئناً اگر تاکتیک سیاسیمان را تغییر ندهیم ، گربیان گیر ما هم می شود ، گرچه کشته شدن نظامیان ما در سوریه می تواند یک هشدار باشد . حکومت پربرکت طالبان که هدیه ای از طرف ابرقدرتها و در راس آن آمریکا در همسایگی ما ، برای امنیت ما و منطقه نیست ، کره و ژاپن هم نیست که به آن دلخوش شویم ، پیاده نظامی که اگر شرایطی که بالا ذکر کردیم برطرف نشود به شورش عمومی و حمله به کرمان انفجار لوله گاز و نفت ........... می رسد و جنگ داخلی و ویرانی ایران و بدبختی مردم و تجزیه ایران که هدف آمریکا و ابرقدرتها هست ‌، می رسد .
    ۶؛ به جای جنگیدن با حسن روحانی با محمد خاتمی با قاسم سلیمانی ، به جای طرد سلایق و تفکرات مختلف جامعه ، که دلسوز و متعهد و ایران خانه اشان هست ، به جای جنگ تنش و اختلاف با اسرائیل و منطقه ، به طرد مردم و عدم توجه به مردم و عدم توجه به کشور ، آیه حول حالنا !!را برای این مردم این سرزمین شروع کنیم ، جنگ و تنش و شرایط سخت مردم را نسبت به سرزمین و ایران بی تفاوت می کند ، همانطور که در انفجار لوله های گاز و حمله تروریستی کرمان می بینیم و در آینده نزدیک در شهر و روستا و مسجد ........ خواهیم دید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار