گوناگون

هزینه ثبت برند تجاری

هزینه ثبت برند تجاری

پارسینه: داشتن برند تجاری برای رشد هر کسب و کاری ضروری است. افراد زیادی فکر می کنند هزینه ثبت برند تجاری به قدری زیاد است که از پس آن برنمی آیند. باید بدانید که این هزینه آن قدرها زیاد نیست و البته در برابر مزایایی که برای شما دارد قطعا خیلی هم ارزان محسوب می شود.

داشتن برند تجاری برای رشد هر کسب و کاری ضروری است. افراد زیادی فکر می کنند هزینه ثبت برند تجاری به قدری زیاد است که از پس آن برنمی آیند. باید بدانید که این هزینه آن قدرها زیاد نیست و البته در برابر مزایایی که برای شما دارد قطعا خیلی هم ارزان محسوب می شود. امروزه موفقیت در کسب وکارها بدون ثبت برند و بهره مندی از تبلیغات مختلف امکان پذیر نیست. هزینه ثبت برند چقدر است؟ به چه مواردی بستگی دارد؟ اصلا چرا این هزینه را به جان بخرم؟

هزینه ثبت برند یا سرمایه گذاری بلند مدت

حتما شنیده اید که می گویند تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. صرف نظر از آن دسته افرادی که در زمینه تبلیغات پول های هنگفتی می گیرند وعلم و دانش مربوط به آن را هم ندارند، این جمله کاملا درست است. داشتن برند تجاری در واقع سرمایه گذاری روی کسب و کارتان است.چگونه؟ شما برای ثبت برندتان اقدام می کنید و پس از آن روز به روز این برند رشد می کند. قطعا برای این رشد باید کارهایی هم انجام بدهید اما این اتفاق می افتد.

می دانید که بسیاری از شرکت های بزرگ و موفق دنیا برندهای خیلی معتبری دارند؟ این موضوع به شکلی است که تمامی تجهیزات و سرمایه شان یک طرف قرار می گیرد و ارزش برندشان هم یک طرف.

قیمت ثبت برند

برای ثبت برند تجاری در سال 1402 باید حداقل 2 و نیم میلیون تومان هزینه کنید. موارد زیادی هست که باعث می شود هزینه ثبت برند به صورت دقیق مشخص شود. مثلا برند خود را در چند طبقه ثبت می کنید؟ هر چه تعداد طبقات بیشتر باشد هزینه ای که می پردازید هم بیشتر خواهد بود.

هزینه ثبت برند شامل ثبت اظهارنامه در سایت، حق روزنامه رسمی نوبت اول، حق ثبت برند تجاری و نیز هزینه روزنامه رسمی می باشد.

زمان لازم برای ثبت برند تجاری

می دانیم که علاوه بر هزینه ثبت برند برایتان مهم است که بدانید این کار چقدرطول می کشد. بسته به این که بخواهید چه نوع برندی را به ثبت برسانید و چه شرایطی داشته باشید این زمان می تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی حدود 70 روز طول می کشد تا برند شما ثبت شود.

پس گرفتن استعلام برند و قابل ثبت بودن آن، حدود 20 روز تا یک ماه طول می کشد که پرونده تان بررسی اولیه را پشت سر بگذارد. پس از آن هم یک ماه زمان برای چاپ آگهی روزنامه رسمی در نظر بگیرید و قدری هم زمان برای دریافت گواهی نهایی لازم است.

ثبت برند تجاری و مالیات

افراد زیادی هزینه های مالیاتی را هم در قیمت ثبت برند تجاری در نظر می گیرند و به همین دلیل فکرمی کنند که کلا داشتن برند هزینه های زیادی روی دستشان می گذارد. باید بدانید که برند مانند شرکت نیست که بابتش مالیات بپردازید بنابراین از این نظر جای هیچ گونه نگرانی ندارد.

هزینه ثبت برند تجاری

چرا داشتن برند ضروری است؟

شاید با خودتان بگویید هزینه ثبت برند را که بپردازم چه سودی به من می رسد؟ اصلا چرا باید چنین کاری انجام دهم. فکر می کنیم تا این قسمت از مطلب تا حد زیادی متوجه شده اید که داشتن یک برند چرا به نفع تان است اما باز هم در این مورد توضیح بیشتری می دهیم.

  • وقتی برند شما ثبت می شود متعلق و منحصر به شماست. یعنی چه؟ یعنی شخص یا مجموعه دیگری نمی تواند حتی مشابه اسم برند شما را به ثبت برساند. می گویید خب این چه دردی از من دوا می کند؟ داشتن یک اسم منحصر به فرد باعث می شود به راحتی در بازار شناخته شوید و رقبا محصولات یا خدمات تان را بشناسند. مثلا حتما توی ذهن تان یک برند معروف لباس هست که وقتی اسمش را می شنوید یاد ویژگی هایی می افتید که لباسهای آن برند دارد. رسالت برند این است که شما را در ذهن ها ماندگار کند.
  • هر چه تکنولوژی رشد می کند و کسب و کارها بزرگ تر و وسیع تر می شوند و البته رقابت بیشتر می شود، نیاز بیشتری به تبلیغات اصولی و هدفمند خواهید داشت. چرا؟ چون بتوانید جایگاه مناسب شغلی خود را در میان رقبا پیدا کرده و حظ کنید. بسیاری از جنبه های مختلف تبلیغاتی را وقتی می توانید اجرا کنید که ثبت برند را انجام داده باشید. از طرفی هم این تبلیغات به قوی تر شدن برندتان کمک می کند. دقیقا به همین دلیل است که می گوییم قیمت ثبت برند تجاری در مقایسه با مزایایی که برایتان دارد، قیمت کمی محسوب می شود.
  • در صورتی که فرد یا مجموعه ای به حق و حقوق شما دست درازی کند می توانید مراتب را از طریق قانون پیگیری کنید. این در صورتی است که اگر از پرداخت اندک هزینه ثبت برند و روند ثبت آن کناره گیری کنید، هیچ حق و حقوقی در برابر نام انتخابی خود ندارید حتی اگر سالها با آن کار کرده باشید. یعنی ممکن است پس از 10 سال فعالیت یک روز صبح کسی بیاید وبگوید این نام را ثبت کرده ام و بنابراین شما حق استفاده از آن را ندارید! به همین سادگی.
  • و بسیاری موارد دیگر

نحوه ثبت برند تجاری

هدف اصلی در این مطلب گفتگو درباره هزینه ثبت برند است اما خوب است اطلاعاتی کلی حتی در مورد نحوه ثبت لوگو و علامت آن هم داشته باشید. شما هم فکرمی کنید کار سختی است؟ یا مثلا فکر می کنید خیلی زمان می برد؟

اگر این گونه فکر می کنید باید بگوییم که این فکر درست نیست. قبلا برای ثبت برند باید به اداره یا اداره های مختلف مراجعه کرده و مراحل را دنبال می کردید. امروزه و از آن جایی که اکثر مراحل برای ثبت برند اینترنتی انجام می شود، خیلی راحت وسریع تر می توانید گواهی 10 ساله برندتان را دریافت کنید.

هزینه ثبت برند تجاری بین المللی

برای این که برندتان را به صورت بین المللی ثبت کنید ابتدا باید آن را در داخل کشور به ثبت برسانید. پس از آن تقاضایتان را برای WIPO ارسال می کنید. در این جا شما باید مشخص کنید که می خواهید برندتان در کدام کشورها به ثبت برسد. هر کدام از کشورهای مورد تقاضا باید مشخص کنند که درخواست شما را می پذیرند یا خیر.

طبیعی است با توجه به این که باید هم برند را در داخل ثبت کنید و هم ثبت آن در دیگر کشورها را ازطریق WIPO پیگیری کنید هزینه ثبت برند در این حالت مقداری بیشتر می شود. برای افرادی که در زمینه صادرات و فرش محصول شان در سطح جهانی فعالیت می کنند داشتن برند بین المللی بسیار کمک کننده است و در برابر هزینه ثبت آن مزایای بی شماری دارد که در نهایت باعث رشد کسب و کارشان می شود.

سلب‌ مسئولیت : تحریریه‌ی پارسینه در تهیه‌ محتوای این آگهی تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار