گوناگون

دبیرکل یک حزب سیاسی مطرح کرد:

انتقاد از کندی فرمانداری های استان تهران

با رویه و ساختار نیروی انسانی فرمانداری ها، امیدی به افزایش مشارکت برای برگزاری انتخابات نیست.

به گزارش پارسینه؛ دبیرکل حزب « سازمان مردم متمدن متدین » در گفتگو با پارسینه با بیان مطلب فوق، افزود: فرمانداری های مستقر در استان تهران به عنوان استانی که پایتخت در آن قرار دارد، جدای از ساختار فرسوده اداری، عزمی برای افزایش مشارکت سیاسی ندارند.

به گفته سیدیاسر سیاح 3 فرمانداری شمیرانات، شهرقدس و دماوند بیش از 6 هفته است که امور اداری معرفی نماینده قانونی حزب متبوع وی را معطل نگه داشته اند.

وی در تشریح این امر گفت: مطابق قانون، پس از تشکیل مجمع عمومی و انتخاب اعضای شورای مرکزی، حزب متقاضی پروانه فعالیت، می باید در محدوده عمل خود، اقدام به معرفی مسولان دفاتر نمایندگی حزب به فرمانداران محدوده فعالیت نماید.

همچنین فرمانداری مربوطه نیز موظف است تا ظرف یک هفته پاسخ درخواست مطروحه توسط احزاب متقاضی پروانه فعالیت را صادر نماید. در این شرایط و در فاصله 2 ماه تا برگزاری انتخابات، برخی فرمانداری ها به جای کاهش همان مهلت یک هفته ای، بعضا تا 6 الی 7 هفته، فرایند قانونی را به تعویق می اندازند.

به تصریح دبیرکل سازمان مردم، به نظر می رسد برخی افراد و جریانات، علاقه ای به افزایش مشارکت سیاسی ندارند وگرنه معنی ندارد که کارشناس سیاسی یک فرمانداری در استان تهران بگوید: «بنده از مکانیزم فعالیت نمایندگان احزاب در شهرستان خودمان، بی اطلاع هستم».

وی عنوان داشت: گیریم که فرمانداری های مربوطه همین فردا پاسخ مکاتبات را دادند. اصلا دیگر چه فایده؟ ظرف چه مدت فعالیت انتخاباتی کنیم؟ با این وضع فرمانداری ها، به جوانانی که عزم مهاجرت دارند، چه بگوئیم؟ وعده آینده بدهیم؟ و بگوییم: «ان شاء الله درست می شود»؟

سیاح گفت: شخصا امیدوارم این ادعاها که فرمانداران گاهی تا 3 هفته در محل کار خود حضور نمی یابند، صحیح نباشد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار