کد خبر: ۵۹۹۳۱
تعداد نظرات: ۲۴۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۷
اظهارات جنجالی حسن عباسی دربارهٔ حکمت متعالیه ملاصدرا در دانشگاه اصفهان
به گزارش پارسینه، حسن عباسی- که به سخنرانی های داغ و جنجالی مشهور است- در سال ۱۳۸۹ ، طی یک سخنرانی در  دانشگاه اصفهان به بیان دیدگاههای خاص خود پیرامون فلسفه اسلامی پرداخت، بخشی از این دیدگاهها بدین شرح است:

قطعا اگر مرحوم طباطبایی  و مطهری میدانستند موضوع فلسفه ماده اولیه است هیچگاه بحث فلسفه اسلامی را مطرح نمی کردند. فلسفه اسلامی آکنده از التقاط هست و نمی تواند  نجات بخش باشد.

 انقلاب ماهم صدرایی نبوده است. به عنوان مثال صدرایی ها  نتوانستند یک طرح اقتصادی حد اقل دوصفحه هم برای طرح تحول اقتصادی به صورت درست و مفید ارائه بدهند.

کسانی که معتقدند که فلسفه ملاصدرا همه چیز دارد بیایند بشینند مناظره کنند (هنوز از مادرشون زاییده نشده). اگر کسی بگوید انقلاب ما صدرایی بوده یعنی میگوید انقلاب ما اسلامی نبوده و این توطئه خطرناکی است و خائن است کسی که بخواهد جا بندازد که انقلاب ما صدرایی بوده است.

 حکمت متعالیه ملاصدرا هزار و یک اشکال درآن هست که اگر بگویید اسلام است به قرآن و اسلام نسبت داده اید. ملا صدرا علم کلام وعرفان وفلسفه را جمع کرد و گفت این حکمت متعالیه است.

 کلمه حکمت متعالیه از چه می آید؟ از انتقال از علم حصولی به علم حضوری. این شد دین؟! اگر شما سرتاسر بدایه نهایه مر حوم طباطبایی را بخوانید به ایمانتان اضافه می شود؟!

تقوی الهی و قرآنی در حکمت متعالیه و اندیشه ملا صدرا فراموش شده است.

 اوج ساعات صدا وسیما را می دهند دست صدرایی ها و چپ و راست می گویند حرکت جوهری. چه فایده؟! اسلام چیزی به نام فلسفه ندارد . فلسفه یعنی دوستداری دانش و اصلا ربطی به عقلانیت ندارد و عقلانیت قرآنی چیز دیگر است.

 فارابی ، ابن سینا ، ملاصدرا تا فلاسفه امروزی همه اشتباه کردند. فلسفه نه حکمت است و نه عقلانیت.

 امام خمینی درس صدرایی خوانده ولی از صدرایی بودن عبور کرده و صدرایی نیست.

 فلسفه عمیقا مسیر هدایت را برای شما کُند می کند چون از ماده و چیستی و وجود شروع می کند و هیچگاه حرف متقن نتوانسته بزند.(تمام فلاسفه یک حرف متقن نزده اند ولی ۱۲۴هزارنبی یک حرف زده اند). الان حکومت همه امکانات و بودجه و تریبون را دراختیار فلاسفه و حکمت متعالیه ها داده و قداست هم دارند العیاذ بالله فکر کردند فقه جعفری شیعه اند.

این حجم چند صد هزار دقیقه ای تلوزیونی آقای جوادی یک نفر بگوید در جامعه اثرش چه بوده است؟! هرکجا گفتند ما حاضریم مناظره کنیم و با همان تکنیکی که در بدایه و نهایه است ثابت می کنیم که اینها نمی توانند کاری کنند. اسفار اربعه ملا صدرا ریشه در افکار افلاطون دارد و برای خودش نیست.

http://s2.picofile.com/file/7285131177/IMG_6828.jpg

لینک دانلود فایل صوتی:

دریافت فایل با حجم ۴ مگابایت

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
116
123
برای پارسینه متاسفم که سخنان سخیف این فرد را منتشر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
پارسینه باید چکار بکنه پس؟ وقتی بقیه نمیتونن حرف بزنن بایدم سخنان اینچنینی مجال ظهور پیدا بکنه.
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دوست عزیز
لطفا فایل صوتی رو حتما گوش کنید بعد نظر بدید.چون نوشته های این سایت نکته گزینی بود.
یاعلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
برای خودت متاسف باش!
استاد عباسی جزو معدود افرادی هستند که بتهای امروزی رو دارند میشکنن!
ناشناس
| United States |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
استاد عباسی؟
مبین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
تو از این فرد چی میدونی؟ من هم برای تو متاسفم که بدون شناخت در مورد افراد اظهار نظر میکنی. تا جایی که من میدونم تمام سالهای جوانی دکتر در کلاسهای آیت الله جوادی گذشت، نقد ایشون به فلسفه ی صدرایی نفی آیت الله جوادی نیست، با شناختی که از آقای عباسی دارم به خاطر سالهایی که از مباحث ایشون استفاده کرده ام، مطمئنم بیشتر از خیلی از حضراتی که سنگ آیت الله جوادی رو به سینه میزنند ایشون رو قبول داره و بهشون ارادت داره. طرح این مساله بعد از دو سال فقط جنبه ی سیاسی داره که حتماً به زودی معلوم میشه از کجا آب میخوره و گرنه طراحان این قضیه همچین دلشون برای فلسفه صدرایی و یا آیت الله جوادی نسوخته....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
برای پارسینه متاسف باش چون با اینکار معلوم کرد هم کاسه ی چه کسانیه!!!!
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
چند درصد از شما این سخنرانی رو دقیق و با دقت گوش دادین؟ بدا و وا اسفا به حال علم و حکمتی که با یه سخنرانی انتقادی بخواد سست و متزلزل بشه. من نه این سخنرانی و کلیاتش رو تایید میکنم و نه رد چون مثل بسیاری از شمایی که شاکی شدین و اعتراض میکنید، اشنایی به علم فلسفه اسلامی و غربی و همچنین علم بدایه و نهایه ندارم. اعتراش شما و ما فقط به اینه که احساس میکنیم به آیت الله جوادی آملی اهانت شده که اصلاً اینجوری نیست. درخواست مناظره دادن اهانت نبوده و نیست. فقط مقداری لحن دکتر عباسی تنده و این طبیعت ایشونه. موفق باشید. یا علی.
milad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
شماها چه قدر ساده اید. این سوالایی که در قسمت نظرات مطرح شده از طرف مخاطبین رو حتی یه دانشجوی ترم دوم فلسفه هم میتونه جواب بده.... چه روزگار عجیبی.... هر بچه ای به خودش اجازه میده استادی مثله عباسی رو نقد کنه..... شماها اول برید شاگردهای کوچک و تراز پایین عباسی رو نقد کنید... باور کنید شبه های مطرح شده بسیار سادست... هیچ فیلسوفی طرح اقتصادی نداشته؟ خب نداشته که نداشته! فلسفش که قابلیت ساخت فلسفه مضاف رو داشته همین کافیه........ سعی کنید ادمارو بشناسید بعد نقد کنید..... البته خیلی بزرگتر از شماها هم همین اشتباهو کردن و جوابشو دیدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
اشتب +دادم
تسنیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
29
103
چه اعتماد به نفسی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
هر عالمی به اعتماد نفس نیاز داره!
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
32
95
اشتباهات:1. موضوع فلسفه ماده اولیه نیست
2. هم آقای طباطبائی هم آقای مطهری موضوع فلسفه را می دانستند
3. فلسفه ربطی به اقتصاد ندارد. هیچ فیلسوفی در طول تاریخ به عنوان فیلسوف طرح اقتصادی نداشته است. این به معنای نشناختن فلسفه و البته اقتصاد است.
4. کسی معتقد نیست فلسفه ملاصدرا همه چیز دارد. کی گفته این را؟
5. کلمه حکمت متعالیه از انتقال از علم حصولی به حضوری نمی آید
6. بدایه و نهایه در نمط های پایانی دلایل اثبات خداست.
7. تقوای الهی را چه به فلسفه. تقوا مرحله عمل است و فلسفه مرحله نظر. بروید تاریخ شیعه را ببینید. زاهدترین و عابدترین علمای ما فلاسفه و عرفا بوده اند نه فقها.
8. امام کجا از صدرایی بودن گذر کرد؟ اگر منظورش این است که به ابن عربی رسید بله. نامه به گورباچف را دوباره بخوانید. انتهای فلسفه صدرا وحدت شخصیه است که با عرفان ابن عربی همسان می شود
9. عقلانیت قرآنی یعنی چه؟ اثبات پیشینی خدا و عصمت قرآن و ارسال رسل آیا با عقلانیت قرآنی است که دور است یا با عقل فلسفی؟
10.گفته است فلسفه حرف متقن نزده است. براهین اثبات خدا چه؟ این آقا یک نقد در برهان صدیقین بیاورد. فقط یکی.
11. اسفار ریشه در افلاطون ندارد. فلسفه افلاطون فلسفه مثل است. فلسفه صدرا وحدت وجود است. اصلا افلاطون وحدت وجود را مطرح نکرده. آن فلوطین بوده است. در معرفت شناسی هم صدرا نظریه تذکار را قبول ندارد. یعنی هم در هستی شناسی هم در شناخت شناسی غیر از افلاطون است. بله صدرا نظریه مثل را قبول دارد با دلایل شیخ اشراق نه با دلایل افلاطون.
12. کوبیدن آقای جوادی سیاسی است. همه می دانند.
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
به جز بند دوازدهم همگي جواب ها حدودا دقيق است
در برابر بزرگتر ها نشستن و پرخاش به اميد طرح نام و کشف نخبگي هاي نداشته کار بي حاصليست
کاش ايشان هم مي فهميد!!!
بهار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ممنون از جناب موسوي كه خيلي منطقي و اجمالي به شبهات ايشون در حد اقتضاي يك كامنت پاسخ دادن . اين شيوه خوبيه براي روشن كردن ذهن اغلب خوانندگاني كه فلسفه نمي دونن و همين طور براي كساني كه مي خوان در اين مورد بيشتر تحقيق كنن . اميدوارم دوستان ديگر فلسفه دان هم همين شيوه رو اعمال كنن و واقعا براي آقاي عباسي متاسفم كه متوجه سواد اندكش تو حوزه هاي مختلف غير از حوزه نظامي كه تا حدي تخصصشه نيست و تو هر زمينه اي با ورود و تحليل هاي ناصحيحش ذهن جماعتي رو به استنتاج هاي خطا مي كشونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
لطفا قبل از نوشتن این چیزها یکم از فلسفه میدونستید!
همین گزینه ی 3 که شما نوشتید نشون داد که فرق فلسفه با ماهیتابه رو نمیدونید!
ناشناس
| United States |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ناشناس:
شما که از فلسفه می دونید یک فیلسوف بیاورید که طرح اقتصادی داده باشد.
فقط یکی.
000
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
ببینید با هم دعوا نکنید.ما یه فلسفه کلی داریم که ثمره اون فلسفه مضاف(موضوعی) هست.فلسفه مضاف هم شامل فلسفه سیاست ، فلسفه اقتصاد ، فلسفه هنر و... است.-------------------------------------حالا هم که یه نفر دعوت به مناظره استاد عباسی رو پذیرفته پس عجول نباشید و منتظر مناظره باشید تا بفهمید حق با استاد عباسی هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
آقا هيچ ميدانيد كه ابن عربي اصلا در آيين و مذهب مشكل داشت.پس بي خود تعريفش نكنيد. ابن عربي برا ما معيار نيست.ميخوايي فلسفه ياد بگيري برو نهج البلاغه بخون.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
بند دوازدهم را قبول ندارم ولی مابقی را تقریبا درست می دانم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
کارل مارکس هم فیلسوف بود هم سیستم اقتصادی داده
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
در جواب موسوی: اشتباهات
1: پس هیولا و اتم چیست؟
2: آقای مطهری و طباطبایی از طرف عباسی نقد نشده اند و از منظر دکتر عباسی آنها حکیم هستند.
3: متاسفم. شما مبنای فلسفه رو هم نمیدونید.
4: ربطی به ملاصدرا نداره. مبنا باید طوری باشد که قابلیت بسط و ایجاد فلسفه خاص رو داشته باشه.
5: هیچ علومی از انتقال از علم حصولی به حضوری نمی آید چه برسه به کلمه. گمانم شما دارید شانتاژ میکنید و از راه غیر شرعی کمک گرفته اید.
6: در کبری, 99درصد فلاسفه مسلمان هم عقیده هستند. فقط در صغری دیدگاهها فرق میکند. مطمئنا اگر در کبری مخالف هم بودند خیلی خیلی زودتر بحث ها شکل میگرفتند.
7: ((زاهدترین و عابدترین علمای ما فلاسفه و عرفا بوده اند نه فقها.)) خوشحالم که منتقدین از نا آگاهان هستند. فقه از فلسفه و عرفان جدا نیست..شما مبناها و بستر علوم انسانی رو هم نمیدونید آقای عزیز.
8: هیچ فیلسوفی از ملاصدرا به محی الدین نمو نکرده. معمولا عکس است. روش تحقیق شما اشکال داره بنابراین سند شما سندیت نداره چون دریافت شما از نامه امام کاملا انتزاعیست. 10ها منبع وجود دارد که امام صراحتا ادعا میکند فلسفه رستگاری نمی اورد و این امری بدیهیست که عده ای مانند امام, مطهری, طباطبایی,مصباح,آملی و جوادی از فلسفه گذر کرده اند.
9: عقل فلسفی نداریم.حیطه فلسفه ذهن است نه عقل. وگرنه در حال پیشرفت نبود. وای شما در قران تفقه نکردید...نیازی نیست که قرآن سند باشد تا دور باشد. قرآن ناگفتنی های روح و قلب سلیم هر فرد سالم رو باز گو میکنه. ماتریالیسم نباشید.لااقل به قرآن با منطق ریاضی ننگرید.
10: عزیز دل؟ اگه حرف متقد زده بود درحال پیشرفت نبود و مدام از طرف دیگری منقوض نمیشد... جناب؟چون فلسفه مظروف ذهن است برای هر چیزی میتوان دلیل نقض اورد. وگرنه سارتر و راسل و اسمیت و هایدگر و مارکس و هیوم و نیچه و هابرماس از همه شماها فیلسوفترند که براهین اثبات خدارو منقوض دانستند. البته حق هم داشتند چون با ذهن نمیتوان خدا رو درک کرد.
11: باز میگم. شما حتی مبنای فلسفه رو نمیدونید و حتی فلاسفه رو نمیشناسید. افلاطون هم به همراه تمام فلاسفه نوعی به وحدت وجود اشاره داشتند. شما حتی نمیدونید که اگر وحدت وجود رو کنار بگزاریم باید دور تمام فلسفه حتی از قبل هراکلیتوس تا الان خط بکشیم. متاسفم. باید میدونستید که تمام فلسفه روی وحدت وجود استوار است. وحدت وجود چه ربطی به دیگر ارا داره آخه شما دارید با دیگر ارا اون رو مقایسه میکنید .... مثله اینکه شما ارزش وجود رو در فلسفه نمیدونید.
12: شما حتی یک سخنرانی از عباسی گوش نکردید تا بفهمید ایشون در مورد آیت الله جوادی چه نظری دارند. حتی نقد هم نمیکنند چه برسه به کوبیدن. متاسفم برای شما.
____________________________
بسیار خوشحالم که منتقدین عباسی جزء عوام مردم و قشر ناآگاه هستند.
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
29
88
متاسفانه فردی مثل آقای عباسی که نه تحصیلات حوزوی دارد و نه دانشگاهی متخصص در هر حوزه ای شده اند و نظرات نادرستی می دهند به نظرم اگر به همان فیلم دیدن و تحلیل فیلم بپردازند بهتر است تا اینکه در راطه با مباحث عمیقی که هیچ سررشته ای ندارند نظر دهند و بزرگانی چون علامه طباطبایی شهید مطهری و آیت الله جوادی آملی که بسیار باسوادتر از آقای عباسی در علوم دینی هستند به بی اطلاعی متهم کنند.امام ره در تمام زمینه های فقهی فلسفی آثار شهید مطهری را آموزنده دانستند و برای هیچ کس چنین بیانی ندارند. و امام ره فرمودند:"مطهری که در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود،رفت و به ملا اعلی پیوست،لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی ،علمی و فلسفی اش نمی رود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بی قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت.آثار قلم و زبان او بی استثنا آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشات می گرفت،برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
مثلا نقد فیلم بلده؟؟ {"درباره ی الی" یعنی درباره اسلام لیبرال}!!
این اسمش تحلیل فیلمه؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
یعنی هر کس چرندیاتی که ما داریم توی دانشگاه میخونیم رو نخونه میشه بی سواد؟
این چه منطقیه؟
مبین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
براتون متاسفم که داعیه ی مسلمانی دارید ولی از اسلام حداقل ها را هم نمیدانید. آنقدر راحت افراد را متهم میکنید که گویی در قاموس شما اتهام زدن از اوجب واجبات است. اگر عباسی درباره ی فلسفه یا هر چیز دیگری بقول شما اظهار نظر میکند چون از اساتید آن رشته ها هم بیشترکتاب خوانده و هم اطلاعات دارد. خوبه که خدا کسی را خاتم پیامبرانش قرار داد که هرگز خواندن و نوشتن نمیدانست. برای اینکه افرادی مثل شما فکر نکنید فقط سر کلاس درس اونهم توی دانشگاههایی مثل ..... میشه درس یاد گرفت. خدا به هر که بخواهد از فضل و رحمت خود عنایت میکند. شاید فراموش کرده اید بوعلی سینا را، که بدلیل فهم بالایش در هیچ کلاسی اجازه ی حضور نداشت. خود من در یکی از دروس کارشناسی رشته ی فلسفه با عباسی همکلاسی بودم و از آنجا وی را میشناسم. اکثر جلساتی که عباسی در کلاس حاضر میشد استاد بحث را به ایشان می سپرد.
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
شما مطمئنی دکتر عباسی درباره آیت الله جوادی و مطهری و طباطبائی عقاید نقدگرایانه دارند؟ لطفا احساسات خودتونو کنترل کنید.. زود قضاوت نکنید.. به سایت پارسینه هم باید بگم که تیتر نادرست حکم غشی در معامله داره... لطفا توجه کنید... با احساسات مردم بازی نکنید.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
9
12
فلسفه بر عقلانیت استوار است . ...
علت مخالفت اینها با فلسفه سر همین مشکلات تطبیقی عقل و کلام
است !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
خوب بره حوزه بخونه!
استاد فلسفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
68
43
کلیات بیانات ایشان درباره فلسفه درست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
احسنت !! کلا همه ی حرفاشون خوبه !!
سید علی
|
United States
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
58
36
من اصلآ ایشان را قبول ندارم ولی به عنوان یک دانشجوی فلسفه اسلامی حرف های ایشان را تا حد زیادی تایید می کنم.
پاسخ ها
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پس اگر فلسفه اسلامی به درد نمی خورد از تحصیل انصراف بده تا منحرف تر نشوی و در کلاسهای این فرد شرکت کن تا رستگار شوی.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
پس به فلسفه اسلامي مشغوليد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
همکلاسی: معلومه امتحانات بهت خیلی فشار آورده ها!!!
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
28
85
عزیزان! حیرت نکنید. در جامعه ای که عقلا ساکتند مجهولین به سریر سخن دست درازی می کنند.
پاسخ ها
رهگذر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
حرف اول و آخر را زدی، آفرین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
بله در چنین جامعه ای , امثال شماها حرف میزنن!
ابراهیم رحیمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
19
56
وقتی اساتید واقعی را بازنشسته یا از کار بی کار می کنند ، حال و روزمان بهتر از این نمی شود و تن علما و عقلای طرف حساب این آقا، با این دست حرفها در گور نمی لرزید !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
68
17
این آقا راه سروش را می رود
خدا به دادمان و به دادش برسد
پاسخ ها
سعید
| Canada |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
به دکتر سروش توهین نکن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
دکتر سروش شخص محترمی است
مودب باش
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
عزیز دلم اصلا توی عمرت یه جمله از سروش خوندی که این طور مقایسه می کنی؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
سروش كه ميگه ائمه علیهم السلام معصوم نیستن
و قرآن رو خود پیامبر صلی الله علیه و آله آورده محترمه؟؟...کجا و پیش چه کسی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
تو را بخدا سروش را تخریب نکنید.
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
جناب عالی اقای سروش را با گنجی اشتباه گرفته اید.
بیشتر مطالعه کن !
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
سروش تخریب نمی خواهد، کسی که همه همتش در تخریب دین است، خود کمر به خرابی خود بسته است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شرمنده اشتباهی منفی دادم
عبد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
اصلا سروش حرف حسابی هم مگه زده؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
سروش خودش به اندازه کافی خرابکاری کرده...
عباسی کجا و سروش کجا!!!!!؟؟؟؟؟؟
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
سروش به ارتفاع 2.5متر کتاب نوشته. که از این 2.5 متر 2 متر فقط از خودش تعریف کرده. و نیم متر رو از کتابهای پوپر و دیگر فیلسوفان رونویسی کرده..
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
خوشم میاد اکثر افرادی که با آقایه عباسی مخالفند بویی از اسلام نبرده اند.خدا به داد شما برسه از دست این جهالت و به داد ما برسه از دست جاهلان
محمدامین57
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
18
59
آیت الله جوادی آملی فخر جهان تشیع است. آیت الله جوادی آملی حامل پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به گورباچف رهبر شوروی بود .تنها کسی که لیاقت تبیین و تفسیر پیام امام خمینی به سردرمداران کمونیسم را داشت٬ ایشان بودند.اگر امام خمینی (ره) فلسفه و علوم عقلی را قبول نمی داشت هیچ گاه برای ارسال و تبیین و تفسیر پیام بسیار مهم خود از یک فیلسوف استفاده نمی کرد.وانگهی تنها دینی که بر مساله عقلانیت و استفاده از عنصر عقل و فلسفه در شناخت دین تاکید می کند دین اسلام است .در ضمن بزرگترین علمای جهان اجازه جسارت به مقام علمی ابن سینا ٬ ملاصدرا ٬ فارابی و افلاطون را به خود نمی دهند حالا یک فرد مجهول الهویه که مشخص نیست تحصیلات حوزوی یا آکادمیک دارد یا نه به خود اجازه می دهد در هر موردی اظهار نظر نماید.این فرد دارای افکار التقاطی و بدون پشتوانه علمی است ولی به واسطه نبود نظارت کافی بر عملکرد ایشان و نیز بزرگ نمایی سوری و مصنوعی که از سخنانش شده دچار نوعی خود بزرگ بینی بیمارگونه شده و جرات جسارت به خود را داده است.
پاسخ ها
kave
| United States |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
.... to ra bekhoda jok naghid
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
برادرعزیز
1- در مقام حضرت آیت الله جوادی (حفظه الله) سخن نمی گویم چون در این حد نیستم. ولی سکوت ایشان در دوران فتنه همیشه برایم جای سوال است.
2-پیغامبری از بزرگان انسان را منزه نمی گرداند همان طور که ابن عباس فرمانده سپاه امام حسن (ع) به لشگر دشمن پیوست.
3- با سخنان آقای عباسی مخالفم ولی شما در نظر داشته باشید در زمان اصلاحات که اسلام و انقلاب را از ریشه داشتند می کندند این آقا و عده قلیلی صدایشان در آمد حالا چه شده که ایشان مجهول الهویه شده اند.
4- ایشان یک حرفی زده اند- غلط- که جواب منطقی و روشن دارد و هر اهل بصیرتی آن جواب را می پذیرد. آزادی بیان این را اقتضا می کند که حرف های ایشان را شنیده و پاسخ بگوییم نه این که شجره نامه اش را بیرون بکشیم.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
کم توجهی؟!!
انگار نمیدونید که در دوره اصلاحان نزدیک به 40 ماه ممنوع ضدا و تصویر شدند.ای کاش سوادو در کلاسهای دانشگاهی نمیدیدید.
کسی که به خودش اجازه نقد دیگر افراد صاحب نام در هر مساله ای رو نده که نمیتونه متفکر باشه این میشه مقلد.با دید نقد ببین اگه صحیح بود بپذیر نبود نپذیر.
محمدامین57
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
17
45
جریانی بسیار خطرناک و تخریب کننده با موزی گری و عوام فریبی در صدد هستند با تخریب جایگاه علمی ((روحانیت)) اثبات نمایند که علمای دینی و روحانیت توانایی علمی نداشته و فاقد یک برنامه و تز علمی جهت اداره مملکت می باشند.اگر به سخنان این فرد توجه کنید بزرگترین علمای جهان اسلام از ملاصدرا و ابن سینا و فارابی گرفته تا شهید مطهری و علامه طباطبایی و آیت الله جوادی آملی به نادانی و اشتباه در مسیر حرکتیشان متهم شده اند؟اگرعده ای از مسئولین به ایشان تریبون می دهند که هر سخن ناروایی را در مورد علمای اسلام بزند بزرگترین خیانت را به جهان اسلام و حکومت اسلامی روا می دارند.قطعا این فرد انسان مسئله داری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
به تعبیری خلاصه تر: شاخ و برگ ها را که زده اند توی این چند سال اخیر، حالا میخوان ریشه ها را قطع کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
بسم الله!!! آقای عباسی و تخریب روحانیت؟!!! این دیگه جک 2014 بود!!!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
دمت گرم با این دیدت!!!
خدا وکیلی چندتا از جلسات کلاسهاشو دیدی؟بنده خدا داره از دل قرآن چیزی در میاره برایه اداره جامعه حالا میگی ضد روحانیته؟یا منظورت ضد افرادیه که به اسم روحانیت خرابی به بار میارن؟
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
5
16
سخنان دکتر حسن عباسی علیه فلسفه؛ و جواب امام خامنه ای
http://baerfan.blogfa.com/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مثل اینکه یکی دیگه هم.......اضافه شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
13
40
اين همان آقايي است كه مي گويند ديپلم هم ندارد ولي از عنوان ‹‹دكتر›› استفاده مي كند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
با اینکه مخالف خیلی از صحبت های ایشون هستم ، اما در عین حال سطح سواد ایشون از خیلی ار دکتر های فعلی بیشتر میدونم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جناب ناشناس دومی، شما؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
إإإإإ......، پس معلوم شد هم کلاسی چه کسانی است!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ایشون استاد راهنمای دهها تز دکتری بوده!
برو دفعه بعد با بزرگترت بیا!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
هروقت فهمیدی سواد در مدرک نیست بیا نظر بده عزیزم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
25
12
اگر اين آقا اشتباه ميگه حاضره مناظره كنه ؟ و انگ «قطعا این فرد انسان مسئله داری است. » نبايد به او زد . پس كسانيكه به اين فرد ايراد ميگيرند خودشان هم در اشتباه هستند.
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
شما تصور کن یک کودک دبستانی بخواهد با یک استاد دانشگاه مناظره کند.آیا این قابل پذیرش است؟یا اینکه یک بچه دبستانی که فقط علوم اول ابتدایی را مطالعه کرده است نسبیت انیشتین را زیر سئوال ببرد.عباسی در این مثالها معادل کودک دبستانی است که می خواهد فارابی معروف به معلم ثانی و ملاصدرا معروف به صدرالمتألهین که بنیانگذار حکمت متعالیه است و سایر بزرگان علم را زیر سئوال ببرد.آیا چنین فردی قابل اعتنا است؟ مشکل ایشان این است که خود بزرگ بین است و این فضا رامن وشما ایجاد کرده ایم.یعنی برای علما ارزش قائل نبوده ایم که حالا این فرد خود را همپای تمام بزرگان علمی تاریخ از افلاطون تا علامه طباطبایی به حساب می آورد.در ضمن مقام علمی و عرفانی آیت الله جوادی آملی بسیار بالاتر از امثال عباسی هاست که بخواهد با چنین فردی همکلام شود که حداقل احترامی برای بزرگان قائل نیست و به آنان جسارت می کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آره؟ من هم ادعا میکنم میخواهم با آیت الله جوادی مناظره کنم! به صرف ادعای هر کس و ناکس که نیست!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
اگر این سخنرانیشو که مربوط به یکی از جلسات تدریس کلبه کرامته رو میدیدین میفهمیدین که نمیگه با آیت الله جوادی آملی مناظره کنه بلکه میگه با هرکس که ادعا داره فلسفه غرب باعث رسیدن به خدا میشه حاظره مناظره کنه.
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
12
35
یک فرد غیر آکادمیک حق اظهار نظر در مورد مسائل علمی و پیچیده را ندارد .چون قطعا سخنانش ملغمه ای از تناقضات خواهد بود و عده کثیری را به گمراهی خواهد کشاند.عباسی با مطرح کردن اسامی دانشمندان و علمای بزرگی چون افلاطون و معلم ثانی (فارابی) قصد مطرح کردن خود را دارد دریغ که جز تخریب بیشتر خود از این داستان سودی نمی برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ایشون استاد راهنمای تز دکترای دهها دانشجوی نخبه بوده! حالا هی بگین تحصیلات دانشگاهی نداشته! نداشته!
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
به صرف ادعا که نمیشه این موضوع رو پذیرفت .این فرد میگه من کسینجر دنیای اسلام هستم یا ادعا میکنه استادراهنمای تز دکترای چندین نفر بوده و... از کجا معلوم ادعاش صحت داره. یه بنده خدایی هم ادعا می کرد دکترا از اکسفورد داره با تحقیق مشخص شد که فوق دیپلمه.به صرف ادعا حرف کسی رو قبول نکنیم.اکنون سند و مدرک حرف اول رو می زنه.این فرد اگه مدرک دکترا داشت الان ادعای پیامبری می کرد.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
ما در بدو انقلاب کمونیست ها و منافقین را برای مناظره دعوت می کردیم - حال آن که کم سوادی و پوچی سخنان آن ها آشکار بود- و معمولا ائمه هم تقاضای مناظره کسی را رد نمی کردند و به سوال کننده چه بی سواد چه عالم یک دین پاسخ می دادند چه شده علمای ما از ائمه بالاتر رفته اند و شانیت برایشان قائل می شوید که به سوال فلان کس پاسخ نباید بدهند.
بدین روش هر کسی که نظر مخالف ما را بدهد می توان به او انگ بی سوادی یا غیره زد و از جواب دادن به اشکال او طفره رفت - که البته امروزه این روش بسیار رایج است- انیشتینی که نتواند جواب اشکال یک بچه دبستانی را-برای عقل های سلیم- بدهد معلوم است که یک جای کارش می لنگد.
درضمن با سخنان آقای عباسی مخالفم و آن را ناشی از عدم سواد ایشان در علم حکمت می دانم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
اونایی که ادعا دارن ایشون تز دکتری نداشتن. کارسختی نیست تشریف ببرن دفتر ایشون و مشاهده بفرمایند! هزینش یه بلیط دو سفره متروئه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
3
12
ایشان حرف جدیدی نزده .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
متاسفانه شما قسمت زیادی از نظر مرا حذف کردید که معلوم نمیشود چرا این مقدمه گفته شده روش این آقا در مخالفت با فلسفه و بخصوص ملاصدرا توسط گروههای دیگری از افراد تندرو و فرصت طلب در تاریخ سابقه دارد از شیخ احمد احسایی گرفته تا دنباله روهای او از جمله باب
علی
|
Germany
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
9
46
آقا داره خودش را با ملا صدرا مقایسه میکنه؟؟؟؟!!! توهم خود عالم پنداری همه چیز دانی از همه چیز خطرناکتر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
مگر ملاصدرا کی بوده ؟اون هم یک آدمی بوده مثل عباسی معصوم که نبوده.تازه پسر ملاصدرا درباره اثبات کفر پدرش کتاب نوشته و او را تخطئه کرده است
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آقای ناشناس ملاصدرا کی بوده؟ملاصدرا یک نابغه ایرانی بوده که آدمهای کوچکی مثل شما به حقایق گفته هایش پی نخواهید برد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
توهین به برزگان این مرز و بوم خیانت و گناه بزرگی است.از عذاب خدا بترسید .شمارا چه به حضرت صدرالمتالهین؟! حیا کنید.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
تعصبو بندازین دور فقط به خاطر اینکه دانشمندان بزرگین که دیگه دلیل نمیشه نقدشون نکرد.منطقتون کجا رفته؟
مگه نمیدونید همین دانشمندان چندتا از دانشمندانه قبل از خودشونو نقد کردن؟
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
15
42
جای تاسف دارد که دیپلمه ی علوم طبیعی ادعای مناظره با ایت الله جوادی را دارد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
جااااااااااااااااان؟؟!!! منظور از دیپلمه علوم طبیعی خودت بودی دیگه؟!!
ضمنا ایشون هیچوقت ادعای مناظره با آیت الله جوادی رو نداشتند. هم متن رو مجددا مطالعه کنید هم فایل صوتیش رو گوش بدید.
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
9
19
بیایید و راحت بگویید هر چه علما گفته اند همه اش حرف مفت بوده تمام.با این حرفها تنها نتیجه حاصله اینست که همه آقایون حرفها و ادعاهایشان کاملا دروغ و غلط است و مردم بی اطلاع گوسفندان بی خبر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
10
9
ايشان تا آن اندازه جاهل است كه فلسفه افلاطون وارسطو را نفهميده وجامعه اي كه ايشان را چهره مي كند آن جامعه به لحاظ تفكر در حال ركود وپريشاني است.
ناشناس
|
Jordan
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
14
46
در کشوری که خورشید در حال غروب است سایه افراد کوچک بلند به نظر می رسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
چقدر زیبا و رسا گفتی. احسنت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
8
26
وقتی ما این آدم ها رو که بجای کلمه مار شکل مارو مکشن باور می کنیم و ایشان را کارشنا س شیر مرغ تا جون آدمیزاد معرفی میکنیم تا زه این اولش ببین فردا برای بقیه بزرگان هم همین حرفو میزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
12
14
من تا حلا فکر میکردم ایشان دلسوز انقلاب و اسلامند ولی متاسفانه نظرم کاملا برگشت
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
7
21
وقاحت هم حدی داره این اقایاشدیداجاهله یا شدیدامغرض دردوصورت به این خزعبلاتش نبایدبال وپردادالکی بزرگش نکنیدچون همینومیخاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
من موندم توی این پارسینه استاد عباسی چقدر دشمن داره؟!! عجیب نیست!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
7
18
بعد از دو سال مطرح کردن این مطلب چه موضوعیتی دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
دیگه وقتش دیده اند که بیافتند به جان ریشه های عقلانیت.
فلسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
12
پول برق می دهیم پول آب جدا و دیگر هیچ!!!!!!!!!!!...........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
10
15
ایشون کلا جک زیاد میگه!!!!
مهشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
15
7
مدرک گرایی عقل مردم رو از بین برده! مگه همه چیز به مدرکه؟! خیلی از دکترهامون هستن که در واقع هیچی بارشون نیست. فقط درگیر این درجات نباشیم که بیشترشون به انگیزه هایی غیر از طلب علم قبل از نام اشخاص نشسته! در ضمن در جواب اون فردی که گفته ایشون دیپلم دارند باید بگم که ایشون مدرک کارشناسی ارشد دارند اما بعضی جاها به اشتباه به نام دکتر عباسی از ایشون نام می برند.
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
فرمایش شما صحیح.ولی این دلیل نمی شود ادعای مناظره با اقای ایت الله جوادی را در ذهن بپروراند!!
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
7
سلام - حالا فرض محال محال نيست و مطالب اين دوستان هم كه مخالف مطالب آقاي عباسي بودند هم هم درست ، شما با اين همه درستي چرا چنين جامعه اي داريد ؟ آيا اشكال كجاست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
17
یک کلمه هم از مادر عروس بشنویید
اقای عباسی که معروف به دکتر است و من کاری ندارم که راست است یا نه.
ولی خدا وکیلی فلسفه فهمیده 0 بنده خدا کسی نگفته فلسفه ملاصدرا اقتصاد هم است . فلسفه هستی شناسی است چه ربطی به اقتصاد دارد
اخر اینکه :امام خمینی در منشور روحانیت کسانی را که مخالف فلسفه بودند متحجر خوانده است و دیگر اینکه در مقدمه شرح دعای سحر می گوید ملا صدرا ماملا صدرا و ما ادراک ملا صدرا.
متاسفانه این آقا سوراخ دعا را گم کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
خدایی کجای حرفای استاد دیدی با فلسفه مخالف باشن؟!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
8
اولا این سخنان بیشتر شبیه عقاید مکتب اهل تفکیک است و نزدیک به دوسال پیش است پس موضوع تازه ای نیست دوم اینکه پس از دوسال با چه هدفی باید این نقل قول خبری شود که بیشتر جنبه سیاسی داردسوم آنکه معلوم نیست که نقل قول واقعی یا تحریف شده باشد چهارم باید آخرین یا جدید ترین نظرات سخنران را باید شنید چرا با ایشان مصاحبه ای در این خصوص نمیشود
زنبلانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
12
یک صاحب نظر در رشته فلسفه پاسخ نظرات ویا شبهات ویا سوالات ایشان را بدهد ودلیلی برای کوبیدن او نیست باید طرفین مدعی ادعای خود را در بین وحضور اهل فن اثبات کنند .او به کسی توهین نکرده بلکه نظر خود را داده است ودیگران هم نظر بدهند ونه توهین واهانت مثل بیسواد ویا حوزه نرفته وغیره
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
19
من اطلاعات فلسفی ندارم که صحبتهای ایشان را نقد کنم اما دو نظر ناقابل درباره ی این مطلب دارم:
1)درباره ی هیچکس احساسی قضاوت نکنیم
2)آقای جوادی یکی از شاگردانشون رو به مناظره بفرستن(وقت آقای جوادی بسیار ارزشمند است)
ممکنه آقای عباسی تخصص نداشته باشن اما طرفدارانی دارن که به ایشون ایمان دارن.پس بهتره جوابشون داده بشه تا حقیقت برای طرفداراش روشن بشه.شایدم ما رفتیم تو جمع طرفدارای آقای عباسی!!!
mohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
18
سلام.اين آقا چه درست گفته چه غلط به هر حال نظرش رو گفته اگر چه من هم مثل شما عزيزان شوكه و ناراحت شدم اما منطقي اين است كه با سعه ي صدر و بدور از توهين و افترا در حد توان پاسخ دهيم و منتظر پاسخهاي تكميلي از سوي بزرگان بمانيم . اين همان آزادي بيان است
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
19
یکی به داد این آقای خود شیفته برسد-چه کسانی به این آقا پر وبال می دهند هر کسی باید حد خود را بداند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
7
15
بسیار به سخنان علامه ی دهر خندیدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
خدا وکیلی سخنرانی خودش رو گوش کردی یا از زبان حضرات فلاسفه حرفهای ایشون رو گوش کردی؟
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
13
سلام.من خودم از عباسی تقریبا شناخت کامل دارم بعضی از جلسات کلبه کرامت را میبینم ولی عباسی نباید در زمینه ای که زیاد اطلاع نداره صحبت کنه و نباید اصلا او در این حوزه علوم انسانی وارد بشه البته در حوزه های دیگر مثل سیاست خارجه خوب انالیز میکنه وای در مورد علوم انسانی ....
این حرف های که زده خیلی خیلی اشتباهه اصلا کار فلسفه این نیست که بیاد طرح تحول اقتصادی بدهد حرف عباسی مانند این میماند که چرا دانشکده ادبیات برق تولید نمیکند و در ضمن این همه عباسی میگوید که چرا منویات رهبر در مورد اسلامی شدن دانشگاه اجرا نشده برود ببیند حرف های علامه جوادی املی را ,اسلامی شدن دانشگاه به اسلامی شدن متون دانشگاهه و این کار فلسفه است و...
به نظرم جوگیر شده این حرف ها را زده
پاسخ ها
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آزادی بیان یعنی هر فردی در حوزه تخصصی خودش نظر بده
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
kollan behtareh ishoon sohbat nakoneh ziaad.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
6
29
پیشنهاد میکنم بعد از احمدی نژاد اقای حسن عباسی را ریس جمهور کنید چون هر دوی اینها در همه رشته ها ادعای کارشناسی دارند حیفه از دست برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
کلاس کار عباسی را در حد ریاست جمهوری پایین نیارید.
haji
|
Canada
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
7
چرا ... در ایران زور گو شده اند ؟
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
7
با سلام خدمت دوستان
تعصب را کنار بگذارید و با عینک حقیقت بینی از زاویه قران و انبیا و اهل بیت ببینید مبنای حرف آقای عباسی این است که فلسفه و یا حکمت متعالیه آقای صدرا با افلا تعقلونی که قران میگوید و عقلانیتی که در جای جای قران وجود دارد متفاوت است و این حرف درستی است حرف دوم ایشان این است که اهالی فلسفه در تمام دوران حتی در حوزه نظر هم یک حرف نزده اند و هنوز هم در کشور ما اختلاف نظر های فراوان و جدی بین علما این علم وجود دارد در صورتی که پیغمبران در طول هم آمده اند و همه یکدیگر را تایید و یک حرف واحد زده اند پس آیا می توان با تراوشات ذهنی یک عده راه سعادت و عقیده درست را پیدا کرد ؟ پس علمی که ثبات ندارد کتاب واحد ندارد عقیده واحد ندارد و امام واحد ندارد چه جای تکیه است و بایستی به قول پیغممبر اسلام پناه به خدا برد اعوذ بک من علم لاینفع تمام سیره انبیا و امامان را که نگاه میکنیم هیچکدام نگفته اند که برای فهم قران اول دنبال یاد گیری فلسفه بروید بسیاری از مبانی فلسفه در تضاد کامل با حتی آیات صریح قران است و حتی خود این فلاسفه نظراتی گاها متضاد با صریح آیات قران داشته اند خود صدرا هم در معاد جسمانی دچار این انحراف شده بود وصیت نامه امام به حاج احمد آقای را بخوانید در مورد همین فلسفه صدرا هم نوشته است عبرت آموز است اعترافات خود صدرا در آخر عمرش و دامادش ملا محسن فیض کاشانی هم خواندنی است مطالعه کنید
خداوند راه علم و فهم قران را در تقوا و تزکیه نفس میداند نه در خواندن فلسه : ان تتق الله یجعل لکم فرقانا و یا در سوره جمعه می فرماید "لَقَدْ مَنَّ اللّه عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُّبِينٍ "
التماس دعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
دوست گرامی مخالفت با فسفه بحثی است و روش مخالفت بحثی دیگر متاسفانه روش این آقا شباهت زیادی با مناظره های قبل از انتخابات 88 دارد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
دوست من پس شما فقه هم کنار بگذار چون فقه هم در طول دوران دچار تحول شده و دوران های مختلفی رو سپری کرده و بسیاری از علمای فقه نظرات متضاد با هم داده اند هم اکنون هم بسیاری از فقها بسیاری از نظراتشان با هم در تضاد است. پس باید فقه را هم کنار بگذاریم.
بعد مگر کسی گفته حکمت که آمد پیامبران را بگذاریم کنار نبوت و امامت را بگذاریم کنار. حکمت یک علم است و یک شناختی به ما می دهد که وجود و هستی را بهتر بشناسیم کجای این با نبوت و امامت در تضاد است؟ این همه ما توصیه به تدبر در عالم داریم.
آیا کسب تقوا جز در تلاشو کسب علم و آگاهی است و گرنه تهذیب درگوشه خلوت چیزی جز صوفی گری پوچ و بی فایده نتیجه ای نمی دهد.
این یک امر عادی است که اندیشمندان یک علم باهم تفاوت و تضارب آرا داشته باشند و این که باعث بیهوده بودن آن علم نمی شود!
آیا این جمله شما که می گویید"فلسفه و یا حکمت متعالیه آقای صدرا با افلا تعقلونی که قران میگوید و عقلانیتی که در جای جای قران وجود دارد متفاوت است" خود موید این نیست که ما باید اصل علم فلسفه را بپذیریم تا ملاکی به دست مادهد تا بتوانیم این دو عقلانیت را با هم مقایسه کنیم. و در حقیقت این گفته شما خود یک مبحث فلسفه است که شما از بنیان منکر آن می شوید و این تناقض است.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
10
ما که از فیلم و سیاست سر در نمی آوریم ولی اگر نظرات ایشان در آن حوزه ها هم مثل این نظرات مشعشعشان در مورد فلسفه باشد (که کمی می دانیم) چه؟ آقایانی که نظرات ایشان را در آن زمینه ها ملاک عمل گرفته اند دقت کنند..... یا اولی ابصار!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
7
ماه فروزنده چو پنهان شود شب پره بازیگر میدان شود
اشخاصی میان و متاسفانه تریبونهای مختلف در اختیارشون قرار داده میشه و بعد از مدتی که خوب شناخته شدند بنیانهای فکری و فطری ما را تخریب می کنند (لعنت بر انگلیس)
محمدعلي حاجي نصيري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
6
10
اقاي املي مرچع تغليدمن است سخنرانيهاي دل نشيني داردنميدانم چه چيزي شماراناراحت كرده است من هم حاضرم باشمامناضره كنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
تقلید درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
انصافا یک نفر برای من یک فایل صوتی از عباسی بیاره که به آقای جوادی توهین، بی احترامی یا چیزی شبیه این داشته، از اونروز تا آخر دنیا هر چی اون بگه!! بابا کو؟؟؟ عباسی شدیدا به آقای جوادی احترام میذاره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
14
ابن سینا با آن دانش سرشار و نبوغ خود میفرماید: اخر به کمال ذره ای راه نیافتم . حالا ایشان چه میگویند؟
پاسخ ها
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
ابو علی سینا هم وقتی مورد تکفیر قرار گرفت (مثل حالا که همه مدعی بی مدرکی و بی تخصصی آقای عباسی شدند) در دفاع از خودش گفت: کافر چو منی گزاف و آسان نبود محکمتر از ایمان من ایمان نبود در دهر چو من یکی و آن هم کافر پس در همه دهر یک مسلمان نبود. من فکر میکنم این دو بیت مصداق امروز آقای عباسی است.
معلم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
آقای منتظر کسی عباسی رو تکفیر نکرده خلاصه مباحث مطرح شده اینه که آقای عباسی حد و حدود خودت رو بدان و در مورد هر مسئله و موضوعی اظهار نظر نکن.در ضمن مقایسه کردن ابن سینا با عباسی کار کاملا اشتباهی است.ابن سینا هیچ گاه به خودش القابی چون کسینجر اسلام و ... نداد بلکه علی رغم نبوغ و علم فراوان با فروتنی تمام خود را دارای کمترین میزان از دریافت علم و دانش قلمداد می کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
به معلم
شما الان حد و حدود خودتون رو دونستید؟
الان شما عباسی رو میشناسید؟
الان حرفایی که زدید عالمانه بود؟
اون دنیا میتونی حرفایی که راجع به عباسی زدی رو ازش دفاع کنی؟
نه خودمونیم میتونی؟
طلبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
4
6
جواب آقاي رسول جعفريان حتما ببينيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
7
لطفابه بزرگان این مرزوبوم توهین نکنید اگر مدارک دانشگاهی تخصصی وباارزشی داریدرشته خودتان را در سطح دانشجویانتان تدریس کنیدتااماج تیرو کمان این وان قرار نگیرید
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
4
bande shakhsan az "hajme chand sad hezar daghigheeye Javadie Amoli" koli estefade ha kardeam!! motmaenam kheilihaye dige ham hamin nazar ro daran. roo che hesabi eishoon mige :"asarash che boodeh"?!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
8
6
بنظرم اين حرفا مباني نظري جريان انحرافي است ودر پي اثبات اين هستند كه روحانيت شيعه در حوزه نظر وعمل كارايي ندارد
مهراب بیگدلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
8
4
.....این شخص ....فقط میخواهدبه شهرت برسد
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
8
8
زنده باد كسينجر اسلام
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
کسینجر !!!!!!!!!!!!!
کیهان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
کسینجر بدبخت کی به خودش اجازه داده در هر حوزه ای از الهیات و فلسفه و فیلم و اقتصاد و سیاست گرفته تا اخلاق و علوم پایه و علوم نظامی و مدیریت استراتژیک و بانک داری و.... اظهار نظر کنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
5
اقای عباسی
سلام به خودتان زحمت بدید خدمت اقایان برسید بحث کنید بعد این موضوعات را عمومی کنید
حالا اگر اقایان صدریون و یا دیگران که زیر سوال بردید بیایند بحث کنند و خودتان تسلیم شوید و کسانیکه اشکالات شما را دیده اند ولی تسلیم شما را نبینند مسولیت شما در مقابل تشکیک ایجاد شده و اسیب های ایجاد شده چه می باشد.
..........
صدرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
4
12
اين كه از فلسفه ملاصدرا فلسفه هاي مضاف بيرون كشيده نشده دال بر ناكارآمدي اون نيست.
فكركنم اگر آقاي خندان حرفاي آقاي عباسي رو بخونه چند تا مغالطه جديد به كتابش اضافه كنه!
كاري به مدركش ندارم ولي چون تو فلسفه كار كردم حرفاي ايشون برام واقعا طنز بود و به قول استادم براي مواقعي كه حالمون گرفته مي خواهيم بخنديم خوبه !
اما در مجموع فهميدم ايشون بيشتر از معلوماتش صحبت مي كنه.
اما از همه بدتر اين سايته كه اين مطلبو كه اصلا مناسب همه نيست اونم بعد دوسال دوباره ميذاره !!! چرا ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
9
تيتري كه براي مطلب گذاشتيد گنده تر از خودشه.
حرفاش اشتباهه ولي اين تيتر غلطه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
10
اون قسمتش كه گفته آقاي جوادي بياد تا باهاش مناظره كنم!(خنده) مرتكب مغالطه فضل فروشي شده.
عبدا...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
6
4
فلسفه مجموعه ای از تفکرات و ساخته هایی ذهنی آدمیست که با اوهام و خیالات و من درآوردی ها قاطی و عجین است ( جز لاینفک فلسفه وهم گرایی است ) حکمت ریشه در وحی و کلام حجج الهی دارد . فلسفه کمونیسم وقتی میشود اعتقاد یک ملت تحت همان بستر اقتصاد کمونیستی هم بوجود می آید . فلسفه جبر در جامعه ایی وقتی القا شود فقیر فقر بالجبر خود را میپذیرد و ... ( قابل توجه اونهایی که میگن فلسفه کاری به اقتصاد ندارد . نمیگویم تمام حرفهای آقای عباسی صحیح است اما خوتان قضاوت کنید... چرا میخواهید با دروغ و خودفریبی و جهل و تعصب چشم خود را بر حقایق ببندید .
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
عبدالله چطور به این نتیجه درخشان دست پیدا کردی که فلسفه اوهام و خیالاته؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
عجب! احسنت .انصافا یک کلمه بیراه نگفتید!
واقعا از امثال شما ها چرا کسی استفاده نمی کنه.خیلی حیفه ها!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
7
11
نتیجه اخلاقی داستان اینکه افلاطون و ارسطو و بطلمیوس و فیثاغورث و ابن سینا و فارابی و ملا صدرا و سهروردی و علامه طباطبائی و شهید مطهری و علامه جعفری همه اشتباه کردند و می کنند جز این نابغه محترم
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
آفرين! چه استدلال متقني! مثل اينه كه يه سني بياد به ما بگه نتيجه مي‌گيريم ابوبكر و عمر و عثمان و سعد ابي وقاص و طلحه و زبير و عايشه و ... همه‌ي صحابه‌ي كبار و علماي بزرگ اشتباه كردند و شما اقليت نابغه‌ي شيعه درست مي‌گيد!!!
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
7
4
به نام خدا
هم اقای دکتر عباسی راست می گوید هم علامه جوادی املی
اقای عباسی راست می گوید چون هیچ سازو کاری عملی و نهادی برای ارایه نتایج تحقیقات عالی در فلسفه اسلامی به عموم مردم ایجاد نشده است و این یک نقیصه است
هم علامه جوادی املی راست می گویند چون ایشان وظیفه ای در زمینه ملموس سازی تحقیقات خودشان ندارند
و لذا در این میان نهادهای ترویج علم در کشور جایشان خالی است همان طوری که در زمینه فقه و عزاداری نتایج تحقیقات در ایام محرم و رمضان به زبان عامه فهم به مردم ارایه می شود باید در سایر زمینه های علوم اسلامی هم چاره اندیشی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
لطفا یک علم را مثال بزنید که ساز و کاری برای ارائه بالاترین سطحش به عموم مردم وجود داشته باشه. مثلا ساز و کار ارائه فیزیک کوانتوم به عموم مردم چیه؟ یا ما با چه ساز و کاری باید معادلات مکسول را به عموم مردم ارائه دهیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
مگه مجبوری راجع به چیزی که اطلاع نداری نظر بدی؟؟برو فیزیک و شیمی تو بخون باریکلاه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
18
6
افرین بر اقای عباسی یک نفر مرد پیدا شد تو این مملکت دو کلمه حرف حساب بزند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
افرین به تو که قوه تشخیصت خیلی ضعیفه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
8
صرفاً جهت اطلاع! ( قسمت هایی از سخنان رهبر فرزانه انقلاب):
« امام (رضوان اللَّه عليه) چکيده و زبده‏ي مکتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمينه‏ي فلسفي‏اش، در زمينه‏ي عرفاني هم همينجور است.»
« فلسفه اسلامى، فقه اكبر و پايه دين است. فلسفه اسلامى مبناى همه معارف دينى در ذهن انسان و در عمل خارجى اوست .»
« فلسفه براى نزديك شدن به خدا و پيدا كردن يك معرفت درست از حقايق عالم وجود است. از اين روى، بهترين فلاسفه ما عارف نيز هستند... مظهر كامل اين فلاسفه، ملاصدراست .»
« از مبانى فلسفى ملا صدرا از قبيل وحدت وجود، بسيطُ الحقيقه كلُ الاشياء و... با بسيارى از اينها مى‌شود يك دستگاه فلسفى اجتماعى، سياسى و اقتصادى درست كرد.»
« بايد صدها و هزارها كتاب درباره نظريه‌هاى خاصِ ملاصدرا نوشته مى‌شد.»
و ....
در پایان :
« نكته بسيار بجايى كه بعضى از آقايان فرمودند اين است كه ما براى اشخاصى كه مى‌خواهند در فضاى فرهنگى مدرن وارد شوند، يك زيرساخت ذهنى فلسفى محكم لازم داريم. بايد پايه اعتقاداتشان را محكم كنيم تا به محض ورود به اين ميدان، نلغزند. كسانى كه آمادگى ندارند، وقتى وارد اين ميدان مى‌شوند، زمين مى‌خورند و زمين خوردن آنان نيز گاهى اوقات پر سر و صداست؛ يعنى بسيارى را دچار ترديد و اشكال مى‌كند. »
ماتریکس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
4
6
واقعا سخت تأسف خوردم از این سخنان
ظاهرا ایشان مطالعه فلسفه انچنانی ندارند
اگر کسی حکمت متعالیعه را بخواند متوجه می شود چه مقدار از ایات و روایات استفاده شده است(هر چند در برخی موارد استنباط ایشان اشتباه بوده است) در این خصوص رجوع شود به نوشته دکتر فرامرز قراملکی
2. قیاس فلسفه اسلامی با فلسفه غرب که مسائل آرخه در شش قرن پیش از میلاد مسیح مطرح است بسیار اشتباه است.
3.ایشان هیچ وقت نباید موضوعات علوم را با یکدیگر خلط کند شما از فلسفه اسلامی که موضوع آن وجود است توقع ندارید که فلسفه اقتصاد یا علم اخلاق تحویل شما دهد.
4.شما حتما شرح اصول کافی صدرا در همان مقدمه مطالعه فرمایید تا ببینید ایشان علم واقعی را در چی می دانند.
5. تأکید حضرت آقا بر مطالعه فلسفه در حوزه نادیده گرفته شده است این حرف ها باعث سست شدن سخنان حضرت اقا نمی شود.
6.این که مورد پذیرش همه است که قران کتابی است بدون نقص و اشتباه و نظر بنده این است که قرآن کتاب یک فیلسوف یا اقتصاددان نیست، قران کتابی است برای هدایت مردم هر چند که در آن گزاره هایی وجود داشته باشد که بتوان رجوع کرد. و با "تبیانا لکل شئ" خلط نشود رجوع شود قرآن شناسی آیت الله مصباح
7.ما نفهمیدیم دکتر عباسی با متون دینی بیشتر سر و کار داشته است یا آیت الله جوادی آملی.
8.این حرف ها در حد ایشان نیست واقعا
9.مگر آیت الله مصباح فیلسوف نیست مگر نمی بینید فلسفه اخلاق و نطریه سیاسی اسلام و... ایشان را؟
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
11
این جاهلان که دعوی ارشادمی کنند
درخرقه شان به غیرمنم تحفه ای میاب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
احسنت. به عنوان کسی که دو سال از عمرم رو به خاطر خال ذهن بودن پای سخنرانی این آقا تلف کردم تایید می کنم
صادقي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
6
مهر جهانسوز چو پنهان شود
شپره بازيگر ميدان شود.
واقعاً خجالت آور است بدون يك دليل علمي و با جملات سخيف فلسفه و حكمت را زير سوال مي برد.
در آنجا هم كه گفته امام خميني صدرايي خوانده ولي از صدرایی بودن عبور کرده و صدرایی نیست....
شبهه انداختن در مردم بسيار راحت است. ولي جمع كردن و رفع شبه بسيار سخت است از علما و فلاسفه بزرگوار اسلام خواهشمندم كه جواب اين آقا را بدهند. (لطفاً كامنت را در سايت بگذاريد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
3
7
نمی دانم چطور جمهورس اسلامی حاشیه امنی برای جولان این جاهلان عاقل نما شده و به هر کس و هر چیزی که می خواهند توهین میکنند. بارها از ایشان شنیدم که تقوای ایت الله جوادی رو زیر سوال برد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
2
4
قبلنا دیگران به انسان لقب می دادند امروزه خودشون به خودشو. کسینجر جهان اسلام. زرشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
2
این دوتا لینک رو یه چک بکنید:
http://farsi.khamenei.ir/message-content?id=2947

http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1498&npt=7#9613

برای روشن شدن قضیه مفیده
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
4
عزیزان جبهه گیری و توهین ممنوع.دم اونایی که دنبال تببین و احتجاج بدون توهین هستند گرم.
hajiagha
|
Canada
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
5
0
سال۱۹۹۵ دبی معروفیتی نداشت ونکور هم همین طور وقتی که من از ایران خارج شدم این اولین سال اقامت من در کانادا بود اکنون نمی شود این دو مکان را با گذشته خود مقایسه کرد . اما سال ۲۰۱۰ برگشتم ایران بمانم و فیلم بسازم و کار های سازندگی و...آنقدر تهران کثیف و گرانی و بی قانونی در آن بود..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
4
5
از نظر من هم وزن ایشون برای مناظره فوقش ابطهی
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
عزیزم پای هر نااهلی رو به مناظره باز نکن!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
6
6
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
6
چند نکته قابل توجه:

1.این قسم سخنان تازگی ندارد و همان حرف های تفکیکی ها در مورد فلسفه است که دائییه ی تفکیک معارف وحیانی از معارف عقلانی را دارند.
2.به قول دکتر ابراهیمی دینانی هیچ فیلسوف مسلمانی دینش را از فلسفه نگرفته و مطالبه ی مکتب تفکیک مبنی بر جدا کردن معارف وحیانی از عقلانی توهم است چون کسی نگفته که فلسفه بخشی از دین است یا قرار است به ما دین بدهد.
3.فلسفه نیز مانند هر علمی موضوعی دارد آن هم وجود است و این که فیلسوف با وجود کار دارد و از هستی میپرسد دلیل بر ضعف یا ناکار آمدی فلسفه نیست.
4.جناب عباسی یکجا میگویید موضوع فلسفه ماده است و یکجا میگوید وجود است،اگر ایشان فقط همان بدایه را خوانده باشد میداند که وجود اعم از ماده است و وجود منحصر در ماده نیست که ایشان بخواهد با این حرف ها برچسب مادی گرایی به علامه طباطبایی و شهید مطهری بزند،خنده دار است که کسی بخواهد به این دو بزرگوار که در نقد و انکار ماتریالیسم کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم را نوشتند از این تهمت ها بزند.
5.قرار دادن درک حضور در مقابل درک وجود مغالطه ست بلکه ایندو در طول یکدیگر اند،تا کسی حقیقت وجود را درک نکند به مقام حضور راه نمیابد و خود آقای عباسی نیز این را قبول دارد چون در سخنانش میگوید امام راحل از درک وجود گذر کرد و به درک حضور رسید.
6.همانطور که جناب عباسی بیان میکند فلسفه علم الوجود است پس قرار نیست به ما اقتصاد بدهد.حرف ایشان مثل این است که از علم مکانیک انتظار ارائه ی نظریات روانشناختی داشته باشیم!
7.اظهارات جناب عباسی در مورد آیت الله جوادی آملی نیز جاهلانه و غیر منصفانه است؛ایشان از حکمای بزرگ معاصر و افتخار جهان شیعه است،ایشان فیلسوف صدرایی ست و معارفی را که عرضه میکند به عنوان معارف عقلانی عرضه میکند نه به عنوان دین،از خود ایشان شنیدم که گفتند:اشتباه است که کسی فکر کند با امثال برهان سینوی یا صدیقین ایمان بدست آید(نقل به مضمون)؛ آنچه از ایشان در رسانه پخش میشود درس های تفسیر قرآن ایشان در مدرسه ی فیضیه قم است و در حال حاضر نیز ایشان در قم شأن یک مفسر را دارد،هر چند که مشرب فلسفی ایشان صدرایی ست اما نگرش ایشان در مسائل فلسفی ربطی به تفسیر قرآن ندارد،ایشان در تلوزیون تفسیر قرآن میگوید نه فلسفه و آن موسسه هم که ایشان در قم دایر کرده و آقای عباسی هم بدان اشاره میکند بنیاد علوم وحیانی اسراء نام دارد که عمده فعالیتش حول محور پژوهش های قرآنی ست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
بد نیست به اصل خبر و سخنرانی صوتی ایشان مراجعه کنی و سپس نظر بدی این سخنان منتسب به عباسی است پس چشم بسته به هیچ رسانه ای اعنماد نکن
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
"ایشان از حکمای بزرگ معاصر و افتخار جهان شیعه است،ایشان فیلسوف صدرایی ست و معارفی را که عرضه میکند به عنوان معارف عقلانی عرضه میکند نه به عنوان دین"

همين "ايشان" در جاي جاي مختلف اعلام مي‌كنند كه بين «برهان»، «عرفان» و «قرآن» جدايي وجود ندارد و از طرفي، در كتاب شريف! «زن در آينه‌ي جلال و جمال» در بخش «زن در عرفان»، از «رابعه» به عنوان «عارف» نام مي‌برند، همون خانم صوفي كه اوصافش مشهوره! تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل...

در ضمن، شما كه داعيه‌ي فلسفه داريد، «داعيه» درسته نه «دائييه»!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
4
8
اگر شما مدعی هستید که استاد عباسی آدم کوچیکیه که نباید درباره ایت الله ها و... نظر بده،شماها هم بیخود میکنید راجب استاد نظر میدید
زیاد حرف نزنید و منتظر مناظره باشید دیروز استاد گفتند که قراره مناظره کنند
دکتر در مناظره های قبلی خودشون رو ثابت کردند.
در ضمن ایشون نگفتند که من کیسینجرم اینو غربی ها میگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
اين غربي ها کجان؟ آره توهمات. سندش کو؟ جالب تواين چيزها غرب براي ما سند مي شه.
TAHER
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
6
ایشان حتی در رشته ای که ظاهرا تخصص دارند نیز اشتباه تحلیل دارند برای نمونه "بنده خودم از زبان ایشان قبل از حمله امریکاه به عراق شنیدم که به هیچ وجه امریکاه به عراق حمله نخواهد کرد .کسی که در هرزمینه اظهار نظر قاطع می کند وخود را متخصص بدانید که در هیچ زمینه ای اطلاع کافی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
امریکاه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
0
4
حالا اين كيسينجر يعني چه ؟
از KISS كه نمياد ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
6
واقعا مخالفین فلسفه و عرفان دنبال چی هستن؟چه کاری جز فحاشی و توهین و خبر کشی از این و آن بلدن؟
اگر واقعا نیت اسلام خواهی دارن چرا نمیرن مثلا با شیطان گرایی و القاعده و وهابیت مبارزه کنن؟واقعا این از کوتاهی ارباب علم و فرهنگ نیست که اجازه ی رشد این علفهای هرز و افکار هرزه رو در میدان رسانه ای داده؟
فکر می کنید جای دیگه ای روی کره زمین افکار پوچ و مسخره ی این دشمنان فلسفه و عرفان خریدار داره؟
شما به این سوال آخر جواب بدین...
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
امسال شما ظرفیت و آمادگی شنیدن حرف جدید رو ندارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
تو اصلا میدونی ظرفیت چی هست؟؟بیچاره اگه فلسفه نباشه.هیچ اعتقادی بدرد نمی خوره.محسن خان دهن بینی زشته....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
4
کی دیگر از ویژه گی های اظهارات ایشان رد مطلق همه و تایید مطلق خود است. نوعی خود بنیادی که با کوبیدن اشخاص و رد نظرات بدون حفظ روند منطقی کلام، نتیجه اش تنها تشنج آفرینی های بیهوده و بی نتیجه بوده است.
منتظر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
6
من موندم چرا همه فقط با فحاشی و توهین میخواهند شخص مورد تاییدشون رو بالا ببرند. اگر جامعه ی ما جامعه اسلامی است و همه ادعای آزادی بیان داریم نبایداز نقد یک عالم برافروخته شویم.ملاصدرا و علامه طباطبایی و .... که نعوذبالله معصوم نبوده اند، عباسی هم که طی سالها صداقتش را ثابت کرده،بگذارید که نتیجه درستی کلام هر طرف در مباحثه روشن شود. که البته نتیجه هر چه باشد در یک بحث فلسفی است و به معنی رد کامل یکی از طرفین این بحث. در طول تاریخ همواره بین اندیشمندان اختلاف نظر بوده و این کج فهمی است که انتظار هیچگونه سخن متفاوتی را نداشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
با عرض پوزش میخواهم اشتباه تایپی ام را تصحیح کنم: نتیجه هر چه باشد در یک بحث فلسفی است نه به معنی رد کامل یکی از طرفین
ناشناس تر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
مشکل همینجاست که فکر میکنند ملاصدرا وامثالهم وحی منزلند
جمعی از دانشجویان فلسفه دانشگاه امام صادق(ع)
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
5
5
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان گه توست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
4
3
كاري نداريم ولي خداييش در حد اين حرفا نيست عباسي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
شما چی از استاد میدونید؟
تاحالا حرفاشو شنیدید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
1
بی محلی بهترین راهکار برای این وحوش است . و نظرات شما باعث دلگرمی آنان .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
3
جاي آن است كه خون موج زند دردل لعل زين تغابن كه خزف مي شكند بازارش . خزف= خرمهره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
5
2
گرچه کلیت حرف آقای عباسی غلط نیست. چرا که فلسفه یک دکان است برای کسب شهرت. اما این همه جنجال کار غلطی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
میشه بگی تو چقدر از فلسفه سرت میشه که اسن حرف را می زنی ؟ تو هیچ میدانی امثال شیخ اشراق، ملاصدرا، سقراط، افلاطون، افلوطین، آگوستین، کانت و .....چه انسانهای شریفی بوده اند و چه دغدغه های بنیادینی برای بشریت داشته اند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
3
از این اطلاع رسانی ناقص و انبوه نظرات نتیجه میگیرم نخست آنکه خبر چه ناقص وکامل چه تاثیر زیادی بر مخاطب دارد دوم آنکه مردم به سایت ها چقدر اعتماد دارند سوم آنکه این سایتها از اعتماد مردم چقدر می توانند سوء استفاده کنند و اخبار ناقص به خلق الله بدهند و در نهایت حتی فرهیختگانی که در اینجا نظر میگذارند بدون تامل در اصل خبر و صدق و کذب آن گوینده را نقد میکنند !!!!
سينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
1
9
مغاطه نكن برادر!
تمام حرف گوينده رو گوش بگير بعد اظهار نظر كن،اگه قراره بشينيم تك جمله ها رو از حرفاي اين و اون جدا كنيم و بعد نظر بديم كه كل حرف فلاني اين موضوع بوده و منظورش اينه و آخر و عاقبتش اينه،كه ميشه برا همه پاپوش درست كرد.
مثال معروف اين مباحث رو كه ميدونيد؟!
بالاتر از قرآن هست؟
مگه قرآن نميگه: لا تقربوا الصلاه
اين منطق من نيست، منطق شماست
انتقاد كنيد اما منصفانه، كل حرفاي فرد نقد شونده رو بشنويد،از محيط و شرايطش آگاه باشيد،موضوع بحث رو مد نظر بگيريد،احترام رو حفظ كنيد ،معروف و منكر مورد بحث رو بشناسين، و بعد امر به معروف و نهي از منكر كنيد.
اگه حرفاي من رو قبول نداريد،من فكر ميكنم حسن عباسي پا رو دم شما گذاشته
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
واقعا عالی بود آقا سینا
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
6
6
به نظرم حرفش منطقیه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
7
4
آیت الله معظم؛ خامنه ای کبیر:

"مى‌توان در مبانى موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّى را پيدا كرد كه اگر گسترش داده شود و تعميق گردد، جريانهاى بسيار فيّاضى را در خارج از محيط ذهنيّت به‌وجود مى‌آورد و تكليف جامعه و حكومت و اقتصاد را معيّن مى‌كند. دنبال اينها بگرديد، اين نقاط را مشخّص و رويشان كار كنيد؛ آن‌گاه يك دستگاه فلسفى درست كنيد. از وحدت وجود، از «بسيط الحقيقة كلّ الاشياء»، از مبانى ملاّ صدرا، - اگر نگوييم از همه‌ى اينها، از بسيارى از اينها - مى‌شود يك دستگاه فلسفىِ اجتماعى، سياسى و اقتصادى درست كرد؛ فضلاً از آن فلسفه‌هاى مضاف كه آقايان فرمودند: فلسفه‌ى اخلاق، فلسفه‌ى اقتصاد و...."

بيانات در ديدار گروهى از فلاسفه ى حوزه‌ى علميه‌ى قم 1382/10/29))

----------------------------------------------



از آیت الله جوادی این موضوع را سوال شد، ایشان فرمودند: بله؛ میشود از فلسفه صدرایی، مبانی اقتصادی را بیرون کشید، منتها کمتر در این موضوع کار شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
کاملا نزدیک به حرفهای استاد عباسی با فرق اینکه استاد میگن از لفظ فلسفه استفاده نشود چون موضوع به این مهمی لغتش قرآنی نیست
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
11
7
باتمام وجود حمایت خودراازحسن عباسی اعلام می کنم.چون دراین کشور مردنیست که انتقاد کنند همه درفکر حفظ پست ومقام خودهستند.این فردهرچه گفته تاکنون درست ازاب درامده بروید مطالعه کنیید.درزمان حال همه مردم می توانند درهمه مسائل نظریه داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
برادر جان، اینکه دلیل نمیشود که چون تا بحال هرچی گفتند درست از آب اومده! هر حرف دیگری هم که بزنند درست باشه.

منتقدین فلسفه در بخش هایی از تاریخ اسلام، سلاح برنده ی استدلال های عقلانی اسلام را کند کرده اند و بنای مستحکم دین خدا را ضعیف نشان داده اند؛ شاید بسیاری از اوقات خودشان هم نمیدانستند که چه میکنند و قصدشان جلوگیری از انحراف جوانان بوده (!) اما چیزی که نمیدانستند حرکت رو به جلوی تمدن بشری بوده و با تضعیف فلسفه به بالندگی تمدن اسلامی صدمه زده اند؛ دردناک است که بعضی هنوز هم این مطلب را نمی دانند.
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
1
0
مبانی که باعث انحرافات شده که تمام این مبانی درمبانی فلاسفه است
این عالم (ما سوی الله) حادث است یا قدیم؟از این دو حالت بیشتر نداریم یعنی یا ابتدای وجود دارد یا ازلی است این دو مبنا باهم مبارزه می کندمبنای اهل بیت علیهم السلام برحدوث عالم است ومبنای فلاسفه وصوفیه وکفار وارسطو سقراط ابن عربی مولوی حافظ و....قدم عالم است که این باعث انحراف است
از شمابه عنوان یک برادر می خواهم با مطالعه مبانی وعلم آگاهی از این مبانی به جدیت وپشتوانه بیشتر وآگاهی بالا تربا انحرافات دینی مبارزه کنید

www.borhannews.com
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
2
1
به نظر بنده آقاي عباسي به اين وآن حرف ميزند وعقده اي است واينكه درهرعلمي نظرميدهد دال برعدم تخصص اوست
ترابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
1
1
خواهشا مطالب ایون را دوباره گوش دهید
ایشان هیچ جا نمی گویند که می خواهند با آقای جوادی مناظره کنند و در مورد ماده اولیه نمی گویند که موضوع فلسفه است بلکه می گویند از جهت تاریخی فلسفه از این جا شروع می شود
ترابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
1
3
خواهشا مطالب ایون را دوباره گوش دهید
ایشان هیچ جا نمی گویند که می خواهند با آقای جوادی مناظره کنند و در مورد ماده اولیه نمی گویند که موضوع فلسفه است بلکه می گویند از جهت تاریخی فلسفه از این جا شروع می شود
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
2
3
به نام خدا
این کار که ما می گوییم نمی توان با شخصیت های برجسته مناظره کرد کاملاً حرف اشتباهی است مگر این امام رضا (ع) نبود که با دانشمندان آن زمان به مناظره نشست، به نظر من بزرگان ما هم باید به صحنه بیایند تا حرف حق یا ناحق معلوم شود نه که وقتی حرفی زده می شود زود جبهه بگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
1
2
لا لا کن.
صادق بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
0
مناظره آقایان نصیری-غرویان هم مشابه همین موضوع است.
http://dl.ebnearabi.com/2011/10/mnzr1/IRIB-TV4_www.ebnearabi.com.rar
منتظر بحث دوستان هستم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
3
1
امروز نیز توفیقی بود که بتوانم در درس تفسیر آیت الله جوادی آملی شرکت کنم.یاد توهین ها و یاوه سرایی های آقای عباسی در مورد حضرت استاد افتادم.
عباسی می گوید که سخنان آیت الله جوادی بی فایده است.....اما مگر آقا چه می گویند؛سخن از تفسیر سوره ی شعرا و مربوط به حضرت ابراهیم علیه السلام است،سخن از این است که باید به خوبی امر کرد و با بدی ها مبارزه نمود....نورانی باشید که اگر شما علما نورانی شوید همه ی عالم نورانی می شود...سخن از این است که قبول داشتن توحید کافی نیست و باید معاد را نیز پذیرفت.قبول معاد است که خیلی از مسایل را حل می کند.استاد ضمن تبیین مباحث آیات با علم و حلم حکیمانه اشکالات شاگردان را نیز پاسخ می دادند.
بیش از صدها طلبه ی فاضل که بسیاری از آنان از اساتید مبرز حوزه و دانشگاه هستند در درس استاد حضور می یابند و چه بسیار دانشمندانی که مباحث استاد را در کتب و رسانه های منتشره از ایشان پیگیری می کنند.
حال فردی با مدرک تحصیلی نامشخص که بارها از اعلام آن فرار کرده است و با سخنرانی های جنجالی که اغلب درد بوده و درمانی نیفزوده است، به شهرت رسیده است،آیت الله جوادی و علامه طباطبایی و مکتب ملاصدرا را به تمسخر گرفته است.
شاید بهترین جواب به این فرد تمسک به بیت بلبل شیرین سخن شیراز باشد که :
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/عرض خود می بری و زحمت ما می داری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
4
1
بابا طرف خودش فلسفه خونده.تازه تو کلاسهاش از برخی صحبتهای آقای آملی استفاده میکنه.بعضی جاهاش رو هم بی فایده میخونه.توصیه میکنم دوستان کلاسهای کلبه کرامت رو ببینند و بعد درباره دکتر نظر بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
دکتر! بروبابا! کلبه ی چی؟؟دل و جگرم میدن؟؟اگه فلسفه خونده بود اینقدر اراجیف نمی فرمود
haji
|
Canada
|
۰۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
0
2
شما چرا با فکر خشن و تعصب در ایران به ماجرا نگاه می کنید بحث می کنند تا راه بهتری پیدا شود
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
3
2
امیدوارم دکتر عباسی تا دیر نشده بابت این حرف ها عذرخواهی کند .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
7
64
وقتی صوت عباسی رو گوش می کردم برای یه مشت جوون ساده دل که دنبالش راه افتادند دلم سوخت.

مملکتی که عباسی آدم متفکرش باشه وای به حال بقیشون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
2
2
چرا یک بحث مربوط به دو سال پیش(بصورت گزینشی) یکدفعه مطرح میشه و بعضی سایتها دانسته یا نادانسته به آن دامن میزنند چه کسایی و به چه دلیل اخیرا حمله به ایشان را آغاز کرده اند-آیا در خود حوزه علمیه بسیاری از بزرگان در این زمینه ها اختلاف ندارن
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
1
2
واقعا براي سايت هاي مدعي انقلاب و اسلام و عدالت متاسفم كه از كنار اين قضيه با سكوت مرگبار عبور كرده اند . از سايت پارسينه كه هوشمندانه به اين حادثه تلخ واكنش نشان داد متشكريم . مطمئن باشيد حسن عباسي بعد از ديدن اين واكنش ها كمي خودش رو جمع و جور مي كنه . بقيه هم حساب كار دستشان مي آيد. اميدوارم آناني كه بي مطالعه و بدون داشتن هيچ رزومه معتبر علمي زبان به سخن باز مي كنند از اعتراض جوانان غيور عبرت بگيرند. جواناني كه بر سر حرمت بزرگان و علما و روحانيت با هيچ كس شوخي ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید. لااقل یکبار برید سخنرانی را گوش کنید.چرا الکی و از روی حب و بغض و حسادت جبهه گیری میکنید؟ چرا بهتون برمیخوره؟ نعوذبالله خلاف کلام خدا که حرف نزده؟
طلبه دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
2
2
حرف هاي آقاي عباسي را گوش كردم . فقط لبخند تاسف زدم براي اين عزيز دائم النظريه برداز.
فقط به قوا اين دوست آخري ، چرا بقيه سايت ها راجع به اين قضيه موضع نگرفتند. اصلا شما بگو ده سال پيش اين حرف زده شده چه دخلي داره نبايد بي حساب كتاب و بدون داشتن حتي يك كتاب و مقاله مستند اظهار فضل كند.
اگر دكتري يعني اين ، من هرروز يك نظريه از خودم توليد مي كنم. دوستان !!!
من نمي گويم حكما و علما ضعف ندارند اما اگر به سادگي خوردن آب ، كلي مباحث دقيق فلسفي ناديده گرفته شود ، فكر مي كنيد اين به نفع انقلاب و ايرانه ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
مطمئن هستم سوادت اینقدر کمه که هیچی نفهمیدی!!!! اگه هیچی نگی و نظر ندی نمیگن لالی!!!!
saeid
|
Netherlands
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
3
4
دوستان، حسن عباسي خيلي منطقي صحبت کرد. من طرفدارش نيستمها، ولي از اون دسته آدمها که بدون تفکر و مطالعه، چيزي رو تصديق يا رد کنم هم نيستم..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
1
1
من که حسن عباسی حرف می زنه انقدر لذت می برم که از شدت مستی بی حال می شم. خیلی باسواده تازه روزی 60 تا کتاب هم می خونه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
0
ey magas arseye simorgh na jolangahe tost erze khud mibario taghate ma midariiiiiiiiiiiiiiiii
bichare
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
3
2
پارسینه جان
من امروز سر کلاس کلبه کرامت استاد حسن عباسی بودم و البته چنان شما را تحقیر کرد که اصلا جوابتان هم نداد. فقط روی سخنش با تعدادی از این علامه های صدرایی بود که حسابشان را گذاشت کف دستشان.
شما فقط حساب کار خودت را بکن
گنده تر از شماها نتونست جلو عباسی لنگ انداخته. برو بگو خود لاریجانی و قالیباف بیاد وسط
اگه یه خرده یاد دوران اصلاحات و دوستان دیگری چون همین حسن روحانی بیافتی درس عبرت میگرفتی
اصلا خبرگذاری با 4تا جوجه فکلی مثل تو رو چه به این قرطی بازیا؟ اصلا تو از فلسفه صدرا چی میدونی؟ یعنی ارواح عمه ات دلت برای فلسفه صدرا و اسلام میسوزه؟
برو بچه پر رو
پاسخ ها
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
1
حسین جان خون حسن عباسی تو رگ هات فوران می کنه. انقدر حرص نخور. حالا پارسینه اومده موچ حسن آقا رو گرفته بده؟ از طرز صحبتات معلومه چقدر واقع بین هستی . تخریب پارسینه باعث نمی شه سسوتی بزرگ عباسی از خاطره ها پاک بشه. شما رو تو هم کلبه حالشو ببر با استاد خشونت طلبت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
1
1
در پاسخ به اون دوستمون که گفتند عباسی جواب پارسینه رو نداد دو فرض باید بگم دلیلش روشنه
ایشان توبه کرده و قصد گنده گویی دیگر ندارد و فهمیده چه خبطی کرده . حرف حق هم جواب نداره عزیزم.
نبودنی از جنس وجود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۴
0
0
ببینید دوستان هرکسی وقایع رو از چارچوب تصوری خودش میبینه به این چارچوب میگن پارادایم.پارادایم مجموعه ای از قوانین پیشفرض هاست که باید ها و نباید ها رو برای ما مشخص میکنه.تمامی مقاومت درباره ی ایده های جدید به خاطر وجود همین پارادایم هاست.
اگر روزی جامعه یونان قدیم افکار سقراط رو نپذیرفت و اونو محکوم به مرگ کرد
اگر روزی حاکمیت کلیسا نظریه ی گالیله مبنی بر چرخش زمین به دور خورشید رو نپذیرفت بخاطر وجود همین پارادایم هاست.کمی منطقی باشیم حرف بدی نمیزنه که .
یه مقایسه بکنیم تمدن اسلام رو با تمدن غرب و سردمدارش ایالات متحده
اونامثلا بیکن و تیر ماهانو فروید و هیوم و بنتهام داشتن و درحال حاضر هم مثلا فوکویاما و نایل فرگوسن و دیگران
حالا ما هم سهروردی و فارابی و ملاصدرا و حال حاضرهم جوادی آملی.
نتیجش اینه که اونا مدت هاست دارن نظریه پردازی میکنن و حکوت (مثلا آمریکن اینتر پرایز برای صد سال آینده ی جهان طرح میده) اما مانشستیم و فقط به یه کتاب استناد میکنیم که 90درصد خوانندهاش چیزی ازش نمیفهمن و فقط منتظرن تا وظیفشونو به یه منجی محول کنن مگه اصلا میشه درمقابل ربا چیزی رو آورد که باعث افزایش سرمایه بشه؟

در نهایت یه سری افراد هستن که زمان خودشون شناخته نمیشن.شاعر میگه
درعجبم ازین مردم پست این طایفه ی زنده کش و مرده پرست
درنهایت : ازانسانی که توئی قصها توانم گفت
عم نان اگر بگذارد
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
2
1
ای کاش دوستانی که درباره دکتر عباسی نظر می کنند کمی با دقت و تامل حرف بزنند. ای کاش یک هزارم که چه عرض کنم چند هزارم ایشان دغدغه و دانش و مطالعه و ... داشته باشند آن وقت پای محکمه قضاوت بنشینند. متاسفانه سرنوشت افرادی چون دکتر عباسی را باید همچون شهید مطهری و شهید آوینی در قطعه شهدای بهشت زهرا با مدرک شهادت باید رقم بزنند تا عده ای بعدها به بهانه بزرگداشت شان به یک سری حقایق اعتراف کنند یا پی ببرند. همه خود را در پشت شخصیت علمی افراد موضع می گیرندو برای دفاع از نظرات خود از شخصیتها و بزرگان مایه می گذارند.گویا برای ایرانیها این سنت نامعقول و خرافی جا افتاده که شکستن بت شخصیت، سخت تر از شکستن بتهای سنگی جلوه کرده. متاسفانه ما ایرانیها به نوعی بت پرستی روی آورده ایم. بعضی شخصیتهای دینی و علمی و فرهنگی خود را آنقدر بالا برده و مقدس می کنیم که گاه شبه پیش می آید که نکند تعداد معصومین از 14 نفر بالاتر بوده و ما خبر نداشتیم! علم و دانش و ... به غیر از دانش معصومین همیشه در معرض آزمون و خطاست و علمی که در آوردگاه علمی اندیشمندان محک نخورد و آزموده نشود مخصوصا اگر با معیار دانش اهل بیت سنجیده نشود سر از ناکجا آباد در خواهد آورد. پس در عرصه علمی صبر و بردباری پیشه کنیم و به دیدگاه مخالف(نمی گویم احترام بگذاریم) محترمانه گوش دهیم، فکر کنیم، مطالعه کنیم،...بعد از آن سنجیده و درست پاسخ دهیم. این مطالب با شکلی که در این صفحه آورده شده و بیانات مقام معظم رهبری و دکتر عباسی به صورت مقایسه ای آورده شده، بیشتر به رودرو قرار دادن این دو شخصیت شباهت دارد تا بحث و استدلال علمی و منطقی. در حالیکه شیوه و سیره رهبری دقیقا ضد این چیزیست که دوستان در موضع دفاع از فلسفه اتخاذ کرده اند. دکتر بحثی علمی مطرح کرده اند نه سیاسی. مقایسه به این شکل بیشتر برخوردی سیاسی است تا علمی. دست چین کردن بخشی از سخنان رهبری و قرار دادن آن در برابر مطالب دکتر عباسی هنر بزرگی نیست. گویی با اینکار می خواسته وی را مخالف رهبری و در تعارض با رهبری نشان دهد که این امری پسندیده نیست. فضای علمی و فضای بحث ها و مناظرات علمی نباید با فضای سیاست بازی و سیاسی کاری و فریب مخاطب اشتباه گرفت. اینگونه رفتارها بیشتر ژورنالیستی است تا منطقی. تقاضای بنده و همه دلسوزان این است که نگذاریم با توهین و اتهام و انگ زدن و ترور زیرکانه و حساب شده فضای علم و اندیشه را با اغراض سیاسی آلوده کنیم. قدر و قیمت افرادی چون دکتر عباسی را بدانیم و به افرادی چون او حق بدهیم که به عنوان یک فرد اهل فکر، شیعه، مسلمان، متعهد و دلسوز نظام و انقلاب، در حد دانش و بینش خود گره های کور فرهنگی جامعه را به ما نشان دهد و از ما راه چاره بخواهد. هر چند به مذاقمان خوش نیاید. بگذاریم اندیشمندان (و لو مخالف و نه لزوما دشمن) جامعه نفس بکشند تا جامعه نیز نفس بکشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
1
3
من با این کلمات گوهربار علی متحول شدم. علی جان یه سوال . فقط عباسی تون آدم خوبست؟
علامه جوادی چی؟
راستی علم آقای عباسی رو از کجا می شه با روش آزمون و خطا آزمود؟؟؟؟؟؟
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
0
ای کاش دوستانی که درباره دکتر عباسی نظر می کنند کمی با دقت و تامل حرف بزنند. ای کاش یک هزارم که چه عرض کنم چند هزارم ایشان دغدغه و دانش و مطالعه و ... داشته باشند آن وقت پای محکمه قضاوت بنشینند. متاسفانه سرنوشت افرادی چون دکتر عباسی را باید همچون شهید مطهری و شهید آوینی در قطعه شهدای بهشت زهرا با مدرک شهادت باید رقم بزنند تا عده ای بعدها به بهانه بزرگداشت شان به یک سری حقایق اعتراف کنند یا پی ببرند. همه خود را در پشت شخصیت علمی افراد موضع می گیرندو برای دفاع از نظرات خود از شخصیتها و بزرگان مایه می گذارند.گویا برای ایرانیها این سنت نامعقول و خرافی جا افتاده که شکستن بت شخصیت، سخت تر از شکستن بتهای سنگی جلوه کرده. متاسفانه ما ایرانیها به نوعی بت پرستی روی آورده ایم. بعضی شخصیتهای دینی و علمی و فرهنگی خود را آنقدر بالا برده و مقدس می کنیم که گاه شبه پیش می آید که نکند تعداد معصومین از 14 نفر بالاتر بوده و ما خبر نداشتیم! علم و دانش و ... به غیر از دانش معصومین همیشه در معرض آزمون و خطاست و علمی که در آوردگاه علمی اندیشمندان محک نخورد و آزموده نشود مخصوصا اگر با معیار دانش اهل بیت سنجیده نشود سر از ناکجا آباد در خواهد آورد. پس در عرصه علمی صبر و بردباری پیشه کنیم و به دیدگاه مخالف(نمی گویم احترام بگذاریم) محترمانه گوش دهیم، فکر کنیم، مطالعه کنیم،...بعد از آن سنجیده و درست پاسخ دهیم. این مطالب با شکلی که در این صفحه آورده شده و بیانات مقام معظم رهبری و دکتر عباسی به صورت مقایسه ای آورده شده، بیشتر به رودرو قرار دادن این دو شخصیت شباهت دارد تا بحث و استدلال علمی و منطقی. در حالیکه شیوه و سیره رهبری دقیقا ضد این چیزیست که دوستان در موضع دفاع از فلسفه اتخاذ کرده اند. دکتر بحثی علمی مطرح کرده اند نه سیاسی. مقایسه به این شکل بیشتر برخوردی سیاسی است تا علمی. دست چین کردن بخشی از سخنان رهبری و قرار دادن آن در برابر مطالب دکتر عباسی هنر بزرگی نیست. گویی با اینکار می خواسته وی را مخالف رهبری و در تعارض با رهبری نشان دهد که این امری پسندیده نیست. فضای علمی و فضای بحث ها و مناظرات علمی نباید با فضای سیاست بازی و سیاسی کاری و فریب مخاطب اشتباه گرفت. اینگونه رفتارها بیشتر ژورنالیستی است تا منطقی. تقاضای بنده و همه دلسوزان این است که نگذاریم با توهین و اتهام و انگ زدن و ترور زیرکانه و حساب شده فضای علم و اندیشه را با اغراض سیاسی آلوده کنیم. قدر و قیمت افرادی چون دکتر عباسی را بدانیم و به افرادی چون او حق بدهیم که به عنوان یک فرد اهل فکر، شیعه، مسلمان، متعهد و دلسوز نظام و انقلاب، در حد دانش و بینش خود گره های کور فرهنگی جامعه را به ما نشان دهد و از ما راه چاره بخواهد. هر چند به مذاقمان خوش نیاید. بگذاریم اندیشمندان (و لو مخالف و نه لزوما دشمن) جامعه نفس بکشند تا جامعه نیز نفس بکشد
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
0
3
ای کاش دوستانی که درباره دکتر عباسی نظر می کنند کمی با دقت و تامل حرف بزنند. ای کاش یک هزارم که چه عرض کنم چند هزارم ایشان دغدغه و دانش و مطالعه و ... داشته باشند آن وقت پای محکمه قضاوت بنشینند. متاسفانه سرنوشت افرادی چون دکتر عباسی را باید همچون شهید مطهری و شهید آوینی در قطعه شهدای بهشت زهرا با مدرک شهادت باید رقم بزنند تا عده ای بعدها به بهانه بزرگداشت شان به یک سری حقایق اعتراف کنند یا پی ببرند. همه خود را در پشت شخصیت علمی افراد موضع می گیرندو برای دفاع از نظرات خود از شخصیتها و بزرگان مایه می گذارند.گویا برای ایرانیها این سنت نامعقول و خرافی جا افتاده که شکستن بت شخصیت، سخت تر از شکستن بتهای سنگی جلوه کرده. متاسفانه ما ایرانیها به نوعی بت پرستی روی آورده ایم. بعضی شخصیتهای دینی و علمی و فرهنگی خود را آنقدر بالا برده و مقدس می کنیم که گاه شبه پیش می آید که نکند تعداد معصومین از 14 نفر بالاتر بوده و ما خبر نداشتیم! علم و دانش و ... به غیر از دانش معصومین همیشه در معرض آزمون و خطاست و علمی که در آوردگاه علمی اندیشمندان محک نخورد و آزموده نشود مخصوصا اگر با معیار دانش اهل بیت سنجیده نشود سر از ناکجا آباد در خواهد آورد. پس در عرصه علمی صبر و بردباری پیشه کنیم و به دیدگاه مخالف(نمی گویم احترام بگذاریم) محترمانه گوش دهیم، فکر کنیم، مطالعه کنیم،...بعد از آن سنجیده و درست پاسخ دهیم. این مطالب با شکلی که در این صفحه آورده شده و بیانات مقام معظم رهبری و دکتر عباسی به صورت مقایسه ای آورده شده، بیشتر به رودرو قرار دادن این دو شخصیت شباهت دارد تا بحث و استدلال علمی و منطقی. در حالیکه شیوه و سیره رهبری دقیقا ضد این چیزیست که دوستان در موضع دفاع از فلسفه اتخاذ کرده اند. دکتر بحثی علمی مطرح کرده اند نه سیاسی. مقایسه به این شکل بیشتر برخوردی سیاسی است تا علمی. دست چین کردن بخشی از سخنان رهبری و قرار دادن آن در برابر مطالب دکتر عباسی هنر بزرگی نیست. گویی با اینکار می خواسته وی را مخالف رهبری و در تعارض با رهبری نشان دهد که این امری پسندیده نیست. فضای علمی و فضای بحث ها و مناظرات علمی نباید با فضای سیاست بازی و سیاسی کاری و فریب مخاطب اشتباه گرفت. اینگونه رفتارها بیشتر ژورنالیستی است تا منطقی. تقاضای بنده و همه دلسوزان این است که نگذاریم با توهین و اتهام و انگ زدن و ترور زیرکانه و حساب شده فضای علم و اندیشه را با اغراض سیاسی آلوده کنیم. قدر و قیمت افرادی چون دکتر عباسی را بدانیم و به افرادی چون او حق بدهیم که به عنوان یک فرد اهل فکر، شیعه، مسلمان، متعهد و دلسوز نظام و انقلاب، در حد دانش و بینش خود گره های کور فرهنگی جامعه را به ما نشان دهد و از ما راه چاره بخواهد. هر چند به مذاقمان خوش نیاید. بگذاریم اندیشمندان (و لو مخالف و نه لزوما دشمن) جامعه نفس بکشند تا جامعه نیز نفس بکشد
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
0
1
بهتراست بجای حاشیه واقعیت رابپذیریم.
بگذارید مناظره کنند که کدام یک درست می گوییند.تکلیف این مردم هم روشن می شود.مدرک دانشگاهی اقایان که قلابی ازاب درمی اید.بیاید بس کنید تاهمهشما را اقاحسن محکوم کند.به ضرقامی بگویید زمینه پخش مناظره را فراهم کند بدون دخالت درطراحی دکور وغیره
افلاطون نبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
4
1
ايران و ايراني با اين حرف ها عزيز نمي شه. چاره اي نداريم بجز بازگشت به اصالتمان و آن خردورزي عقلي و نماد آن فلسفه ورزي است. عباسي عرض خود مي برد و زحمت ما مي دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
3
1
عباسي جسوره. نمي دونم چرا باهاش برخورد نمي شه
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
0
2
این حرف ها باید روش بحث بشه
اگر یک نفر می خواد باید بیاد با ایشون مناظره کنه
نه اینکه حرف ها بریده و تکه تکه اینور اونور پخش بشه
این کارها گناه داره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
1
1
ما در اسلام چیزی بنام فلسفه نداریم /واین تنها بافته های فکری به اصطلاح فیلسوفان یونانی است که به خورد ما مسلمانان داد ه اند وما هم قران ومعارف اهل بیت که خود گنج بزرگی است را رها کرده دنبال مزخرفاتی بنام فلسفه رفته ایم که خود فلاسفه هم خودشان نفهمیدن چی گفتن وچی نوشتند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
1
6
متاسفانه عده ای قصد تخریب دکتر عباسی رو دارند...
خدا به این جماعت اسیر هوای نفس رحم کنه...

حتما ببینید:
rajanews.com/Detail.asp?id=122738
rajanews.com/Detail.asp?id=122738
n
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
1
1
واقعا این آقای همه چیزدان با گذشته علمی در ابهامشان اگر دانشجویان مبتدی و بعضا با گرایش های فنی یا علوم پایه یا... پای صحبت هایشان ننشینند، در جمع نخبگان هم می توانند چنین سخنرانی کوبنده ای را در نفی همه علما و مفاخر عرصه تعقل فلسفی و اسلامی انجام دهند؟؟؟
حداقل مباحث آقای میلانی و نصیری مستنداتی دارد، ایشان با چه استناد و اعتماد به نفسی در محضر الهی شهید مطهری را به جهل متهم می کنند.
گویی حرکت جاهلیت مدرن شکل می گیرد که گوی سبقت را از اسلام ستیزان ربوده است
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
2
متاسفانه بحث کرسی های آزاد اندیشی در کشور ما انطور که مد نظر مقام ولایت می باشد عملی نشده و....
و افراد با توهین کردن به یکدیگر و انگ بی سوادی زدن و... این فضا را خراب میکنند
در ضمن بعضا خبرگزاریها با انتشار یک تکه صوت می خواهند این شخصیت ها را خراب کنند
در این جور مواقع می بایستی بصیرت داشت
حال اگر حتی بخواهیم قران را هم تکه تکه کنیم خیلی خراب می شود حال که این سخن بشرست ؟!!
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
1
32
دایی جمع کنید بابا چی میگید شما سال 83 کی بود خاتمی و دارو دستشو به لجن کشید کی بوددر سال 83 پیش بینی بیداری اسلامی جهان عرب رو کرد کی بوده تو این سالها تو صدا وسیما نظام بانکداری و بورس و غیره رو حلاجی کرد کی بود پیش بینی برا بازیگران و غیره کرد و صدها خدمت دیگر دایی مدرک دیگه چیه شما دنبالشین مکه همون ابن سینا و ملا صدرا و غیره مدرک داشتن اگه بحث مدرکم باشه از همتون مدرکش بالا تره شغل:
عضو هيات علمی دانشگاه
مسئوليت:
رئيس مرکز بررسی های دکترينال امنيت بدون مرز ايران
تحصيلات:
ليسانس در علوم سياسی
فوق ليسانس در روابط بين المللی
PHD در امنيت ملی با گرايش دکترين و خط مشی علوم استراتژيک
برد تخصصی از انگليس
تحصيلات ميان رشته ای
اقتصاد
جامعه شناسی
علوم نظامی(دريايی، زمينی، عمليات ويژه، انتظامی)
مديريت(عمومی، دولتی، استراتژيک)
فلسفه اسلامی، فلسفه غرب
کتب، کنفرانس و مقالات:
بيش از 140 کنفرانس علمی(داخل و خارج کشور)
31 جلد تاليف (در حوزه علوم استراتژيک)
تئوکراسی(خداسالاری) در عمل
دکترين امنيت بين المللی جهان اسلام
ابر دکترين جمهوری اسلامی
استراتژی دريا- اقيانوسی
نظام امنيت رسته جمعی دريا پايه- اقيانوس هند و امنيت پيرامون سه قاره (افريقا، آسيا و اقيانوسيه)
هيدروپليتيک و هيدرواستراتژی خليج فارس
هيدروپليتيک، هيدرواکونومی و هيدرواستراتژی دريای خزر
آينده جهان اسلام و غرب (بررسی تطبيقی آينده شناسی همکاری و تقابل اسلام و غرب)
تحليل سيستم های حکومتی (اليگارشی، دموکراسی، تئوکراسی)
دموکراسی در عمل: پورنوکراسی، رشيوکراسی؟!
فعالیت‌ها :
او در نطق‌های خود به بسط نوعی تئوری دفاعی با نام «دفاع نامتقارن» مشهور است که بر مبنای شهادت‌طلبی در مسیر رضایت الله است.
مهمترین دوره‌های مطالعاتی که به تدریس وی در حوزهٔ طرح ریزی استراتژیک، و دکترینال برگزار شده‌است عبارتند از:
غرب‌شناسی فلسفی، فرهنگی و استراتژیک در طی سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱
کلاس‌های دکترینال جامع طی سالهای ۸۱ تا ۸۳
کلبه کرامت از سال ۸۵ تا کنون.
دیدگاه‌ها :
عباسی مخالف «گفتگوی تمدن‌ها» و «جامعه مدنی»،‌از نوعي كه اصلاح طلبان تعريف كردنده‌اند و نوعي وادادگي فرهنگي و اجتماعي را در آن الزام مي‌كنند، است، و تنها راه مقابله با غرب را مقاومت فرهنگي و ايستادگي می‌داند. رسانه‌های آمریکا نیز متقابلا سخنان عباسی را دلیل محکمی بر تایید و ادامه سیاست‌های جرج بوش و نیاز مقابله و دفع خطر ایران دانسته‌اند. پس روا نیست با چنین شخص دلسوز ومتاحد به نظام و رهبری اینگونه بپرید و اهانت کنید در جایی که بزرگان حرف میزنند که نباید هر کسی بیاد تو این سایتا هر چی دلش میخواد بگه ما معصوم نیستیم لیکن همه باید در پیشگاه خدا جوابگوی اعمالمان باشیم حالا من نمیدونم این فلسفه که شما ازش دم میزنید چه رهابردی داشته برا این کشور تو این 30 سال وضع جامعه رم که میبینید . چرا بحثهای ایشان در رابطه با دکترینهای 12 امام و حضرت امام ورهبری و امام زاده صالح را فراموش کردین اینا همش حکمته وبرگرفته از ایات وروایات نه فلسفه به جای بحثهای الکی فلسفی باید اینا تبعیین و کاربردی بشن برا سعادت بشر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۲
2
32
خدا قوت استاد حسن عباسی عزیز ، درورد بر تو
پاسخ ها
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۶
عباسی رو هرکسی درک نمیکنه. حتما باید میرفت تو دانشگاهای امریکا و انگلیس درس میداد تا عوام به سطح علمیش پی میبردن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
1
38
اون کسی که این سخنرانی رو بعد از دو سه سال بی مقدمه پخش کرده اون هم در شرایطی که خیلی ها قصد تخریب آیت الله جوادی رو دارند باید بره خجالت بکشه با این کارها نه آیت الله جوادی تخریب میشه نه آقای عباسی
بعضی ها میخوان آب رو گل آلود کنند تا با خیال راحت ماهی بگیرند دقیقا منظورم همون هایی هست که آقای عباسی شستشون پهنشون کرد جلو آفتاب...
ما نباید با این حرفا تحریک بشیم و خودمون با دست خودمون افراد لایق رو تخریب کنیم(اصلا ایشون به آیت الله جوادی توهین نکردن بلکه این صوت زمانی پخش شد که این برداشت از سخنرانی شون بشه)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
30
9
اصلا دکتر عباسی کسی نیست که بخواهد دررابطه بزرگانی مانند صدرالمتالهین نظربدهد.
سید علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
28
20
دم دکتر عباسی و گروهش گرم
هیچکس نمی تونه با آقای عباسی مقابله کنه
کسی که میخواد آقای دکتر و خطش رو بشناسه با حداقل از 15 سال قبل با این مرد آشنایی داشته باشه
زنده باد دکتر عباسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
0
0
جای تأسفه که همه فلاسفه ما اشتباه کردن و زحمت تحقیق به خودشون ندادن.
بعد از توضیحات دکتر عباسی میشه فهمید چرا فلسفه باعث افزایش ایمان نمی شه و فقط فکر آردم رو مشغول می کنه و از حقیقت بالاتر باز می داره!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
1
52
مگه مناظره چه عیبی داره؟ مگه آیت الله آملی معصوم هستش؟آقا یانی چشم بسته نظر میدن. مومن بودن . خوب بودن وبد بودن آدما به عملشون . من سخنرانی دکتر عباسی رو همرو گوش کردم جز حق چیز دیگه ای نمیگه.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
0
0
این نوع عنوان فقط جنبه جذب مخاطب داره کار خوبی نیست.
کسایی که میگن کارشناس همه چیه هنوز نفهمیدن ایشون استراتژیسته اصلا کلمه استراتژیست به گوششون نخورده که معنیشو بدونن.استراتژیستها باید کاشناس خیلی از مسایل باشن.تازه همین دانشمندانه قدیمیه ایران مگه فقط در یک رشته فعالیت داشتند؟با این منطق نمیشه مباحثشونو قبول کرد.تا کی باید بگذره و سوارو در مدرک دید؟دوستان مخالف استاد عباسی،چندتا از جلساته کلاسهایه کلبه کرامتو دیدین؟چقد با شخصیتشون آشنایی دارین؟.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
2
حسنی رو توی ده راه نمیدادند سراغ کد خدا را میگرفت @@
آقای عزیز برو به کارایی برس که توش متخصصی چیکار داری که با جوادی آملی مناظره کنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
1
23
دو نفر می تونن درباره ی فلسفه اسلامی نظر بدن یکی اونهایی که فلسفه رو خوردند و یکی اونهایی که هنوز معلوم نیست دکتر هستند یا نیستند
البته آقای حسن عباسی معجزات فراوانی دارند که باید بهش ایمان آورد یکی اینکه تو ماجرای طبس خود حسن آقا تایر آمریکایی ها را پنچر کرده بود ، خدا چیکاره بود اصلا شن ها رو خود حسن آقا تو چشم آمریکایی فوت کرده بود تا کور شن نتونن هیجا رو ببینند
این هم نظر اکسترا تیزیکی! من بود درباره ی ماجرای طبس مثل نظر فلسفی ایشان درباره ی فلسفه
گیر بیخود به من ندین
سطح سواد من تو درس ایشون خیلی بیشتر از سطح سواد ایشون تو درس من!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
نه جان دلم. راجب طبس هلیکوپترا از بس زنگ زده و پوسیده شده بودند.خب بخاطر پرواز طولانی کم آوردن و داغون شدن. اون پنچری تایرها هم بخاطر پوسیدگی لاستیک هواپیماشون بوده که مثل اینکه خار زیاد بوده سوراخ شدن.بابت شن ها هم بنظرم همینکار و کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
1
2
کسی که میاد به علامه طباطبایی که تفسیرش و تو 20 سال نوشته گیر میده که چیزی نمیدونسته. تفسیری که سر آغاز شروع بهترین تفسیرهاست. ابن سینا رو اونجوری.... میشه گفت سالی که نکوست از بهارش پیداشت. بعضیا پز روشنفکری دارن و حتی نمیدونن علامه جوادی کیه و میگن چرا باید همیشه هر چی آخوندا گفتن و بپذیریم شعار درود عباسی سر میدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
2
1
وقتی یه نفر حرف حق رو می زنه باید پذیرفت و نپذیرفتن حق نشانه غیرمنطقی بودنه
این همه دکتر بیسواد تو جامعه مایه تأسفه
313
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
2
0
درود خدا بر استاد حکیم دکتر حسن عباسی ... تا کور شود چشمی که نتوان دید....
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
1
0
با سلام, دوستان یادمون نره چقدر امام خامنه ای رو بصیرت تاکید دارن, و متاسفانه عده ای از دوستان اسیر شیطنت چند وب سایت شدند, یادمون نره دوستان چطور با یک تکنیک نه چندان پیچیده عمروعاص در جبهه ی حق انشقاق ایجاد کرد و ورق رو برگرداند, دوستان, حقیر ميگم حسن عباسی رو فقط با چند خط نوشته ی بریده بریده و کاملا ناقص و 18دقیقه بریده شده قضاوت نکنید, و ایشون به این خبر, در مورد نظرشون نسبت به فلسفه که در رسانه ها پخش شده پاسخ مفصل دادن به اسم «عبور از سایه» که در سایتdr–abbasi.ir میتونید مطالعه کنید(پیشنهاد می دم حتما مطالعه کنید) , موفق باشید.
جباری
|
United States
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
2
دوستانی که به همین راحتی نظر می دهند. ابتدا بروند راجع به بزرگانی مثل ملاصدرا ، استاد مطهری ، علامه طباطبایی و آیت الله العظمی جوادی آملی تحقیق ومطالعه کنند. ونیز راجع به عباسی اطلاعاتی کسب کنند سپس نظر دهند. چگونه با حرفهای کسی که فقط کارشناسی فلسفه دارد به بزرگان توهین می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
روایت تصویری
نگاه دوم
تازه ها از هر سو
عکس خبری
دانلود و نرم افزار
ادبیات و شعر
موسیقی و فیلم