کد خبر: ۵۷۷۶۱
تعداد نظرات: ۱۹۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۲
وبلاگ «نوت اول» نوشت:

پس از مرگ کریمخان وی را درعمارت کلاه فرهنگی شیراز  به خاک سپردند و آقا محمد خان قاجار در سال ۱۲۰۶ شمسی به دلیل کینه توزی دستور نبش قبر وی را داد و استخوان های او را به کاخ گلستان منتقل کردند و مجدداً در زمان پهلوی اول استخوان ها نبش قبر گردید و به این مکان عودت داده شد.

http://www.uphere.ir/images/81230461111387161542.jpg
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۲
سيدمسعودزماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
10
90
خدايش بيامرزد
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
7
121
خدا رحمتش کند. تاریخ گواهی می دهد که او شاه بسیار لیبرال و واقع بینی بود و فقط زبانی نگفته بود که وکیل الرعایاست. کاش اسباب عبرت شود!
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
14
131
خدا رحمتش کنه . ما لرها فقط 40 سال در زمان زندها بر ایران حکومت کردیم . دراین چهل نهایت نوعدوستی و وطن دوستی را مردم ایران دیدند .
حمام وکیل ، بازاروکیل ، ارگ شیرازو.... از باقیات صالحات مرحوم کریمخان است . با تشکر مصطفی از خرم آباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
تو تمام مراجع معتبر غربی عنوان شده کریم خان لک بوده و از اکراد، حالا شما که ممکنه دچار کمبود آدمایی از این دست باشین دلیل نمیشه مشاهیر دیگرانو بدزدین،یه چیزی شبیه کاری که تو جمهوری آذربایجان انجام میدن و میگن بابک خرمدین تورک بوده و نه ایرانی بعدشم تمامی منابع معتبرو توهم میخونن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
هر قومی خوب و بد دارد. مهم اینست که کریم خان یک ایرانی بود و نام نیک از خود به جای گذاشت.
سیمره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
عزیزم این چرت وپرتا رو از کجا اوردی اگه کتاب سخنان یا زندگینامه کریم خان زند خونده باشی اون بارها گفته من لرم خودش گفته لرم بعد تو میگی کرده عجب دزد کیه!!!!
سربدار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
"اریک جان آنونبی" تحت عنوان مقاله ای بنام (لری چند زبان است)اﺭﯾﮏ ﺟﻮﻥ ﺁﻧﻮﻧﺒﯽ ‏( Erik John Anonby ‏) ، ﺯﺑﺎﻧﺸﻨﺎﺱ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍﯾﯽ ﮐﻪ ﺩﻗﯿﻖ ﺗﺮﯾﻦ ﭘﮋﻭﻫﺶ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﺑﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ [ﻟﺮﯼ] ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻟﺮﯼ ﺭﺍ ﯾﮏ ﮔﻮﯾﺶ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﯼﻣﺘﺸﮑﻞ ﺍﺯ ﺳﻪ ﺯﺑﺎﻥ‏( ﻣﯿﻨﺠﺎﯼ ,.ﻟﮑﯽ , ﺑﺨﺘﯿﺎﺭﯼ ‏) ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ, ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺍﯼ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ ‏الگو:ﻟُﺮﯼ ﭼﻨﺪ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟ﺩﺭ ﺭﺩ ﺍﺩﻋﺎ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﻥ ﮐﺮﺩﻫﺎ , ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﮐﺮﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﯿﻠﯽ ﻫﺎ ‏( ﻟﮏ , مینجایی‏) ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱﺷﺒﺎﻫﺖ ﻫﺎﯼ ﺯﺑﺎﻧﯽ , ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﺪ : ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺩﻋﺎ ﻓﻘﻂ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﺗﯿﭙﻮﻟﻮﮊﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﮑﻪ ﻟﮏ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ , ﺍﺯ ﮐﻬﻦ ﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﺍﺻﻠﯿﺘﺮﯾﻦ ﺍﺟﺰﺍ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻟﺮ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
62
131
این که کریم خان زند لر بود یا ترک یا ...مهم نیست ،مهم این است که ایشان یک ایرانی خدمتگذار بود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
کاملا با شما موافق هستم . اصل مطلب را بیان کردی. آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
دوست عزیز اول اینکه کریم خان زند از لک های شمال لرستان(الشتر)بوده که به ملایر کوچ کردن دوم اینکه لک ها کرد نیستن بلکه لر هستن خواهشن قبل از اینکه چیزی بنویسی کمی تحقیق کن .
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
شما که پاسخ این شخص رو دادید کریم خان از لر های ملایر بوده و ان جا به دنیا امده مممممللللااااییییرررر نه الشتر
آیدا زند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
دوست عزیز این سوال رو جایی نگی بهت می خندن در ضمن برای اطلاع شما و دوست زند بگله ای مون کریم خان زند در روستای زنگنه از توابع شهرستان ملایر به دنیا اومده
سیمره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
چون کردا رسانه غربی و شبکه ماهواره ای دارید دلیلی نمیشه اونا بگن کریم خان زند کرد کرد باشه خودش بارها گفته لرم حالا حرف خودش معتبرنیست حرف اونا معتبره
سربدار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
"علی اکبر وقایع نگار نویسنده کورد" ، تاریخ نویس بزرگ قرن سیزدهم ، کرمانشاهان(بیشترین تراکم جمعیتی لک ها در این استان است) را داخل سرزمین لر می داند و در صفحه 23 کتابش چنین می نویسد:« جماعت لر ، جماعتی هستند که محل و مسکن آنها از اصفهان گرفته تا به سر حد ششتر و دزپول و یکطرف آن به عراق عرب و یکطرف آن به کردستان سنندج و یکطرف آن به همدان متصل است و کرمانشاهان نیز داخل لرستان است
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
40
55
تاریخ هنوز هم این مرد بزرگ را بنام کریم شاه نمی شناسد بلکه هنوز هم ما از وی بکریم خان یاد میکنیم . او خود را حتی خان نیز نمیدانست بلکه میگفت من وکیل الرعایا هستم . یعنی از ناحیه مردم وکیلم که بامور آنان رسیدگی کنم . سزاوار نبود که اختنه خان با وی چنین رفتاری داشته باشد چرا که نان و نمک ویرا خورده بود و در کاخش بزرگ شده بود ولی چه میشود کرد ؟ سیاست پدر و مادر نمیشناسد . نام نیکو گربماند زآدمی / به کزو ماند سرای زرنگار
پاسخ ها
سیمره
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
چون کردا رسانه غربی و شبکه ماهواره دارین دلیل نمیشه هرچی اونا بگن درست باشه خودش بارها گفته من لرم حال حف خودش مهم نیست حرف اونا مهمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
13
22
پروفسور شما ازکجا فهمیدید کریمخان لک بوده است ؟منایع نشان می دهد وی از لرهای ملایربوده است دلیل بیاورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
اولا در ملایر لک هم داریم( تیره هایی از طایفه ی قیاسوند که نمیتوانید منکر این شوید این یک)دوم اینکه کافیه نام کریمخانو انگلیسی سرچ کنین متوجه میشید اکثر منابع اونو لک معرفی میکنن.اینکه فلان نویسنده که خودشم ایضا اصالتا لره کریمخانو لر معرفی کرده دلیل نمیشه که تاریخو نادیده بگیریم.بعدشم تاریخ 270 ساله حکومت مادها و متحد کردن ایران به اندازه کافی برای کوردها افتخار هست که نیازی نداشته باشند مشاهیر هم وطناشونو با نام خودشان معرفی کنند.بهر حال غرض یادآوری این نکته بود که باید تاریخو علمی بررسی کرد که اونم کار متخصصشه نه منو شما که صرفا یه چیزیو شنیدیم و بر اساس احساسات پاکی که نسبت به قوم و قبیلمان داریم نسبت بهش تعصب پیدا میکنیم.بهر حال کریم خان متعلق به ملت ایرانه فرقیم نداره کجای ایران.اتفاقا کریم خان تو کشورهای همسایه هم شدیدا طرفدار داره و تو اقلیم کوردستان عراق براش زیاد تبلیغ میکنن.بهتره بحثو ازین بیشتر قومیتیش نکنم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
راستی اینم اون منابعی که نظریه ی لک بودن کریمخانو عرضه کردن:
William Marsden, Stephen Album, Marsden's Numismata orientalia
illustrata, Attic Books, 1977
Sir Percy Molesworth Sykes, A History of Persi, Macmillan and co., limited, 1930
Lokman I. Meho, Kelly L. Maglaughlin, Kurdish Culture and Society: An Annotated Bibliography, Greenwood Publishing Group, 2001
The Cambridge History of Iran: From Nadir Shah to the Islamic Republic, Cambridge University Press, 1991
Vladimir Minorsky, "The Guran" in Bulletin of School of Oriental and African Studies, 1943
که منبع اخیر چنین عنوان میکند که :طایفه زند نام یکی از طوایف لک است.و همچنین منبع زیر نیز همین قضیه را درباره کریمخان بیان میکند.«طایفه‌ی زند سه تیره‌ی مشخص دارد:
زند بگله
زند هزاره
خراجی
تشمال کریم (کریم خان زند) از تیره‌ی زند بگله بود. تیره‌ی زند بگله مهم‌ترین تیره‌ی طایفه‌ی زند به حساب می‌آمده است. طایفه‌ی زند گروهی بودند با معیشت شبانی که از اراضی دامنه‌ی زاگرس به روستاهای پری و کمازان در نزدیکی ملایر کوچ کرده بودند.» معمولاً زندها را شاخه‌ای از طوایف لک به حساب آورده‌اند. یقیناً از نواحی شمال لرستان کوچ کرده و به وسیله شاه عباس صفوی در اطراف ملایر اسکان داده ‌شده‌اند.
کریم‌خان زند، “جان. ر. پری”، علی‌محمد ساکی، ص. ۲۴ - ۲۵
راستی پارسینه پیشاپیش به خاطر طولانی بودن پاسخ پوزش!
آرمین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بابا بی خیال.. چه فرقی داره لر یا لک؟ ایرانی بوده دیگه...
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
دلت خوشه جناب ناشناس. کتاب کریم خان زند نوشته زندها را عموما طایفه ای از لرها محسوب کرده اند نه لکها.
توی کتابهای دلاور زند، لطفعلی خان زند، ارتش ایران در دوزه زندیه و ... هم نوشته زندها لر بودند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
لرها ولک ها وارثان تمدن کاسی که قبل از مادها بودن این و اثارتاریخ باقیمانده نشون میده حالا چطور لک ها کرد هستن جناب اقای کرد.
سربدار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
کریم خان زند بنیانگذار سلسله پادشاهی زندیه در جمله ای خود را لر معرفی می کند و چنین می گوید :( اگر شما ما را لر ساده ی بی وقوفی پنداشته اید اشتباه کرده اید)و بسیاری سخنان دیگر از این پادشاه زند در کتاب رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دوره زندیه و اوایل دوره قاجار ، به ثبت رسیده است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
دوست عزیز کردها هیچگاه مخالفتی با بحث ایجاد قوم لک ندارند .اما آنها سعی دارند برای ملت سازی خود لک را قوم بدانند که زیر مجموعه بقول خودشان ملت کرد باشد.
ما لکزبان با لر یک تاریخ و فرهنگ و آداب رسوم و موسیقی داریم .
من فکر می کنم این بحثها بیشتر از ناحیه پانکردهای تجزیه طلب ایران به ما القا میشه .اونا هر روز یک ادعای جدید برای ملت سازی خود طرح می کنند.
پانکردها در این موضوع چیزی از دست نمی دهند .چو نکه آنها می دانند اصالتا ما لکزبانها از قوم بزرگ لر هستیم و هرچه در این زمینه شک و تردید بین گروه های لر ایجاد کنند بنفع آنهاست.
توی همه سایتهای که بنام قوم لک و بسیار متعصبانه هم می نویسند این جمله حتما دیده می شود که ما نه لر هستیم و نه کرد و این بهترین فرصت را را برای پان کردها و لکهای کردگرا ایجاد می کند که بگویند ما قومی از ملت کرد هستیم .
هر آنچه که در تاریخ و فرهنگ ما دیده می شود با قوم لر یکی بوده است .اما به دلایل مختلف گروهی سعی در اختلاف افکنی و افتراق بین گروهای لر دارند.
گویش لکی ما بیشترین اشتراکات را با گویش لری دارد اما برخی این موضوع را نمی بینند و فقط اشتراکات با گویش کردی را می بینند و آنرا بزرگ می کنند
یکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۴
5
14
آقا من چندبار مراجعه کردم.
منظورتون از عکس سنگ قبر، این پیغام خطای ۴۰۴ نیست که؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
2
12
در ضمن عمارت کلاه فرنگی نه فرهنگی!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۷
11
3
کریم خان زند از طایفه زند از بختیاری ها بوده که به دلیل مخالفت با صفویه به منطقه ملایر تبعید شده بودند و اتفاقا با همکاری و مساعدت علی مردان خان و ابوالفتح خان بختیاری به حکومت رسید ولی در ادامه بدلیل اختلافات بوجود آمده آنها را از سر راه برداشت.
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
از کجا مطمئن هستید که کریم خان بختیاری بوده
لک مرد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
کریم خان لک بود من هم لک هستم وافتخار میکنم
سارا زندی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
دوست عزیز اول مرجع اطلاعاتت رو درست کن بعد اطلاعات بذار
ناشناس
|
Poland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
2
51
بر قاجاریه لعنت ابدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
9
22
کریم خان زند یکی از مردان بزرگ تاریخ قوم لک بوده است
کاروانچی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
10
28
باسلام، من یکی از نوادگان کریم خان زند هستم وبرای ما این یک افتخار بزرگ است. من و طایفه من اهل لیلاخ کردستان (دهگلان) هستیم.شجره ی ما این حق را ثابت میکند طایفه ما که الان حدود 12 روستا در این منطقه هستیم از خانواده زندیه بودیم که بعد از از بین رفتن حکومت زندیه در این منطقه ساکن شدیم. لک یکی از شاخه های ملت کورد می باشد و ما به کورد بودن خود افتخار میکنم و به زند بودن خود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
امیر کبیر در ستایش کریم خان زند می نویسد :ای کاش هر چند وقت یک بار شیر بچه ای لر در ایران شاه می شد تا مردم مزه عدالت را می چشیدند.
ماردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
18
13
ارومیه وسنندج وکرمانشاه وایلام ولکستان ولرستان یک ملت به نام کورد هستند
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
خودتون دارین میگین لرستان یعنی یک ملت به نام لر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
خدا شفات بده اروميه را هم كردي كرد
برو نقشه را نگا كن نادان اروميه مركز آذربايجان غربي هست شايد 5 درصد كرد هم داشته باشه دليل خواب ببيني
تل گل
| Netherlands |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
افرین بر تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
طبق نظریه جدید همه کردن
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۴
63
74
براي كريم خان لر -كرد- آذري- گيلكي- پارسي عربي و... مهم نبود اگر چنين بود هرگز مهر و محبت و انسان دوستي او از مرزهاي قومي فراتر نمي رفت. افتخار و شهرت كريم خان در گسترش عدالت در سراسر ايران و حتي خارج از مرزهاي ايران بود. پس ما هم مانند كريم خان و ديگر بزرگان تاريخ ايران زمين، جهاني فكر كنيم نه قومي و قبيله اي.
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
4
20
من یکی از نوادگان کریم خانم.حالا این بزرگوار چه کرد باشه که هست چه لر باشه چه ترک و...... هیچ فرقی نداره مهم اینه که ایرانی بوده و افتخار ایران و ایرانیه.خواهشا بحث رو قومی قبیله ای نکنید کریم خان بزرگ از هر قبیله و قومی بوده هیچ فرقی نداره مهم اینه که ایرانی بوده و الان ما بهش افتخار میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
ایشون بارها گفتن من لرم چطور شما کردین از زبان ما میگین کرد ایشون لک زبان واز تبار کردن
هادی زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
2
16
با سلام خدمت همه عزیزانی که نظراتشون محترمه . ازتون سپاسگذارم .
منم فردی خدمتگذار از نوادگان کریم خان زند هستم . به امید و آرزوی خوشبختی برای ملت و کشور ایران عزیز
بینژن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
5
11
تاریخ را که نمیشه تحریف کرد طبق اسناد معبر کریم خان لر بوده و ملایری
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
9
9
کریم خان یک لر غیرتمند ویک ملایری وطن پرست بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
4
5
من هم يكي ازنوادكان كريم خان زند هستم كه درشهرتاريخي كز برخوار زندكي ميكنيم آن جد بزركوارمان قبل ازبه قتل رسيدنش خوانواده اش را دراين شهركذاشت وبراي هميشه رفت به اوميد اينكه براي همه ما اولكوايي باشد تا بشازيم سرزمين سبزمان را:
آئینه
|
United States
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
2
4
بچه پری زنگنه هستم خیلی خوب بوید
babak
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
2
9
دوست عریز .جناب کریم خان زند متولد ملایر بوده .
یک ایرانی اصیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
3
8
سلام به نژاد خالص ایرانی. اولا بگم که کریمخان در وهله اول یک ایرانی بوده و اما بعد من نمیدونم این لکها و کرد های عزیز چرا به زور میخوان زندیه رو به خودشون بچسبونن. آخر شما که برای همه کاملا نژادتون مشخصه.
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
ایرانی اصیل شما که نزادتون مشخصه تا به حال چه گلی به سرتون زدید دهاتی ها بی سواد
javad
|
United States
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
2
12
سلام عوض اینکه برید تو سرو کله همدیگه بزنید واسه مشخص کردن هویت مشورت کنید راجع به هدف و درسهایی که کریمخان به دنیا داد
ملایر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
1
9
کریم خان لر بوده از لرهای ملایر که بر ایران سلطنت کرد
من با افتخار میگم که مادرم از نوادگان کریم خان و طایفه ی زند ملایر هست من چند باری سر قبر پدر کریم خان در ملایر رفتم
قیاسوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
7
1
کریم خان الشتری بود نه ملایری
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
شما بسیار حد سوادتان کم است به تاریخ مراجعه کنید بعد اطلاعات غلط بدهید کریم خان زند در روستای پری زنگنه در ملایر بدنیا امده و بعد از سالها به شیراز لشگر کشی کرده و انجا را پایتخت خو د کرده . انقدر بی سواد نباشید و پر ادعا
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
0
5
تحریف تاریخ در سریال "تبریز در مه"
در این سریال به کارگردانی محمدرضا ورزی حسام نواب صفوی در نقش کریم خان زند در برابر آغامحمدخان(در زمان سلطنتش) !!! به زبان ترکی صحبت می کند-- خوبست مسئولان ساخت کارهای تاریخی را به افراد ذیصلاح بسپارند نه کسانی که احساسات پان... و قومیتی دارند
آبتين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
1
15
كريم خان زند آبروي ايرانست شما دوستان فكر وانديشه ي اين مرد بزرگ را ببينيد و همچنين بلند نظري و دور انديشي او را، تاريخ را بخوانيد تا از روي تعصب سخن نگوييد احوالش را بررسي كنيد تا بفهميد اين نام نيك از براي چيست و چه كرده و ما بايد از مشاهيرمان الگو سازي كنيم و براي بزرگي ايران به بزرگانمان بنگريم و در مسير ساخت ايران براييم.
مژده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
2
0
خوبه...خوبه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
7
0
سلام:کریمخان ازایل بزرگ حسنوندمیباشد که اصالتا" ازقوم کرد،لک،لرهستندبااین حال او افتخارایران است نه قومیتی خاص! اصغر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
8
0
سلام:کریمخان ازایل بزرگ حسنوندمیباشد که اصالتا" ازقوم کرد،لک،لرهستندبااین حال او افتخارایران است نه قومیتی خاص! اصغر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
7
1
سلام:کریمخان ازایل بزرگ حسنوندمیباشد که اصالتا" ازقوم کرد،لک،لرهستندبااین حال او افتخارایران است نه قومیتی خاص! اصغر
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
53
8
اقایان بیخیال کرد و لر و ترک این کریم اقا چون شاه به اسمش نمیخورده خودش را شاه نخونده (کریم شاه اصلا بسیار زشت نامعمول است در تاریخ ما که ندیدیم )
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
واقعا که شما به تاریخ کشورتون این جوری افتخار می کنید
زندی
| Netherlands |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
برو گم شو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
1
12
بی شرف تو که از بلاد کفر نظر میدی.این نظر تو از حسادت وبی اصالتی تومیباشد.کردی از ایل زند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
2
5
ارومیه که کردنشین نیست
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
1
10
به نطر من باید در زادگاه این مرد سترگ و پاک نهاد که مایه مباهات همه بشریت و ایرانیان است در ملایر یک تندیس از ایشان در یک پارک بزرگ دارای موزه احداث شود.
محمد زند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
0
سلام من محمد زند هستم از نژاد کریم خان زند هستم. می خواستم بدان ایشان آیا لر هستند؟
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
اگه از نزاد کریم خان هستید پدرتون هم از این نزاده اگه ایشان اطلاعات دقیق داشته باشند بهتون میگن که کریم خان زندلر است
احمدوند
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
محمد اقا پسوند وند مطعلق ب قوم کاسیت(لک) مشخص کننده جایگاه میباشد زند هم مانند وند است .مادر کریمخان در یک روستا است که آن روستا وروستاهای اطراف ب زبان لکی گویش میکنند
h20irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کریم خان زند بنیانگذار سلسله پادشاهی زندیه در جمله ای خود را لر معرفی می کند و چنین می گوید :( اگر شما ما را لر ساده ی بی وقوفی پنداشته اید اشتباه کرده اید)و بسیاری سخنان دیگر از این پادشاه زند در کتاب رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دوره زندیه و اوایل دوره قاجار ، به ثبت رسیده است .با توجه به لک بودن کریم خان زند به قطع می توان لک ها را از لر دانست و کورد بودن آنها را انکار نمود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
9
0
اولا‏ ‏ابنو‏ ‏بگم‏ ‏که‏ ‏‏ ‏کورد‏ ‏‏ ‏یک‏ ‏قوم‏ ‏‏ ‏نیست‏ ‏بلکه‏ ‏یک‏ ‏‏ ‏ملت‏ ‏است‏ ‏مثل‏ ‏ایران‏ ‏‏ ‏‏ ‏هر‏ ‏کی‏ ‏میگه‏ ‏‏ ‏کورد‏ ‏یک‏ ‏قوم‏ ‏است‏ ‏دروغ‏ ‏است‏ ‏‏ ‏برای‏ ‏همین‏ ‏‏ ‏‏ ‏خواهشا‏ ‏‏ ‏‏ ‏کورد‏ ‏را‏ ‏قوم‏ ‏نام‏ ‏نبورید‏ ‏‏ ‏من‏ ‏اصلا‏ ‏ایرانی‏ ‏نیستم‏ ‏‏ ‏‏ ‏من‏ ‏بک‏ ‏کوردستانیم‏ ‏‏ ‏‏ کوردستانم‏ ‏زمانی‏ ‏پادشاهی‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏داشته‏ ‏و‏ ‏تاریخ‏ ‏ما‏ ‏تز‏ ‏شما‏ ‏خیلی‏ ‏جلو‏ ‏تره
پاسخ ها
میرملاس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
تاریخ تمدن های کاسیت و عیلام که اجداد لرها ولک هاهستن جلوتره یا ماد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
0
0
طایفه زند از قوم لک بوده است.
بنگرید به: ربیع بدیعی، جغرافیای مفصل ایران، جلد دوم، ص. ۹۶
لر بختياري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
1
2
من نمي دانم كرد لر لك يا هرقوميت ديگر ايراني چه تفاوتهاي دارند!. كه بعضي ازدوستان درپيچ لك ياملايري يابروجردي گير كرده اند .مثل اينكه همه ازيك نژاد واحد به نام لر ازتبار و
ازيك كشورهستيم !چه فرق ميكند كه
كريم خان لربوده يا كرد !او يك ايران اصيل ايلاتي دلير از اقوام ايراني لر -كرد بود ه كه لروكرد ازاقوام اصيل ايران داراي فرهنگ مشترك موسيقي مشترك ژن مشترك وارزشهاي انساني مشترك -خواهش ميكنم درقرن بيست ويك آن هم درشرايطي كه همه ما ازبديعي ترين حقوق انساني محروم شده ايم !چقدر حوصله داريم اين همه با حرارت به قوميت لر و لك ذهن همديگر را خراب كنيم! شما فكر مي كنيد اگر كريم خان بزرگ امروز زنده بود به حال روز فعلي ما گريه نمي كرد!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۴
3
13
کریم خان لر بوده و هست افتخار لرستان و ایران
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
کریم خان زند لر لرستان نیست
زندبگله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
6
11
محض اطلاع همتون کریم خان تو شهر ملایر واقع در استان همدان به دنیا امده ولر است
پاسخ ها
کسری از تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
بله کاملا درسته کریم خان در روستای پری در شهر ملایر به دنیا امده
ریحانه لک زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
بله و سلام اینقدر هم جد منو به بختیارو کردستانو اینا نچسبونین مثل جد من واقع بین باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
مباركه توكدوم بيمارستان؟احتمالا موقع زايمان بالا سرش بودي بيخيال
معصومه از ملایر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
1
5
جهت اطلاع همه علما لطفا اول چند تا کتاب تاریخی مطالعه کنید چند تا سفر به شهرای تاریخی داشته باشید بعد نظر بدید کریم خان متولد روستای پری از توابع شهرستان ملایر هستش و اگر به ملایر سفر کنید تابلوی خوشامد گویی به شما ورود به زادگاه این مرد بزرگ تاریخ است و ایشان از قبایل لر و لک بوده . و باعث افتخار هر ملایری و هر ایرانی
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
افرین من با نظر شما موافقم
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
افرین به شما تاریخ رو مثل کف دستتون بلدین
کسری از تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
بله باید دوستانی که اطلاعات دقیقی ندارند کتاب تاریخی بخوانند تا مثل شما تاریخ را بلد باشند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
1
6
اولا کریم خان زند مال ملایر است نه جاهایی که شما از خودتان در میاورید با سواد های برو فسور دوما مگه شما بابای کریم خان زند هستین که اینجور میگویید
پاسخ ها
زندبگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
بله درسته همه باید مراقب دهن خودشون باشن
امردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
7
0
ایشان اصالتا ً قیاسوند و متولد روستای کرک سفلی شهرستان نهاوند است .
در هر صورت ایرانی، ایرانی است چه فرقی می کند
پاسخ ها
زند بگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ایشان متولد روستای پری در ملایر است خیلی هم فرق می کند در همین سایت شاهد زیاد است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
1
6
بله منهم شاهد هستم که کریم خان در روستای پری درملایر به دنیا امده
پاسخ ها
کسری از تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
اره دقیقا
کسری از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
1
7
بله من هم با اینکه کریم خان در پری به دنیا امده موافقم
حمید از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
1
4
مشکل ما زادگاه کریم خان نیست مشکل ما تداوم در اهداف آن انسان بزرگ است
پاسخ ها
زندبگله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
بله درسته من با شما موافقم ولی بعضی ها باورنمی کنند که کریم خان متولد روستای پری در شهر ملایراست
کسری از تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
بله مشکل ما زادگاه نیست مشکل ما تداوم در اهداف ان شخص است ولی مشکل بقیه این است که نمی خواهند قبول کنند کریم خان در پری به دنیا امده است
رحیمی اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
1
2
همه ایرانی هستیم واز هرپیروزی خوشحال واز هر شکستی غمگین وبه مردانزرگ ایران می با لیم واز بی خردان بیزاریم
فریما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
2
0
هرچی بوده از الان بهتره
هاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
2
4
سلام خسته نباشید من از نسل لرهای کریمخان زندم ،کریمخان زند لره
هاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
5
5
کریمخان زند لک،لک یعنی هم لر هم کرد
پاسخ ها
لكستاني
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
نه هاجرجون لك از لر و كرد جداست ولي لك است
h20irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کریم خان زند بنیانگذار سلسله پادشاهی زندیه در جمله ای خود را لر معرفی می کند و چنین می گوید :( اگر شما ما را لر ساده ی بی وقوفی پنداشته اید اشتباه کرده اید)و بسیاری سخنان دیگر از این پادشاه زند در کتاب رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دوره زندیه و اوایل دوره قاجار ، به ثبت رسیده است .با توجه به لک بودن کریم خان زند به قطع می توان لک ها را از لر دانست و کورد بودن آنها را انکار نمود
نيكى
|
Germany
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
3
0
به نوادگان كريم خان توصيه ميكنم كه خودشان را به اين صراحت معرفى نكنند ، شما قوم بزرگى هستيد و دشمنان ايران دشمنان شما نيز هستند ،
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
0
13
راه مردان بزرگ ادامه دارد،درود خدا بر این مرد نیکو سرشت
ریحانه لک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
5
1
اینقدر جدم ادم خوبی بوده که همه بهش حسادت میکردن الهی بمیرم چقدر گستاخن
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
5
0
عزیزان بنده دکترای تاریخ دارم و نه لر هستم نه لک و نه کرد! بنا به نظر همه ی تاریخ نگاران موثق که کتابهاشون جزو منابع درسی مقاطع ارشد و دکتری هست و همچنین تبارشناسی کریم خان این مرد بزرگ از قوم لک میباشد ! و این اولین باره که میبینم کردها و لرها دارن نسبت به کریم خان ادعا میکنن! همچنین در اینجا ذکر این نکته ضروریست که لک ها قومی مستقل از کردها و لرها هستند که متاسفانه در زمان قاجار به علت منسوب بودن این قوم به کریم خان نسبت به آنهآ بی مهری کردند و به مرور در طو زمان گروه های مختلف آنها را تبعید کردند و همین باعث شد امروزه کسی آنها را بعنوان یک قوم مستقل نشناسد!
پاسخ ها
h20irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
جناب دکتر !!!
کریم خان زند بنیانگذار سلسله پادشاهی زندیه در جمله ای خود را لر معرفی می کند و چنین می گوید :( اگر شما ما را لر ساده ی بی وقوفی پنداشته اید اشتباه کرده اید)و بسیاری سخنان دیگر از این پادشاه زند در کتاب رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دوره زندیه و اوایل دوره قاجار ، به ثبت رسیده است .با توجه به لک بودن کریم خان زند به قطع می توان لک ها را از لر دانست و کورد بودن آنها را انکار نمود
فاطمه زند حسنوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
7
0
آقاجان کریم خان لک الشتر بود نمی دونید بدونید
لک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
8
1
من با نظر دکتر سعید موافقم اگر دقت کرده باشین لکها به همه جای ایران تبعید شدن که این به دلیل دشمنی خاندان قاجاربا لک های زندیه بود .لرها و کردا عادت کردند به مفت خوری
پاسخ ها
h20irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کریم خان زند بنیانگذار سلسله پادشاهی زندیه در جمله ای خود را لر معرفی می کند و چنین می گوید :( اگر شما ما را لر ساده ی بی وقوفی پنداشته اید اشتباه کرده اید)و بسیاری سخنان دیگر از این پادشاه زند در کتاب رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دوره زندیه و اوایل دوره قاجار ، به ثبت رسیده است .با توجه به لک بودن کریم خان زند به قطع می توان لک ها را از لر دانست و کورد بودن آنها را انکار نمود
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
6
0
عزیزم شکر خدا کوردها اونقدی دارن که نیازی به یکی مثل تو نداشته باشن.کریمم مال خودتون.
احمدوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
1
0
کاسیان (کاسپین.خوزی .کاسی کاشی
)بزرگترین قوم در ایران بودند ک در قزوین(کاسپین بمعنی کاسی ها) همدان (اکسایا ب معنی شهر کاسی ها)ملایر (مال اگر) نهاوند کاشان لرستان خوزستان میزیستند .حکومت مادتوسط صد هزار از این قوم در همدان شکل گرفت ک ب آن صد هزار لک گفته شد وند نشانه جایگاه در این قوم است از الوند تا دماوند هم جایگاه عرضی این قوم بوده که متاسفانه طی هزاران سال تجاوز ب این کشور زبان کاسیان با زبانهای ذیگر آمیخته گردیده وفقط در مناطقی از همدان لرستان ایلام وکرمانشاه و.... بگویش کاسیان صحبت میشود ب چند از تشابهات اسمی توجه کنید .کاسیان با پارسیان...کاسی با پارسی...کاسپین با پرشین...زند با وند اضافه میکنم ک حروف گ چ پ ژ ب فراوانی در زبان کاسیت(لک) وجود دارد
کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
0
10
من از نوادگان زندیه هستم که در حال حاضر در یاسیچ زندگی میکنم و به لر بودن خود (ایرانی) افتخار میکنم
فاطمه زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
3
1
البته ،کریم خان زند بگله میباشد که به لک معروفند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کریم خان زند لک زبان بودن ولی خودشون رو از تبار لر میدونستند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
4
0
کریم خان زند لر نبوده بلکه لک بوده لک ها از طایفه ای از کرد های در پری زنگنه زندگی می کنند زنگنه اسمی از یکی از بزرگترین ایل های کرد است و زمانی که کریم خان از ازاد شاه افغانی شکست خورد برای اولین بار وارد خرم اباد شد و چیزی از مردمان لر نمی دانست و واسطای اشنایی کریم خان زند با لر ها میرزا مهدی استر ابادی است و در جنگ دوم بین کریم خان و ازادشاه افغانی از لر ها کمک گرفت این شاید باعث شده همه او را به لر بشناسند برای این که بتوانید اطلاعات مطلوب را از زندیه به دست اورید به شما توسیعه می کنم کتاب خواجه تاجدار نوشته ژان گوره را بخوانید مختصر مفید می تونم بگویم کریم خان زند لر نبوده و چند بار هم با لر ها لج می کند و این را بدانید کریم خان سزاوار پادشاهی نبود شاید فرد خوبی بود ولی ان کسی که باعث بر سر تخت نشستن کریم خان شد دو نفر بود به نام های سبز علی بیک و میرزا مهدی استر ابادی من نمی خواهم یابه گویی کنم ان چیزی که سند است را می گویم سند من در کتای خواجه تاجدار است و اکتفا به اطلاعات اینترنت نکنید سعی کنید کتاب بخوانید
پاسخ ها
h20irani
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
کریم خان زند بنیانگذار سلسله پادشاهی زندیه در جمله ای خود را لر معرفی می کند و چنین می گوید :( اگر شما ما را لر ساده ی بی وقوفی پنداشته اید اشتباه کرده اید)و بسیاری سخنان دیگر از این پادشاه زند در کتاب رستم‌التواریخ اثری از محمدهاشم آصف از مورخین دوره زندیه و اوایل دوره قاجار ، به ثبت رسیده است .با توجه به لک بودن کریم خان زند به قطع می توان لک ها را از لر دانست و کورد بودن آنها را انکار نمود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
1
0
گوش کنید شاید کریم خان از پادشاهان ایران یکی از نیکان بوده ولی از لحاظ انسانیت فردی بسیار بد بوده و کریم خان هم لر نبوده بخدا شرم است اسم کریم خان رو به نژاد لر بچسبانیم لر ها خیلی والا تر از اون کریم خان زند بی شرف است اگر سری به کتاب تاریخ بزنیم می بینیم این لر ها بودند که باعث پیروزی کریم خان شدند و کریم خان بجای اینکه به ان ها خوبی کنند ان ها را با لکنی بدی به لرستان فرستاده نمی تونم این طوری توضیح بدم فقط نام کتاب خواجه تاجدار رو می تونم بگم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
بی شعور توهین نکن.
سلیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
3
0
ولادیمیر مینورسکی (١٩۴٣ میلادی) طایفه زند را یکی از طوایف قوم لک معرفی کرده است. همچنین زبان مردمان طایفه زند لکی است. اصالت طوایف زند بر می‌گردد به لک‌های کوچ رو که در شهرستان الشتر (یکی از شهرستان های لک نشین استان لرستان)زندگی می‌کرده‌اند. لک‌های الشتر از نسل حاکمان آل حسنویه که از کردهای شهرزور بوده و به این منطقه مهاجرت کرده‌اند میباشند.
امیر حسین کریم خانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
0
0
این اصلا درست نیست که بگید کریم خان زند برای فلان جا بوده پس مردم های فلان جا همه صفات شایسته ی کریم خان رو دارن.
چه لر باشن چه برای جای دیگه (البته چون خودم اصلا کریم خانی هستم و از نسل اون آقا می گم ایشون لر بوده) متعلق به همه ایرانی ها چه لر و چه کرد و چه عرب و...هستش ایشون یکه دلاور ایران و سردمدار مبارزه با استعمار انگلیس در ایران بودند.
ازنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
0
1
اصل میدونیته لک چی هست خخخخخ که میگده لک بعدشم کریم خان زنده مال لرستان سمت الشتر ها وکوهدشتی ها بوده خخخخخ بای ههه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
1
داخل ویکی پدیا سرچ کنین میفهمین کی بوده کسی که با علیمردان خان بختیاری زند متحد میشه ولی علیمردان خان بختیاری زند ب جنگ نادر میره که کشته میشه
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
6
1
درود بر قوم بزرگ قاجار
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
..................................
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
1
2
خدابیامرزدافتخارمیکنم که یک ایرانی هستم چون ایران فرزندانی چون نادرشاه وکریمخان دارد والان درآن دنیا دلشان برای ایران میتپد.
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
4
0
من کرد نیستم ولی به شما کردها توصیه می کنم از حق طبیعی تان نگذرید دولت ایران چون لرها را نسبت به شما کردهای غیور ایرانی تر می داند به همین دلیل روی بختیاری یا لر بودن او مانور می دهد من فکر می کنم کوروش کبیر هم کرد بوده چون صفاتی که داشت مخصوص کردهاست اون جسارت و شجاعت کوروش ایا واقعا به فارسها و لرها می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
چرا میخای بین ایرانیا تفرقه بندازی همین تفرقه ی شماست که لرها وکردها واستان های زاگرس محرومترین استان ها هستن ما فرزندای زاگرسم با تعصبات بی جا
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
مناطق لر نشین 80 درصد منابع طبیعی ایران رو دارن شهرهای لر نشین خوزستان و کهگیلویه و....ازمسجد سلیمان تا گجساران و منابع معدنی کوه ها و اب فراوانشون ولی محرومترین وبی کارترین استان های کشورن ولی تو تاریخ کجا این قوم جدای طلب بوده درود بر ایرانی های اصیل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
مرگ بر منافق
پری زنگنه ملایر
|
United States
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
1
0
خدا رحمت کنه پدر این شیرازیارو .اگه کوروش واسه غرب کشور بود هنگامه ای داشتیم با شما
پاسخ ها
وطن پرست
| United States |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
اره حق با شماست راستش کمی فکر کنیم ناپلون هم کرد بوده چون همون صفات که شما میگید رو داره هیتلر هم فراموش نشه
سجادنورانی
|
United States
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
0
0
بحث روزیادپیچ ندین کریم خان بزرگ لک زبان و در نورابادلرستان زاده شده لطفا بی دلیل حرف نزنید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
0
0
باسلام خدمت همه ایرانیها.لرستان بزرگ که توسط اتابکان(لر)اداره میشده بنا به گواه تاریخ شامل لرستان کنونی وایلام فعلی ونیمی ازهمدان که شامل شهرهای ملایر نهاوندوتویسرکان وهمچنین شمال استان خوزستان(اندیمشک)بوده وساکنین این سرزمین شامل لرها ولکها همه به این سرزمین تعلق دارند.کریم خان هم از این تبار است.
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
1
0
سلام.من از نوادگان زند در لرستانم. کریم خان زند افتخار لر ولرستانه که از لرستان به پری زنگنه کوچ میکنن. ملایر جز لرستان بزرگه.کریم خان زند زینب دخترش رو به پسر شمس الدین یاراحمد از طایفه بیرانونم
پاسخ ها
ایناق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
سلام واقعا شما ار نوادگان کریم خان زند هستید؟
من اسمم ایناق زند وکیلی درست هم اسم جدم ایناق خان،خان طایفه زند وپدر کریم خان زند ما لریم درسته اما ملایر جز استان لرستان نیست برای فهمیدن این موضوع فقط کافی یه نگاه به نقشه کشورمون بندازی ملایر بزرگ ترین شهرستان ایران یکی از شهرستان هایی استان همدانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
0
0
با با بیخیال یه سردار بزرگ که مال همه این مردم بوده و هست چه فرقی میکنه مال کجا بوده ما همه ایرانی هستیم با هر قوم و قبیله ای و برای ایران جون میدیم این همه سردار از جا های مختلف هست چرا شما یکی از اون سردار ها نمیشید چرا الان از هر ده دوزدی با اسلحه میشه 8 تالش لرن به این هم افتخار کنین
ارزنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
2
0
خدا لعنتش کنه کریم خان گند بود نه زند،چون در زمان زنده بودنش به فریدونشهر اصفهان حمله کرد و مردم بی دفاع و مظلوم گرجی را به خاک و خون کشید و اموال انها را به غارت برد و با این صفت کثیف حیوانی،لکه ننگی ابدی برای خود و نوادگانش باقی گذاشت.کریم خان ننگ،لعنت خدا بر تو.
پاسخ ها
محمدرضا قاسمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
به کریم خان توهین نکن
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
1
0
ما ترک ها ۵۰۰سال به ایران حکومت کردیم ......
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
0
شما لرها کسی دیگه هم نمونده نگین لر بوده کورش هم که لر کردین مونده بود کریم خان واقعا انگار هیچ نژادی نبوده فقط لر
کاک ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
2
0
دوستان همه تاریخدانان بی طرف اذعان دارند که کریم خان زندکردالاصل است زمانی احتمال دارد دریک منطقه ای خانواده اش زنده کی کرده باشددلیل بران نمیشود که اهل انجا باشد.درچندین جای تاریخ امده هنگامی که کریم خان ب قدرت رسید ارتش خود را از میان کردها وعرب ها انتخاب میکند وهمراه خود ب شیراز برده .تاریخ میکوید کریم خان تا اخر عمر از لچک برای سر وگیوه برای پا/کفش/ استفاده میکرد قضاوت با با ادم ها ی باسواد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
0
2
باسلام خدمت همه دوستان عزیزم ماخونوادمون زنسل زندیان بوده باتوجه به لقب خانوادگیمیون(صید)که ممخصوص خاندان زندبوده زندیان ازلرهای لرستان بودن که به ملایرکوچ میکنن درراستای (پری)براساس گفته امیرکبیرکه میگه خداکنه شیرمردی لر دوباره حاکم ایران بشه تامردم طعم رفاهوبچشن مشخص میشه که کریم خان لربوده نه کرد نه لبعدشم کردهااهل سنت هستن درصورتی که زندیان شیعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
1
0
علی خجالت بکش چقدر نژاد پرستی
اون مرد کریم رو با خواندن یه کتاب از اخته لعین زیر سوال میبری قاجارا علیه زندی ها تبلیغ میکردن بفهم
ابر مرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
1
0
درود بر خاندان زند من نیز از نوادگان واز نسل زندیه وشماره کارتم1296 است
مهران کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
1
چرا کریم خان اومده شیراز چون میخواست اطرافش لرها باشند پس قوم لر بیشتر در اطراف شیراز دیده میشود بجز برادران بزرگ لرستان که اونها هم از لرها اصیل ما هستند و بهمان خاطر این فرد بزرگ از لرها لرستان بزرگ بوده هر چند که در شهر ملایر بدنیا اومد ولی این شهر بیشتر لر نشین هستند و قوم کریم خان از طوایف لرستان بوده و ما برادران لر اصالتمون اجازه نمیده که دیگران چشم بصیرت داشته باشند چون دارای تاریخ کهن و ستون ایران کهن میباشیم لطفا حرمت این اصالت کهن را همیشه نکته دارید
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
1
دوستان عزیز اینکه کریم خان لک بود یا لر به آسانی قابل بررسی است و زیاد نیازی به بحث و ادعا نیست,واقعیت اینه که کریم خان لک بوده نه لر,اما با توجه به نزدیکی بیش از حد زبانی بین زبان لری و زبان لکی در منطقه لرستان که در قدیم پیش کوه خوانده میشده این جبهه گیری ها نبوده, از طرف دیگر طایفه زند و زنگنه دو طایفه همسایه در منطقه ملایر تا الشتر بوده و زندگی اصلی آنها ایلیاتی و کارشان دامداری بوده,احتمالا این ارتباطات قوی بوده زیرا ایل زنگنه از هسته های اولیه سپاه زند بوده و مدتها در استان فارس حضور داشته اند,از طرف دیگر کسانی که ادعای زند بودن و لر بودن دارند احتمالا شجره تامه پدری خود را نمی شناسند و ازسوی دیگر زند طایفه بزرگی بوده و نمیشه با ادعا هر کسی که شهرت زند داره خودشو به کریم خان نسبت بده. در دنیای تکنولوژی مدرن و انجام آزمایشات دی ان ای براحتی میتوان این ادعاها را رد یا ثابت کرد.بنده از طایفه زند و از نسل احمدمرادخان زند فرزند و داماد کریم خان هستم از دختر کوچک کریم خان به نام بی بی کوچک که فرزندش شفیع خان زند است و شجره نامه خودمان را با جزئیات تا به امروز ثبت شده داریم.اما چیزی که مهم است اینکه خاندان زند دلاوران بزرگی داشته که بسیاری بی رحم و خشن بوده اند بطوری که در هیچ دوره ای از تاریخ سراغ نداریم اینهمه دلاور در قومی آنهم در مقطع زمانی کوتاهی وجود داشته باشد که دلاور بزرگ همه آنها لطفعلی خان است که خدا رحمتش کند
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
کریم خان لک بوده لک طایفه ای بین کرد و لر است کرد لر لک همه یکی است آریایی اصیل
عرفان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
کریم خان لک بوده لک طایفه ای بین کرد و لر است کرد لر لک همه یکی است آریایی اصیل
احسان زند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
افتخار میکنم که یک زند هستم
احسان زند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
فدای هرچی طایفه زند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
ما ما اصل مطلب را رها کرده ایم به فرعیات چسبیدیم ؛به جای الگو گرفتن از اخلاقیات او سر کرد و لر بودنش دعوا میکنید همه ی ما ایرانی هستییم به زیر یک پرچم ؛ چیزی که دشمنان مارا از جمله انگلیس و روسها را خوشحال میکنه همین تعصبات قومیت است که با استفاده از همین اختلافات قومی نقشه میکشن تا ایران را قطعه قطعه کن همان طور سرزمین ارمنستان و ترکمنستان و آذربایجان را جدا کردن
علپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
0
0
ما ایرانیها عادتمونه بعد از مرگ کسی از او بت می سازیم چرا خوبی و بدی زنده ها را نمی گیم کسی که که زبانی برای حرف زدن نداشته باشه و دستش از این دنیا کوتاهه در باره اش برای نفع خودمون قضاوت می کنیم خوبه که کمی هم با زنده ها باشیم .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
سلام بعد از اینکه قاجار برایل زند غلبه کرد ایل زند رو به چندین نقطه از ایران کوچاند از جمله کرمان و ورامین وسنندج و اربیل عراق وخوراستان وچند مکان دیگر کریم خان زند از ایل زند بگله که لک زبان هستن بود برید شجره نامه کریم خان زند رو بخونید بعد نظر بدید با تشکر از دوستان
امیرحسین منظم افشاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
منم از نوادگان نادرم و احترام زیادی برای خاندان زند قائلم اما به شدت از قاجار متنفرم.امیدوارم روزی برسه که انتقام جدم نادر و پدربزرگم شاهرخ و عمویم نادرمیرزا روبگیرم.لعنت به آغا محمد خان لعنت به فتحعلی شاه و لعنت به کل قاجار به جز عباس میرزا.بلاهایی که سر لطفعلی خان و شاهرخ آورد یکیست.کاش این دوتا خاندان باهم متحد میشدن و نمیزاشتن قاجارا حکومت کنن.یه مشت اجنبی که زمان صفویه قدم نحسشونو گذاشتن داخل ایران لیاقت پادشاهی نداشتن الانم یکی از نوادهاش به نام علی میرزا ادعای پادشاهی داره نمیدونم با کدوم جرئت.
گودرز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
0
0
امیر کبیر در ستایش کریم خان زند می نویسد:

ای کاش هر چند وقت یک بار شیر بچه ای لر در ایران شاه می شد تا مردم مزه عدالت را می چشیدند.
رضا
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
1
ما لرها و کرها و لکها همیشه سر همین موضوعات پوچ بحث داشتیم و داریم واقعا خاک بر سرمون...والا من تا جایی که مطالعه از بسیاری از کتابهای داخلی و خارجی داشتم و دارم و با تحقیقات زیادی که از هر سه قوم داشتم و دارم(چه از لحاظ فرهنگی زبان تاریخ لباس آداب و رسوم وووووووو)برای من و همه روشن شده که لر لک و کرد سه قوم اما یک ملت واحدند و این مدل بحثا که شما میکنید الکیه..چندین سال صفویان که ترک بودن بر ایران حکومت کردن قاجاریها هم همین طور ترک بودن..الانم که عربا دارن به ما حکومت میکنن زمان نادرشاه هم که اگه خونده باشین کلی از لرها و کردها رو به اجبار یا تبعید کرد یا کشت..یعنی هر جا و به هر طریقی فقط تو سری خوردیم..دلیلش هم همین ساده لوحی و منم منم کردن هامون بوده..یه عده دارن میان بینمون اختلاف میندازن و مثلا میگن بابا تو لکی نژادت از کرد بهتره از اون ور میگن بابا تو لری حیفت نیست بگی من کردم یا میگن بختیاری لر نیست کرده...وووووووو هزار جور چرند و پرند دیگه..بخدا قسم همش تفرقست که ما لرها و لکها و کردها عقب بمونیم و خودشون بر ما حکومت کنن تو رو به خدا بیدار باشید..بخدا قسم لر لک و کرد یکی هستش گول خودتون نزنید بجای این بحثا یه فکری واسه آینده ی فرزندامون بکنیم که توی لجنزار اینا گرفتار نشن
دوست
|
United States
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
1
در جواب کردها باید بگم کریمخان زند یا لک بود یا لر ولی به هیچ وجه کرد نبوده....توی چند تا کتاب کردی خوندم بنی عباس هم کرد بودن!!!!!
rasoul
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
فقط لر
لک زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
0
خودکوروش بزرگ لک بوده
Mahdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
0
0
بااحترامی که برا لرها و کردها قایلم من لک هستم ولی لکی خودش یه زبان کامله و ومجزاست کمترین اشتراک را با کردی و لری دارد نمیدونم این باور غلط چجوری ایجاد شده که لک یعنی لر و کرد!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
0
درود به همه ایرانیان عزیز
نظرات زیاد بودن و من تنها چندتای اول رو خوندم، و باز هم مثل بقیه سایتهای دیگه که دیدم باز هم متاسفانه عده ای مدام درحال جدال هستند و این اصلا خوب نیست!!! کریم خان یک ایرانی بود مثل کردها، مثل لرها مثل ترکهای ایرانی مثل بلوچ مثل خراسانیها فارسها، گیلک ها و.... ما ایرانی هستیم و آریایی و فقط هم آریایی امیدوارم روزی همه ما تنها افتخار قومیتیمون فقط آریایی بودنمان باشد با سپاس
فاضلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
کریم خان زند لک یک ایرانی وطن پرست بود که فاصله ی طبقاتی در اون زمان رو از بین برد هموطنان عزیز ما همه ه آریایی هستیم نباید بهانه دست دشمنان بدهیم بین ملتمون وحدت ایجاد کنیم به امید سرافرازی کشور عزیزمان ایران
فاضلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
کریم خان زند لک یک ایرانی وطن پرست بود که فاصله ی طبقاتی در اون زمان رو از بین برد هموطنان عزیز ما همه ه آریایی هستیم نباید بهانه دست دشمنان بدهیم بین ملتمون وحدت ایجاد کنیم به امید سرافرازی کشور عزیزمان ایران
فاضلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
0
0
کریم خان زند لک یک ایرانی وطن پرست بود که فاصله ی طبقاتی در اون زمان رو از بین برد هموطنان عزیز ما همه ه آریایی هستیم نباید بهانه دست دشمنان بدهیم بین ملتمون وحدت ایجاد کنیم به امید سرافرازی کشور عزیزمان ایران
ایلیا زند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
0
0
من خودم زند هستم و در خرم آباد زندگی میکنم وتا جایی که از خوانین طایفه مون شنیدم کریم خان لک بود و توسط صفویه طایفه به ملایر انتقال پیدا کرده در تاریخ اومده که کریم خان لکی صحبت میکرده درضمن لک ها لر هستن نه کرد
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
1
0
کریم خان زند جد من بوده است و من از این با بت بسیار ناراحت هستم
لر بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
0
0
تمام ایران سرای من است
بیرانوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
0
0
آفرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
0
0
سلام من از نوادگان خدایی خان حسنوند ایلخان پیشکوه لرستان هستم در خاطرات خدایی خان امده است که هم سن و سال توشمال محمد کریم خان بوده و همزمان با اسماعیل خان والی پشتکوه داعیه رهبری سرزمین اتابکان لر کوچک که از شهرهای تویسرکان و ملایر و نهاوند و توره شروع و به خانقین عراق ختم میشد داشتیم اما زمانی که کریم خان به حکومت رسید خدایی خان از راه کوههای بختیاری به شیراز میره و احزار اطاعت میکند و لذا کریم خان ایشان رو به عنوان والی پیشکوه به رسمیت شناخته که همین امر سبب دشمنی اسماعیل خان والی پشتکوه با خدابی خان میشه و این دشمنی با سر کار امدن قاجار منجر به قتل خدایی خان در نتیجه همدستی قاجار و اسماعیل خان میشود ضمنا خدایی خان لک بوده و در رسایی مرگ لطفعلی خان بزرگترین عزاداری قوم لک و لر را به راه می اندازد که شعرهای ان هنوز بر زبان تمام لرستان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
0
0
به نظر من کریم خان به دلیل احترام به مردم وتواضع اسم خود راشاه نگذاشت وعلاوه بر آن ربطی به آن ندارد همین که برای کشور کار میکرد یکی از ویژگی های خوبش را بازگو میکرد
زند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
0
من نظرات همه رو نخوندم.اما بعضیا رو خوندم. دعوا نیست که کریمخان یه انسان بوده. از یه خاندان که فامیلیش روشه. خاندان زند. حالا لک بودن و کرد بودن و لر بودنش چه اهمیتی داره. الان خاندان زند انقدر با خاندانهای دیگر وصلت کردن که دیگه نمی شه چیزی گفت. یکی فامیلیش زند لک بود میگه من ترکم. یکی زندی می گه من کردم. یکی می گه شیرازیم. یکی می گه لرم. منم خانوادم چند نسل تو اراک بودن. مادربزرگم گلپایگانیه یکیشون و اون یکی ترک تبریزه, یکی از پدر بزرگهامم اصفهانیه اون یکی هم که زندی. واقعا الان اون زندیایی که دنبال هویتشون هستن که اصالت چیه سخت نگیرن....
از طرفی کریمخان یه «زند» بوده و بس. حالا اگه تونستید پیداش کنید ازش بپرسید. مهم اینه که انقدر خوب حکومت کرده که الان همه حسرت می خورن که چرا حکومتش ادامه نداشت...
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
0
با عرض سلام به دوستان:بنده از نواده خاندان زند هستم از اینکه تمام دوستان نظرات واظلاعات خوب خودرا اراِيه دادند متشکرم:کریم خان از دو طایفه بود از پدر لر بختیاری واز مادر کرد لک به طرف ملایر کوچ کردن وازآنجا به فارس آمدند درواقع کریم خان متعلق به تمام ملت ایران هست فرق نمیکنه خدارو شکر که فارس ولرها وکردهاازایشان به خوبی یادمیکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
0
0
خدا رحمتش کنه ولی خیلی هم با عرضه نبوده کریم خان
ابوالفضل زند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
باسلام به همه عزیزان -باتوجه به ریشه زندی بنده وحصول یافته های اینجانب ازکتب تاریخی اینطورواقع بوده که وکیل الرعایادرروستای پری زنگنه ملایربدنیاامده اندوزبان اجدادی وتکلمی ایشان وقومش لکی بوده.......مهمترازهمه کریمخان زندخادم راستین ایرانیان(ترک -لر-لک-بلوچ-عرب)و...بوده واینچنین تفرقه افکنی زاییده دست عد ه ای فاشیست ودورو میباشدکه خواستارچندقطبی شدن ایران هستند.به سلامتی همه ایران دوستان وایرانیان
حسین کریمخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
ماهم ازنوادگان کریمخان میباشیم وبه داشتن چنین جد بزرگ افتخار میکنیم
حسین کریمخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
ماهم ازنوادگان کریمخان میباشیم وبه داشتن چنین جد بزرگ افتخار میکنیم
حسین کریمخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
ماهم ازنوادگان کریمخان میباشیم وبه داشتن چنین جد بزرگ افتخار میکنیم
حسین کریمخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
0
ماهم ازنوادگان کریمخان میباشیم وبه داشتن چنین جد بزرگ افتخار میکنیم
لرمن لرمن لرمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۳۰
0
0
سلام
من به یه سری آدم بیکار جهت کشت برنج در شهر کامفیروز نیاز دارم اگه میشه همگی برای کار کردن به اونجا بیاین آخه خیلی بیکارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بي طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
بابا بي خيال كريم خان هركي و هرچي بوده خوب.
كريم خان لك بوده و نه لر بوده و نه كرد. لك ها اگه لر بودن ياكرد بهشون لك نميگفتن ديگه. عزيزان اگر تاريخ را خوانده باشيد مي گويند طوايف ماد نه طايفه ماد يعني ماد تركيبي از طوايف مختلف بوده و اينجور نيست كه كردها ماد بودن و لرها و لك ها غيرماد. همه انسانيم و ازيك پدر ومادر. ترك و فارس و لر ولك و كرد و عرب و.... نداريم
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
سلام
نظر اکثر دوستان رو وقتی میخوندم بعضی کامنتها واقعا خنده دار بودن نه بلحاظ تمسخر بیشتر لفظ بیان.ببینید عزیزان بهتره هر مطلبی را با مرجع و با منبع نقل کنید من پیشنهاد میکنم کتاب خواجه تاجدار رو مطالعه کنید تا جواب سوالتون رو دریافت کنید.دوستان مدنظر داشته باشید که در ادوار تاریخ بنا به نظر حاکمین اقوام و طوایفی بلحاظ امنیتی.اغتشاش و مسایل سیاسی محکوم به تبعید بودن این دلیل نمیشه که ریشه و شجره خود رو از قوم یا قبیله ای دیگه دانست.متاسفانه ما داریم تنها از رو تعصبات نژادی سخن به میان می اوریم.به نظر بنده چه ترک چه کرد لر و لک همه با هم ایران عزیز ما رو تشکیل میدن.همشون عزیز و تاج سر هستن.همه جا خوب و بد وجود داره این خیلی زشت و به دور از ادبه که بخواهیم به قوم یا نژادی توهین کنیم
با سپاس
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
کریم خان لک بود
ناشناس
|
United States
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
کریم خان لک بود
پاپی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
اولا لک ولر هردو مال لرستان هستند ثانیا کریم خان زند لک است از طایفه قیاسوند که در پری زنگنه ملایر متولد میشه ملایر اون زمان جز قلمرو لرستان بوده میگید نه تاریخ رو بخونید
ابوالفضل جهانشاهی
|
United States
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
خواهش میکنم کوروش کبیرو دیگه مال خودتون ندونید اون اسم حکومتش حکومت پارس یعنی فارس بوده، و تمام شباهتش به فارسا میخوره چون حق شناسن نه وحشی و ادعاگر، زنده باد حکومت فارس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
اقا اولا كريم خان زند لك بود اصالت لك بودنشو ندزديد دوما ما لكيم نه لريم و نه كورد ما لكيم لك لر نداريم يا لك كورد نداريم درود بر لر و كورد و درود بر قوم بزرگ لك كه مظلوم واقع شدن
احمد بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
0
از مدیر وبلاگ خاهش دارم مطلب منو هم برا دوستان منتشر کنه.


من تمام مطالبی ک همتباران کرد و لر و غیره راجب بحث کریم خان زد گذاشتند خوندم بحسی خرسند شدم و بسی غمگین ک چرا ایقد بحث بی مورد و دروغ و تحریف.
اولا اینکه کریم خان زند از کدوم تیره و طوایف لر هست حالا لک یا غیره اصلا هیچ جای تاریخ ب روشنی محرز نیست.
دوما این برادران کرد نمیدونم تا کی میخان ایل های مثل لک و کلهر رو جز کرد ها محسوب کنند.
ما دلایل و اسناد محکم و غیر ردی در لر بودن این دو ایل داریم ک هیچکس نمیتونه نپذیره.
اینکه بعزی از برادران کرد میگه در فلان کتاب گفته ک لک جز کرداست یا کلهر جز کرداست من ب این برادران عرض کنم ک همون منابعی ک شما میگید همه لرها از بختیاری بگیر تا کهکیلویه و ممسنی و لرستان رو هم کرد گفتند. حتی بلوچ ها و گیلکی ها و حتی بعضی از منابع اعراب رو هم کرد گفتند. و این دلیل داشته ک عرض میکنم :
لغت کرد بمعنای کوچ رو و گله دار و رمه دار و عشایر هست.
بهمی خاطر ما دریک مقطع تاریخی میبینیم همه ی سفرنامه نویس ها و تاریخ نویسان همه ی گله دار ها و رمه داران رو کرد گفتن و لیست اکراد رو اینگه گفتن و لرها و بلوچ ها و گیلکی ها و حتی اعراب رو کرد خوانند چون عشایر و گله دار و رمه دار بودند.
برادران کردی ک ب کرد بودن بعضی ایلاتدلالت میکنند دروغ نگفتند چون از مقطعی از تاریخ حرف میزنند ک اینگونه نوشتند.
اما ازین مقطع ب بعد لرها و بلوچ ها و گیلکی ها و حتی اعراب رمه دار دیگر کرد خونده نمیشن و هر یک با هویت اصلی خود ظاهر میشن.

اینم عرض کنم کرد بودن یک نوع معیشت زندگی بوده ن نزاد خاصی.
خلاصه کنم ک ما ازین مقطع تاریخی (یعنی کرد بودن) ک بگذریم قشنگ و واضح مام ایلیات لر در تاریخ بیان شده و اصلا جای بحثی باقی نمیمونه. و درین اسناد لرهای فیلی ثلاثی مینجایی بختیاری کوهکیلویه ای ممسنی و ایزدی های عراق لک ها و کلهر ها رو لر گفتند.
دوستانی دوست دارند این مدارک و اسناد رو در اختیارشون بزارم در تلگرام ب کانال زاگرس نشینان به ادرس زیر عضو بشن و استفاده کنند. ما در خدمتیم
لینک عضویت در کانال زاگرس نشینان :
@zagros_neshinha
زندلک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
مغن ازنوادگان کریم خان زندلک هستم و فامیل من نیز همین است .لک یعنی لروکرد واندکی ازانان درایل قشقاییسکونت دارند که یعنی ترک هستند
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
کاملا مخالفم لک خود قومی جدا از لر کرد است هیچ شباهت از لحاظ فرهنگ پوشاک اداب رسوم. باهم نداریم
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
اینکه دوستان از نظر احساسی میاید نظر میدید در این باره و برای حرفاتون هم از مستنداتی که یا علمی نیستن و یا از فلان نویسنده خارجی که خدا میدونه چقدر مشرف بوده بر زبان های این منطقه ، تا حالا شده خودتون برید و از نزدیک همین محل تولد کریمخان رو ببینید که کجاست و و مردمش چه گویشی دارن و چه شکلی هستن؟
محل تولد کریمخان و روستاهای اطرافش همه گویش لری دارن و از نظر فرم صورت و اندام اصلا شبیه لک ها و نیستن،
و دوستانی هم که لک ها رو جدا از کوردها میبینن تا حلا به کل مناطق لک نشین سفر کردن ؟ اگه رفتی تو هرسین و گفتی شما کورد نیستید و زنده بیرون اومدید اونوقت تشریف بیارید اینجا و عرایضتون رو بفرمایید ، نژاد کورد با تمام لهجه هاش مخصوصا لکی دست نخورد مونده چون همیشه به نژادش افتخار کرده ، لطفا یا نظر ندیدن و یا اگه نظر میدین درست و با اگاهی نظر بدین
کریم اوغلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
کریم خان یک ترک اصیل بود
اریو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
من لر هستم مادر اهل همدان و پدرم لرستان از طایفه زند
اول اینکه لر بودن ما ربطی به کسی نداره پس تو فضای مجازی برا خودتون قوم سازی نکنید
دوم اسناد خیلی زیاده که ثابت میکنه کریم خان زند بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
خدا همتونو شفا بده منو هم شفابده ک مطالب شما رو میخونم.کریم خان یه انسان بود شماهم انسان باشین.
نام:
ایمیل:
* نظر:
سرگرمی
عکس خبری
دانلود و نرم افزار
پربازدید ها