کد خبر: ۳۶۳۲۳
تعداد نظرات: ۱۰۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸

حدودا 4 درصد (دو و نيم ميليون نفر) جمعـيت ايران عـرب تبار هستـند که بـيشتر آنها در استان خوزستان و جزاير خليج فارس سکنا گزيده اند. به مردم عـرب ساکن نوار ساحلي جنوب، که مي توان بسياري از ويـژگيهاي فارس ها را در آنها ديد، بندري مي گويـند. لباس بلند سنتي مردان عـرب ثوب يا دشداشه و دستاري که بر سر مي گذارند  " گتره " نام دارد. اکثر عـربهاي ايران هنوز به زبان عـربي تکلم مي کنند.  

به گزارش بانکی دات آی آر آغاز کوچ عربها به خوزستان از پیش از اسلام در دوران ساسانیان بوده است. البته پس از اسلام نیز قبایل عرب در پی لشکریان فاتح به سوی کشورهای گشوده شده از جمله مناطقی از ایران کوچ کردند که در خوزستان به علت وجود اعراب پیش از اسلام، پس از اسلام نیز قبایل و عشایر بسیاری به این منطقه آمدند. البته امروزه جمعیت عربهای خوزستان نسبت به اقوام فارسي زبان (بختیاریها، شوشتری و دزفولیها) در اقلیت قرار دارند.


ویژگی‌ها:

نژاد: اعراب خوزستان معمولاً سامی نژاد از نظر ظاهری سبزه با موهای سر پرپشت و در عین حال از نظر بدنی کم مو هستند. اما در میان ایشان سفید پوست چشم رنگی و موبور و حتی سیاهپوست نیز دیده می‌شود و این تفاوت رنگ‌ها مربوط به مبداء اصلی مهاجرت ايشان است .

مذهب:

مسلمان-شیعه اثنی عشر

لباس محلی:

مردان دشداشه می‌پوشند که لباسی یکسره و بلند تا مچ پا (بدون شلوار) و معمولاً سفید رنگ و در تابستان نیز خنک است. دشداشه را بیشتر قدیمی‌ها در روستا می‌پوشند و نسل امروزی معمولاً ترجیح می‌دهد با لباس‌های امروزی بگردند.

زبان:

عربی محلی که با عربی حجاز تفاوت‌های بسیاری دارد و بیشتر به عربی محاوره‌ای عراق نزدیک است و تحت تاثير فارسی و گویشهای محلی خوزستان قرار گرفته است. البته عربی نواحی آبادان و خرمشهر با عربی نقاط دیگر خوزستان کمی تفاوت دارد و به اصطلاح صحیحتر است و کمتر تحت تأثیر فارسی قرار گرفته است.

بازگشت به صفحه نخست
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
انتشار یافته: ۱۰۶
احمد طاهري
|
CHINA
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
6
14
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده این موضوع، میخواستم بگم که در این موضوع چند اشتباه درباره عرب ایران وجود دارد، دشداشه را بدون شلوار نمیپوشند، زبان عربی خرمشهر و شادگان نسبت به آبادان و اهواز صحیح تر است، زبان عرب اهوازی بیشتر از سایر مناطق خوزستان با فارسی امیخته شده است، با تشکر
پاسخ ها
زرگاني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
به علت وسعت و فراواني جمعيت غير عرب در اهواز اكثر مردم فكر ميكنند كه اصلا در اهواز كسي عربي صحبت نميكند در صورتي كه بيشترين تعداد شعراي عرب خوزستان اهل اهوازند.
خويه احمد انتم تعلمو بدل ال اكو لا تگولون هست و بدل ال صدگ لا تگولون صگد اننوب گولو احنا عرب. و شكرا
ترک
| - |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
این فارسها چون زبانشون رو تو هیچ جای دنیا قبول ندارن دارن به ترک کرد عرب و......تحمیل میکنن
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
21
23
در مورد جمعیت کاملا بر عکس گفتی در اهواز فارسها در اقلیت هستند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
26
22
با سلام
نويسنده محترم بايد خدمت شما عرض كنم كه بيش ٧٠٪ جمعيت خوزستان عرب مي باشد و همينطور اهواز كه بيشترين جمعيت اعراب ايران رو در خود جاي داده است
همينطور جمعيت اعراب ايران بيش از ٦ ميليون نفر ميباشد كه أكثرا در جنوب غربي و نواحي ساحلي جنوب ايران ساكنند
لطفا در خصوص أمار بيشتر دقت نمائيد كه حقيقت كتمان نشود
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
با سلام دوست عزیز.
من نمی‌دونم شما از کجا نظر گذاشتید و چقدر با مردم خوزستان حشر و نشر دارید.بنده تهرانم ولی دوست خوزستانی زیاد دارم حتی یکیشون هم عرب نیستند.من تا به حال توی تهران ندیدم یکی بگه خوزستانیم عربم هستم هرکی خوزستانی بود(اونایی که من دیدم) عرب نبود.پس اینجور برام القا شده که اعراب خوزستان نباید خیلی زیاد باشند.حتی یک سایت همسریابی هست که لینکشو می‌دم خدمتتون اکثراً اصالتشون رو چیزی غیر از عرب نوشتند به جز سوسنگرد که اعراب نسبت به بقیه‌ی شهرها بیشترند.
آدرس اون سایت:
dohamtaa.ir
میلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
برو عمو کشکتو بساب. تو چی میدونی آمار چیه؟ حتما دلواپس هم هستی؟؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
15
14
با سلام دوست عزیز.
من نمی‌دونم شما از کجا نظر گذاشتید و چقدر با مردم خوزستان حشر و نشر دارید.بنده تهرانم ولی دوست خوزستانی زیاد دارم حتی یکیشون هم عرب نیستند.من تا به حال توی تهران ندیدم یکی بگه خوزستانیم عربم هستم هرکی خوزستانی بود(اونایی که من دیدم) عرب نبود.پس اینجور برام القا شده که اعراب خوزستان نباید خیلی زیاد باشند.حتی یک سایت همسریابی هست که لینکشو می‌دم خدمتتون اکثراً اصالتشون رو چیزی غیر از عرب نوشتند به جز سوسنگرد که اعراب نسبت به بقیه‌ی شهرها بیشترند.
آدرس اون سایت:
dohamtaa.ir
پاسخ ها
علی
| UNITED STATES |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
سلام امیر آقا شما دوست خوزستانی هم داشته باشید فوق فوقش بذار 10 نفر باشن ما داریم درباره 6 میلیون عرب حرف میزنیم.
خدایی زور هم نمیگم ولی شما بیا اهواز ببین روز عید فطر جمعیت عربها چقدره
تازه اون دوستی که تو سایت نوشته عربها دارن کمتر میشن تا جایی که میدونم اعراب دارن تعصبی تر میشن .مثلا اهواز همه دارن سعی میکنن به زبان عربی فصیح حرف بزنن/یا اینکه جوونامون بیشتر اومدن سمت لباس عربی
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
کل جمعییت خوزستان 3 ملیونه چطور 9 ملیونش عربه دوم شهرهای بهبهان مسجد سلیمان ایذه باغملک راهمهرمز کاملا لر و بختیاری نشین هستند شهرهای شوشتر و دزفول فارس با گویش محلی هستند شهرهای اهواز امیدیه خرمشهر آبادان ماهشهر دارای جمعییت ترکیبی از فارس و عرب و بختیاری و ترک هستند و شهرهای حمیدیه سوسنگرد و بستان عرب نشین هستند حالا چطور نود درصد خوزستان عربه
احمد
|
CHINA
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
18
24
70خوزستان هموطنان عرب هستند . اصلاح کنید
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
13
6
اشتباه نکنید درتاریخایران ابراهام ساختار جمعیتی دقیق مشخص شده است وترکیب جمعیتی عربهای اهواز وخوزستان زیر پنجاه است
القعقاع تمیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
7
117
همش الکیییییییییییییی بود !!!
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
10
18
آقایی که می گید تهرانیم لطفا بیایید خوزستان ،حتما حرفاتون رو پس می گیرید
محمد اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
10
10
حقیقتا تقریبا 50% اهواز و خوزستان عرب هستند.
لطفا تعصبا عربهاوعجما جمعیت را..نگویند.
ضمنا:
خیلی از عربها:
یاظاهرخودراهمانندعجمهاکرده اند
و حتی خیلیها فامیلشان را عجمی گذاشته اند..
نتیجتا اینگنه شاید کمتر بچشم بیایند.

وگرنه اگر کسی واقعا تحقیق جدی کند..

من الله توفیق
السلام عليكم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
6
6
یک علتی که شاید در شهرهای ایران عرب خوزستانی کم ببینند، بدلیل روحیاتشان است که معمولا تزجیا در استان خود و جنب هم قومیت خود راحتتر زندگی میکنند
و همانند فارسها براحتی از استان کوچ نمیکنند.
علت دیگر میتواند این باشد که درشهرهای دیگر سعی میکنند خود را عرب معرفی نکنند و خود را فی الواقع همرنگ جماعت..
good bye to all of you
طرفی حردانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
14
5
اقای که میگی خوزستان(عربستان) 2 میلیون جمعیت عرب داره جوزستان (عربستان ) دارای 9 میلیون عرب هست
پاسخ ها
بختیاری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
خوزستان خودش 3میلیونه اون وقت شما.....
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
6
20
من با اعراب خوزستان ارتباط داشته ام ،مردمانی بسیارمهربان و خونگرم هستند.
irany
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
3
10
سهراب میگه نسبم شاید برسد به زنی..............در بخارا و ایرانیها میگند که پدر کسی تو ترازو نذاشتند و از ان گذشته زبان فرد دلیا بر قومیت او نیست چه بسا ترکانی که فارسند و چه بسا عربانی که عجم و چه بسا فارسانی که عرب و همه انسان هستند
پاسخ ها
علی
| UNITED STATES |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
سلام داداش فرقی نداره
ناشناش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
7
11
باید بدونی که اکثر مردم خوزستان عرب هستند اطلاعات درست به مردم بدهید
الحمدلله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
36
8
با سلام جمعیت اعراب در خوزستان نسبت ب اقوام دیگر بسیار کم و ناچیز است باید قبول کنیم ک عربا هیچ عددی نیستا!
محسن رضایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
2
14
هرکی باشه هرکجا باشند هموطن ایرانیند زنده باد ایران و ایرانی
پروین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
1
9
بهتره که انقدر به اختلافات دامن نزنید عربها هموطنان ما هستند برای ما قابل احترامند در ایران تنوع قومی و زبانی بیش از انست که فکر کنید 75 زبان در ایران صحبت میشه همدیگرو تخریب شخصیت نکنین
eghbal
|
TURKEY
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
2
10
درود بر ایرانی و ایرانی نژاد(کرد و فارس و عرب لر و بختیاری و گیلکی و ترک وبلوچ و ...)لعنت باد بی نژاد ونژادپرست
ریان مالکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
1
8
با سلام به خدمت همه.آقایون محترم و خانومان عزیز.همه اطلاعاتی که در این سایت نوشتن درست نیست.نمیدونم میخوان با این حرفاشون به کجا برسن؟جمعیت عرب ایران نزدیک 9ملیون است.دست از این فتنه گرایی بپرهیزید به ضرر شما تمام میشود
غیره ونشامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
6
تویی که میگی الحمدلله پس چراتوهین میکنی
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
13
7
سلام.میخوام جواب اقای الحمدلله رو بدم.اول این که وقتی میخوای در مورد عرب حرف بزنی نگو عربا چون اعراب یک یا دو کشور نیستند پس اعراب یمن با خوزستان که فرقی ندارن رو نباید مثل عربستانی ها و مصر و لبنان و...بدونیم در ضمن اگه اعراب برای جایی خون بدن مثل جنگ ایران و عراق که اعراب تو مرحله ی اول بودند دیگه اون محل وطنشونه.یادت باشه ایرانی ها کسانی بودند که نامه ی پامبر رو پاره کردند و تا الان من دیدم کسانی رو که کارش رو تحصین میکنند.اعرال خوزستان اصالتا یمنی هستند مثل اریایی ها که روسی هستند و پیامبر گفته بود هرکس لا مردم یمن دوست باشد دوست من و هرکه با مردم یمن دشمن بود دشمن من است پس ببینید که خوزستانی ها از طایفه ی مالک اشتر بودند و غیره.ایرانی که تیر در مقعد دشمن خود میکرد و درجایی داریوش گفته انکه وفادار بود را خوب نواختم و ازدواج با محارم در تاریخ خود داشتند نباید تاریخ خود را خیلی پاک بدانند.ایرانی کسی بود که پیامبر در دین اوردن ان ها نا امید بود.
سیاوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
5
7
سلام دوستان، همین عشیره گری ها و قومیت گرایی ها که سر شار از تعصب هستند باعث شده ، وحدت ملی در ایران وجود نداشته باشه. تا کی باید به قوم و قبیلمون افتخار کنیم و دیگران را تخریب.
تا زمانی که تعصبات کور کورانه و قوم گرایی داریم، به منافع جمع فکر نمیکنیم و کشورمون همین ویرانه ای هست که میبینید.
تهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
4
12
اصلا خوزستان به اسم عربا است عربا انسان های بسیار مهمان نواز هستند درضمن همه ی مردم برادر یکدیگرند
پاسخ ها
ناشناس
| RUSSIAN FEDERATION |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
اون وقت دزفول ، شوشتر، اندیمشک، ایذه، مسجدسلیمان، بهبهان، رامهرمز، دهدز، لالی ، اندیکا، هفتکل چطور؟ این جاها که یه دونه عربم ندارن. تازه اهواز و آبادان هم اکثرا غیر عربن.
مرتضی اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
7
8
کاربر "الحمدالله" سلام؛
حتما شما آدم نژادپرست و متعصبی هستی که با وقاحت تمام به اعراب توهین کردی اشکال نداره از نفهمی شماست ولی لااقل فارسی صحبت کن بعد از عرب امتناع کن. میتونی؟؟
صحبتی که میکنی آیا فارسیه؟ یاعربی؟
(متنی که نوشتی)
هههه, یا حق.
فری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
9
4
سلام دمت گرم آقا مرتضی خوب حق اون الحمدالله رو کف دستش گذاشتی.اینم بگم ما عربا از نسل پیامبران هستیم و ب خومون افتخار میکنیم.
پاسخ ها
مجید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
باید عرض کنم پیامبر از نسل ابراهیم هستند و عرب نیستند
خسرجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
2
4
باسلام.اقای محترم .مردعرب خوزستان انقلابی هستن ودرجنگ تحمیلی شهدای زیادی راتقدیم انقلاب وکشورعزیزشان ایران کردند.وامام خامنه ای راازخودشان میدانندوجدش حضرت محمد ص است.لذا اگر میخواهید درموردیکی ازقبایل ایران تحقیق کنیدبرای مدتی باانها زندگی کنیدتادرست با اداب ومعاشرت وزندگی انها اشناشوید تاخدای ناکرده دل 6ملیون عرب انقلابی و ولایتمدار را نرنجانید
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
2
3
باسلام و احترام نسبت به دوستان عزیز . میخواستم بگم که عرب ها آدم های مهمان نوازی هستند و خون گرم و فوق سرحال به زبان خودمونی لارج ، امیدوارم دوستان عرب ناراحت نشن ولی ادم های عصبانی هم هستند تعصبی ، غیرتی ، لجوج ، خدا نکنه فقط ی بدی ازت ببینن فقط ی بدی اون وقت همه خوبی ها رو فراموش میکنن و غیره های زیادی دیگه ...... من خودم 20 سال بینشون زندگی کردم و ی رگ نازک هم باهاشون دارم . با تشکر از سایت دوست خوبمون سایتش خوبه . خدا نگهدار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
1
3
سلام
اگه کسی میخواد آمار بده اول یه نگاهی با آخرین سرشماری هم داشته باشه.مگه کل جمعیت خوزستان 9 میلیون نفره؟
با نگاه به آمار جمعیت خوزستان،کل شهرهای عرب نشین رو اگه 10 رو 100درصد و اهواز رو 70 درصد محاسبه کنید با کلی ارفاق باز هم جمعیت زیر 50 درصده.
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
3
توهین به یک قوم توهین به تمام ملت ایران است زبان تنها نحویه پیام دهی است اصل فرهنگ . وطن پرستی.واعتقادات مردم مباشد که خوشبختانه در ایران این قضایا مشترک هستند لذا خواهشا دیگر نظر ندهید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
6
2
سلام كتاب خدمات متقابل اسلام و ايران رو بخونيد استاد شهيد مطهري. ميگه هيچ قومي به اندازه ايراني ها به اسلام. خدمت نكرده در ضمن شوشتر دزفول انديمشك بهبهان مسجدسليمان ايذه باغ ملك رامهرمز لالي گتوند و خيلي شهرهاي ديگه عجمند
عجم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
7
32
خودتان گفتید تمام عرب ها در خوزستاند و جای دیگر نمی روند . کل جمعیت خوزستان 4.5میلون نفر است چطور 9 میلیون عرب دارد. بعدعرب ها بیشتردر اهواز و ابادان و سوسنگرد و خرمشهر و بند رماهشهر هستندضمنا در این شهرها فارس ها و بختیاری ها هم هستند و شهرهای دزفول و مسحد سلیمان و شوش وشوشتر و رامهرمرز و ایزه و اندیمشک و بهبهان و باغ ملک فارس ها و بختیاری ها هستند . طبق امارها یک سوم خوزستان عرب هستندکه 1.5 میلیون نفر است چطور 1.5 میلیون نفر را 9 میلیون نفر کردید.بعد کی گفته تمام عرب ها از نسل پیامبرند فقط سادات از نسل پبامبرند و یزید و ابوسفیان و... عرب بودند ایا انها هم از نسل پیامبرند .
بنی تمیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۱
4
4
من به عنوان یک عرب به هیچ شخصی جازه نمیدم که به اقوام عرب اهانت کنه در ضمن جمعیت اعراب در کشور ایران حدودا 9میلیون نفره وبیش تر جمعیت استان خوزستان را اقوام عرب تشکیل می دهند.و بیش تر اقوام عرب در شهر های ابادان وخرمشهر و سوسنگرد وشادگان واهواز سکونت دارد.
یاسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
4
2
جمعیت عرب های خون گرم ایران بیشتر از این حرفاست،ولی از بعد از جنگ تحمیلی جمع زیادی از خوزستانی ها به شهرای شیراز فسا تهران کرج و غیره مهاجرت کردن،و جمع بسیار زیادی هم به کشور های اروپایی و امریکا مهاجرت کردن،ولی متعسفانه در این نسل فعلی یعنی همه ی جوان های بالای 17 سال هم رنگ جماعت شدن،و دیگر به عربی صحبت نمیکنند،و خود را عجم معرفی میکنند،همین امر هم باعث شده تا جمعیت اعراب عزیز این مقدار ذکر شود،طبق امار،فقط در شهرستان فسا استان فارس 10هزار عرب زبان زندگی میکنند،که به عنوان جنگ زده شناخته شدن،که دیگر به خوزستان باز نگشتن،به هیچ عنوان نمیشه امار دقیقی در مورد اعراب عزیزمون داد،ولی حدودا بیش تر از 8 میلیون نفر هستن که در سراسر ایران پراکنده اند.یا علی
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
1
1
الله اکبر
حبيب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
1
5
باسلام
ان اكرمكم عند الله اتقيكم
صدق الله العلي العظيم
دوستان عزیز نژادپرستی صفت وخصلتی بسیارناپسندمی باشد
دربین همه ی اقوام حتی نزدیکان پیامبرازجمله عموی ایشان ابولهب موردنکوهش خداوندتبارک وتعالی قرارگرفته است
بسیارروشن است واظهرمن الشمس است که قومیت وزبان کسی برانسانیت آن دلالت نمی کند
وامادرخصوص اعراب خوزستان وباتوجه به آثارتاریخی موجوددراین مرزوبوم
مانندزیگورات چغازنبیل
وهمچنین تمدن بین النهرین میتوان متوجه شدکه ساکنین این خطه ازدیربازوبسیاردورترازساسانیان اجداداعراب بودندواین قوم ؛قوم مهاجرنبوده است
ولی هیچ دلیلی وجودندارد برای اثبات اینکه خصلت های شیطانی وزشت انسانی
به نژادوزبان ورنگ یک شخص بستگی داشته باشد.
خداوندبه همگی انسانهای روی زمین قدرت حب یکدیگرونعمت مهرورزی وعشق ورزیدن راعنایت فرماید
باتشکربرادرتان
حبیب عبادی
بن میسان الأهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
7
5
با سلام
به نظر من نویسنده از تاریخ و جغرافیای خوزستان چیزی نمیداند.
جمعیت مردم غیــــــور عرب نزدیک 9 میلیون میباشد که کاملا مسلط به زبان مادری هستند و به آن افتخار میکنند.
ای کاش قبل از اینکه این اراجیف مسخره را مینوشت به کتاب اثر دکتر عبدالنبی قیم مراجعه میکرد.
همه میدانند که فارسها در ایران اقلیت هستند و بقیه اقوام اصیل ایرانی اعم از عرب ترک کورد وبلوچ را مجبور به صحبت به زبان فارسی میدارند تا که جمعیت فارس را اکثریت جلوه بدهند
از نویسنده تقاضا دارم که اگر از تاریخ این خطه چیزی نداند دست به نوشتن اراجیف باطــــــل نزند
تا به اختلافات قومی دامن نزند...

با کلی افتخار عــــــــرب اهـــــــــوازی
علیرضا جلالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
6
7
عرب یعنی غیرت یعنی شهامت ومردانگی خوشا به حالم که عربم وافتخار میکنم رسم رسومی که عرب داره هیچ نزادی نداره (دنیا والعرب تحیاتی لکم ابودانیال من الخفاجیه )
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
1
6
سلام من یک بختیاری هستم که با اعراب زیاد در ارتباط بودم. هیچ قومی نیست که بد و خوب نداشته باشه. من طی این چند سال که با اعراب بودم اکثریت آنها رو آدمای خوب و با معرفتی دیدم . اعراب بخصوص با قوم بختیاری پیوند ناگسستنی دارد. امیدوارم هیچ قومی مورد توهین قرار نگیره .همه ما ایرانی هستیم زنده باد ایران زنده باد ایران
دانیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
4
4
سلام
من نمیدونم این آقای الحمدالله از کدوم جنگل اومده که این چرت و پرت ها رو نوشته محض اطلاع باید بگم 9میلیون از جمعیت خوزستان عرب هستن و خیلی هم خوش اخلاق و مهربان هستند و ضمنا این عربا بودن که تو جنگ عراق و ایران جنگیدن نه کسی مثل تو که نزاد پرست هستی واقعا برات متاسفم
عابدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
1
1
باسلام وضمن عرض تبریک بمناسبت سال جدید:
متأسفانه تعدادزیادی ازعربهابه علت مجاورت بااقوام دیگراز جمله فارسهایابه دلیل ازدواج با اقوام دیگرویا به دلیل عدم تو جه به ااصالت شریف خودعرب بودن خودراکتمان می کنندوالا آمارعربهاخیلی بیشترازآنچه ذکر شده می باشدامیداست روزی بیایدکه این حقیقت روشن گرددوعربها به خوبی خودرابشناسند.
اردشیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
2
2
باسلام من به هرزبانی احترام میگذارم متاسفانه زمزمه هایی به گوشم میرسد عده ای از عرب زبانان دراندیشه جدایی استان اهواز هستند ولی بهتراست کمی مطالعه کنند وتاریخ رو بخوانند تاریان فقط درعربستان بودند بعداز حمله تازیان به عراق وایران به این نواحی امدند درواقع تجاوز کردند ما ایرانیان همچون رستم فرخ زاد کوچکترین حرکت وپررویی را درنطفه خفه میکنیم
عبد السلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
3
5
السلام علی من اتبع الهدی
اولا ما اعراب نیستیم..ودر ظمن عرب زبان هم نیستیم ما فرهنگ و نژاد ودین وضمیر واخلاق عربی را داریم.ما در کل عرب هستیم ونه فقط در زبان عربیم وجمعیت ما بالغ بر 10 میلیون میباشد وساکنان اصلی این قطر بزرگ هستیم وخواهیم ماند ...
بنی کعب و بنی مالک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
5
3
ما عدنانی و قحطانی هستیم از نسل سام فرزند حضرت نوح.
اگه کسی بخواد اسم مارو ب زبون بیاره بیاد طهارت داشته باشه...
و خلقناکم خیر امةٍ تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر...
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
2
با سلام خوزستان 4800000نفر جمعیت دارد 35درصد فارس اهم از شوشتری دزفولی بهبهانی بندری 35درصد لر وبختیاری که انها هم خود را فارس و اریایی میدانند اقلیت اصفهانی اراکی و کرد هم داریمبقیه عرب هستند حدود 30 درصد ضمنا عرب ها باید بدانند 80 درصد مسلمانان غیر عرب هستند ایران ترکها هند مالایی ها بربر های شمال افریقا که خدو را امازیغ مینامندخداوند در قران می فرمایید بهترین شما با تقواترین است
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
2
3
من بچه اهوازم خدایی بدون تعصب اگه بخوام بگم. سهم عرب و لر و فارس از خوزستان تقریبا برابره. یعنی هر کودوم یک سوم. من خودم لرم و همه ی خوزستانو گشتم و زیاد هم دنباله جغرافیای انسانی تو خوزستان و کلا ایران بودم.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
2
1
خوزستان جایی بود که سپاهیان اسلام خون خوزی ها رو ریخت و اونهارو به بردگی کشوندواعراب در کل ایران 2درصدن .1سوم خوزستان عربن مابقی ایرانیانی هستند که فارسی زبان تکامل یافته از لری و کردی و دارای تاثیر بسیار زیاد بر ترکی هست.
علی
|
UNITED STATES
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
3
0
سلام جمعیت اعراب در ایران نزدیک به 10/000/000 هستش.
اگه هم میبینید عربها فامیلشون رو عوض کردن واسه اینه که مثلا در آبادان به بیشتر کسانی که کامیون داشتند وفامیل عربی داشن کار نمیدادن باور کنید حقیقته
در ضمن اگه رفته باشید ثبت احوال یه گوشه ای نوشته تفکیک عشایر
که شامل کل عشایر ایرانه
از حقیقت دور نشید
حالا کلا عربها در خوزستان زیادن هستن
فقط لر وعرب توی خوزستان زیاده
ولی عربها توی بیشتر شهرها زیادن وبیشتر به چشم میخوره
کشیشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
اقا امیر اشتباه میکنی بیا اینجا وببین
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
1
2
تحیاتی لکل العرب الخوزستان
عارف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
2
1
اصلا این کیه که در مورد اعراب نظر میده پیامبر عرب بود معصومین عرب بودند ، آیا میدانستید بلوچی ها اصالتن عرب هستند ?آیا میدانستید بوشهر و بندر عباس و مشهد و قم عرب زیاد دارن، به نظرم بیا اهواز تا به اشتباهت پی ببری ، خواستی بیا من در خدمتتم ،راستی یادم رفت بهت بگم بیا مزار شهدای جنگ جهاد ببرمت که بفهمی چند هزار شعید عرب برای چه توسط انگلیسی ها شهید شدن ?
بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
1
سلام من یک بختیاری هستم.عربها آدم های حقیقتا خوبی هستن و رابطه ی خیلی خوبی با بختیاری ها دارن.لطفا سعی بر خراب کردن این رابطه نداشته باشید.
بنی تمیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
1
2
زنده باد اقوام عرب. هیچ کی حق نداره به اقوام عرب اهانت کنه.
بنی تمیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
5
1
من عرب هستم وبه افتخارمیکنم که عربم. ما عرباهممون برادریم وفرقی نمیکنه که عرب کجا باشیم چه عرب عراق چه عربستان سعودی چه عرب لبنانی چه قطری و چه عرب استان عربستان یاهمون خوزستان.ماعربا چه شیعی و چه سنی همه باهم برادریم وهیچ کی وهیچ چیزی نمیتونه مارواز هم جداکنه.ما عرباهممون باهم برادریم واز یک پیکره هستیم وهمیشه مثل کوه پشت هم هستیم واز همدیگه دفاع میکنیم. زنده باااااااااااد اقوام عرب. فی امان الله
سعید اهواز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
1
2
بنده خودم عرب اهواز ساکن اسیاباد هستم وقبول دارم در چهل سال اخیر مهاجرت فارس ها به اهواز زیاد بوده وشاید در حال حاضر جمعیت فارس ها بیشتر باشد ولی برادران عزیز ما همه ایرانی هستیم درضمن از توهین برخی ازدوستان به قوم عرب ناراحت شدم
عبد الرحمن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
1
1
سلام علیکم ,,,از کسی که نوشته تعداد عرب های ایران 2000000بهتره بیاد جنوب که ببینه 3/4خوزستان و1/3ایلام .2/3بوشهر وبیشتر 20000نفر عرب در شیراز زندگی میکنند ....نمیدونم که شما اقای xاین معلومات غلط رو از کجا اوردید ودارید به مردم نشون میدید ,,,,
الٱهوازي عيلام
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
2
0
باسلام.خواهشا بحثاي نژاد پرستي نكنيد.اصلا ميدونيد شماها فارسا چرا اينقد از دنيا عقب هستيد؟!
همه مردم ازشماها بدشون مياد همش بخواطر نژاد پرستي خودتون...حقايقو ب مردم بگيد بگيد كه اهواز عربي هست ومال عرباست بگيد كه جمعيت اونا به 10 ميليون نفر ميرسد بگيد كه بيشتر انها سني هستن اگه كسي هم باور نميكنه ميتونه خودش بياد ووضع رو از نزديك ببينه!
خزرجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
2
0
باسلام خدمت دوستمون بگم که داری دم ازفارس میزنی میدونی بهبهان ودزفول وشوشترکه میگی فارسن مگه زورکی فارسن جنابعالی یابیسوادی یاواقعاتاریخ روتاحالامطالعه نکردی این مردمی رومی بودن که درزمان عیلامیان بعنوان کارگراسیردرهمین شهرهاساکن شدن وبختیاریای که میگی فارسن عزیزم فارس نیسن این قوم مردمی سوری زبانن که مصادف بااسلام واردشدن بندریااصالتاازکشورسودان وعربن همچنین حدودیک میلیون عرب فقطتوخراسان زندگی میکنن وطبق یک منبع موثق جمعیت اعراب ایران درحدود10ونیم نفرن ودرخوزستان بیشترین جمعیت درضمن اکثرجماعت قومیتها که به خوزستان مهاجرت کردن براکاروکوچ مردم ازنژادهای دیگربرای برهم زدن خوزستان وحس نژادپرستی ولی متاسفانه به کی بایدگفت هرکی سوالی داره خدمتشون هستم ایمیلم هست
سید امیر
|
SPAIN
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
3
5
قوم بختیاری اولین قومی بود که در خوزستان زندگی می کرد عربها هم هیچی نیستن.بعد هم مگه شما ایرانی هستین که می گید خوزستان مال ماست برو جمعش کنید ادم های پر رو.
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
به اصطلاح سیدحالا اگخ گفتی عربا هیچی نیستن به مرادت رسیدی وهیچ شدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
0
حقیقت رو بگین از چی میترسین
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
سلام ،
من عرب نیستم ، اهل خوزستان هم نیستم ، اهل تهرانم . من نمی دون چرا دوستان راجع به جمعیت عرب های خوزستان با هم کل کل می کنن ، من 2 سفر به اهواز داشتم و از نزدیک با مردم عرب این شهر هم صحبت داشتم ، اکثرا مردمان بسیا خوب و خونگرم و خوش برخوردی هستن ، مهم اینه که هممون ایرانی هستیم و در کنار هم.اتحاد چیز خوبیه که ما ایرانی ها متاسفانه یک مقدار به اون بی توجهیم . مه همه باید با هم رفیق باشیم و از کنا هم بودن لذت ببریم. افتخار کنیم که در کشوری زندگی می کنیم که اقوام مختلف و متعدد داره.
من برای تمام عرب های ایرانی آرزوی موفقیت می کنم و امید وارم وحدت بین همه ما بیشتر بشه و در محاوراتمون حرف از عرب و عجم و ترک و لر و ... نزنیم، بجاش دوستای خوبی برای هم باشیم و به هم کمک کنیم ، اینه که زیبا و ماندگاره. هوفق باشید.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
1
سلام ،
من عرب نیستم ، اهل خوزستان هم نیستم ، اهل تهرانم . من نمی دون چرا دوستان راجع به جمعیت عرب های خوزستان با هم کل کل می کنن ، من 2 سفر به اهواز داشتم و از نزدیک با مردم عرب این شهر هم صحبت داشتم ، اکثرا مردمان بسیا خوب و خونگرم و خوش برخوردی هستن ، مهم اینه که هممون ایرانی هستیم و در کنار هم.اتحاد چیز خوبیه که ما ایرانی ها متاسفانه یک مقدار به اون بی توجهیم . مه همه باید با هم رفیق باشیم و از کنا هم بودن لذت ببریم. افتخار کنیم که در کشوری زندگی می کنیم که اقوام مختلف و متعدد داره.
من برای تمام عرب های ایرانی آرزوی موفقیت می کنم و امید وارم وحدت بین همه ما بیشتر بشه و در محاوراتمون حرف از عرب و عجم و ترک و لر و ... نزنیم، بجاش دوستای خوبی برای هم باشیم و به هم کمک کنیم ، اینه که زیبا و ماندگاره. هوفق باشید.
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
0
2
سلام دوستان گرامي سلام به هموطنان گرامي كه عنوان ايراني دارند ومهم نيست به چه زباني صحبت ميكنند واز چه قومي هستند دوستان اروپائيان 26كشور هستند نه مرزي نه گمركي نه نژادي ونه زباني انها را ازهم جدا نكرده يك بلژيكي راحت ميتواند خود را شهروند فرانسوي بداند ويك هلندي بدون هيچ واهمه متواند سوار ماشين خود شود بدون اينكه حتي كارت شناسايي خود را درجيب داشته باشد وارد بيست شش كشور اروپا شود وراحت هرجايي كه دوست دارد زندگي كند انصافا حالا همه ما يك خانواده هستيم غريبه هم بين ما نيست چقدر عقب مانده ايم ما مسلمان نيستيم چرا چون دين مبين اسلام قائل به نژاد نيست در اسلام مرزي بنام نژاد و ثغور وجود نداردبلال حبشي از مقربين ميشود وابولهب عموي پيامبر از منفورين ما متمدن نيستيم وانديشه مدني نداريم اگر بوديم چشممان باز ميكرديم وجوامع ديگر ميديديم در امريكا يك شخص سياه پوشت كينيايي رييس جمهور ميشود در ارژانتين رمزي كلارك عرب تبار رييس وانقلابي ان كشور است بيايم به خودم برگرديم به انسان كه بعد الهي دارد برگرديم بيايم مسلمان باشيم بيايم مسيحي باشيم بيايم زرتشتي ويهودي وصائبي وبهابي وباشيم وبه انسان احترام بزاريم وبا اين بعد ايران را اباد كنيم ما از لحاظ هرگونه سرمايه ميتونيم جهان را تامين كنيم وقتمان را صرف اينكه ترك چند ميليونه عرب از كجا امده اصل ونسب لر چيه صرف نكنيم وبه قول باري تعالي انا اكرمك عندالله اتقاكم /وكنتم اعدأ واصبحتوا بنعمته اخوانا
تاریانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
2
سلام. من یک بختیاری اهل اهوازم راستش تعجب کردم از این. همه نژاد پرستی اختلاف بین. اقوام ایران که همیشه فقط ادعای اتحاد داشتنو دارن در پاسخ. ب اعراب عزیز ی که ادعای مالکیت بر اقلیم خوزستان نفت وحتی وحروف الفبارو دارن. باید بگم خوزستان از قدیم. الایام سرزمین اقوام فارس (بختیاری لر شوشتری دزفولی بهبهانی وحتی اقوام کرد بوده است)خوزستان وبه خصوص اهواز ترک‌های قشقایی زیادی زندگی می کنندواسکان اعراب در ایران به زمان خسرو پرویز بازمیگرده که البته زمان کمی نیست اما اینکه اصالت خوزستان واهواز را به اعراب نسبت بدهند جای تامل داردنام قدیم اهواز که البته اکنون هم برخلاف تصور عوام اصلا عربی نیست تاریانا وسپس ناصریه بوده که این نام به یمن قدوم نحس ناصرالدین شاه. بوده ومثل خیلی دیگه از نام های فارسی. مثل. روسیه. ترکیه وبسیاری از خیابانهای تهران و.....اما باید بگم سال 2013 سازمان سیا آمریکا جمعیت کل اعراب. ایران را تنها 2.5 میلیون اعلام کرده وجمعیت کل خوزستان را 4.5 میلیون نفر اعلام شده. اماراجع به خط وحروف الفبا باید بگویم که مگر میشود ملتی ادعا کند این خط ازآن آنهاست حالاآنکه 4 حرف. ژ گ چ وانداشته باشدوصورا کاملتر آن نزد مردمی باشد که این خط مربوط به بسیاری از دوران قدیم آنهاست. در پاسخ به نفت باید بگوئیم تنها یکی از چاههای نفت اهواز یک 600 هزار بشکه نفت روزانه تولید نفت دارد ودیگر شهرهای نفتخیز چون مسجدسلیمان امیدیه (ایل بختیاری. امیدی باور صاد)تولید کنندگان نفت ایران هستند وشهرهای دیگر از هر قومی که باشند. نفت ندارندمخصوصا آبادان وخرمشهر. که کلا انتی اهوازند در ضمن عربی که ادعای حکومت عیلام وزیگورات را میکرد. آیا در حکومت ایلام که اعراب خوزستان خود را به آن نسبت میدهند. مرکز آنها انشان (ایذه) بوده وکوروش بزرگ نیز متولدانجاست. آیا چغازنبیل ووزیگورات متعلق به اعراب است. آیا اعرای از حروف چ و گ. استفاده میکنند. مهاجرت اقوام فارس به شهرهای اصفهان تهران شیراز وکرج زیاد است و علت اصلی آن بدی آب وهوا نبود امکانات کافی است و بسیاری از مشاهیر ایران ازخخوزستان وبختیاری هستند مثل آقایان کیانوش وداریوش عیاری. حسین سهیلی زاده واقایان سیروس مقدم یاس وسوگلی طهماسبی و مهشید افشار پناه و... که جا برای نوشتن آنان. نیست. 2.5 میلیون اعراب به خود نبالید که آثار باستانیتان است آیا خود شما نبودید که به خاطر فارس بودن دربسیاری از مناطق فار س نشین. بمب گذاری می کردید. ومی گرفتید. این سرزمین را با ریختن خون تک تک فارسها. پس می گیریم. اگر این قدر زیادین پس چه نیازی به این کارهاست من در همین سرزمین. مادریم اهواز خواهم ماند ومهاجرت نمی کنم. هر چند می دانم تا چند سال آینده نیز شاهد شهید شدن هم نژادهایم این بار به دست. شما وداعش. باشم. خبر خود فروشی هایتان از سوسنگرد وشادگان آبادانو. ... با مبالغ اندک شعارهای قومی می اید
تاریانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
3
سلام. من یک بختیاری اهل اهوازم راستش تعجب کردم از این. همه نژاد پرستی اختلاف بین. اقوام ایران که همیشه فقط ادعای اتحاد داشتنو دارن در پاسخ. ب اعراب عزیز ی که ادعای مالکیت بر اقلیم خوزستان نفت وحتی وحروف الفبارو دارن. باید بگم خوزستان از قدیم. الایام سرزمین اقوام فارس (بختیاری لر شوشتری دزفولی بهبهانی وحتی اقوام کرد بوده است)خوزستان وبه خصوص اهواز ترک‌های قشقایی زیادی زندگی می کنندواسکان اعراب در ایران به زمان خسرو پرویز بازمیگرده که البته زمان کمی نیست اما اینکه اصالت خوزستان واهواز را به اعراب نسبت بدهند جای تامل داردنام قدیم اهواز که البته اکنون هم برخلاف تصور عوام اصلا عربی نیست تاریانا وسپس ناصریه بوده که این نام به یمن قدوم نحس ناصرالدین شاه. بوده ومثل خیلی دیگه از نام های فارسی. مثل. روسیه. ترکیه وبسیاری از خیابانهای تهران و.....اما باید بگم سال 2013 سازمان سیا آمریکا جمعیت کل اعراب. ایران را تنها 2.5 میلیون اعلام کرده وجمعیت کل خوزستان را 4.5 میلیون نفر اعلام شده. اماراجع به خط وحروف الفبا باید بگویم که مگر میشود ملتی ادعا کند این خط ازآن آنهاست حالاآنکه 4 حرف. ژ گ چ وانداشته باشدوصورا کاملتر آن نزد مردمی باشد که این خط مربوط به بسیاری از دوران قدیم آنهاست. در پاسخ به نفت باید بگوئیم تنها یکی از چاههای نفت اهواز یک 600 هزار بشکه نفت روزانه تولید نفت دارد ودیگر شهرهای نفتخیز چون مسجدسلیمان امیدیه (ایل بختیاری. امیدی باور صاد)تولید کنندگان نفت ایران هستند وشهرهای دیگر از هر قومی که باشند. نفت ندارندمخصوصا آبادان وخرمشهر. که کلا انتی اهوازند در ضمن عربی که ادعای حکومت عیلام وزیگورات را میکرد. آیا در حکومت ایلام که اعراب خوزستان خود را به آن نسبت میدهند. مرکز آنها انشان (ایذه) بوده وکوروش بزرگ نیز متولدانجاست. آیا چغازنبیل ووزیگورات متعلق به اعراب است. آیا اعرای از حروف چ و گ. استفاده میکنند. مهاجرت اقوام فارس به شهرهای اصفهان تهران شیراز وکرج زیاد است و علت اصلی آن بدی آب وهوا نبود امکانات کافی است و بسیاری از مشاهیر ایران ازخخوزستان وبختیاری هستند مثل آقایان کیانوش وداریوش عیاری. حسین سهیلی زاده واقایان سیروس مقدم یاس وسوگلی طهماسبی و مهشید افشار پناه و... که جا برای نوشتن آنان. نیست. 2.5 میلیون اعراب به خود نبالید که آثار باستانیتان است آیا خود شما نبودید که به خاطر فارس بودن دربسیاری از مناطق فار س نشین. بمب گذاری می کردید. ومی گرفتید. این سرزمین را با ریختن خون تک تک فارسها. پس می گیریم. اگر این قدر زیادین پس چه نیازی به این کارهاست من در همین سرزمین. مادریم اهواز خواهم ماند ومهاجرت نمی کنم. هر چند می دانم تا چند سال آینده نیز شاهد شهید شدن هم نژادهایم این بار به دست. شما وداعش. باشم. خبر خود فروشی هایتان از سوسنگرد وشادگان آبادانو. ... با مبالغ اندک شعارهای قومی می اید
rrrjj
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
0
سلام من عرب نیستم و اهوازیم نیستم ولی سال پیش یه سفر به اهواز داشتم و مهمان اعراب خزستان بودم واقعا مردمی مهمان نواز و خونگرمی بودند همه ما ایرانی هستیم و باید به هم احترام بزاریم
تاریانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
0
اصلاح می کنم درمتن بالا منظورم این بود که آثار باستانی شما دختران زنده به گورتان است. درضمن اینکه آدم آتش را از مقدسات بداند بهتر از این است که نیاکانش سنگ. پرست. بوده باشند
خرمشهریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
1
درود دوستان
و اما در مورد اقلیت ها یا اکثریت ها باید بگم که همه ی ما میدونیم قملرو وطنمان تا قبل ورود اسلام تا کجاها بوده و ساکنان بومی این سرزمین همه غیر عرب بودند و هستند بسیار واضح میدونیم که اعراب سامی ند و تعلقی به سرزمین ندارند اعراب خوزستان اکثرأ مهاجرین زمان حکومت صدام هستند و ما اصلأ عرب ایرانی نداریم اکثر شهرهای ایران مثل مسجدسلیمان لالی ایذه هفتگل دزفول شوشتر بهبهان اندیمشک امیدیه آغاجری هندیجان رامهرمز شوش و حتی نیمی از جمعیت اهواز و آبادانوخرمشهر که شهرهای بزرگ استان هستند اقوام ایرانی (بختیاری لر کرد ترک بلوچ) هستند بخاطر وضعیت تولیداتی و درآمدی از همه قومی در آن هست
و تنها شهرهایی مثل سوسنگرد هویزه دشت آزادگان شادگان و نیم دیگر آبادان خرمشهر و اهواز ماهشهر عرب هستند و صحبت از 9 میلیون جمعیت بسیار عجیب و مضحک است لطفأ ازرش جدول مکانی اعداد و ارقام رو دوباره دوره کنید تنها 33%جمعیت خوزستان طبق آمار و سرشماری نفوس و مسکن سال 1390عرب هستند اسنادش هم موجوده میتونید به سایت های آمار و سرشماری کشور مراجعه کنید
سپاس
خرمشهریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
درود دوستان
و اما در مورد اقلیت ها یا اکثریت ها باید بگم که همه ی ما میدونیم قملرو وطنمان تا قبل ورود اسلام تا کجاها بوده و ساکنان بومی این سرزمین همه غیر عرب بودند و هستند بسیار واضح میدونیم که اعراب سامی ند و تعلقی به سرزمین ندارند اعراب خوزستان اکثرأ مهاجرین زمان حکومت صدام هستند و ما اصلأ عرب ایرانی نداریم اکثر شهرهای ایران مثل مسجدسلیمان لالی ایذه هفتگل دزفول شوشتر بهبهان اندیمشک امیدیه آغاجری هندیجان رامهرمز شوش و حتی نیمی از جمعیت اهواز و آبادانوخرمشهر که شهرهای بزرگ استان هستند اقوام ایرانی (بختیاری لر کرد ترک بلوچ) هستند بخاطر وضعیت تولیداتی و درآمدی از همه قومی در آن هست
و تنها شهرهایی مثل سوسنگرد هویزه دشت آزادگان شادگان و نیم دیگر آبادان خرمشهر و اهواز ماهشهر عرب هستند و صحبت از 9 میلیون جمعیت بسیار عجیب و مضحک است لطفأ ازرش جدول مکانی اعداد و ارقام رو دوباره دوره کنید تنها 33%جمعیت خوزستان طبق آمار و سرشماری نفوس و مسکن سال 1390عرب هستند اسنادش هم موجوده میتونید به سایت های آمار و سرشماری کشور مراجعه کنید
سپاس
ارسلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
0
0
درپاسخ به تاریانا باید بگم سازمان سیا آمریکا جمعیت. اقوام ایران را درسال 2013 اعلام کرد که باید عرض کنم اعراب ایران را2.5 میلیون نفر واستان خوزستان را 5.5 میلیون اعلام کرد. به فرض که اگر تمام اعراب ایران در استان خوزستان جمع باشند بازهم نمی توان گفت خوزستان داستانی عربی است واقوام دیگر را نادیده گرفت از بابت اقوام دیگر کشور عزیزم ایران باید عرض کنم 12 میلیون ترک آذری وقشقایی و8میلیون کرد کهالبته مهمه که بگم کردها از اصیلترین اقوام پارس هستند که من ازاین بابت به خودم می بالم به سایت ارتیاس مراجعه کنید ضرر نمی کنید بیشتر بدانید..
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
ببین آقای جدول، باید خدمتتون عرض کنم که شما هم جزو اون دسته از نژاد پرستای ایرانی هستید که همیشه سعی داشتن همه چی رو تحریف کنند ، اولا بهترین نزد خدا باتقواترین ها هستند، ثانیا جنوب یعنی عرب، حتی اگه فارسی یا بندری یا به هر زبان صحبت کنند باز از اولاد عرب هستند، اگر هم در بعضی شهرها تعدادی فارس هست بدلیل سیاست های کثیف دستگاه حاکم است که گمان کرده میتواند هویت را تغییر دهد و در چند دهه گذشته از اقوام غیر عرب دعوت به همکاری کرده ، فراموش نکنید که برگ از درخت نمی افتد مگر به رضای خدا، توکل ما به کسی است که که قوم ما را به اسلام زینت داده ، راسک لاییدوخ.
یاسمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
1
با عرض سلام خدمت نویسنده اقای محترم نظراتی که در مورد عربها دادی اکثرا اشتباه است وقتی میخواهی نظر بدی اول اطلاعات کافی رو داشته باش عربها 7%ایران رو تشکیل میدهند که اکثر انها ساکن اهوازاند دشداشه رو با شلوار میپوشند و لهجه ی بسیار زیبایی دارند کمتر از جملات فارسی در حین صحبت استفاده میکننند از لحاظ قیافه اکثرا بلند اندام و خوش استیل و دارای صورتی جذاب و بیشتر انها مایه دار این عکس هایی که گذاشتی رو از کدوم روستا گرفتی بعد اومدی میگی همه ی عربها این جوریند ما به اصالت خودمون افتخار میکنیم و در مهمان نوازی و مرام و مردانگی در سطر اول جدولیم
پاسخ ها
ناشناس
| RUSSIAN FEDERATION |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
قیافه رو خوب اومدی. احتمالا خودتون رو با آمریکاییا اشتباه گرفتی.
سعید اهواز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
یاسمین خانم شما میگید 7 درصد ایران عرب هستند که اکثر عربها هم در شهر اهواز هستند خواهر گرامی با اجازه شما من خودم عرب اهواز هستم ولی باید واقع بین بود به جرات میشه گفت در حال احاضر 60 در صد شهر را فارس زبانان تشکیل میدهند
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
0
بخدا اینطور مباحث حرامه بحث وطنه بحث ناموسه فقط دشمن از این مباعث قبیله ای و شیعه و سنی سود میبره هوشیارتر باشیم
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
0
بخدا اینطور مباحث حرامه بحث وطنه بحث ناموسه فقط دشمن از این مباعث قبیله ای و شیعه و سنی سود میبره هوشیارتر باشیم
علی حان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
0
0
بیش از 6 میلیون هموطن عرب زبان داریم. من آذربایجانی هستم عاشق خوزستان و شهر مهمان دوست اهواز . خوزستان با اصالت عرب برای ما شناخته شده ولاغیر.
پاسخ ها
ناشناس
| RUSSIAN FEDERATION |
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
اشتباه به عرضت رسوندن . تاچند سال دیگه جمعیت عرب در مقابل غیر عرب به حداقل میرسه
کر لر بختیاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
2
0
جمعیت فارس ها یا همون بختیاری ها بیشتره...درضمن اقایی از اذزبایجان تو چکاره ایی که میای نظر میدی؟؟؟چپ عربارو دیدی یا راست لرارو...اخه ترک وحشی(مغول)تورو چه به عربون.ارب ازک ترک
سید السادات
|
SPAIN
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
0
تحیاتی لعرب الهواز اهل الفخر والکرامه والقیره
سیدتروزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
0
سلام...من اصالتا عرب هستم و اجدادم حدود دویست سال قبل به تهران اومدن و در محله ی گود عربها که بعدا به نام اونها به این نام خونده شد ساکن شدن...جدم لباس عربی تنش می کرد و لهجه ی عربی داشت اما با فرزندانش با گویشی خاص شبیه بختیاری صحبت می کرد که هنوز بعد از گذشت دویست و اندی سال گویش را داریم و خود را عرب می دونیم...البته توفیق این رو هم داریم که از سلاله ی پاک حضرت زهرا س هستیم و افتخار می کنم...من مسلمون ایرانیم و قومم عرب هست و دشداشه ی جدم را هم دارم.
پارس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1
2
من نمیدونم چرا همیشه کسایی که در اقلیت هستند مثل اعراب خوزستان همیشه سعی دارند واقبت ها رو جعل کنند .
طبق امار رسمی و غیر رسمی جمعیت کل اعراب ایران ۲ میلیون نفر است و حداکثر ۳۰ رصد جمعیت خوزستان رو تشکیل میدن و ۷۰ درصد باقی مانده یا پارس هستند که شما نمیتونید حتی اونو تلفظ کنید ویا پاری لران هستند.
در ضمن اگر فرهنگ و تبار ایران پارسی به اسلام و عرب نتابیده عرب مانده بود شترش.اسلام هرچی داره از ایران داره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
امیدوارم تو دیگه نماز خون نباشی اصلاح جیز خوبیه
ابتسام طرفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
0
0
حلاوه و اطیب من یاکل من تمرنا
هله ابعمامی و هله ابجیتهم
السلام علیکم اخوانی_اخواتی
سلام
ابتسام هستم ک
جنان بني تميم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
2
0
اقاای پارس شما اول مطالعه کنید بعد نظر بدید. شما عجمها خیلی به عرباا مدیونید. درضمن عمربن خطاب که پادشاهی از نژاد عرب بوده به ایران که در اون زمان زرتشتی بوده حمله میکنه و همه رو مسلمون میکنه. درضمن ما عربها جمعیتمون کم نیست و خوزستان که سهله ما نصف دنیا رو تشکیل میدیم. ما عربها هممون با هم برادریم وفرقی نمیکنه مال کجا باشیم. خلاصه بگم ما عربها پرچممون خیلی بالاست. شما عجمها بریید یه فکری واسه خودتون بکنید که همه ی دنیا به خونتون تشنن. انا افتخررررررررررر عربیه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
سلام دوستان ایران سرای من است (خیرامت اخرجت للعالمین)نیازی نیست به اظهارات اشخاص بی سواد اهمیت داده شود تاریخ گویای همه چیزاست حقیقت راهمه میدانیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
سلام دوستان ایران سرای من است (خیرامت اخرجت للعالمین)نیازی نیست به اظهارات اشخاص بی سواد اهمیت داده شود تاریخ گویای همه چیزاست حقیقت راهمه میدانیم
جمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
0
0
سلام دوستان ایران سرای من است (خیرامت اخرجت للعالمین)نیازی نیست به اظهارات اشخاص بی سواد اهمیت داده شود تاریخ گویای همه چیزاست حقیقت راهمه میدانیم
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
0
با سلام
خدمت تمام نویسندگانی که سعی دارند تاریخ بنویسند عرض کنم جدا از تعصبات سرزمین خوزستان به عربها تعلق دارد ولی عجمهای اطراف خوزستان بعد از پیدایش نفت این سرزمین رو تصرف کردند.لطفا بیشتر تحقیق کنید تا کسانی که این مطالب رو میخوونند دچار ابهام و سر در گمی نشوند.
محمددریس
|
ROMANIA
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
1
0
بخداقسم عربان واقعا دارای فرهنگ بالاین هرکی به قشرغیورعرب بی احترامی کردازحسودیه که میبینن عربا چقدراتحاددارند
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
0
واقعا سایت تخریبی بیخودی دارید وسلامت جامعه را به خطر میندازه وهجمه به قوم عرب را به بیگناهی زیاد میکند
بنت عربیه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
0
1
مابه عرب بودنموووووون افتخارمیکنیم افتااااد
سامان
|
UNITED KINGDOM
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
با سلام به عرب های عزیز و بختیاری ها تمام مردم خوزستان میدانند که ساریانا همهن اهواز کنونی مال عرب و بختیاری است سامانم بختیاری ساکن کیانپارس اهواز
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
0
0
ما همه انسانیم ، وبه دور از تعصبات نژادی ، و مذهبی به کشور ایران تعلق داریم خو اهش میکنم از حرفهای متعصبانه خودداری کنید ، به کشورهای منطقه نگاه کنید این تعصبات نژادی ومذهب چه بر سرشان آورده
جهانگیر
|
FRANCE
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
0
1
قبلا ایران عرب نداشت50 سال پیش این عرب های خوستان از عراق به ایران پناهنده میشن شاه هم بهشون پناه میده الان برید اهواز میبینید عرب ها اهوازو برداشتن همش هم میگن اهواز شهر عرب ها هست همچین عربی حرف میزنند حالا انگار که عربی چی هست به نظرم باید این عرب هارو برگردونن عراق برن تو روستاهاشون همونجا براشون کافیه عرب ها چند هزار سال پیش از شمال افریقا به عربستان کوچ میکنند تازه مردم سوریه و لبنان هم عرب نیستند بلکه از نژاد قفقاز اند و یه گروه از اریایی هابودند به همین دلیل دارای پوست سفید هستند اما عرب ها رنگ پوستشون قهوه ای هست عرب ها سیاه هستند و ایرانی ها سفید پیامبر هم عرب نبوده بلکه از نژاد ابراهیم بودند و حضرت ابراهیم نیز از نژاد پارسی بوده اند( http://www.shomalnews.com/?view&sid=28068). کرد ها ترک ها لر ها و فارس ها همه ایرانی هستند اما عرب ها هرگز نمیتونن ایرانی باشن و از این افتخار محرومن بعد هم موقع حمله عراق به ایران اکثر عرب ها طرف صدام ملعون رو گرفتند
اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
اقای جهانگیر میدون هرچقدر که بتون دلیل بدم قانع نمیشی و به قول دکتر علی شریعتی سخته با کسی بحث کنی که خودش رو صاحب حق بدونه.میخوام چنتا از اشتباهاتون رو بگم که شما نه از روی منطق بلکه از روی احساس بیان کردین.1 عربها قبل از ورود اریایی ها به فلات ایران ساکن خوزستان بودند و تمدن عیلام مدرک بسیار قوی هست برا اثبات ای چیز.2 شما گفتید شاه به اعراب پناه میداد والا من از جایی که میدونم و پردربزگان ما برامون تعریف میکردن شاه بر ضد و خون خوار اعراب بود تا با اونها.3 کل جمعیت اهواز عرب هستن که مردم بومی منطقه هستن و غیر عربایی که دارن تو اهواز زندگی میکنن از شهر های دیگر ایران برای کار امدن.4 شما به زبان عربی توهین کردین من به شما توهین نمیکنم و نمیخوام فرهنگ خودم رو برای شما پایین بیارم شما دوست دارید کسی به زبانتون توهین کنه؟ بعدا زبان عربی هرچی باشه زبان قران هست زبانی که خدا با او بندگانش رو مورد خطاب قرار میده.5 اگه هم به برگشت به شهر وجایگاه ماقبل تاریخ شما هم باید برگریدن سیبری از همونجایی که اومدین که دلیل بی معنی هست.6 اعراب از شمال افریقا وارد عربستان نشدند بلکه از عربستان به شمال افریقا مهاجرت کردن.7 مردم لبنان و سوریه یعنی سرزمین شام عرب نیستن بلکه قفقازین!!!پس حضرت یوسف و موسی و یعقوب که بودن اونها عرب بودن و فقط لهجشون با زبان عربی سرزمین حجاز مختلف بود.8 توهمات نژاد پووچ اریایی رو از کلتون ببرید بیرون واقع بین باش شما خودتون اصلتون اپتدا از مصر بود بعدا به اروپا مهاجرت کردین.9 عربها سیاهن ولی ایرانیها سفیدن از این حرفت فقط بوی نژاد پرستی به مشام میرسه با فرهنگ و تمدن.10 پیامبر اریایی بود!!!!!!!!! و لقد ارسلنا لکم رسولا من انفسکم این ایه رو برو ترجمه کن میفهمی خدا چی گفته با حرفام قانع شدی یا هنوز کینه و حقد جلوی عقل و منطقت رو گرفته وبت اجازه نمیده حقیقت رو بپذیری.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
نظرسنجی
آیا ایران و غرب نهایتا به توافق هسته ای جامع می رسند؟
بله
خیر