ورشکستگی بخش صنایع یا بی کفایتی استانداری، کدام یک مقصرند؟
ورشکستگی بخش صنایع یا بی کفایتی استانداری، کدام یک مقصرند؟
دولتمردان کابینه امید با کاسه های چه کنم !
دولتمردان کابینه امید با کاسه های چه کنم !
کنایه فرمانده سپاه به هاشمی
کنایه فرمانده سپاه به هاشمی
اصلاح طلبان با «شناسنامه های مهر نخورده» پیروز شدند!
اصلاح طلبان با «شناسنامه های مهر نخورده» پیروز شدند!
اعتراض رسمی ایران به رأی دادگاه های آمریکا!
اعتراض رسمی ایران به رأی دادگاه های آمریکا!
اتمام حجت ظریف با عربستان و آمریکا: خویشتن داری حدی دارد!
اتمام حجت ظریف با عربستان و آمریکا: خویشتن داری حدی دارد!
شوک روز | بازگشت کفاشیان به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال
شوک روز | بازگشت کفاشیان به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال
حمله حداد به مدعیان پیروزی در انتخابات
حمله حداد به مدعیان پیروزی در انتخابات
اعظم، قهرمان خشونتی که قابل دفاع نیست
اعظم، قهرمان خشونتی که قابل دفاع نیست
کهگیلویه و بویراحمد صدر جدول نرخ بیکاری استان های کشور
کهگیلویه و بویراحمد صدر جدول نرخ بیکاری استان های کشور
از اصولگرایی واقع بینانه تا اصولگرایی یکجانبه نگر!
از اصولگرایی واقع بینانه تا اصولگرایی یکجانبه نگر!
پیام غیبت کاندیدای معترض به بررسی صلاحیت‌ها در جلسه با وزیر ورزش
پیام غیبت کاندیدای معترض به بررسی صلاحیت‌ها در جلسه با وزیر ورزش
پایان رالی وحشت خیابانی با مرگ فلافل فروش
پایان رالی وحشت خیابانی با مرگ فلافل فروش
کره شمالی بهترین وضعیت حقوق بشر را در دنیا دارد
کره شمالی بهترین وضعیت حقوق بشر را در دنیا دارد
نشست اضطراری کشورهای اسلامی در خصوص اظهارات نتانیاهو درباره بلندی های جولان
نشست اضطراری کشورهای اسلامی در خصوص اظهارات نتانیاهو درباره بلندی های جولان
هشدار در باره بیکاری ۷۰۰۰۰۰۰ ایرانی
هشدار در باره بیکاری ۷۰۰۰۰۰۰ ایرانی
چه کسانی موافق محرمانه بودن مذاکرات هستند؟
چه کسانی موافق محرمانه بودن مذاکرات هستند؟
کد خبر: ۱۹۸۹۲
تعداد نظرات: ۲۶۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۲
بازگشت به صفحه نخست
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
پــنــجــره
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۱
انتشار یافته: ۲۶۸
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
40
115
عزیز دلم گردنه حیران جزء استان اردبیل هست نه گیلان. گردنه حیران بین اردبیل و آستارا واقع شده است و قطعا میتوان گفت اگر چه آستارا را بر طبق تقسیمات کشوری جزو گیلان عنوان شده است این منطقه نه فرهنگش با گیلان همخوانی دارد ونه زبانش و نه خواسته ساکنانش این است که جزو گیلان خوانده شود.
آستارا به آذربایجان تعلق داشته دارد و خواهد داشت.
پاسخ ها
mehdi
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
آقاي محترم هم به نعل ميزني هم به ميخ ، خوبه خودت اقرار كردي كه طبق تقسيمات وزارت كشور آستارا جزو استان سرسبز گيلان هست كه طبيعت سرسبز حيران هم كاملا منطبق بر ان هست و هيچ سازگاري با طبيعت بي اب و علف اردبيل ندارد همچنين اهالي حيران همگي احساس تعلق به استارا دارند نه اردبيل
majid
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
آقا مهدی اردبیل بی آب و علفه عزیزم کجا زندگی میکنی؟ گردنه حیران کاملا درون تقسیمات استان اردبیله و خواهد بود . هرکسیم میگه جزو گیلانه بیسوادیه که دو کلاس سواد نداره
میلاد
| - |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
مگر اینکه ما در گیلان بمیریم اجازه بدیم استارا از ما بکنید. در گذشته چنین اشتباهاتی رخ داد و رامسر و تنکابن از گیلانمون جدا کردند، اما امروزه جریان متفاوته.
یک هندبالیست
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
تقسیمات به چی میگین ؟:
1- : رای دادن.
2-: امتیازهای -آب /برق/تلفن/گاز .
3-:خرید و فروش خونه ها و ملک .
4-: دعواها (دادگاهی شدن ها).
5-: درخواستهای شهرسازی .
اگه خواستن این هارو انجام بدن باید زیر نظر کدوم استان باشن؟؟؟؟؟
11
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
131
31
كامنت گذار فوق خيلي احساساتي شده ،برادر اين چه حرفيه (تعلق داشته ودارد وخواهد داشت )تو مگر مجلسي يا وزارت كشوري ويا اصلا چه كارهاي كه تعيين تكليف براي اراضي جغرافيايي ميكني ؟؟!آدم كمي بايد دراظهارات سنجيده عمل كند نه احساساتي!!!
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
128
27
عزيز دل حامي استان معزز اردبيل !!؟ اين گونه از هموطنان شهر آستارا دفاع كردن به ضرر اردبيل و آستارا است فرهنگ و زبان عامل مهم است ولي كافي نيست آستارا جزء استان قديمي و با اصالت و سرسبز گيلان بوده و خواهد بود اردبيل تازه از آذربايجان شرقي جدا شده است اجازه بفر مائيد برادريتان ثابت شود سپس ادعاي ارث و ميراث كنيد.
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
اولا گردن حیران را به خاطر بی فکری مسئولین دو بخش کردن من سالی دو با میرم اردبیل از تهران وسط گردنه نوشته{انتهای حوزه استحفاظی گیلان ..ابتدای حوزه اردبیل}تازش هم طالب اباد انزلی چه ربطی داره به حیران ...اصلا عکس ها را نگاه کردید
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
81
135
گردنه حیران را فقط با اردبیل می شناسیم
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
مشکل از سطح شناخت شماست، اینکه سطحش پایینه ربطی به انکار واقعیات نداره.
هادی از گیلان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۱
168
9
دوست اردییلی ناراحت نباش. آستارا همینطوریش برای ما .....(قوز بالا قوز ) شده.میدیمش به شما
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
اینم از دسته اون حرکات ترکانه هست که با نام گیلان کامنت به نفع خودتون میدید. واقعا جای تاسف داره.
farhang
|
THAILAND
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
9
80
چه جزو گيلان زيبا ودوست داشتني باشه وچه جزو اردبيل دوست داشتني وزيبا گردنه حيران هم دوست داشتني وهم زيباست٠
مهدی
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
15
25
چو ایران نباشد تن من مباد

بدین بوم وبر زنده یک تن مباد
پاسخ ها
آذربایجان-تیراختور
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
لعنت به این رضا شاه ملعون که اصالت و زبان وتاریخ هر شهر رو به سخره گرفت و سعی کرد تا حدودی از بین ببره.کرد را به جان تورک وتورک را به جان گیلک و فارس را به جان همه انداخت تا با تفرقه افکنی حکومت کنه
موسی رضایی اردبیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
47
33
دنیااااااااااااااااا فقط گیلان
محمد هاشم نعمت الهي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
3
9
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند.
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
این شعری که نوشتی اینجا از سعدی هستش این شعرو سعدی واسه مذهب شیعه خونده اخه شیعه هفتادو دوتا فرقه داره همشون هم با هم مخالفن و در جنگ هستن این شعر سنی بودن سعدی رو نشون میده (جهت اطلاع )
mb
|
SAUDI ARABIA
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
11
54
همه جاي ايران سراي من است
من
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۲
16
24
راست میگه دیگه
آدمی کهانقدر اطلاعات نداره بدونه حیران برای اردبیله بیخود میکنه این اراجیف رو مینویسه و عکسش رو میذاره
پاسخ ها
پیام
| UNITED STATES |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
اطلاعات داره
فقط میخواد عوام فریبی کنه
حیران یه دونست اونم تو اردبیله
ارسلان فرزند ایران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
بدبختی و تیره روزی ما از همین جا شروع میشه که دو تا آدم که تو یه سرزمین زندگی میکنن تمام وقت و دانش و انرژیشون رو گذاشتن و ادب و شعور رو فراموش کردن انگار از ارثیه نیاکانشون دارن خرج میکنن. بابایی همچین میگه آستار مال اردبیله یا اون یکی میگه مال گیلانه که انگار همه این زمینها مال پدرشون بوده که بخاطرش همدگرو جر دادن از دست هم در بیارن....
حالا گردنه حیران مال اردبیل باشه مال گیلان باشه چه تاجی رو سر شماها میذاره که دارین بخاطرش به همدیگه میپرین؟؟؟؟
از پیشرفت مملکت چه خبر؟؟ از جذب توریست تو این منطقه زیبا چه خبر چه غ ل ط ی واسه پیشرفت این منطقه کردین با غیرتای اردیبلی و گیلانی؟؟؟
چقدر شعور استفاده از این منابع رو دارین؟؟؟
دیدین تمام اون راه رو آشغال برداشته...
تویی که گردنه حیران مثل ناموسته برو کثافتای اونجارو ببین و بهش افتخار کن. برو واسه گیلانی شدن یا اردبیلی شدنش بجنگ.
بابک علوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
10
12
وقتی می کن ایرانی ها هنوز ایلیاتی هستند رگ گردن کلفت می شه
فرهنگ ملی کجاست
اردبیل / گیلان /تهران / اصفهان و...
همه مال ایران است
یه کلمه ابران
iesa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
6
20
سوایه اینکه حیران قطعه ای ار ایران است واقعاً دست عکاس درد نکه تصاویر مبهوت کننده ای گرفته.
سپاسگذارم
سعید
|
UNITED STATES
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۳
8
15
واقعا زیباست به مرزها فکر نکنیم گیلان یا اردبیل مهم اینه که کم نظیر
رحیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
11
13
با سلام واقعا گردنه حیران بسیار دیدنی است و قتی از تهران پا می شی بری اردبیل گردنه حیران بهت میگه درست زدی تو خال حال و هوای اردبیل از همون آستارا شروع میشه بعد در ون ابیل گردنه حیران چشم انسان را به شگفتی نگه میدارد نمین هم جای خیلی زیبا و قشنگی است کاش فایلم رو داشتم عکس های زیبایی از جاهای دیگر اردبیل داشتم از مشگین شهر و سردایه و مغان
پاسخ ها
کریمی از مشکین شهر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
دمت گرم همه ایران مال مشکین شهر است نه تنها اردبیل واستارا
رهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
14
406
اگر حضور ذهن داشته باشید و اهل مطالعه میتوانید تحقیق کنید که در سال 1335 آستارا جز اردبیل بوده است که به خاطر سیاست غلط پهاوی به گیلان واذار شد
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۸
23
368
به نظر من گردنه حیران جزو اردبیل است ونه تنها گردنه حیران بلکه کل آستارا هم جزو اردبیل است. این فقط سیاستی است آمدند امتیاز آستارا را از اردبیل گرفتند تا اردبیل هیچ سهمی در تجارت دریایی نداشته باشه
خالقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۸
14
420
دلایلی که بخاطرآن آستارا را در سال 1337 از اردبیل جدا کردند درحال حاضر هیچکدام منطقی بنظر نمی رسد. از جمله دوری از مرکز استان و صعب العبور بودن راه ارتباطی......ولازم است در این سیاست غلط رژیم پهلوی که در حال حاضر جز زحمت و مصیبت بخاطر راه طولانی تقریبا"200 کیلومتری به مرکز استان گیلان و تصادفات بی شمار در جاده ی شلوغ برای اهالی سودی ندارد تجدید نظر گردد.
lسعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
5
128
با سلام اگر به متون تاریخی مراجعه فرمایید در می یابید که آستارا و نمین ییلاق و قشلاق یک منطقه میباشند گواه این موضوع وجود دو مکان بنام عنبران در نزدیکی آستارا و نمین میباشد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
36
178
رژیم منحوس و فاسد پهلوی به ایران خیانت کرد....به گیلان خیانت کرد ....به آذربایجان خیانت کرد و یکی از بی شمار خیانت هایش این بود که با انتزاع آستارا آذربایجان را از راه دریایی و در نتیجه تجارت دریایی محروم ساخت خدا لعنت شان کند...
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
16
143
من خودم تهراني هستم . من گردنه حيرانو با نام اردبيل مي شناسم . اگه دقت كرده باشين تا انتهاي گردنه مطعلق به راه داري اردبيل است.
پاسخ ها
مهدی استارایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
اقا بهنام شما میگین راهداری اردبیل درسته.ولی اگه نوشته بود استانداری اردبیل میگفتیم حیران واسه اردبیله
قاسم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
1
9
بسیارخوب ودیدنی بود ولی حیف عکسها کم هستند ممنون
محرم ستارزاده از آرتاویل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۷
29
98
گردنه حیران قسمتی ازاردبیل هست وباقی خواهدماند.گیلانیهاازتالش حفاظت کنندکه داره استان میشه تالش آزادحیران درحصار؟!!!!!!!!!!!!!
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
13
باسلام
وقعا قشنگه باید بیام از نزدیک ببینم
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
74
105
من خودم اردبیلیم.تا انتهای گردنه حیران تعلق به اردبیله .صحت این ادعا رو هم تابلوی راهداری اردبیل تایید میکنه.حتی شما در وسط گردنه هم میتونینید در کنار جاده ژلیس راه اردبیل و ساختمان راهداری و اورژِانس رو مشاهده کنید.پس بهتره به خودمون دروغ نگیم!!!!!!!
جعفر ساسانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
108
14
اقایون اردبیلی ها بهتره بدونید به کد ملی و امورات قضایی حیران و اداره جات ::::::: کدام استان رسیدگی میکند.فقط حفاظت راه وترابری به عهده اردبیل است>>> که اونهم به زودی برمیگردد.
پاسخ ها
فرید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
عرضه ترمیم آسفالت رو ندارن اونوقت ادعا میکنن راهداریش مال ما....آستارا جز جدایی ناپذیر اردبیل
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
6
2
پس چرا نظر من رو ننوشتین حرف حق تلخه اگه تلخ نیست نظرم رو بنویسید منتظرم
نسترن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
5
3
چه خوب بود دست از تقسیم بندی برمی داشتتیم وفقط به ایرانی بودن خود افتخار می کردیم این مرزبندیها فقط باعث تفرقه ونزاع می شود واحساس اتحاد وهمدلی را بین افراد از بین می برد.همه جای ایران سرای من است
1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
11
82
قربونتون برم گردنه حیران ماله اردبیله
استارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
156
48
ما استارایی ها اصلا از اردبیل خوشمون نمیاد.ولی اردبیلا میمرن واسه استارا جمعه ها همشون میان استارا.بد میگن استارا بده.از تونل به اینور واسه استاراست.خدا نکنه بریم رو اردبیل.
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
دوست گرامی اقوام وبازار و مراکز درمانی وسرعین چیز دیگری می گویند!!!!!
نمین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
اگه دوستان کمی مطالعه تاریخی خود را بیشتر کنند و امکانات و شرایط حال حاضر آستارا را مدنظر بگیرند، می توان به راحتی این اختلافات رو کنار گذاشت. آستارایی ها و تالشی ها بسیار بیشتر از اینکه با رشت در ارتباط باشند با اردبیا و آذربایجان در ارتباط اند.
کتاب جامع " تاریخ جامع آستارا و حکام نمین" آقای نعمت اللهی که از اداره ارشاد استان گیلان مجوز نشر گرفته است خود موید ارتباط و مراودات فرهنگی اقتصادی و سیاسی دور و دراز آستارا با نمین، اردبیل، و آذربایجان است.
نمین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
نمین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
تو رو خدا بیاین رو اردبیل...
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
ما میمیریم برا شما .
ما که همش قبل اسمتون یه گیج اضافه میکنیم.
کجا میمیریم برا شما
دنیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
اولا جمعه ها همه میان آستارا تا حیرانو بگردن نه استارا دوما شماها مگه چقدر جاهای دیدنی دارین که میگین ما اینیم مااونیم اردبیل هزارتا جاهای دیدنی داره که حیران یکیشه
مهدی استارایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
اقا پیام خلایق هرچه لایق.هر توهینی میخای بکن ولی نه به مردم استارا توهین کن نه به اقوام دیگه ای.وگرنه بد میبینید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
كي گفته اردبيليها جهت خنده ميان استارا
عباس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۶
31
387
من خودم آستارايي هستم ، من هرجا برم ميگم توركم نه رشتي ، خدا نكنه ما رشتي باشيم ، تا تالش اگه بري هيچكس گلگي بلد نيست اما حتي تالشي ها هم تركي حرف ميزنن
ياشاسين آذربايجان ياشاسين اردبيل
پاسخ ها
mi;ad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
استارایی هستی!!!!!!!!!!!!!!!!!
سيد عبدا... حسيني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
4
11
من اهل مازندرانم ارتباطي هم به بنده نداره كه حيران متعلق به گيلان باشه يا اردبيل.... اما متاسفم كه عرض كنم شايد وجه تسميه گردنه حيران به اين نام اين باشه كه گردنه حيران، حيران و سرگردان از اختلافات اين وطن دوستان عزيز گيلاني واردبيلي است!!!!
بيائيد بجاي اين اختلافات تاسف بار به اين مطلب فكر كنيم كه چه كنيم تا حيران هميشه زيبا حيران از اين گونه اختلافات نگردد و خداي ناكرده بر زيبائي هايش لطمه اي وارد نشود!!!
astara
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
222
17
یه نظر دادیم ولی این دوستان نخواستن اینجا بذارن
من خودم وقتی بچه این روستا هستم تا پایان راهنمایی اینجا خوندم همه چیزش از آب وبرق تلفن سازمان میراث فرهنگی خانه بهداشت پست بانک پاسگاه مرزی واسه استان گیلان وآستارا هست وتله کابین که استاندار گیلان تابستان 90 افتتاح کرد این عزیزان اردبیلی در مورد چیزی که اطلاع ندارن کامنت نذارن.
اون رفیقی هم که گفته استارا شده قوز بالا قوز
اگه اقتصاد آستارا نباشه گیلان محرومترین استان کشور میشه.ولی درکل برای آستارا گیلان بهتراز اردبیله (از بین بد وبدتر)
پاسخ ها
وحید تنها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
داداش من اگه آستارا واسه گیلان هست پس چرا همه کاراشونو میان اردبیل؟از دوا دکتر گرفته تل تهیه نیازهای روزمرشون،خیلی هم از خداشونه جزئی از استان اردبیل باشه،در ضمن خیلی قبل از انقلاب (1316)این شهر و اردبیل جزء آذربایجان شرقی بوده که اردبیل به امورش رسیدگی میکرده ،ولی مسولین وقت بدلیل اینکه رفت و امد سخت بوده آنزمان بویژه در ایام زمستان،این شهر را موقتا بازم تاکید میکنم موقتا به استان گیلان ملحق کردند (سال 1339) که امیدوارم مسولین محترم بویژه نمایندگان تلاش خود را برای پس گرفتن این شهر که حق اردبیلیهاست بنمایند
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
پس بزرگ ترین و اقتصادی ترین بندر شمال بندر انزلی هویجه اون وسط که آستارا نباشه گیلان بزرگ محرومترینه.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
16
174
حیران ماله اردبیله استارا هم از خداش باشه بیاد رو اردبیل ..همون بهتر که بمونن رو رشت و گیلان و بی بخار بشن
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
فقط استارا
شهریار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
62
253
یاشاسین آستارا
میلاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۳
9
93
سلام کی گفته گردنه حیران واسه گیلانه؟ من هر هفته تو اون راهم اماندیدم کسی بگه حیران واشه گیلانه.
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
داداش بزا بگن .

حیف از اردبیل که مسئولای به این بی لیاقتی داره .
حیران تا روستای اق چای تو محدوده ی اردبیله .
همه چیزش
یک نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۷
9
121
با اینکه از نظر بنده فرقی نمی کند که جزء کدام استان باشد، ولی اکثرا شنیده ام که می گویند " گردنه حیران اردبیل" . با این حال متعلق به ایران است و همه جای ایران سرای من است و به جای بحثهای بی مورد بهتر است از طبیعتی که خداوند هدیه کرده است لذت ببرید.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۸
5
19
گردنه حیران بری حیران طبیعت خداوند میشی!
فروغ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
2
5
وقتی می خواستم برم مسافرت به این فکر می کردم که می رم آستارا گردنه حیران و بعد اردبیل و بعد هم سرعین من زیبایی همشونو تحسین می کنم و مردم مهربون ایرانی حال میکنم این تقسیمات چه اهمیتی داره حتی بهشون فکر هم نمیکنم. ایرانی های عزیز به وطنتون بنازید و زیبایهاش
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
1
3
دوستان عزيز انسان جغرافيا را اختراع كرد ولي همچنان جغرفياي خدا يك كره مي باشد با تمام مخلوقات خوب و بدش و زمينهاي بكر و سرسبز و كوهستانش با آبشار ها يش من و شما هم جزي از نشانه هاي خداوند هستيم دعوا چرا
شبنم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
11
260
آقای محترم بدیهیه که حیران برا اردبیله.بیشتر از این با این خودتون رو غول نزنید.شبانه روز باید دعا کنید تا شهر شما رو رو اردبیل حساب کنند. که فکر کنم اهالی اردبیل اونم قبول نکنن.یاشاسین اردبیل واردبیلیلر
پاسخ ها
وحید تنها
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
باهات کاملا موافقم شبنم خانم
حیران اردبیلوندی
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
یاشاسین اردبیل- یاشاسین اذربایجان
armin vhp
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
شبنم دقیقا خودت الان فهمیدی چی گفتی؟؟ هم به نعل زدی هم به میخ یکی هم ب انگشتت..
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
4
11
سلام بر حیران
به نظر من این نعمت خدادای متعلق به همه مردم ایران زمینه تو رو خدا بر سر این چنین بحثهایی وبلاگ به این زیبایی رو خراب نکنید همه ما ایرانی هستیم و ایرانی میمانیم چه فرقی میکنه حیران مال کیه ؟ تو شهرما حیران خانم زن آقا جماله حیران شمام ماله همه مردمه سعی کنید بهتر و بیشتر از این نعمت استفاده بکنیم زنده باد ایران وایرانی زنده باد کردستان - زنده باد بیجار
تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
15
4
گردنه حیران قشنگه ولی به کلیبر اذربایجان شرقی نمیرسه
پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
10
168
من خودم اهل بندر آستارا هستم،پدربزرگ من که خودش اینجا بدنیا اومده میگه آستارا(ایران)وآستارا(اذربایجان)وحیران همش متعلق به آذری زبانان بود.معنی حیران کلمه آذری است و معنی اش میشه به فارسی:سرگردان(سرگردان بودن از خلقت شگفت انگیز این منطقه)
مرتضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
7
8
دعوا نکنید گردنه حیران جزیی از مشهد ماست بیخیال
maryamiiiii
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
7
158
سلام.نظرارو تا جایی که حال داشتم خوندم.و الان فقط هنگ کردم که اخر ماله گیلانه یا اردبیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته من که خودم تاحالا با اردبیل شناختمش
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
232
45
سلام من خودم بچه استارا هستم داشتم دنبال عکسهای حیران میگشتم دیدم خیلی سر حیران بحث میکنید اشتباه نکنید آستارا تا قبل از 50 سال پیش جزو استان آذربایجان شرقی بوده بعدا شده جزو استان گیلان استان اردبیلی وجود نداشته حیران هم جزو آستارا و استان گیلانه حالا اردبیلیها نمی خوان این حقیقتو بپذیرن به خودشون مربوطه درسته زبان آستاراییها ترکی هست اما فرهنگش با اردبیل که یه شهر مذهبیه متفاوته و بیشتر با گیلانیها هم خوانی داره تا با اردبیل
پاسخ ها
احسان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
یعنی می فرمایید گیلان مذهبی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
برو بابا
تو چه میدونی کی مال کیه ؟!!!!!
َarmin vhp
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
پیااااااممم؟؟؟؟ تو چرا حرف هیچکسو باور نمیکنی؟؟؟ قبولم نداری..؟؟
کیانوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
92
5
هر کی باور نداره که حیران مال استاراست بیاد بریم از بچه های حیران ببرسیم کی رو قبول دارن.حاضرم ثابت کنم تا به این حرفا خاتمه بدم.من تقریبا از 10 نفرشون برسیدم گفتا فقط استارا.90% حیرانیا واسه کارای اداریشون میان استارا میگن اردبیل .....
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
2
3
سلام.به كل زيبايي گردنه حيران از ذهنمون پريد حالا ما حيران شديم كه اين گردنه مال آستاراست يا اردبيل؟خلاصه اين گردنه زيبا مال هرجاست ما ميايم حالشو ميبريم حالا شما هرقدر ميخواين سرش دعوا كنيد. به قول اون دوست عزيز اصلا مال مشهد ماست. باي باي
rashin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
2
131
به نظر من فرقی نمی کنه که گردنه حیران مال کدوم شهره. ما همه ایرانی هستیم .ایران سرای همه ماست .باید خدا رو شکر کنیم که این همه طبعت زیبا افریده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
1
1
اصلا شما خودتونو حیران نکنید ..منم حیرانم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
3
214
گردنه را همه با اردبیل میشناسند وقتی از استارا به طرف اردبیل میری 5-6 کیلومتر بعد نوشته ابتدای حوزه استحفاظی استان اردبیل
اگه به تاریخ بعداز انقلابمراجعه کنید استارا و اردبیل روزگاری جزو استان آذر بایجان شرقی بوده اند وچون استارا از مرکز استان دور بوده وسه گردنه خطرناک در مسیر استارا از استان آذربایجان شرقی جدا شده ودر سال 72 هم اردبیل استان شده به ارای مثبت ومنفی بالای نظرات هم توجه کنید.
سعید از آستارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
5
88
تو یک کلام بگم گردنه حیران مال آستاری اردبیله
وحید تنها
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
6
48
با عرض سلام خدمت دوستی که این مطلب را گذاشتند باید عرض کنم که گردنه حیران اصلا ربطی به استان گیلان نداره و مال استان اردبیل هستش،لطفا درست اطلاع رسانی کنید
وحید تنها
|
UNITED STATES
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
5
50
با عرض سلام خدمت دوستی که این مطلب را گذاشتند باید عرض کنم که گردنه حیران اصلا ربطی به استان گیلان نداره و مال استان اردبیل هستش،لطفا درست اطلاع رسانی کنید
پاسخ ها
armin vhp
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
مثلا دقیقا تو اطلاع رسانیت درست بود ؟؟؟ آیا ؟؟
محسن
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
4
61
با سلام
به موجب قانون تقسيمات كشوري تا سال 1316 شمسي اين شهر(آستارا) بخشي از شهرستان اردبيل بوده و در مهرماه سال 1337 شمسي تابع آذربايجان شرقي شد و از خرداد سال 1339 شمسي به استان گيلان پيوست.
در ضمن باید خدمت دوستان عرض کنم استان گیلان هیچگونه رسیدگی به این شهرستان نمیکند،
برای اطلاع بیشتر تاریجچه این شهرستان را مطالعه بفرمائید
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
5
58
دوستان عزیز طبق تحقیقاتی که انجام شد حیران مال استان اردبیل میباشد اصلا از اسمش هم پیداست و ریشه این اسم در زبان ترکی است نه گیلکی،پس لطفا بحث زیادی نکنید
پاسخ ها
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
اگه به اسم باشه انزلی یک لغت روسیه پس بندر انزلی باید واسه روس ها باشه....
پس به اسم هیچ ربطی نداره
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
3
5
حیران، نام روستایی ییلاقی و زیبا در غرب شهرستان آستارا واقع در استان گیلان می‌باشد. این روستا در فاصله ۳۰ کلیومتری آستارا قرار دارد.حیران از سه روستای حیران سفلی،حیران وسطی و حیران علیا تشکیل شده است.


منبع:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_(%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7)
پاسخ ها
حیرانلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
عاقا جون حیران تا روستای اق چای مال اردبیله
چرا متوجه نمیشین
من خودم ساکن اونجام
حیران تو اردبیله
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
سارا خانوم
10 کیلومتر قبلتر از استارا میرسی به اردبیل
حالا چطور حیران 30 کیلومتر اینورتره ولی تو گیلانه ؟!!!!!
منبعی که گذاشتی دروغه
حیران جزئی از استان اردبیله
مجتبي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
16
33
گردنه حيران نه واسه اردبيله و نه واسه آستارا.
حيران هم مثل فندقلو مال نمين عزيزه.
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
اقا مجتبی ما منظورمون از اردبیل استان اردبیله
و نمین هم تو استان اردبیله
لطفا بحثو پخش نکن .
حانیه14
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
1
3
واقعا شمال عالیه ما که جنوب زندگی می کنیم
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
4
59
لازم هست به همه دوستان و همه ایرانی ها بگم که گردنه حیران گذشته از سوابق تاریخی در حال حاضر مال آستارا هست ولی ما آستارایی ها از این که زیر نظر رشت هستیم اصلا خوشحال نیستیم. اصلا از رشتی ها خوشمون نمیاد بیشتر دوست داریم زیر نظر اردبیل که همزبان و هم نژاد ماست باشیم
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
منصور جون
حیران در حال حاضر هم مال استارا نیست
بعد اق چای مال استاراست
کارا دنیز اوغلوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
8
6
باسلام به تمامی آذری زبان.نه تنها گردنه حیران متعلق به اردبیل هست بلکه تا تالش جزه خاک مقدس آذربایجان می باشد و در آینده از رژیم نژادپرست فارس سگ ها پس و جدا خواهیم کرد یاشاسین آنا یوردم آذربایجان.اردبیل
پاسخ ها
پیام
| UNITED STATES |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
همشهری لطفا با توهین
حرفتو نزن
کادوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
56
3
گردنه حیران جزو آستارا و آن هم جزو خانات تالش بزگ می باشد و ان شالله بعد ازآزادی تالش علیاوپیوستن شهرستانهایی آستارا، ماسالی،لریک، یاردیملی،بیله سوار، لنکران،سالیان،جلیل آباد و.....آیالت تالشان بزگ کشور مقدس ایران بار دیگر شکوفا خواهد شد.
مرگ بر وطن فروش
نادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
1
5
گیلان و اردبیل هردو زیبا هستند از داشتنه چنین مناظری لذت ببرید وجای ما خوزستانی ها رو خالی کنید! خوشا به سعادت تان
milad ASTARA
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
61
3
از دوستان خواهش می کنم،اینجا از چیزی که درباره اش اطلاعاتی ندارند نظر ندن.‏↳‏
زبان اصلی ما آستاراییها تالشی است،بعد ترکی.نه گیلکی ،فارسی یا آذری.‏↳‏
تالش و آستارا باید خود یک استان بشوند ،بنام استان طوالش.بعد شماها که می گید استارا (حیران‏)‏مال گیلانه یا اردبیله ،ازنظر جغرافیا که اصلا ربطی به اردبیل نداره،چون که وقتی از تونل حیران به سمت نمین یا اردبیل می روی بعد تونل میشود بیابان .که کلا به اردبیل یا استان اردبیل ربطی نداره.حیران و استاراطبیعتشون سرسبز است.و نیزآستارا وحیران ربطی به گیلان هم نداره همانطورکه گفتم استاراییها زبان اصلیشون تالشی و ترکی است نه گیلکی یا فارسی.کلا استارا شهر بدبختی است چون روی هر یک از استانهای ذکر شده باشه فقط دارند از این شهر سوء استفاده می کنند.
پاسخ ها
سیمین
| UNITED STATES |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
استاد کجا دیدی یه شهر ساحلی گردنه داشته باشه...گردنه مال مناطق کوهستانی مثل اردبیل هست نه گیلان...از آق چای به اردبیل کلا گردنه شروع میشه و از آستارا تا آق چای همسطح دریاست.....پس یاشاسین آذربایجان...و یاشاسین اردبیلیو یاشاسین حیرانیمیز...
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
چیییییییییییییی میگی!!!!!!!!!!!!
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
سیمین گل گفتی

یاشا
دنیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
ببخشیدا تو حتما اهل اردبیل وگیلان در اصل نیستی که این حرفو میزنی چون تازگیا ثابت شده که حیران برای اردبیله نه گیلان وآستارا ودرضمن برای ما فرقی نداره که حیران برای کیه چون اردبیل انقدر جاهای دیدنی زیاد داره که حیران فقط یکیشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
دنیا ؟؟؟ مدارک اثبات رو لطف کن بی زحمت .. ممنون
گیلانی
|
UNITED STATES
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
170
19
ترک های استارا همه مهاجرند که باید برگردند برن شهر خودشون توی خاک مقدس گیلان از اول هیچ ترکی نبوده حتی اذربایجان هم مال کرد ها بوده ترک ها بعد از اسلام وارد ایران شدند.
گیلان بی ترک زیباست
پاسخ ها
آیدین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قبل از آریایی ها آسیانی ها (اجداد ترک ها) نه تنها در ایران بلکه در عراق امروزی زندگی وصاحب تمدن بوده اند تمدن سومر و ایلامی -آریایی ها خط را از آنها فرا گرفته اند
بنی افشار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
روستاهای چندین هزارساله حیران-آغ مسجد-دگرمان کشی-سیج یا شیز-آقچای -قره سو -باش محله-صیادلر-وصد ها روستاو آبادی دیگر موید باطل بودن نظر شماست آقا یا خانم نژاد پرست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
1
2
عزيران زياد جوش نخور مال ايران
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
6
66
حیران اردبیل زیباست، آستار ا هم زیباست و گیلان هم قشنگه عزیزم
گیلک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
34
7
حیران گیلان زیباست
پاسخ ها
پریسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
حیران اردبیل زیباتره :)
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
پریسا گیلان اصلا حیران نداره که حیران اردبیل زیباتر باشه
حیران فقط یه دونست اونم تو اردبیله
کادوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
10
3
milade astara
دمت گرم
ما خواهان تشکیل استان تالشان هستیم
تازه تالش مغان نیز جزو ایران بوده و هست
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
ببینید بحث به کجا رسید
armin vhp
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
خخخخخخخ ... به همین خنده بسنده کردم.. چون فقظ خنده دار بود ..
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
1
0
وای چه قدر عالی بود ...

ععععععععععع
گیلانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
6
7
حیران گیلان
گیلان سرور اذربایجان
اردبیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
1
9
آذربایجان وگیلان عزیز ایران سرافراز هم وطن نفرت چرا!!!؟؟؟؟
ساسانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
3
5
همه جای ایران سرای من است.
ولی پدر من اهل حیران هستش و تا جایی که من می دونم از دیر باز این بخش متعلق به آستارا بوده.
از تونل به بعد هم متعلق به اردبیل هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
قبل از تونل متعلق به اردبیله؛ کمتر از نصفه حیران متعلق به گیلانه. یه نگاهی به تابلوهای بین راهی بندازید متوجه میشید که هنوز راه نصف نشده راهداری اردبیل تابلو زده.
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
پدر تو بچه تنبل جغرافیا بودن حتما
حیران تو اردبیله
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
از نصف تونل بو طرف اردبیل استان اردبیله و نصف به گیلان استان گیلان
اشتباه شما تو راه داریه . راه داری اتها کار راه هارو انجام میده . آیا میتونه تو رای گیری تاثیر گذار باشه؟؟؟؟ حتی تو حیران که از تونل دوره - تو حاجی امیرشم استان اردبیل نمیتونه اثر بزاره.
کمی منطقی باشید
بعد تونل استان سرسبز گیلان و قبل تونل استان اردبیله
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
1
7
دعوا نکنین.همه جای ایران سرای من است
رضا پیرزن ده دل از اردبیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
5
6
استارا را دوست دارم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
تو اردبیلی نیستی بی شک شمالی هستی
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
فقط اردبیل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
52
3
زبان ترکها سومین زبان رسمی دنیاست همه ایرانها باید افتخارکنند ویادبگیرند‏(‏ترکی‏)‏این ازتمدن کهن وازباستان وازریشه عمیق ومردان زنان با‏(غیرت غیورویژه‏)‏ترکهاست که زبانزده دنیاست درجوانمردی ترکها اول اولینند تالشیهاوگیلگها غیرتشون زیره (صفره‏)‏خدادادی همشون (حورمون ورگ‏)‏غیرت ندارندهمشون (ترسو‏)‏وانتروقوتوله بادماغهایه خورتومی وباقیافه زشته شان بدنهایه خیلی زییفشان باقده خیلی کوتاهشان خیلی انسانهایه بدبختی هستند%
پاسخ ها
پریسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
بد نیست یه ذره حرف زدن یاد بگیرید؛ شما با این طرز صحبتت فرهنگ همه ترکها رو بردی زیر سوال!!!
فک نکنم یه شهر ارزش اینو داشته باشه که به یه استان توهین کنید.من خودم اصالتا اردبیلی هستم اما از این نظرتون واقعا ناراحت شدم.
میلاد
| - |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
با معذرت از اذر های عزیز. این بدبخت که اذری های اصیل و کهن ایرانی رو از روی نادانی ترک میدونه! دم از غیرت میزنه. بیچاره تورک در ایران وجود نداره مگر اینکه از ترکیه سوار ننت شده باشند وگرنه ایرانی های دارای اقوام اذری هستند. بدبخت مگه گیلان میرزاکوچک نداشت که تو از ترس گیلانی ها میگی؟ مگه گیلان تو جنگ علیه عراق کم شهید داد؟ گیلان ها زشت هستند؟ چشم کورتو باز کن. گیلانی ها قد کوتاه هستند؟ بازیکن فوتبالیست و والبالیست و بسکتبالیست گیلانی مگه کم داریم که چنین چرندیاتی میگی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
هیچ قوم ترکی دین زرتشتی نداره - اگه آقای ترک هستی پس زر نزن و نگو من زرتشتم
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
غیییرت شمارو تو کاباره های باکو، استانبول و
سواحل بسیییار زیبای انتالیا و... به خوبی میشه
ملاحظه کرد
یاشار از اردبیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
3
10
دوستان و هموطنان عزیز خوشبختانه گردنه حیران مال وطن عزیزمان ایران است وهمه ایرانیها می توانند از آن لذت ببرند بشرطی که محیط زیست آن را آلوده نکنیم واجازه بدهیم فرزندان ماهم بتوانند آن را ببینند واگر ما را تحسین نکردند لااقل نفرین نکنندو یک نکته مهمتر اینکه ایران از اقوام مختلف تشکیل شده فارس و ترک و کرد و لر وبلوچ وعرب گیلک وطالش..... اینهاهمه باهم اسم اش ایران هست و چه زیباست بشرطی که احترام هم را نگه داریم.
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
خیلی قشنگ و عالی گفتی. درود بر شرفت.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
9
6
گرنه حیران ماله اردبیل اردبیلودوست دارم
فرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
9
4
من از رشتم...در عجبم آستاراییها از اون طرف ما رو حساب نمیارن از این طرف اردبیل رو....اینها خودشون رو اصلا گم کردن....همون بهتر مال اردبیل باشه...آستاراییها همشون اهل دعوا، بی فرهنگ و واقعا حیا رو قورت دادن بخدا...چشم و هم چشمی دارن خفن....خدا نکنه مال رشت باشه...
پاسخ ها
هان
| UNITED STATES |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
گم شو گیلگ
میلاد
| - |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
نه عزیزم اشتباه میکنی. من با خیلیاشون دوستم و رفت و امد داریم. اونا میگن که از قدیم ما گیلانی بودیم و هستیم و بهشم افتخار میکنیم. اتفاقا دل پری از اردبیل دارند، میگن از بعد خلخال قابل تحمل نیست.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
3
5
کاکو ای خو دعوا نداره بدین به شیراز
پریسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
7
7
خب چرا دعوا میکنید؟!!
من خودم هرسال از تهران میرم گیلان و اردبیل؛

آستارا توی تقسیمات کشوری برای گیلانه؛ من کاری با آستارا ندارم ولی گردنه حیران تقریبا برای اردبیل و شهرستان نمینه.
گردنه حیران حدود 100 کیلومتره (حتی بیشتر)که فقط حدود20_30 کیلومترش برای آستاراس؛ بقیش رو خوده استان گیلان تابلو زده برای شما سفرخوشی را آرزومندیم...
بعدشم تابلوی اردبیله که خوش آمد گفته.
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
حالا هی بگیم
اگه اینا فهمیدن
حیران تو اردبیله
میلاد
| - |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
اشتباه نکن پریسا جون. مگه مناطق از روزی راهداری جدا میشن؟ تازه مردم نمین هم که تات و طالش هستند! شما برید هوای خلخال داسته باشید که میخوان به گیلان بپیوندند.
وحید پیشقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
6
8
باتوجه به نظراهالی منطقه حیران که تمایلی به کفالت اردبیل ندارند، پس بایید به نظر خود اهالی حیران زیبا احترام بگذاریم وبه بحث های بیهوده خاتمه دهیم.
زنده باد حیران زنده باد آستارا زنده بادایران
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
یاشاسین اردبیل - یاشاسین اذربایجان

حیرانیها عاشق اردبیلن کی گفته
نگار اردبیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
7
2
دوستان دعوا نکنین!
نصف گردنه حیران ماله اردبیله نصفه دیگشم مال گیلان ودر کل همشم مال ایران!
زنده باد ایران
پاسخ ها
پیام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
نگار کلش مال اردبیله
بی خودی نصفشو نده به اینا
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
10
8
گردنه ی حیرا ن متعلق به استان زیبای اردبیل است
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه .......
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۹
6
6
درباره ی آستارا بگم اکثر آستارا یی ها ترک اند و از اردبیل مهاجرت کردند
دوستانی که میگن در زمان قدیم اردبیل به تبریز متعلق بوده و اصلا وجود نداشته کاملا اشتباه می کنند اردبیل تاریخ خیلی درازی داره می تونید تو ویکی پدیا درباره اش اطلاعاتت به دست بیارید .
اردبیل تو یه دوره به تبریز ملحق شد و دوباره جدا شد
دوستانی م که میگن اردبیل اصلا جای سر سبز نداره و همه ماله گیلانه به مغان که شمالی ترین محل کشور هست بیان . حتما نظرشون عوض می شه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
اشتباه نکن آستارا چه جور شد ؟ یک باره مثل یک قارچ از زیر زمین سر در آورد ؟؟؟؟
ولی بیشتر و در حدود 95% روستاهاش طالش زبانن؟؟
درک مطلب خودش 5 نمره داره آقا
تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
9
5
چه برای آستارا باشه چه اردبیل ما وقتی میایم اونجا احساس غربت نمیکنیم چون آذربایجانه
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
گیلانه عزیزم، اشتباه نکن. اذربایجان جای دیگست.
احمد پور سیدی از اردبیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
0
12
گردنه زیبای حیران از توابع آستارا و ازتونل به طرف غرب و جنگل فندوقلو جزو شهرستان نمین استان اردبیل هستش فقط به لحاظ اینکه گردنه حیران راه ارتباطی اصلی شهرستان اردبیل به مرکز کشور مخصوصا در زمستان هست راهداری گردنه تا آقچای را به اداره کل راهداری استان اردبیل واگذار کردندوکل روستاهای منطقه تا خود تونل تابع شهرستان آستارا هست به امید آبادی وشکوه نقطه نقطه ی ایران عزیزوبه امید اینکه همسایگان خوبی برای هم وبرای طبیعت باشیم
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
ای خدا پدرت رو بیامرزد و عمر با عزت بهت بدهد. متاسفانه درک واقعیت گفته شده توسط شما برای عده ای بسیار سخته.
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
7
3
باسلام
دوستان گل من تهرانیم بی زحمت ببینید تعداد پلاک های91اردبیل بیشتره یا46رشت
فاصله اش تا اردبیل50کیلومتره اماتارشت بالغبر200کیلومتره
زبان مردم اذریه حتی توشهرای قبلش استاراتالشم اذری زبانان بیشترن
ازروی اب هوا حساب کنیم هوای حیران به اردبیل نزدیک تره تا رشت ازروی سقات فرهنگ شبیه اردبیلن
به نظرمن جزو اردبیله
با احترام به اهالی استان سرسبز گیلان
واستان باصفا دلپذیر اردبیل
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
اشتباه در همینجاست. ما در گیلان اقوام بسیاری از جمله اذری و کرد فارس و طالش داریم، اما دلیل نمیشه که بگیم منطقه ای که این اقوام درش هستند جز گیلان نیست. ضمنا بحث فاصله تا مرکز استان هم قیاس اشتباهی هست، چون فاصله این شهرها تا باکو کمه پس باید بگیم جز ایران نیستند چونکه از تهران فصله دارند؟
دنیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
7
3
گردنه حیران برای اردبیله نه گیلان در ضمن اونایی که میگن من یا هم شهریام دروغ میگیم از اونجایی که مرز میچسبه به جاده از اونجا به بعد برای گیلانه که اصلا هم دیدنی نیست مهم همون بهارستانه که مال اردبیل پس زیاد حرف نزنید
امین اهواری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
2
2
با سلام و عرض ادب خدمت هموطنای گل شمال کشور.من واقعیت کاری به این بحث های شما عزیزان ندارم...ولی به نظر من بهتره از این بحث های قومیتی و جدایی طلبانه نزنیم...چه خوبه جایه این بحث ها حرف از اتحاد بزنیم و به هم کمک کنیم و جغرافیایمان فقط ایران باشد.....ایران متعلق به همه ی ماست....
پاسخ ها
میلاد
| - |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
دوست عزیزم، ما گیلانی ها (بقول شما شمالی ها) که در این بحث تنها نیستیم. نکنه به اشتباه داری اردبیلی ها به ماها می چسبونی؟ اونا که جز شمال کشور محسوب نمی شن. البته بیچاره ها خیلی دوست دارند با چنین ترفندهایی به شمال بپیوندند و خلاصه به دریا راه پید کنند.
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
4
4
حیران ما ایرانه و نه اردبیل نه گیلان چون اگه مال یکی از اینها بود میرفتم اونجا خوش نمیگذشت.حیران مال مردم ایرانه و قسمتی از خاک ایران بزرگ حیران شبیه بهشت خداست
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
4
3
حیران ما ایرانه و نه اردبیل نه گیلان چون اگه مال یکی از اینها بود میرفتم اونجا خوش نمیگذشت.حیران مال مردم ایرانه و قسمتی از خاک ایران بزرگ حیران شبیه بهشت خداست به هیچ کس هم تعلق نداره خودتونو خسته نکنید
ماندانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
6
10
من تهرانی ام و معتقدم گردنه حیران متعلق به استان گیلان عزیز است . زنده باد گیلان و زنده باد تمام ایرانی ها .
طناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
2
0
منکه عکسارو ندیدم نظر نمیدم
میر ابراهیم اردبیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
9
4
استان گیلان هیچ وقت قدرت نگهداری حیران را ندارد مخصوصادرزمستان . دم راهداران اردبیل گرم درشدیدترین زمان برف کولاک جاده .هنوز بسته نشده
نیما از رشت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
3
12
عزیزم گردنه حیران جزو آستارای استان گیلان هست روستای حیران هم در تقسیمات کشوری جزو گیلانه استاندار گیلان امسال تله کابین حیران رو افتتاح کرد و عکس شهدای گیلان هم در 100 متری تونل استارا به اردبیل نصب شد که موید این نکته است بازم اگه شک دارید برید google earth رو ببینید اینکه گردنه حیران برای اردبیله چیز غلطیه که مسوولان اردبیل به همراه صدا و سیما جا انداختن ظاهرا مسوولان گیلان اون موقع داشتن چرت میزدن تابلوی حوزه استحفاظی راه و ترابری هم که در گلستان نصب شده هیچ ربطی به حوزه قضایی و اداری و تقسیمات کشوری نداره و معمولا در مورد گردنه های خطرناک و جاده ها به این صورت رفتار میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
4
2
من خودم کرد هستم هیران قشنگه برای همه مردم ایران دوستان
نیما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
8
12
حالا اردبیلیا کین که مالک گردنه حیران باشن استان بدبخت سرمازدهای که اگه تو گیلان بنایی نکنن نصف جمعیتش از گرسنگی میمیره واقعا این ترکای اردبیل هم خیلی وقیح ونمک نشناسن هم خیلی نمک بحرام خیلی هم روحیه تجاوزگری دارن در ضمن تا حالا نقشه جغرافیا رو هم ندیدن که حیران برای گیلانه آخه اون اردبیل بدبخت چی داره تمام تعطیلات نصف جمعیت اردبیل تو حیران گیلان و آستارا تلپن خدا نکنه که ما ترک باشیم اونم از نوع اردبیلیش
رزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
0
5
آقایی که نوشتن جنگ هفتادو دو ملت همه را عذر بنه... این شعر از حافظ هس نه سعدی یک بیت از شعرهای سعدی هس اشتباه نگین
بنیامین سیگارودی
|
-
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
2
11
اقا یک سئوال: شما که میگید اردبیل انقد قشنگ و زیبا و عالیه و ..... پس چرا ما تو رست انقد ترک مهاجر داریم که از هریس نمین و خلخال و اردبیل و شهرهای ترک زبان اومدن اینجا؟ شاخ محبت از ما دور کنید دیگه.
پاسخ ها
آیدین
| UNITED STATES |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
شاخ محبتو خودتون دوست دارین دیکه ما چی کار کنیم
میخائیلی چنکو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
3
12
اولا گیلان هزاران هزارجابه مراتب زیباتر ازاون حیران داره دوما اخه کجای همون منطقه م به بیابونای مغول نشین اردبیل میخوره که این بربرها وقره تاتارها میگن حیران مال اردبیله یه رشتی حتی عارش میاد بگه ما بااردبیل همسایه ایم توجاهای دیگه. همین الانش هفتصد تا هشتصد هزار ترک توگیلان اروپایی ما رخنه کردن توانزلی رشت استارا هشتپرپر ازاین بی فرهنگاست بابا برگردین همون کوره دهاتتون زندگی کنین تاکی عین هم نزادای افغانیتون میخواین سربار ما باشین حالمون بهم میخوره ازدیدن ترکا توگیلان اینجا فقط به اروپایی ها خوش امد میگن
پاسخ ها
سعيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
تو هم هوي!
چقده شما گيلاني ها هوي هستين؟
انصافا خيلي تو رشت اروپايي ها زندگي ميكنن نه؟
مثلا يه آلماني عاشق اينه كه به رشت بياد آره؟
اروپايي ها اگر هم سر اشتباه به رشت قدم بذارن ازتون به غير سواري دادن كاري برمياد آخه؟
برو بابا رشتي بي بخار!
اسمتون تو كل ايران برا همه واضحه نياز زيداي به توضيح ندارين
يه حصار دور خودتون كشيدين و خيلي خودتونو با كلاس ميدونين
جيب همتون خاليه
زندگي اكثرتونو با 100 ميليون ميشه خريد
چي دارين
اون پز با جيب خاليتون هم بيشتر به دهاتيها ميمونه
با اون موهاي فشنتون
جمع كنين بابا داخل آدم حساب شدين يه نظر بدين
ايراني جماعت از اينكه شما هم جز هموطنشونين سرافكنده ميشه.
Ali Asadzadeh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
2
12
.عزیز من، من بچه خود حیرانم. کی میگه گردنه حیران جزء اردبیله،،،،،،؟ درضمن من علاقه ای ندارم اردبیلی باشم،،،،، میگن سالی که نیکوست از بهارش پیدا،،،،،حالامقایسه کنید،،، اردبیل سرسبزه یا گیلان؟،، خواهش مارو قاطی استان بی آب وعلف نکنید
سرباز سردار جنگل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
1
8
نظرات من رو در خصوص جدا ناپذیر بودن آستارا از گیلان منتشر نکردید اشکال نداره جواب و دلیلتون رو برام ایمیل کنید یا حق
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
15
1
از لحاظ فرهنگى و از لحاظ غيرت و آب هواى غير شرجى و خنک اازلحاظ فاصله و از لحاظ زبان، گردنه حيران مال اردبيله ولى ديدن رشت هيچ جايى واسه عشق و حال نداره حيران رو دادن بهشون که خودکشى نکنن رشتى ها
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
4
13
مرگ بر مغولستان
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
9
3
من اردبيلي هستم گيلاني ها كل ايران مال شماست ذخيرش كنيدديوار بكشيد نزاريد يكي بياد توشاا
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
12
1
آقاي نيماي گيلاني متعصب اولا بدبخت خود شما گيلاني ها هستيد كه بيكارترين جمعيت كشور رو تشكيل داديد و باوجود اينكه اينهمه نعمت الهي تو خاك گيلان هست به لحاظ اقتصادي و فرهنگي تو پايين ترين سطح كشور قرار داريد
تو كه ميگي ارديبل بي آب و علف هست حتما از دهات يا محله خودت 30 كيلومتر اونورتر نرفتي كه ببيني اردبيل قطب صادرات محصولات كشاورزي تو كل كشور محسوب ميشه
شما برو يه فكري به حال اون استان فلك زده خودت بكن كه از تالش به اردبيل يه راه درست حسابي هم ندارين
اكثر جووناتون بيكار و علاف.
شمارو چه به قياس با اردبيل
تو همون راه حيران اگه مقايسه كني بين حوزه استحفاظي اردبيل و گيلان تفاوتها از زمين تا آسمونه
چي داري ميگي شما
خود آستارا هم متعلق به اردبيل هست
نه كه از وقتي آستارا به گيلان ملحق شد خيلي پپشرفت داشت؟!
همه شاهدن كه آستارا هرچي داره از زماني داره كه جز استان اردبيل بود.
حيران هم فعلا تا منطقه پل آقچاي جز استان اردبيله الكي فتوا صادر نكنين
خود آستار رو از دستتون نميگيريم برين خدا رو شكر كنين.
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
4
2
هم اردبيل هم گيلان جانم فداي ايران
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
6
11
البته خدا
رو صد هزار مرتبه شکر کنین که نمین و خلخال رو ازتون نگرفتیم ، با اون فرهنگ و زبان مغولیتون ، تو کجای گیلان ترکها رو جزو آدم حساب میکنن ؟ همه یا بنا هستن ، یا کارگر روزمزد ، یا دارن گوشه خیابون با وانت آشغال جمع میکنن ، یا شاطر نانوایی ، بعد ادعای میلیاردر بودن هم میکنید ؟ بهتره ادعای غیرت رو هم کنار بگذارید ، کل دنیا میان جمهوری آذر بادمجان و آنتالیای ترکیه که عشق شماست ! مایه ننگ تمام ایرانه که هموطنایی مثل شما دارن ! برید اول اون استان دسته بیلتون رو که هنوز خیلی از شهراش آسفالت درست و حسابی نداره درست کنید بعد به فکر استان همسایه باشید
عباس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
0
8
دوستان من اصلا کار ندارم حیران برا کجاست هرچی باشه برای ایرانه لطفا به احترام اینکه هموطن هستید با هم درست صحبت کنید ، من گیلانیم و کلی دوست اردبیلی زمان تحصیل توی اردبیل داشتم ، ما که با هم مشکلی نداریم ، اردبیلی ها واقعا خونگرم هستن
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
3
17
تمام حمال های ایران در تمام استانها از مغول ها هستند
لعنت به هر چی حمال مغول
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
1
لعنت خدا بر دل سیاه شیطون
رضا
|
ROMANIA
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
3
18
اونایی که صحبت از غیرت میکنن بهتره برن خواهر مادراشون رو از فاحشه خانه های باکو و استانبول جمع کنن بعد زر بزنن !!! بهیچ وجه اجازه نمیدیم که یک سانتیمتر از گیلان عزیز جدا بشه ، حیران برای گیلانه و برای گیلان باقی میمونه ! این رو تو گوشتون فرو کنید مغولای بی فرهنگ
پاسخ ها
mostafa
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
واقعا گل گفتی
Ali
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
0
12
دوستان گیلانی و اردبیلی محترم لطفا به هم بی احترامی نکنید ، من گیلانی هستم و همسرم اردبیلیه ، بین مردم دو استان هیچ دشمنیی وجود نداره ، اردبیلیها بسیار انسانهای زحمتکش و خونگرمی هستن ، گیلانیها هم در طول تاریخ پرافتخارشون نشون دادن که بسیار انسانهای غیور و میهن پرستی هستن،، منتها یک عده اراذل و اوباش از دو طرف قصد ایجاد دشمنی دارن ، مردم گیلان و اردبیل همسایه هستن و باید همزیستی کنن ، لطفا به فرهنگ و زبان همدیگه توهین نکنید ،
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
13
5
داداش جرات ميخوام يه گيلاني بياد تو گردنه حيران ادعا كنه گردنه برا گيلانه فقط جرات ميخوام تا اقلا اروم به خودش بگه اين گردنه برا گيلانه . البته اگه بخاري داشته باشه!!!!
بنيامين
|
UNITED STATES
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
0
12
هيچکس نمیتونه وحق نداره بگه استارا وحیران مال کدوم استانه به جز مردم باشعور استارا وحیران.. ودیدید که مردم استارا خودرا جزءاستان گیلان میدانند دلایل مختلفی هم داره از جمله اب وهوای خزری ان .... زنده باد استارا.... زنده باد گیلان..... از چابکسر تا استارا و حیران
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
4
4
چه فرقي داره در كجا باشه مهم اينه در ايران باشه فقط ما ميگيم كه جاده حيران تا استارا خودم شنيدم تو تلوزيون كه اردبيل رسيدگي ميكنه مثلا خداي نكرده يه اتفاقي بيفته آتشنشاني اردبيل وارد عمل ميشه وگرنه مشكل خاصي نيست قربون گيلان
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
2
9
حیران = گیلان
حیران خانوم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
2
2
بابا بسه دیگه !!!!!
کاری می کنین کوه به زبون بیاد اصلا من نمی خوام مال گیلان و اردبیل باشم مگه زوره ه ه ه ه خستم کردین تمومش کنین.
دیروز یه لری اومد منو به نامش کرد حالا بالا برین پایین بیاین مال لرستانم.
امضا:حیران لرستانی
هومن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
0
7
بنده یک آدم بیطرف هستم
*
ببینید عزیزان اینجوری فایده نداره هر کسی یک چیز بگه
**
من یکی از دوستان پدرم در وزارت کشور کار میکنه
*
ایشون گفتند گردنه حیران از نظر امور اداری مثل شناسنامه / پلاک ماشین / رای دادن به نامزدهای انتخابات مجلس / مجوز ساخت و ساز و شهرداری و ..... متعلق به شهرستان آستارا می باشد

**
**
فقط در خصوص راه و ترابری مربوط به استان اردبیله

**
**
اگه بنده دروغ میگم برید از وزارت کشور پیگیری کیند
**
خدایی عین واقعیته
ارش ر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
4
3
اهالی استارا برای یه سرما خوردگی ساده میان اردبیل البته محدوده اصلی استان اردبیل تا تونل 3 کیلومتر بایینتره 90 درصد حیران مال استارا هست
متینه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
4
رشت دیاره من شمابایدخیلم افتخارکنی که گیلانی باشی
مهين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
3
2
من استارايي هستم دوست دارم اردبيل
نیما
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
5
من اردبیلی هستم دوست دارم گیلان
مختارنوربخش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
1
7
عروس ایران
گیلان
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
2
3
شما که میگین بعد گردنه برهوته لطف کنین اومدین بطرف نمین اردبیل اشتغالات رو نریزین تا به برهوت تبدیل نشه شما زباله هارو بریزید تو سطل زباله در ضمن نمین یه زمونی تا داخل نمین جنگل بوده تا وقتی که بعضی ادمای بی فرهنگ اومدن جنگل درختانش شکستن تا برای کیف خودشون اتیش روشن کنن کباب درست کنن در ضمن تله کابین صاحبش نمینیزه مال نمینه اردبیله
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
1
4
استانداران گیلان در چند سال گذشته چندین پروژه مهم و میلیاردی را در گردنه حیران افتتاح کردند ( هتل بین المللی پارلا - تله کابین حیران - دهکده گردشگری و ... )
.
نماینده و استاندار اردبیل پس چرا هیچ پروژه ای رو افتتاح نکردند ؟؟!!!
.
تمام اینها نشانه آن است که گردنه حیران مال گیلان و آستاراست
.
ضمن احترام به دوستان اردبیلی ، خواهشمندیم واقعیات را بپذیرند
.
ضمناً مردم ساکن در حیران به کاندیداهای مجلس شهر آستارا رای می دهند
.
شناسنامه شان صادره از آستاراست
.
پلاک ماشین هایشان هم 56 است نه 91
.

فقط و فقط بحث راهداری گردنه حیران مال اردبیل است
.
اون هم موقته
مطمئن باشید
ناشناس
|
ROMANIA
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
0
3
طول تاریخ انزلی واستارا خاک ازربایجان بوده است،من متذاا
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
1
2
در جواب بعضی از کامنت ها باید عرض کنم:
که واقعا حرف خیلی خنده داری می زند استان اردبیل شهر بی آب و علف ؟!!
این استان اگر به درستی از جاذبه ها و پتانسیل های آن استفاده شود عروس ایران هست این استان مرکز چشمه های بهشتی هست پس چطور بی آب هست! طبیعت دشت های زیبا شهر مشکین شهر شهر کوثر، گیوی ، انگوت ، نمین ، مغان نیر در کدام یکی از استان های ایران هست چه برسد به گیلان بعد شما می فرمایید استان بی علف!؟
شهرستان نمین از کی تا به حال شده تالشی! حالا چند تا مردم بی فرهنگ روستاهای اطراف نمین که اهل سنت و تالش زبان هستند به این شهر مهاجرت کرده اند که نمیشه گفت نمین تالشی هست. شما یکی نمینی اصیل پیدا کنید که ترک نباشه و تالش باشه! تمامی نمینی ها ترک زبان و ترک هستند و تنها در عرض 15 الی 20 سال اخیر بدلیل مهاجرت چندعده تالشی از روستاهای اطرف آن پذیرای مردمان تالشی در خود شده هست،
تله کابین حیران تنها در تقسیمات جز گیلان و استارا هست اما در عمل کاملا برای استان اردبیل شهرستان نمین هست این مجموعه کاملا شخصی و صاحب آن نمینی استان اردبیل هستش و تمامی پرسنل نیز نمینی هستند و آستارایی در ایجاد آن مجموعه هیچ نقشی نداشتند و تنها نمینی ها بوده اند که برای ایجاد آن زحمت کشیده اند .

گردنه حیران هرچند جز تقسیمات گیلان هست اما جز خاک آذربایجان ایران هستش و هرگیلکی که پا به آن بگذاره احساس غربت میکنه این سرزمین از هرطرف که نگاه کنی در دست ترک آذربایجانی قرار داره و اکثر کوه هایی که به آن زیبایی بخشیده در قسمت جمهوری آذربایجان هست و جاده بی نظیر آن نیز توسط مهندسان و مردم غیرتمند آذربایجان ایران بوجود آمده هست.گیلکی چی میگه این وسط
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
1
4
آقایان اردبیلی
وقتی استان گیلان با فاصله بیش از 220 کیلومتری رشت تا گردنه حیران کنترل سیاسی و اقتصادی و امنیتی و اداری آن را بر عهده داره و شما اردبیلی های عزیز با 40 کیلومتر فاصله حتی نمی توانید تله کابین حیران را افتتاح کنید و استاندار گیلان آن را افتتاح می کنه ، آن وقت این آقای فرشید اردبیلی می فرمایند :
گیلکی چی میگه این وسط !!!!!!!
.
.
شما اردبیلی ها که هیچ کنترل اداری و سیاسی بر گردنه حیران ندارید چی میگید این وسط
.
ضمناً فرشید خان دانا :
گیلکی نه عزیزم
گیلک
.
راستی استاندار گیلان همین یک ماه قبل آمد گردنه حیران و سورتمه ریلی رو افتتاح کرد
.
شما داشتی اون موقع حرص می خوردی ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| UNITED STATES |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
خوب عزیز دلم از یه استاندار غیر بومی کرمانی که 14 میلیارد تومان از بودجه رو پس داده چه انتظاری داشتی ؟
همین استاندار حتی زورش میومد روز اردبیل رو جشن بگیره
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
0
آقایون ک دم از مطالعه میزنند.چطور حیران و استارارو جزو گیلان سرسبز نمیدونن؟؟؟
چون ترکی صحبت میکنن مال اردبیلیاست؟؟!
چون کارگرای تلکابین نمینی هستن پس مال شماهاست؟
زنجان هم قسمتیش مال گیلان بود، چ برسه به حیران و آستارا ک شهرتشان‌ را مدیون نام گیلانن
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
1
میثم خان کارگرای تلکابین نه بلکه صاحبان تله کابین ! حیران هم جزء خاک آذربایجان محسوب میشه و هیچ گیلکی حتی جرات نداره تو اون منطقه بگه اینجا گیلانه
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
1
آقا من نه ترکم نه گیلانی. یکی به من بگه آخه چه فرقی داره من واقعا متاسف شدم بابت این اختلاف.هم خنده داره هم تاسف داره. مگه قراره سندش به اسم شما زده بشه . کمی شیک و باکلاس باشید هموطنان.
پاسخ ها
مهدی استارایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
خخخخ گل گفتی.تقصیر این اردبیلی هاس بیخود شلوغ میکنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
1
4
.حیران واسه گیلانه.راهش واسه اردبیله.ففففققققطططط راهش.بقیش واسه آستاراس.جاده واسه اردبیله.اونم تا بهارستان(پل آقچای)همونطور که واسه افتتاح تله کابین استانداره گیلان رفته بود.و نماینده آستارا.کلا مسئولای گیللن بودن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
2
5
حیران و آستارا واس ماس.یعنی کلش واس ماس.واسه ترکا... نیست.نه رشت نه اردبیل.آستارا رو عشقه.اردبیلی ها میسوزن که جاهای تفریحیشون کمه.هیچوقت به پای گیلان نمیرسین.شماها فرهنگ ندارین بی تربیتا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
3
اردبیل دهی هست بزرگ آستارا شهری هست کوچک.
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
2
6
حیران=آستارا=گیلان=ایران
.
بقیه حرفها مفت است
مهدی استارایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
1
5
اردبیلیا آرزوشون اینه که یه شهر زیبایی مثل استارا داشته باشن.موقعی که میگی شما واسه استارا میمیرید میگن نه اصلا اینطور نیست ولی جمعه که میشه شهرمون فقط پلاک 91 میشه نظم شهر به هم میخوره تصادف بیشتر میشه.خجالت بکشید یکم .چرا نمیخاین نو عمرتون یک حرف راست تو زبونتون بچرخه
ناشناس
|
ROMANIA
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
5
1
حیران مال اردبیل بوده وخواهد بود،مردم استاراهرمشکلی داشته باشن میان اردبیل بعدپشت سرش بدوبیرا تلاوت میکنن ،ما فقط حیرانمونومیخایم هیچوقت خواهان استارا نبودیمو نخواهیم بود،بچه های ساوالان.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
5
0
حیران مال اردبیل بوده وخواهد بود،مردم استاراهرمشکلی داشته باشن میان اردبیل بعدپشت سرش بدوبیرا تلاوت میکنن ،ما فقط حیرانمونومیخایم هیچوقت خواهان استارا نبودیمو نخواهیم بود،بچه های ساوالان.
یکی
|
GERMANY
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
3
1
سلام.
دوستان گرامی همه ی هموطنان آستاراییمون برای درمان تشریف میبرن اردبیل! شهر مرزی آستارا وضعیت معیشتیش بدتر از گذشته هاست! می دونید گیلان فقط از درآمدهای آستارا به سود خودش استفاده می کنه! ببینید چه وضعیتیه. در ضمن آستارا به اردبیل نزدیکتره تا به گیلان! این یک بازیه! دست اندر کاران گیلان دست رو حیران گذاشتن و میخوان اردبیلیا رو بترسونن که یه آتویی داشته باشن بگن نیایین جلو و الا حیران رو میگیریم!
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
5
تشبیه آستارا و اردبیل به همدیگه مثل تشبیه سفیدی و سیاهی است
.
آخه اردبیل رو چه به آستارای باکلاس
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
5
آستارا مال گیلانه
حیران هم واسه آستارا
.
بقیه حرفها بعنوان مزاح و شوخی تلقی میشه
.
دوستان اردبیلی واقعیت را بپذیرید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
5
اولا که ایران سرای من هست استارا و اردبیل نداره
بعدشم دوستان عزیز استارا جزو استان گیلانه که حیرانم شامل میشه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
5
0
گردنه حیران مال تهرانه....الکی دعوا نکنید..چون اردبیل و گیلان هرجفتشون واس ماس!!!اصلا همه جا واس واس...خوب شد؟؟
عباس
|
ROMANIA
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
1
6
حیران برای آستارای گیلانه و تا ابد گیلانی باقی میمونه
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
2
همه جای گیلان زیباست
مهرداد شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
2
0
به نظرم گردنه حیران باید به استان تهران (بعنوان شهر مرکزی ایران)ملحق بشه تا معلوم بشه مال همه ایرانیهاست.اون دو تا استان گیلان و اردبیل هم مال همه ایرانیهاست.اینکه این منطقه تو کدوم استان باشه قانونا در صلاحیت مجلس شامل نمایندگان همه مردم ایران است.
اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
1
4
حیران هم از نظر تقسیمات کشوری و هم از نظر آب و هوا و جغرافیایی مال آستاراست...پاسگاه...آب و برق و گاز و تلفن...شورا و دهداری...فرهنگ و آداب و آیین همه جوره مال آستارا هست و آستارا هم جزیی از استان گیلانه...دوستان اردبیلی جون من شوخی بسه دیگه...چقدر حرف مفت آخه؟؟؟...و در نهایت ما همه ایرانی هستیم
فاطمه
|
ROMANIA
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
1
3
گردنه حیران متعلق به آستاراست و آستارا جزو استان گیلان ولی اون دوستمون راست میگه،نرسیده به حیران نوشته انتهای حوزه استحفاظی استان گیلان.این به این معنی نیست که حیران جزو اردبیل.مثل تهران که از چند نظر منطقه بندی شده،مثلا از نظر آموزش و پرورش یه محله جزو یه منطقه ست و از نظر شهرداری جزو منطقه دیگه.همین مساله واسه گردنه حیران پیش اومده.جاده و راهسازی اش مربوط به اردبیل و منطقه حیران مربوط به آستارا و گیلان.یعنی همه مسائل شون رو اهالی میرن آستارا و حل می کنن مثل مسائل مربوط به آب و برق و ثبت اسناد و .... همین طور شکایات و .... من از اهالی اون منطقه هستم.امیدوارم توضیح ام کامل بوده باشه
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
با سلام خدمت شما بايد بگم كه تمامي اين پيامهايي كه نوشته شده حالا چه پيامهايي كه طرفداره گيلان يا اردبيل هست و يا پيامهايي كه بي ربط نوشته شده و حتي پيامهايي كه سركاري نوشته شده كه بعضي از پيام ها دروغه حالا من كار ندارم دروغ يا راست باشه يا نباشه يا اين كسي چي ميخواسته بگه كه شوخي يا جدي هم كه باشه مربوط به اين موضوع شايد باشه چه پيامهايي كه راي منفي يا راي مثبت داره كه هر كسي پيغام ميده حالا كار ندام اما تا اونجايي كه من ميدونم هر كسي دلش ميخواد پيام ميده پيامي كه مثلا استارا ماله گيلانه يا ماله اردبيله و اينكه چگونه كساني كه اجازه ميدند اين مساله اينقدر كش پيدا كنه چه فرقي داره مهم اينه كه اردبيل و گيلان قرار دارن در ايران
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
1
0
حالا مگه استارا جزو اردبيل بشه چه اتفاقي ميفته اردبيل خودش درد سر زياد داره شكر خدا در امد خوبي هم داره چسبيديد به استارا
ارزو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
2
لطفابه مردم اطلاعات غلط ندین .من اصالتم حیرانیه.حیران واسه استاراوگیلانه.اینکه جاده ای ازاونجاردشده ورفته اردبیل ملاک این نمیشه که حیران واسه اردبیل باشه.ساکنان حیران فامیلای من هستن استارایی هستن.چرامردم روگمراه میکنین. باادعاهای دروغ.چون اردبیل طبیعت جالبی نداره بازورحیران روبه نام خودشون میزنن تااستانشون روسرسبزجلوه بدن.اردبیل به طبیعت وبه مرز و به دریا وفرهنگ استارا نیاز داره بخاطرهمین خودشونوبه مامیچسبونن بازور...
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
1
0
باشه استارا مال شما خسته شدم از بس پيام دادم
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
2
0
منم استارايي ها را ميشناسم اونا اردبيل را بيشتر دوست دارن بعضي ها كه خودشون را جاي بعضي ها ميزنن خجالت بكشن در نهايت همش ايرانه ديگه بد بيراه نگين
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
4
هر کس می خواهد بداند گردنه حیران تا خود تونل متعلق به کدام استان است برود وزارت کشور ( تهران میدان فاطمی )
*
دقیقاً مشخص می شود که تا تونل حیران متعلق به آستارا و گیلان است
حتی در انتخابات مجلس هم تا خود تونل تبلیغات کاندیداهای آستارایی روی در و دیوار نصب شده
.
یعنی وزارت کشور هم دروغ میگه ؟؟
مگه میشه ؟؟؟
مگه داریم ؟؟؟
Nemesis
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
2
2
فقط همین رو کم داشتیم که مدعی بشن حیران واسه اردبیله, شما که مهر استان شدنتون هنوز خشک نشده , هروقت تنکابن و رامسر به گیلان برگشت شاید آستارا رو بدیم به شما, حالا یه صحبت هایی شده که آذربایجان هم به ایران برگرده حتما باکو هم که جزء گیلان بود میشه واسه اردبیل, استانبول و آنکاراهم مال شما چون هم زبان هستین
بهروز صفوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
1
0
خیلی جالب ودیدنی بود ممنون
سعید استارای
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
2
1
استارا جز استان گیلان اردبیلیا افتاد
پاسخ ها
آذربایجان-تیراختور
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
گیلان یکی از بخش های آذربایجان است-گیلانی ها هرچی میخاید بگید
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
0
1
نصف ایران ماله اذربایجانه اونوقت درباره استارا بحث میکنید
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
1
من که نمیگم همه استارا ماله من فقط 10متر مربع باشه تا یه مغازه بزنم هرکیم حرفی داشته باشه جوابشو من میدم
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
2
دوستان اردبیلی
می دانم چه حالی دارید وقتی تا 40 کیلومتری اردبیل ( یعنی تونل گردنه حیران ) جزء آستارا و گیلان است
واقعاً درکتان می کنم
یک بار گفتم بجای خالی بستن و قمپز در کردن بروید استانداری اردبیل یا وزارت کشور
اگر یک سند پیدا شد که گردنه حیران مال اردبیل است شما راستگو ما هم دروغگو
ولی هیچ وقت نمی روید
چون می دانید خبری نیست
پس شاخ را بکشید و دنبال نان باشید که خربزه آب است
سنه گوربان
ابرام گارسیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
2
2
دوستان اردبیلی آرزو دارند آستارا مال آنها باشد تا به آنها بگویند استان ساحلی !!
در حسرت دو متر ساحل دارند خودکشی می کنند
گردنه حیران هم که تکلیفش روشن است مال آستارا و گیلان است
نشان به آن نشان که چند ماه بعد در ایام انتخابات مجلس بروید ببینید تبلیغات کاندیداهای آستارایی در تمام گردنه حیران به وفور مشاهده می شود و در روز رای گیری مردم گردنه حیران به کاندیداهای آستارایی رای می دهند نه اردبیلی
تبریزی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
1
1
سلام عزیزان رک و راست میگم که گردنه حیران از اردبیل که میای به طرف آستارا حدودا تو 15 کیلومتری یدونه پل هست که جاده از روی اون پل میگزره زیر پل هم یدونه رود بوده زمانی که ما رفته بودیم خشک شده بود اونجا قشنگ تابلو زده یعنی وارد استان گیلان شدید یعنی کل گردنه تا اون پل مال اردبیله بعد از پل مال گیلان وسسلام بقیه حرفا همشون اشتباه هستن
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
1
گردنه حیران فقط از نظر نگهداری راه و جاده در اختیار اردبیل است ( آن هم بنا به درخواست خودشان که بیشتر از گیلانی ها از این جاده استفاده می کنند )
از نظر امور سیاسی و تقسیمات کشوری و قانون مملکت تحت نظر استانداری گیلان و فرمانداری آستارا است
هر کس مرد میدان است برود از فرمانداری آستارا سوال کند
همین سوال را از استانداری اردبیل هم بکند
آن وقت معلوم می شود که گردنه حیران مال آستارا و گیلان است
والسلام
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
3
1
با سلام من اردبیلیم و به اردبیلی بودن خودم افتخار میکنم دوستان عزیزالان یعنی94/10/14حیران مطلق به استار و گیلان هست چرا دلیلش بی لیاقتی مسئولین شهرمون هست که حمالی جاده رو گرفتن دستشون و زیبایی رو دادن به گیبانی ها از وقتی هم گیلان امد حیران رو از ما گرفت زمین خواری هاو فروش ارازی و مرتع های بکر بخصوص مشه سویی که این لازم به ذکر انحاصرا مال اردبیل دارن سویت میسازن استانداری گیلان این کارهارو انجام میده چون میدونه اگه استارا به اردبیل باز پس گردانه بشه سرمایه گذاری عجیبی بخش خصوصی اردبیل که سالهاست دارن تلاش میکنن انجام بدن رو بی ثمر کنه بله منطقه اراد تجاری که استارا اگه الان مال اردبیل بود برا استارا بود نه انزلی که فقط سه کیلومتر مرز دریایی داره به انزلی بدن پس بیایین متحد باشیم تا استارا و تالش اذربایجان رو که از نظر تقسیم بندی سیاسی هم مال اردبیل رو باز پس بگیریم و با تلاش هم این دو شهر محروم و فاقد امکانت اولیه از جمله بیمارستان رو به اردبیل برگردانیم ما هم میدونیم مشکل براتون با گیلان بودن چون خود ماهم روزی با اذربایجان شرقی بودیم و بی عنایتی هایی که به شهرمان شده رو دیدسم با سپاش
نیما
|
ROMANIA
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
1
0
گردنه حیران و آستارا و عنبران و خلخال تا ابد جزو خاک گیلان است
جواد از دیار قله دماوند امل
|
ROMANIA
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
2
هموطنان عزیز گیلانی و اردبیلی من اهل استان مازندران و شهرستان امل هستم و بارها به این منطقه زیبا رفتم چون دوران سربازی تو استان گیلان بودم این منطقه جز گیلانه ولی زبان مردمش اذریه پس بهتره بهتره به تاریخ مراجعه کنید و خواهید دید که این منطقه جز اردبیل بوده که با تقسیمات کشوری دوران پهلوی شدجز استان گیلان ما هم تو استان مازندران با این مشکل مواجه هستیم مثل شهر فیروز کوه و شهر دماوند که زبان و ریشه مردم اصیل این منطقه طبری هستش ولی از سال ۱۳۵۵ شد جز استان تهران الان هم هوس کردن که پیشروی کنن و خود قله دماوند رو هم از امل جدا کنن که با مشت کوبنده مردم دیار ارش و فریدون و سرزمین علویان مواجه شدن این تهرونیها یادشون رفته که قله دماوند به تاریخ و فرهنگ مردم مازندران وابسته هستش هرساله زیر پای ایم قله اسطوره ای در رینه لاریجان امل
جواد از دیار قله دماوند امل
|
ROMANIA
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
هر ساله ۱۳ تیر ماه در رینه لاریجان امل زیر پای قله دماوند جشن تیرگان به زبان مازنی(تیر ما سیزه شو) برا پاسداشت از اسطوره های این دیار یعنی ارش و فریدون برگزار میشه که ازتمام نواحی ایران و اقوام ایران حضور دارن و این حسرت تو دل تهرانیهاست که از دور باید شاهد سرفرازی دماوند باشن اقایون پایتخت نشین شهر دماوند فقط اسم قله دماوند رو به یدک میکشه و هیچ ربطی به این قله اساطیری نداره با گرفتن این شهر اونم تو دوره محمد رضا پهلوی که از املیها با اینکه خودش مازندرانی بود هراس داشت نمیتونین به این قله برسین این قله به هویت مردم امل گره خورده. از ان خوانند ارش را کمان گیر که از امل به مرو امداخت یک تیر به نظر من اصالت هر منطقه به گویش و زبان و فرهنگ مردم بومی اون منطقه بستگی داره نه تقسیمات کشوری مثل رامسر خودمون که تو مازندرانه ولی زبان مردمش بیشتر به رشتی ها نزدیک تا به ما مازنیها پس اگه به تاریخ مراجعه کنیم می فهمیم که رامسر ماله گیلان بود حیران هم برا اردبیل و قابل توجه تمام دوستان که تمام مناطق فیروز کوه و شهر دماوندجز مازندران بود هم وطنای عزیز شهر دماوند رو با قله دماوند اشتباه نگیرید شهر دماوند هیچ ربطی به قله اساطیری دماوند نداره باز هم میگم قله دماوند تو لاریجان شهرستان امل هستش در ضمن قابل توجه تهرونیها با املی جماعت کل کل نکنین اینجا مازندرانه دیار ارش و فریدون دیار پهلونای عرصه جنگ مثل شیرودی و کشوری و بصیر و علمدار ومنفرد نیاکی و پهلونای عرصه ورزش مثل هزاران پهلوان کشتی و وزنه برداری و بوکس و والیبال و فوتبال ووووو در ضمن به تقویم کشور هم نگاه بندازین ۶ بهمن ۶۰ رو فراموش نکردین که جان میدهیم ولی خاک نمیدهیم هم وطنای عزیز اذری و گیلک این شیوه تهرونیهاست که میخوان اقوام با اصالت ایران رو از ترک کرد لر بلوچ مازنی و گیلک و جنوبی رو به جون هم بندازن و خودشون از اب گل الود ماهی بگیرن پارسینه غیرت داری حذف نکن و نظرم رو بذار
ستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
1
حجت خان
علیک سلام
فعلاً بحث داغ کشور بحث " برجام " و لغو تحریمهاست
پس الکی خودتو با این وعده وعیدهای توخالی سرگرم نکن
نه آستارا به شما داده میشه نه حیران
تالش که جای خودش رو داره
بجای اینهمه انرژی صرف کردن و به هیچ جا نرسیدن ، اگه ادعای انصاف و توانمندی و کار و تلاش دارید :
.
1- چرا صدها هزار مهاجر اردبیلی در شهرهای گیلان دارند کار می کنند ؟؟؟!!!!!!
اگه اردبیل استان توانمندی بود چرا اینهمه مهاجر در استان گیلان دارد ؟؟؟؟؟!!!!
.
2- شما اینهمه مهاجر به گیلان فرستاده اید آن وقت می خواهید شهرهای ما را هم هاپولی کنید ؟؟؟؟
انصاف شمارو برم من .....
.
3- اگر خیلی هنر دارید و با انصاف هستید ، پس جریان چیه همزبانان شما در استان خودتان در شهر پارس آباد مغان با شما کارد و پنیر هستند و سایه شمارو با تیر می زنند و تقاضای جدایی از استان اردبیل را دارند ؟؟؟؟؟؟
.
جریان چیه که نماینده خلخال سال گذشته درخواست الحاق به همین استان گیلان را داشت ؟؟!!!!!!!
.
قارداش گرامی
این حرفها هیچی ازش بیرون نمیاد
.
بجای این حرفهای الکی برو تحقیق کن ببین این همه بیکاری و مهاجرت و نارضایتی در شهرهای اردبیل علتش چیه بعداً برای ما از پیشرفت و این حرفا صحبت کن
.
سنه گوربان
بی خیال شو
فعلاً به توافق هسته ای فکر کن
جواد از دیار قله دماوند امل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
میشه بگید چرا نظر منو نذاشتید حقیقت تلخه برات پارسینه
سوپرمارکت سر کوچه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
0
3
دوستان اردبیلیی
بجای این همه دنبال آستارا و حیران دویدن بروید به فکر گرفتاری های منطقه خودتان باشید
چون نه از آستارا خبری هست و نه از حیران
اذربایجانی
|
GERMANY
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
2
دوستان ترک و گیلک و تالشی دستانی مخفی از طرف ترکها گیلکها و تالشیها علیه همدیگه به دروغ کامنت میزارن برای تفرقه بین این سه قوم ترکها شمالیها رو واقعا دوست دارن و پان فارسها علیه ترکها و شمالیها جک های قومیتی زیادی در اورده
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
0
2
اين يه تفرقه افكنيه الكي شرش نكنين استارا ماله خود استاراس
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
كوليش واس ماس
ايمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
0
من احساس ميكنم بعضي از دوستان اردبيلي بيش از اندازه احساسي و بدون مطالعه و آشنايي به جغرافياي كشور دنبال تفرقه قومي هستند . الان در حال حاضر شهرستان بندر آستارا از نظر قانوني در استان گيلان قرار گرفته و منطقه حيران از توابع آستارا بوده و هيچ شكي در قانون وجود نداره ؟حالاچون آستارا 50 سال قبل يكي از شهرهاي آذربايجان يا اردبيل بوده و يا آذري حرف ميزند و آنهم بدون تصميم دولت و باحرف بايد به اردبيل برگرده ؟و حالا چه سودي به حال مردم داره ؟ همه ما تابع قانون كشور هستيم و حتي چند ماه پيش 20 كيلومتر هم بنا به دستور وزارت كشور به خاك گيلان اضافه شده و نتيجه ميگيريم كل منطقه حيران به گيلان اضافه شده و فقط دوستان عزيز اردبيلي تابلو ها را تخريب مي كنند ولي نقشه را نمي توان عوض كرد ؟پس زياد الكي شلوغش نكنيد چون استاندار گيلان بعد از اين قضايا در منطقه حيران جلسه شوراي اداري برگزار كرد شماها كجا بوديد ؟دوستان عزيز اردبيلي به نقشه جديد تفكيك استانها خوب نگاه كنيد يا شايد هنوز به نقشه جديد دسترسي نداريد ؟ در كل هر دو استان توريستي و خوش آب و هوا و آدماي با فرهنگ كهن هستند /
نیما
|
ROMANIA
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
1
0
بندر آستارا تا زمان پهلوی اول ود کل زمان قاجاریه جزو گیلان بود و این در تمام نقشه های گیلان در عهد قاجار کاملا ثبت شده ، از جمله در نقشه معروف لویی پینکرتن ، تنها در زمان رضا شاه ودر هنگام نخستین تقسیمات کشوری در سال ۱۳۱۶ به آذربایجان داده شد و دلیلش هم قطع ارتباط مرزی گیلان با اتحاد جماهیر شوروی بعلت نهضت جنگل بود ، طیفی در درون نهضت جنگل و گیلان شدیدا طرفدار کمونیسم بودند و رضا شاه بعد از سرکوب نهضت جنگل با دادن آستارا و نمین به اذربایجان گیلان رو با قطع ارتباط مرز زمینی مجازات کرد
علی
|
GERMANY
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
0
0
کاملا درست فرمودید ، دادن آستارا از سوی رضا شاه به آذربایجان مجازات گیلانیها بعنوان یک سرزمین شورشی در نهضت جنگل بود ، رضا شاه به اینوسیله ارتباط مرز زمینی گیلان با شوروی رو قطع کرد ، طیفی در درون نهضت جنگل از جمله احسان الله خان دوستدار کمونیست و طرفدار شوروی بودن البته خود میرزا با کمونیسم شدیدا مخالف بود ، کمونیسم در گیلان بعلت شرایط خاص فرهنگی و تاریخی مردم گیلان در ابتدا بسیار پرطرفدار بود ، رضا شاه با این کارش ارتباط زمینی گیلان رو با شوروی کاملا قطع کرد چون از شورش مجدد گیلان و حمایت شوروی از اون بشدت وحشت داشت ، در تمام دوران تاریخی از جمله صفویه و افشاریه ، زندیه و قاجار آستارا جزو گیلان بود و حتی بسیاری از شهرهای استانهای آذربایجان و زنجان و اردبیل که این مطلب در نقشه پینکرتون به وضوح نشون داده شده و در نقشه های قدیمی تر ، در سال ۱۳۱۶ و در زمان اولین تقسیمات ایالتی و ولایتی آستارا از گیلان جدا و به آذربایجان داده شد و در سال ۱۳۳۲ به گیلان بازگشت و تا ابد هم گیلانی باقی خواهد ماند .
علی
|
GERMANY
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
کاملا درست فرمودید ، دادن آستارا از سوی رضا شاه به آذربایجان مجازات گیلانیها بعنوان یک سرزمین شورشی در نهضت جنگل بود ، رضا شاه به اینوسیله ارتباط مرز زمینی گیلان با شوروی رو قطع کرد ، طیفی در درون نهضت جنگل از جمله احسان الله خان دوستدار کمونیست و طرفدار شوروی بودن البته خود میرزا با کمونیسم شدیدا مخالف بود ، کمونیسم در گیلان بعلت شرایط خاص فرهنگی و تاریخی مردم گیلان در ابتدا بسیار پرطرفدار بود ، رضا شاه با این کارش ارتباط زمینی گیلان رو با شوروی کاملا قطع کرد چون از شورش مجدد گیلان و حمایت شوروی از اون بشدت وحشت داشت ، در تمام دوران تاریخی از جمله صفویه و افشاریه ، زندیه و قاجار آستارا جزو گیلان بود و حتی بسیاری از شهرهای استانهای آذربایجان و زنجان و اردبیل که این مطلب در نقشه پینکرتون به وضوح نشون داده شده و در نقشه های قدیمی تر ، در سال ۱۳۱۶ و در زمان اولین تقسیمات ایالتی و ولایتی آستارا از گیلان جدا و به آذربایجان داده شد و در سال ۱۳۳۲ به گیلان بازگشت و تا ابد هم گیلانی باقی خواهد ماند .
نیما
|
UNITED STATES
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
0
0
داادن آستارا از سوی رضا شاه به آذربایجان مجازات گیلانیها بعنوان یک سرزمین شورشی در نهضت جنگل بود ، رضا شاه به اینوسیله ارتباط مرز زمینی گیلان با شوروی رو قطع کرد ، طیفی در درون نهضت جنگل از جمله احسان الله خان دوستدار کمونیست و طرفدار شوروی بودن البته خود میرزا با کمونیسم شدیدا مخالف بود ، کمونیسم در گیلان بعلت شرایط خاص فرهنگی و تاریخی مردم گیلان در ابتدا بسیار پرطرفدار بود ، رضا شاه با این کارش ارتباط زمینی گیلان رو با شوروی کاملا قطع کرد چون از شورش مجدد گیلان و حمایت شوروی از اون بشدت وحشت داشت ، در تمام دوران تاریخی از جمله صفویه و افشاریه ، زندیه و قاجار آستارا جزو گیلان بود و حتی بسیاری از شهرهای استانهای آذربایجان و زنجان و اردبیل که این مطلب در نقشه پینکرتون به وضوح نشون داده شده و در نقشه های قدیمی تر ، در سال ۱۳۱۶ و در زمان اولین تقسیمات ایالتی و ولایتی آستارا از گیلان جدا و به آذربایجان داده شد و در سال ۱۳۳۲ به گیلان بازگشت و تا ابد هم گیلانی باقی خواهد ماند .
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
آقای نیمای عزیز
به فرض حرفهای شما درست
حالا که چه ؟؟
در حال حاضر آستارا و گردنه حیران متعلق به استان گیلان است
در گذشته خیلی اتفاقات افتاده
چه ربطی به الان داره ؟!!
همین چند روز پیش که انتخابات برگزار شد ، مردم ساکن در گردنه حیران به کاندیداهای آستارا و خبرگان گیلان رای دادند
.
این یعنی : آستارا و گردنه حیران جزء استان گیلان است
.
البته هدفم فقط بحث قانون تقسیمات کشوری بود
وگرنه گردنه حیران مال همه مردم ایران است و ارث پدر کسی نیست
خواهش من این است که اردبیلی های عزیز به تقسیمات شفاف وزارت کشور اسلامیمان احترام بگذارند
وگرنه جغرافیای ایران مال همه مردمانش است
نیما
|
GERMANY
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
1
0
دادن آستارا از سوی رضا شاه به آذربایجان مجازات گیلانیها بعنوان یک سرزمین شورشی در نهضت جنگل بود ، رضا شاه به اینوسیله ارتباط مرز زمینی گیلان با شوروی رو قطع کرد ، طیفی در درون نهضت جنگل از جمله احسان الله خان دوستدار کمونیست و طرفدار شوروی بودن البته خود میرزا با کمونیسم شدیدا مخالف بود ، کمونیسم در گیلان بعلت شرایط خاص فرهنگی و تاریخی مردم گیلان در ابتدا بسیار پرطرفدار بود ، رضا شاه با این کارش ارتباط زمینی گیلان رو با شوروی کاملا قطع کرد چون از شورش مجدد گیلان و حمایت شوروی از اون بشدت وحشت داشت ، در تمام دوران تاریخی از جمله صفویه و افشاریه ، زندیه و قاجار آستارا جزو گیلان بود و حتی بسیاری از شهرهای استانهای آذربایجان و زنجان و اردبیل که این مطلب در نقشه پینکرتون به وضوح نشون داده شده و در نقشه های قدیمی تر ، در سال ۱۳۱۶ و در زمان اولین تقسیمات ایالتی و ولایتی آستارا از گیلان جدا و به آذربایجان داده شد و در سال ۱۳۳۲ به گیلان بازگشت و تا ابد هم گیلانی باقی خواهد ماند .
ابی جون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
0
در کل همه ایران سرای من است
ولی از نظر تقسیمات کشوری گردنه حیران جزء گیلان است
روز 7 اسفند ماه هم صندوق های اخذ آراء کاندیداهای مجلس شهرستان آستارا در گردنه حیران در چند نقطه دیده شد
دعوا بسه دیگه
نیما
|
ROMANIA
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
1
0
سیروس عزیز اولا من گیلانی هستم ، کاملا مشخصه که نظر من رو تا انتها نخوندی ، نظر من پاسخ به کسانی بود که میگفتن آستارا در سال ۱۳۳۲ از آذربایجان جدا شد و به گیلان داده شد ، من دلیل جدایی آستارا از گیلان در سال ۱۳۱۶ و در هنگام اولین تقسیمات ایالتی و ولایتی رو شرح دادم ، در کل آستارا و گردنه حیران در تقسیمات فعلی کشوری جزو گیلان است و جزو گیلان هم باقی خواهد ماند ، در سایر موارد هم با شما هم عقیده هستم ، لطفا همیشه بعد از خوندن کامل کامنتها نظر بده تا سوتفاهم پیش نیاد
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
0
فقط يه ده متري باشه بسمه بقيش مال خودتون
سیروس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
سلام نیما جون
سیروس هستم
از این که مطلب شمارو تا انتها نخوندم عذرخواهی می کنم
باز هم می گویم
با توجه به شرایط فعلی مملکت و دشمنی قدرتهای استکباری با ایران ٰ‌از همه دوستان اردبیلی و البته همه ملت ایران خواهش می کنم بحثهای قومی و قبیله ای را کنار بگذارند و به قانون شفاف مملکت در تقسیمات کشوری احترام بگذارند
جالب اینه که اون قدر که اردبیلی های عزیز دارند برای آستارا برنامه ریزی می کنند ٰ‌خود آستارایی ها این همه برای جدایی از گیلان لحظه شماری نمی کنند !!
امیدوارم دوستان ما در همه استانها این بحثهای جدایی و تفکیک و الحاق را بی خیال شوند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
داداشای گلم اصلا همشودادیم به شما تهرانم مال شما بس کنیداین حرفارو
يوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
خودم بودم ديدم وقتي هيتلر نامه مينوشت كه استارا از اردبيل جدابشه چاي ريخت روي كاغذ خواست بعدا بنويه فراموش كرد همين استارا نميخوايم
نام:
ایمیل:
* نظر:
روایت تصویری
نگاه دوم
پربازدید ها
نظرسنجی
آیا برجام در حال لغو و فروپاشی است؟
بله
خیر