کد خبر: ۴۹۱۱۷
تعداد نظرات: ۸۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵
گفتگوی انتقادی شجریان و افتخاری/
به گزارش پارسینه، محمدرضا شجریان در گفتگویی با شبکه یورونیوز تلویحا به اظهارات اخیر علیرضا افتخاری درباره خود پاسخ داد، شجریان گفت:موسیقی باعث آشنایی است، اما تنها علت نیست. توسط موسیقی با مردم ارتباط برقرار می شود و مردم آدم را می شناسند، بعد رفتار و گفتار و کردار هم در اینجا خواهد آمد.

وی بدون نام بردن از افتخاری، اظهار داشت: یکی از هنرمندان ما که صدای خوبی داشت و خوب می خواند و شهرت خوبی داشت، یک اشتباه اجتماعی کرد که به نظرم از سر سادگی و ندانم کاری اش بود، یک دفعه مردم او را کنار گذاشتند. پس این موسیقی نیست. این رفتار و کردار و گفتار است. به همین دلیل هنرمندان در رفتار و کردار و گفتار باید خیلی دقت کنند. جامعه آگاه است، وجدان جامعه بیدار است، جامعه مو را از ماست می کشد.

این خواننده ایرانی تصریح کرد: کوچکترین اشتباهی زیر پروژکتور جامعه قرار می گیرد. نمی توانید اشتباه کنید. جامعه کوچکترین اشتباه و ریاکاری را بزرگ می کند و دروغ گویی و اشتباه را نشان می دهد. من سعی کردم اشتباه نکنم و با مردم باشم، چون موسیقی را برای مردم ارایه می کنم، نه برای وزیر و برای وکیل و برای رییس جمهور، آنها هم اگر جزء مردم باشند گوش می کنند. ولی موسیقی برای مردم است، برای انسانها. باید انسانها را در اولویت قرار داد و موسیقی را برای آنها ارایه کرد. موسیقی برای انسانیت است.
مطالب مرتبط
بازگشت به صفحه نخست
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
انتشار یافته: ۸۳
س
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
28
7
اشتباه اجتماعي رو كسي كرد كه وسط دشمن ِ تا دندون مسلح نشست و خوند "تفنگت را زمين بگذار"
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
3
14
منظور از تفنگت را زمين بگذار ....قرار نيست سر خودمان را كلاه بگذاريم كه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
6
19
عشق است استاد.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
23
9
بنظر مي رسد استاد شجريان برخي از مفاهيم ساده دنياي سياست را بلد نيست و آن اينكه در شرايط بحراني كشور نبايد در رسانه و زير گوش و آغوش دشمن اين مملكت موضعگيري نمود .
آنها احمدي نژاد و موسوي و هر ايراني ديگري برايشان مهم نيست و فقط مزدور و بيگانه پرست مي خواهند پس نبايد تنور آنها را گرم كرد
کربلائی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
61
13
من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم
که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد
شجریان وقتی سقوط کرد که تصور کرد مردم صدای او را بیشتر از عقایدشان دوست دارند و لذا تسلیم مسخره بازی ها و قر و افاده های او خواهند شد . او وقتی به خود آمد که دیگر برای قاطبه مردم مرده بود
الان برود برای همان بی بی سی و بزک کرده های بی وطن اون یکی بخواند ملت ملت است مسخره نیست که هر روز یک کرشمه ای به او نشان دهی بعد هم ادعای مردمی بودن و فلان بودن کنی .
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تعداد منفی خوردهات معلومه که مردم چه عقیده ای دارند.درود بر ایران و ایرانی .اول ایران آخر ایران
کربلائی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
12
6
من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم
که گاه گاه بر او دست اهرمن باشد
شجریان وقتی سقوط کرد که تصور کرد مردم صدای او را بیشتر از عقایدشان دوست دارند و لذا تسلیم مسخره بازی ها و قر و افاده های او خواهند شد . او وقتی به خود آمد که دیگر برای قاطبه مردم مرده بود
الان برود برای همان بی بی سی و بزک کرده های بی وطن اون یکی بخواند ملت ملت است مسخره نیست که هر روز یک کرشمه ای به او نشان دهی بعد هم ادعای مردمی بودن و فلان بودن کنی .
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
19
59
اقای شجریان فقط ان 14 میلیون یا به روایت دیگر آن دو میلیون مردم ایران هستند ان 26 میلیون یا تمام ایرانیانی که با موسوی و کروبی نبودند جزء مردم ایران نیستند تو با ان مردمی هستی که مثل خودت فکر میکنند و با جناح و طیف فکریت نه همه مردم ایران تازه اگر هم افتخاری جرمی کرده بدتر از هم داستان شدن با آمریکایی که در هفتاد سال گذشته در تمام فجایع ایران دستش به خون آلوده است که نیست همیار صدای امریکا
نادر صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
18
58
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای شجریان کاملا درست می گویند، چون ایشان دوست و دشمن را کاملا جابجا دیده و می بینند.
شماببینید با کدام شبکه مصاحبه کرده تا پاسخ یک هنرمند در کشور را بدهد!
افتخاری با رییس جمهور قانونی جمهوری اسلامی دیده بوسی کرده نه با صادق صبا- عامل اسراییل وانگلستان- او هرگز با بی بی سی و سی ان ان و اس بی اس و معاندین کشور و ملت و با استعمارگران حرف نزده وآب در آسیاب آنان نریخته است.
هرچند یقین ندارم سایت محترم پارسینه این نوشتار را درج کند اما از روی دلتنگی و تکلیف مینویسم.
مقام معظم رهبری میفرمایند :انسان معمولاً خودش را در مقابل هنرمند كوچك احساس مى‌كند. من خودم وقتى هنرمندان را نگاه مى‌كنم، مى‌بينم كه جايگاه رفيعى در مقابلم دارند؛ اما آن هنرمندانى كه هنرشان در خدمت بيگانگان است، هرچند هنرشان هم بالاست و بعضيشان از لحاظ هنرى بسيار برجسته‌اند، ولى من در هنرى كه آنها دارند، ارزشى حس نمى‌كنم.
آقای شجریان در مصاحبه اس بی اس استرالیاچه افاضه میکنند:"هنر در ذات خود یک نوع اعتراض است، برای همین حکومت ها وقتی هنر پا به عرصه تقابل می گذارد از آن وحشت دارند و می ترسند."
اینها می خواهند زبان و ادبیات فارسی را نابود کنند، نخواهم گذاشت، با ترانه، باتصنیف و با فریاد نخواهم گذاشت.
دست هایی در کار است که می خواهند هویت ملی مارا خراب کنند و ما نباید بگذاریم.
(سخنان شجریان در روز سوم کنسرت همایون شجریان به دلیل قطع برق منطقه به مدت بیست دقیقه!!)
حقیقتش من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه اش افرادی بودند که گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف میزدند.
آهنگ (ایران ای سرای امید) یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان میدهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان میدهند که دارد از پله های هواپیما پایین میآید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگ های من سوءاستفاده این‏جوری میکنند.
بعد از چهار سال از به ثمر رسیدن انقلاب دیدم که قول هایی که داده شد کو؟ چرا دروغ گفتند و ... من هم خواندم : یاری اندر کس نمیبینم یاران را چه شد!!
در جامعه ایران یک خشم فرو خورده علیه جمهوری اسلامی وجود دارد و معقتدم که مردم و حکومت در برابر یکدیگر ایستاده اند.
(مصاحبه با بی بی سی فارسی 26/2/1389)
در طول 31 سال گذشته حتی یک هفته یا یک روز هم احساس شادی نکردم !
مصاحبه با CNN آمریکا 23/3/1389)
پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه تلویزیونی اس.بی.اس استرالیا درباره این که با خواندن آواز دخترش در برابر مردان و ترانه های سیاسی خود آیا قصد دارد با این کارها با جمهوری اسلامی دهن کجی کند: آنها راه خودشان را میروند و می گویند قوانین الهی است و قابل تعویض نیست ... آنها کار خودشان را می کنند و ما هم کار خودمان را میکنیم!!
که شجریان تمامی ثروت عظیم هنری و مادی خود را مدیون انقلاب اسلامی است، چرا که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 بساط بسیاری از خوانندگان کوچه بازاری و سنتی برچیده شده و در واقع میدان فعالیت به دست شجریان و یکی دو نفر دیگر افتاد و صدا و سیما نیز در معرفی او به مردم نقشی به سزا ایفا کرد.
برهمین مبنا تلاش به هردلیلی برای مشروعیت بخشی به شخصیتی که شهرتش را، ثروت عظیمش را و همه چیزش مدیون انقلاب اسلامی و مردم بوده است و به هردلیلی در تمامی سال های پس از انقلاب به جای سپاسگزاری از نظام مقدس جمهوری اسلامی که محیطی نیکو را برای بالندگی ایشان فراهم آورده است ، تنها به فحاشی و لجن پراکنی برعلیه نظام، اسلام، دولت، رییس جمهور و بنیانگذار جمهوری اسلامی بسنده کرده است و از هیچ کوششی برای اثبات نامشروع بودن دین مبین و نظام مقدس در تریبون ضدانقلاب تابلودار دریغ نورزیده است، گناهی نابخشودنی و نادیده انگاشتن مظلومیت هنرمندانی است که همه هنر و وجود خویش را وقف نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و از بذل جان خود دریغ نکردند و در مقابل همه فتنه ها مردانه ایستادند و بی مهری ها را نیز نادیده گرفتند اما حتی لب به شکوه نگشودند.
جناب شجریان لطفا به خودبیایید، باورکنید که چیزی جز صدا ندارید، آنرا هم از لطف خدا و معرفی صدا و سیما و اقبال مردم داشته و داریداما از شما میپرسم تا به امروز برای جوانانی که برای دفاع از اسلام و ناموس مام وطن از جان خود گذشتند چه خوانده و چه کرده اید؟ آنها برای ابقای همین نظامی که امروز آنرا به استهزاء گرفته اید در خون نشستند. آنها برای دفاع از ارزشها از جان خود دریغ نکردند. آنها با همانهایی جنگیدند که شما در استودیوی همان دشمنان تاریخی مینشینید و به ارزشهای همان شهیدان دهان کجی میکنید. کی و کجا به انقلاب و اسلام و خدا و اهلبیت التزام عملی نشان داده اید؟ شمابا خواندن یک ربنابه مقام الوهیت ذهنی رسیده اید. آنها با فرمان بزرگمردی پای در جاده خون گذاشتند که شما حتی به اینکه سرودشما با تصویر آن ابرمرد تلفیق شده معترضید! واقعا برای انقلاب و شهداء و ارزشها چه کرده اید؟ جز افترا و توهین و غوغاسالاری چه کرده اید؟ اصلا اگر شما ایرانی هستید در استودیوهای بیگانگان چرا به دین مبین اسلام اهانت میکنید؟به چه جراتی به مسیری که صدها هزار شهید در آن خفته اند اراجیف می بافید؟
آیا حتی در اسراییل اگر شخصی بدینگونه هتاکانه به ارزشهایی که از کلام پیامبر اکرم(ص) و اهلبیت علیهم السلام بیان شده و صدها هزار شهید برای بازگشت و ابقای آنها در خاک آرمیده اند چنین سخنانی را برزبان براند با او چه میکنند؟
والله العلی العظیم سخنان شما شرم آورتر از آن است که انسان بخواهد آنهارا بکاود و پاسخ دهد.
شماهرچه دارید از صدقه سرانقلاب و مردم دارید ولاغیر.
استاد سخن، حتی هنرمندان منصف غیرمسلمان هم جمله ای برای فلسطین و افغانستان و عراق و شیعیان جهان و سومالی و بحرین و ... برزبان راندند، استاد شما کجایید؟ چرا به دژخیمان وهابی که شیعیان را در بحرین قصابی میکنند نمیفرمایید تفنگت را زمین بگذار؟چرا به تروریستهایی که هر روز فرزندان این مرز و بوم فاطمی و علوی را میدرند نفرمودید: تفنگت را زمین بگذار؟
دور نیست که کاسه صبر سرآیدو همه ناگفتنی ها برزبان آید.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
60
15
فعلا که مردم تو رو گذاشتند کنار اون هم چون خودت خواستی و رفتی با دشمن همین مردم
سسشش
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
9
42
استاد شجریان انسان محبوبی در بین ایرانیان است ودرست میفرمایند.
سسشش
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
9
17
استاد شجریان انسان محبوبی در بین ایرانیان است ودرست میفرمایند.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
61
39
اول اينكه كي گفته مردم آقاي افتخاري را كنار گذاشته اند ؟
در ثاني ، من اصلا كاري به سياست ندارم ولي كاري كه آقاي افتخاري كردند نظر شخصي ايشان بود و ربطي به ديگران ندارد، ايشون از آقاي احمدي نژاد خوششون مياد و اين رو توي رفتارشون نشون داد . خوب هر كس يگ گرايشي دارد
چرا وقتي به ميل شما باشه ميگيد تكثر سلايق ولي برخلاف ميلتون رو ميگيد اشتباه اجتماعي
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
2
63
مشکل مال ماست که هنرو با سیاست یکی میکنیم و اعتقادات یه نفرو قاطی هنرش میکنیم هنوزم استاد عشقه
ایرانی
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
14
54
شجریان درست می گوید. کوچکترین اشتباه یک هنرمند زیر پروژکتور جامعه است همانطور که اشتباه ایشان در مصاحبه با رسانه های بیگانه و ضد ایرانی زیر پروژکتور رفت و ایشان هم جایگاهی را که بین مردم به دست آورده بود از دست داد و دیگر برای آنها شجریان سابق نیست و هر کار هم بکند جایگاه قبلی اش را به دست نخواهد آورد.
ferry
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
4
15
درود بر استاد شجريان
گمنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
65
50
شجریان ...تو عددی نیستی ...
جمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
57
17
استاد شجریان همیشه در قلب هر ایرانی آزاده جا دارد.
شهرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
40
59
درود بر اقای شجریان عزیز.کاملا با حرفاتون موافقم .من خودم تا قبل از ان ماجرا از طرفداران اقای افتخاری بودم اما بعد از ان، تمام اهنگهایش را پاک کردم.
لابیس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
29
27
... شجریان ایرانیست و کشورش را دوست دارد و ایرانیان هم شجریان را دوست دارند آنها که او را دوست ندارند اصلا هنر را دوست ندارند, اگر شجریان اینها را نداشت اینقدر محبوب نمیشد ... پرونده سازی را کنار بگذارید و از انسانهای فرهیخته تر پند بگیرید.
اکبری سمنان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
61
30
تمام این مشکلات بخاطر اینست که ایشان در تخصص ی که ندارند صحبت میکند مثل مباحث سالهای 72 در مورد اموزش موسیقی به کودکان که فتوای رهبری نظام بود 2-مساله بعد غرور زیاد ایشان از نعمت خدا یعنی صدای خوش است 3 - امر برای ایشان مشتبه شده که ناشی از مدح و هورای اطرلفشان است 4-جای تاسف است که پس از 33 سال از انقلاب ایشان نتوانستند بین رهبر انقلاب و اوباما تمیز قائل شود و حتی امام را لایق شعر ایران ای سرای امید نمیداند ما از امام زمان عذر میخواهیم از اینگونه هتاکیها اصلا حد ایشان چنین حرفهایی نیست ایشان چه خدمتی برای نظام اسلامی کرده اند این حرفها بوی سکولار بودن میدهد مگر تفکر سکولار چه میگوید حیف ایشان که توسط رسانه ملی جمهوری اسلامی مشهور میشوند و سپس میشوند مقابل نظام اسلامی که در جهان تنها کشور اسلامی با تمام گرفتاریهاست کدام شخص و یا حتی امام ادعا کرده در انقلاب عیب وجود ندارد خب هر چه هست همین مردم هیتند و کشور خودشان و با صوها بیماریهای اجتماعی مسبوق به سابقه چند صد ساله . انقلاب اسلامی گامی اگاهانه به سمت کمال است ولو انکه مشکلات در مسیر وجود داشته باشد ولی ایا باید ریشه درخت و اصل حرکت را با سخنان تلخ و تمسخر امیز قطع کرد انشاالله به برکت ربنای ماه رمضان و تلاوت قران پدرش مرحوم مهدی شجریان ایشان دست از مصاحبه های عبث با شبکه های ضد انقلاب و عکس گرفتن با زنان بیحجاب بر دارد
لاببیس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
2
11
آقا اینجا محل نطر دادن در باره شجریان است نه محل رساله نویسی, زیاده خواهی را کنار بگذار و در مورد شجریان خواننده محبوب مردم فقط حرف بزن اگر عصبانی هستی اشکال ندارد اما آنرا سر شجریان هنرمند محبوب ایران خالی نکن مردم ایران فرق بلبل و زاغ و زغن را خوب میدانند, اینست که شجریان کماکان محبوب مردم است. تو حق داری که او را دوست نداشته باشی اما حق مرا که نمیتوانی از من بگیری تمامیت خواهی هم اندازه ای دارد!.
یبلاتنم
|
UNITED STATES
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
1
11
زیاد نگران عدد نباش, در این مورد مشخص تک بودن است که ترا بر ابر ها مینشاند .
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
2
4
آقای شجریان آن موقع که درجشن هنر میخواند هم برای مردم میخواندمردم شدن وسیله امیال سیاستمداران وهنرمندان وغیره
مکنتالبی
|
UNITED STATES
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
6
11
... ایرانیان به شجریان علاقه بسیار دارند و به خود میبالند که چنین هنرمندی دارند که جهانیان را تحت تاثیر قرار داده است.
منتلب
|
UNITED STATES
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
1
6
یکی دیگر از این هنرمندان در دانه که آنها را بر ابر ها باید نشاند رحیم معینی کرمانشاهی است که همچون فردوسی بشریت هر هزار سال یکبار فقط از آنها خواهد دید کتاب شاهکار وی را بخوانید تا ببینید شجریان و کرمانشاهی و امثال او را در میان زر ورق باید نگهداشت, از سر و صدای ناآگاهان و متعصبان ایرانیان را باکی نیست.
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
3
9
شجريان استاد جاودانه تاريخ است .
نمکتالبی
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
3
6
تو که مردم دنیا را اهرمن خوانده ای, مردم دنیا اهرمن نیستند, البته افکار اهریمنی در هر جایی و همان ایران خودمان هم کم نیست اما شحریان کسی نیست که فریب اهریمن را بخورد, شجریان هم مانند هر فرزند ایران از منافع مردمش حمایت میکند اما نه از منافع گروهی که اگر اوقاتشان تلخ شد و انتظاراتشان از وی برآورده نشد از هیچ اهانتی به وی فروگذار نکنند.
مولا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
26
10
استادشجريان نور است در ظلمت وتاریکی وشجریان صدایش صدای خداست اگه می خواهید صدای خدا را بشنوید به صدای این دردانه گوش دهید
x
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
58
18
جناب شجريان در ايران اسلامي وكيل و وزير هم جزو مردمند،شما با كارهايتان باعث شديد مردم از شما فاصله بگيرند
منتالبی
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
52
59
ایرانیان آگاه و سلیم متعصب نیستند, آقای افتحاری چه آگاهانه و چه ناآگاهانه نباید نمک بر زخم ایرانیان بپاشند هر وقت آقای افتخاری اشتباهات خود را اصلاح کنند و از مردم پوزش بخواهند ایرانیان و آقای شجریان از اشتباه وی شک ندارم که خواهند گذشت ما در پی نابودی آقای افتحاری نیستیم اما بی انصافی در حق مردم درست نیست, آقای افتخاری بخاطر دور بودن از درد مردم ایران این مهم را فراموش کرده اند اما شجریان در میان مردم هر روز آنرا حس میکند...
مهرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
21
59
سلام
خیلی عجیبه معیار سنجش ادمها شده مصاحبه با بی بی سی اگه معیار اینه که بروید ارشیو قبل از انقلاب رادیو همین شبکه را بکشید بیرون ببینید چه خبره!!
زنده باد استاد که مردمی بودنش به همه ثابت شده و اگه مثل بقیه اینکاره بود الان تو تلویزیون ازش به به و چهچه میشد
منکتالب
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
1
10
وزیر و وکیل باید منتخب مردم باشند تا جزو مردم باشند و نه منتصبین گروهی خاص شجریان نظرش به سوی ملت ایران است و نه چیز دیگر.
نسي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
9
اميدوارم سالهاي طولاني سايه استاد برسر آواز ايران و مردم ايران مستدام باشد.
شیرین
|
CANADA
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
59
31
آقای شجریان، شما که با دشمن بشریت، یعنی بی بی سی به گفتگو و درددل نشستی تورو بخدا دهانت را ببند!
جوادزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
10
4
شجریان شجریان بود دیگر نیست . چون روی زانوی دشمنان ایران نشست و چه چه زد! از شرم دیگر نباید حرف بزند تا . . .
سید حسین کعبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
9
استاد عزیز برای همین است هفتاد و پنچ میلیون ایرانی ترا دوست دارند چون از مردم هستی و فقط برای مردم میخوانی انهائیکه بتو ناسزا میگویند ترا نشناخته اند و دلشان از کینه پر است درود خداوند برا تو اصیل ایرانی باد
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
2
9
درود به شرف این مرد بزرگ
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
7
آدما حتی نمیتونن نظرات خودشو تو این نت بدن چون یا پاک میشه یا از آینده که بریزن رو سرش میترسه
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
7
استاد شجريان نيز مانند ديگر هنرمندان عزيز مردمي اين سرزمين در قلب همه كساني كه هنر دوست هستند جا دارد به آنهايي كه خود را بالا تر از ديگران مي بينند ودر گفتمانشان بوي نفاق وپليدي آشكار است ميگويم :يك روز متوجه مي شويد كه ديگر دير است
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
8
1
اتفاقا به نظر من این آقای شجریان بود که از سر سادگی و ندانم کاری اش اشتباهی کرد و مردم او را کنار گذاشتند
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
29
6
اگه ملاک استاد شجریان « مردم »است، پس چرا ایشان پس از انتخابات 88 از اقلیت مردمی که به موسوی رأی داده بودند حمایت کردند و رأی اکثریت مردم ایران زمین رو نادیده گرفتن و اونو لگدمال کردند.
پس مردم مردم گفتن استاد الکی است و یا منظور عده ای از مردم ایرانه نه اکثریتشون.
با تشکر
ستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
6
2
نميدانم منظور شجريان از مردم كيست؟ آيا آنهائيكه در طول 8 سال جنگ خانمانسوز استكبار عليه ايران ، با خون و پوست و گوشت و مال و آبروي خود مقابل دشمنان خاك و ناموس و ايمان ايرانيان ايستادند تا جناب استاد در نزد خانواده خود در آسايش باشند ، جزو اين مردم نيستند؟ آيا جناب استاد حتي براي يك دقيقه هم كه شده نميتوانستند در رثاي رزمندگان و جانبازان و اسرا و يتيمان جنگ و ....هنرنمائي كرده و حنجره مباركشان را به زحمت بياندازند تا بعدا براحتي از مردم صحبت كنند؟
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
58
3
شجريان !اين توهستي كه دچاراشتباه شدي ،
از بس استاد،استاد بهت بستن ،خودت هم باورت شد كه چه چيزي هستي ،افتخاري حداقل به كشورخودش خيانت نميكنه
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
3
7
درووووود بر استاد شجریان...
کسایی که نمیدونن ، بدونن که کسی استاد رو کنار نذاشته و نمیذاره...نمونش اینکه آلبوم جدید استاد و پسرشون تو روز اول نایاب شد و سریعن رفت برای تیراژهای بعدی... و تاسف برای آقای افتخاری...
منکتالب
|
UNITED STATES
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
6
وزیر و وکیل باید منتخب مردم باشند تا جزو مردم باشند و نه منتصبین گروهی خاص شجریان نظرش به سوی ملت ایران است و نه چیز دیگر.
ilolyouo
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
6
درود برآزادگانی مانند شجریان که خود را به قدرت نفروختند و ننگ بر افرادی مانند افتخاری که با مجیز گویی نان به نرخ روز خوردند
ا. ناظمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
58
3
آقای شجریان در زمان جنگ وبعد ازآن نیز به این ملت وبه ایران عزیز خیانت کرد
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
6
درود بر استاد شجریان
م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
61
2
آقای شجریان فکرمی کنه بته ، همه بایدبپرستنش و بگن ماشاگرداین آقاییم!ضمناقدرت تفکیک هنروسیاستونداره!
یبلاتنمک
|
UNITED STATES
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
7
شما هستید که بدون اجازه شجریان و برای استفاده سیاسی از کارهای بزرگ او برای زینت دادن کار های خودتان استفاده کردید.
یبلاتنمک
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
4
شما هستید که بدون اجازه شجریان و برای استفاده سیاسی از کارهای بزرگ او برای زینت دادن کار های بی ارزش سوء استفاده کردید.
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
6
استاد همیشه استاده
شما که استاد رو دوست ندارین و انتقاد میکنین چرا با رفتنش اینهمه حرص میخورین
شیرین از تورنتو:
|
CANADA
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
57
1
اگر در این کشور کانادا که من زندگی می کنم، آدم سرشناسی (مثل شجریان) برود با دشمن کانادا نشست و برخاست کند و یا سیاست دشمن را در این کشور پیش ببرد، وای به حالش...اول اینکه سیس ( اداره امنیت کانادا) میروند سراغش، خیلی بی سروصدا و بعد هم موذیانه از طریق رسانه ها او را بدنام می کنند. آخر سر مردم از روی این تبلیغات ، نظرشان را عوض می کنند و آن شخص سرشناس دیگر میان مردم محبوبیتی ندارد. زمینه که بدین صورت مناسب می شود، اگر هنرپیشه باشد دیگر یواش یواش بهش رلی نمی دهند و بهمین صورت اگر خواننده باشد دیگر کنسرتی برگزار نمی شود ( چون مردم نمی روند) و ....... البته اگر آن شخص روی نظراتش و اعمالش بنحو سابق ادامه دهد، آنوقت سیس چنان پرونده ای برایش می سازد که روحش هم از آن باخبر نبوده است. اما در جامعه ما ، هنرمندی مثل آقای شجریان با دشمنان بشریت مصاحبه و درددل و همراهی می کند ( بی بی سی) آنوقت متاسفانه عده ای در اینجا سنگ خیانت ایشان را به سینه می زنند. لازم به گفتن است که اینجانب تا قبل از موضع گیری های خارج کشوری آقای شجریان از علاقمندان شدید ایشان بودم. گرچه معتقدم که ایشان بهیچوجه نباید به دلیل موضع گیری سیاسی اش مورد تعقیب قرار گیرد، اما از چشمم افتاده است و تا زمانیکه از کار خودش در پیشگاه بشریت و انسانهای درست اندیش معذرت خواهی نکند ، ایشان را نمی بخشم. این نظر من است و البته شما هم مختارید نظر دیگری داشته باشید. ممنون
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
6
درود بر هزار گلخانه آواز ایران
رحمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
4
سلام. دامن زدن به اين مسايل و اختلاف سليقه ها نشانه نفوذ شياطين است. از جمله كشورهاى بيگانه بخصوص فتنه هاى انگليسى كه از صداى بى بى سى بدان دامن زده ميشود. اختلاف بينداز و حكومت كن. آقاى استاد شجريان بايد به عنوان يك هنرمند فرهيخته؛ فراجناحى و فراقليتى به جامعه نگاه كنند و عزيزان دلسوز هم به استاد شجريان صرفا به ديده يك هنرمند نگاه كنند و بس. پس از گفته هاى ايشان كدورت به دل راه ندهند. و من الله التوفيق.
بیتنمکگبلاتنم
|
UNITED STATES
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
6
آفرین, زنده باد شجریان هنرمند محبوب ایران, همانطور که شجریان میفرماید تفنگت را زمین بگذار, خشنونت موقوف, از دو طرف دهنت هم حرف نزن که هم میگویی رحمت خدا و هم خشونت.
نمتالبی
|
UNITED STATES
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
4
یعنی میخواهی بگویی شجریان فریب خورده و افتحاری نخورده نه عزیز من مسئله را پیچیده نکن شیطان غربی در این ماجرا دخالت ندارد یک نفر اشتباهی و ندانسته حرفی زده که مردم خوششان نیامده, تو هم عجب تحلیلی پیدا کردی میخوای مسئله رو بزرگش کنی مگه انگلیس بیکاره بیاد بین شجریان و افتخاری دعوا بندازه همونی که استاد شجریان توضیح داد بهترین توضیحیست که میشود داد. شیاطین بیشترشون در همین ایران خودمون هستند و چند گله شیطان هم در غربند اما در اینجا هیچ شیطانی شیطنت نکرده است بهت قول میدم.
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
ساده نباش عزيز من
بر سر شطرنج چست است اين غراب
تو مبين بازي به چشم نيم خواب
"مولانا"
Arya
|
MALAYSIA
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
3
21
شجريان همواره در حال برگذاري تورهاي خارجي هست و درامدش از اون طريق بدست مياد.هيچ نيازي به تبليغات ص س وطني هم نداشته و نداره چون همواره در قلب تك تك طرفدارانش جا داره. انسان بسيار فهيم و هوشمندي است. كسي كه به فكر فرداهاست و دل مي سوزاند بي منت و چشم داشت خاصي. كسي نتوانسته او را بخرد و يا به زور جهت كسب وجهه از او استفاده كند انسان ازاده اي است. در ضمن با اندكي تفكر و فشار به مغز مبارك ترانه شهيد را در اثار ايشان مي توان ديد كه در اوج جنگ خواند و ص س مكررا پخش مي كرد. ايشان مانند هر فرد اجتماع حق دارند كه در امور سياسي دخالت كنند و نظرشان را بيان كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
ترانه شهيد مال زمان انقلاب است کوچولوي من
شما يادت نمي آيد،
قبل از اظهار نظر تحقيق کن
مهدی
|
UNITED STATES
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
42
14
سلام اقای شجریان با امثال سروش نشست وبرخاست چطور اینها رو مردم نمیفهمند شما تکلیف خودت با سروش که تمام معارف دینی رو زیر سوال برده مشخص کن بعد در مورد مردم صحبت کن عزیز
حمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
4
در تمام کامنتهای مخالف آقای شجریان یک تعصب کورکورانه بدون عقلانیت مشاهده میکنم .ضمنا به آن هموطن کانادا نشین عرض میکنم که وقتی رسانه های داخلی کانادا آزاد هستند ، امثال شجریان های کانادا نیازی به مصاحبه با رسانه های دیگر کشورها نمی بینند
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
4
استاد همراه مرده بوده بهش میگید خیانت کار !!! اینهمه مردم چپاول میشن توسط این دولت مردان و امثالهم و اینان خدمتگذار مردمن ! وای به حال و روز ما که انسانهای بزرگ رو کوچک میشماریم و انسانهای کوچک را بزرگ میکنیم // بدا به حالمون
سهرابی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
6
قرار نیست شجریان عددی باشه. شجریان سروره
رضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
2
6
اقای کامنت گذاری که میگوئی کی اقای افتخاری را کنار گذاشت خودش هم به این موضوع یقین دارد که از مردم فاضله گرفته فروش نوار یا سی دی های او به حداقل رسیده به همین دلایل بعضی از مواقع قصد ترک ایران را دارد چون در مردم جایگاهی ندارد مردم طرفدار افرادی هستند که از خودشان است نه از بنیان قدرت و زور
jguy
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
5
شجريان هميشه در تاريخ زنده است استاد به بعضي حرفها كه زده ميشه گوش نكن تو جاودانه اي عدهاي حسود و مغرض حرفهاي بي ربط ميزنند زنده باشي استاد عزيز
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
5
2
سلام ، آقای شجریان چقدر خوب صحبت میکنند اما ای کاش یک درصد به حرفهای خودشون اعتقاد داشتند. ای کاش میدونستند که نقششون و جایگاهشون کجا بود > با تمام احترامی که برای هنر و همچنین برای شخص آقای شجریان قائل هستم صراحتا میگویم که شما تنها یک خواننده هستید و یک هنر مند نه مبلغ سیاسی و گروهی اجازه بدهید که مردم آن گونه که بودید قبولتان کنند. هنرمندان باید بدانند که اگر شهرت و افتخاری کسب کرده اند به مدد همین مردم بوده و هست. روی سخنم تنها به آقای شجریان نیست ، بعضا دیده و شنیده ام که برخی از ذاکرین و مداحین اهل بیت در مجالسی که محترم و مزین به نام اهل بیت هستند جسارت و بی ادبی کرده و حفظ حرمت این مجالس را نمیکنند ، حالیا بدون در نظر گرفتن شخص یا جناح خاصی (صحیح یا غلط) آیا این مجالس محل مناسبی برای طرح این گونه مسائل هست ؟ به رغم میل باطنه به این عزیزان توصیه میکنم که فقط به رسالت خود عمل کنند و برای کسب شهرت و معروف شدن مسیر دیگری را انتخاب کنند. باتشکر کیوان
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
احسنت
.....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
4
جالب است! این بهترین بهانه بود تا استاد را به حساب بکوبید. ولی این آب در هاون کوبیدن است!
یبلاتنمک
|
UNITED STATES
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
1
4
شما هستید که بدون اجازه شجریان و برای استفاده سیاسی از کارهای بزرگ او برای زینت دادن کار های بی ارزش سوء استفاده کردید.
جاويد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
4
آن آقايي كه به دروغ خود را ساكن كانادا معرفي ميكند و فرياد خيانت استاد شجريان را سر داده است چرا خود به كشوري پناهنده شده كه از آغاز انقلاب با ايران و ايراني دشمني ورزيده است؟ دولت كانادا مانند سايه تمامي اهداف انگليس و آمريكا را دنبال و همراهي مي نمايد. راستي آقاي ساكن كانادا اين درست است كه متقاضيان تابعيت كانادا بايد به وفاداري از ملكه انگليس سوگند بخورند؟!
شجریان یعنی درختان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
5
0
من هم از این مردم هستم که جناب اوستا میگه : از وقتی ایشان با کراوت قرمزش پشت دوربین بی بی سی رفت باور کن تمامی نوارهای که از او داشتم و آلبوم های جدیدش رو ه خریده بودم همه رو خرد کردم و روی آنها این جمله را زمزمه کردم که عمرم با گوش دادن صدای این خائن تلف شد
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
4
2
حرف ها وحدیث ها همه درست .آقایان محترم که همگی نظرتان رادادید آیا هرانسانی مختارنیست که عقیده ونظر خودرا داشته باشد .من وشما چکار ب به عقیده اوداریم . صداشو بگیر ؛ باآن آهنگ های اصیل ایرانی که هر بی ذوقی راشور شوق می آورد ما چگارباسیاست . سیاست ازآن سیاسیون است .نه من وشما .بیایید این چند صبایی که دراین دنیای وانفسا هستیم خوش باشیم .از صداهاشون ؛ آهنگ هاشون استفاده ببریم . حالا آقای شجریان با آقای افتخاری باهم کانتیک دارند به ماچی .
hamed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
2
4
شجریان دوستت داریم
صدای ایران
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
4
1
ولک ببخشید شجریان کیه
از دیار مشکاتیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
4
2
در جواب این دوست به نظر روشنفکر که معتقدند هر کسی عقیده ای داره و میفرمایند ما را چکار به سیاست. باید بگم که بد نگذره بهتون شما دقیقا مثل کبکی میمونید که تا یه برف میاد سرشو میکنه زیر برف. / آقا یا خانم سیاست ما از دیانت ما جدا نیست مگه خود شجریان ادم سیاسی هست که خودشو وارد سیاست کرده؟ ! بنا به گفته خودتون که نوشتید سیاست از آن سیاسیون. حوصله نوشتن ندارم وگرنه تمام نوشته هات پر تناقضه.
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
3
1
اين حرفش اتفاقا دقيقا به خودش برميگرده ... دوباره بخونيد و دقت كنيد:
یکی از هنرمندان ما که صدای خوبی داشت و خوب می خواند و شهرت خوبی داشت، یک اشتباه اجتماعی کرد که به نظرم از سر سادگی و ندانم کاری اش بود، یک دفعه مردم او را کنار گذاشتند. ... کوچکترین اشتباهی زیر پروژکتور جامعه قرار می گیرد. نمی توانید اشتباه کنید. جامعه کوچکترین اشتباه و ریاکاری را بزرگ می کند و دروغ گویی و اشتباه را نشان می دهد.
ر. پهلوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
54
2
آقای شجریان احتمالا این شعر در خاطرشان باشد
هر کو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز

نقشش بحرام ار خود صورتگر چین باشد

برادر جان اکنون مشخص شده که تو خودت هنوز انقلاب مردم و پیشرفتهای روز افزون در سایه انقلاب ومبارزه بدون وقفه مردم را در مقابل استکبار و(عجز امریکا و دولتهای دیگر استعمار گر در مقابل ملت ایران) را یا متوجه نیستی و یا بنا بدلایلی میخواهی کتمان کنی در هردو صورت در میان مردم ایران دیگر آن جایگاه گذشته را پیدا نمی کنی (مازیاران چشم یاری داشتیم

خودغلت بود آنجه می پنداشتیم)
علي 135
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
1
1
ادم وقتي اين نظرات را ميخواند بايد به فهم ودرك وشعور مردم عزيز ايران درود بفرستدوبه اقاي شجريان بگويد مردم شمارابا صوت زيباي ربنا دوست داشتند نه با مصاحبه با دشمنان مردم ايران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
11
شجریان هنر مندیست که دنیا او را میشناسند و ایرانیان به او افتخار می کنندوبا توهین و افترا ی نابخردان ذره ای از محبوبیت او کاسته نخواهد شد.
هومن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
13
0
موسیقی سنتی یعنی استاد ستار بزرگ
اشسشد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
0
استاد شجریان عشق است..خاک بر سر هرکسی که به ایشان بی احترامی کند واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
نظرسنجی
آیا ایران و غرب نهایتا به توافق هسته ای جامع می رسند؟
بله
خیر